Smoesjeskoning
Smoesjeskoning
Dat is Sjoerd!
hier thuis hadden we hetal gemerkt tijdens het eten: "ik ben moe" of "ik moet plassen/poepen" of als er opgeruimd moet worden:"ik moet naar de wc" of "daar heb ik niet mee gespeeld" of "dat moet Maarten opruimen"
Maar nu hoorde ik het ook terug van de juf van het kdv.
hij is erg creatief in het verzinnen van smoesjes. Zo erg, dat ik/we niet altijd doorhebben dat het een smoesje is.
Iemand tips over hoe daar mee om te gaan?
hier thuis hadden we hetal gemerkt tijdens het eten: "ik ben moe" of "ik moet plassen/poepen" of als er opgeruimd moet worden:"ik moet naar de wc" of "daar heb ik niet mee gespeeld" of "dat moet Maarten opruimen"
Maar nu hoorde ik het ook terug van de juf van het kdv.
hij is erg creatief in het verzinnen van smoesjes. Zo erg, dat ik/we niet altijd doorhebben dat het een smoesje is.
Iemand tips over hoe daar mee om te gaan?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Re: Smoesjeskoning
Poeh, geen idee. Ik herken het wel een beetje, daniel heeft ook altijd een 'goede' reden om iets niet te hoeven doen. Heel irritant, omdat we er vaak gewoon niet 'doorheen' komen met normale redenatie. Dus dan eindigt het er of in dat hij zijn zin krijgt, of dat we autoritair opdrachten geven en boos op hem moeten worden.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
nou precies! maar dat voelt dus niet goed. Maar ja hoe dan wel?Pauwtje schreef:Poeh, geen idee. Ik herken het wel een beetje, daniel heeft ook altijd een 'goede' reden om iets niet te hoeven doen. Heel irritant, omdat we er vaak gewoon niet 'doorheen' komen met normale redenatie. Dus dan eindigt het er of in dat hij zijn zin krijgt, of dat we autoritair opdrachten geven en boos op hem moeten worden.
het vervelende is dat ik soms pas achteraf bedenk dat ie weer een slim smoesje gebruikte ...

P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Geen tips, wel herkenning. Neline heeft ook altijd prachtige smoesjes, maar de laatste tijd steeds maar één. Dat is: Ik ben zo moe. Doordat ze vrij vaak last heeft van astma is ze vaak echt moe en helpen we haar wat sneller dan ik anders zou doen. Nu loopt het alleen de spuigaten uit en wil ze niets meer zelf doen. Het liefst wordt ze gevoerd overal naartoe gedragen en aangekleed. Deze week was ze zelfs te moe om zelf af te vegen bij de wc
. Wij zijn nu weer een stuk strenger geworden. Ben je zo moe dat je niet zelf naar boven wil lopen, prima, maar dan ben je ook te moe om nog een boekje te lezen.

Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
En dan vind ik slimme smoesjes nog bewonderingswaardigPauline schreef:nou precies! maar dat voelt dus niet goed. Maar ja hoe dan wel?Pauwtje schreef:Poeh, geen idee. Ik herken het wel een beetje, daniel heeft ook altijd een 'goede' reden om iets niet te hoeven doen. Heel irritant, omdat we er vaak gewoon niet 'doorheen' komen met normale redenatie. Dus dan eindigt het er of in dat hij zijn zin krijgt, of dat we autoritair opdrachten geven en boos op hem moeten worden.
het vervelende is dat ik soms pas achteraf bedenk dat ie weer een slim smoesje gebruikte ...

Wat we hier laatst hadden was dat d moest helpen opruimen. Hij hield stug vol dat hij niet hoefde want hij had er niet mee gespeeld. En voor ik het wist belandde ik dus met hem in een discussie over of hij wel of niet ergens mee gespeeld had... Helemaal fout natuurlijk. Dus het eindigde met een boze : het kan me niet schelen of je er wel of niet mee gespeeld hebt, hier in huis ruimen we op! en een boze d die uiteindelijk 3 blokjes in een doos smijt er wegrent. Maar toen waren we wel alweer 5 minuten aan het bekvechten.
Zucht... Als ik een manier heb gevonden laat ik je het weten.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Ik ben heel snel klaar met zo'n discussie; als ik het moet opruimen, doe ik dat in de vuilniszak. Dan beginnen ze meestal wel te gillen en is het in een mum van tijd opgeruimd...Pauwtje schreef:En dan vind ik slimme smoesjes nog bewonderingswaardig
Wat we hier laatst hadden was dat d moest helpen opruimen. Hij hield stug vol dat hij niet hoefde want hij had er niet mee gespeeld. En voor ik het wist belandde ik dus met hem in een discussie over of hij wel of niet ergens mee gespeeld had... Helemaal fout natuurlijk. Dus het eindigde met een boze : het kan me niet schelen of je er wel of niet mee gespeeld hebt, hier in huis ruimen we op! en een boze d die uiteindelijk 3 blokjes in een doos smijt er wegrent. Maar toen waren we wel alweer 5 minuten aan het bekvechten.
Zucht... Als ik een manier heb gevonden laat ik je het weten.
Hier trouwens ook veel smoesjes en discussies hoor, ben er nog niet over uit hoe ik dat moet aanpakken; hangt van de smoes en de situatie af, maar soms dus zoals bovenstaande.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Precies. Als het niet de moeite waard is om op te ruimen is het ook niet de moeite waard om te houdenSarina schreef: Ik ben heel snel klaar met zo'n discussie; als ik het moet opruimen, doe ik dat in de vuilniszak. Dan beginnen ze meestal wel te gillen en is het in een mum van tijd opgeruimd...

- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
In het geval dat hier iemand naar de wc moet tijdens het opruimen mag hij daarna mooi verdergaan. Dan wachten we wel
Ook moe zijn ed, dan maar wat langzamer.
En als ze zeuren dat ze iets niet op willen ruimen omdat zij er niet mee gespeeld hebben dan zeg ik gewoon dat ik hun kleren niet meer was want die maak ík niet vies, en dat ik ook maar niet meer voor ze kook want ik eet dat van hun niet op. Meestal gaan ze wel opruimen
Mijn oppaskindje vraagt aan mij ook wel of ik mee wil helpen op ruimen want "het is zo veel" Zie daar ook nog een mooi pruillipje bij* grijns*. Dan zeg ik tegen haar dat als ze niet zo veel op wil ruimen ze ook niet zo veel moet pakken. Dan kijkt ze me nog eens aan met een pruillipje maar begint dan toch maar op te ruimen

En als ze zeuren dat ze iets niet op willen ruimen omdat zij er niet mee gespeeld hebben dan zeg ik gewoon dat ik hun kleren niet meer was want die maak ík niet vies, en dat ik ook maar niet meer voor ze kook want ik eet dat van hun niet op. Meestal gaan ze wel opruimen

Mijn oppaskindje vraagt aan mij ook wel of ik mee wil helpen op ruimen want "het is zo veel" Zie daar ook nog een mooi pruillipje bij* grijns*. Dan zeg ik tegen haar dat als ze niet zo veel op wil ruimen ze ook niet zo veel moet pakken. Dan kijkt ze me nog eens aan met een pruillipje maar begint dan toch maar op te ruimen

Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Hahahaha! Fantastische redenering! Hier nog geen smoesjes maar deze ga ik onthouden!LindaJager schreef: En als ze zeuren dat ze iets niet op willen ruimen omdat zij er niet mee gespeeld hebben dan zeg ik gewoon dat ik hun kleren niet meer was want die maak ík niet vies, en dat ik ook maar niet meer voor ze kook want ik eet dat van hun niet op.