Weer aan de borst

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Weer aan de borst

Bericht door edevries »

Paar dagen geleden wilde Sem weer aan de borst.
Eerst vond het wel grappig. Hij ziet natuurlijk dat Stijn steeds aan de borst gaat.
Maar er is toch meer.
Hij heeft last van een soort verlatingsangst.
Op de PSZ zit hij niet lekker in zijn vel, huilt daar veel en vraagt om de 10 min naar mamma.
S Ochtends als ik ga werken is hij erg verdrietig bij afscheid nemen, terwijl dat vorige week heel goed ging.
En hij wordt s nachts steeds verdrietig wakker, en is dan echt op zoek naar mij.
Overdag als ik thuis ben is hij ook aanhankelijk dan normaal.

Er is niet iets specifieks gebeurt de laatste dagen. Er is wel veel geweest de afgelopen tijd, maar sinds een week of 3-4 begint er juist weer meer rust en regelmaat te komen.

Isdit een fase ? ik weet dat alle kinderen een periode van verlatingsangst meemaken, maar Meestal is dat op wat jongere leeftijd dacht ik.
Petra
J&J SANTORINI

Re: Weer aan de borst

Bericht door Petra »

Jesse is een maandje jonger dan Sem, maar ik herken het wel.
Jesse is de laatste tijd weer baby, ook al is hier geen baby in huis en wil dan lekker als babietje gedragen worden.
Verder viel het me dinsdag ineens op dat hij met mij in de buurt ineens zo'n tijd lekker zelf aan het spelen was. Dat is een hele tijd niet gebeurd.
Ik had het idee dat hij niet lekker in z'n vel zit vanwege z'n oren. Laatst naar de KNO arts geweest en daar bleken zijn buisjes eruit gegroeid te zijn. Over 2 weken gaan er nieuwe in. Maar misschien is het ook wel een leeftijds iets.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Plaats reactie