Eline en haar "grote-meiden-bed": update :-)
Eline en haar "grote-meiden-bed": update :-)
Afgelopen zaterdag hebben we het ledikantje weggehaald en het peuterbed neergezet. Even slikken voor mama, maar Eline ging meteen in haar "grote-meiden-bed" (zoals ze het zelf zegt) liggen en spelen en verkondigde dat ze daar ook in ging slapen. Ik had er een beetje hard hoofd in, ze had dat bij haar ledikantje ook vaak gezegd, maar deed het dan niet. Maar tot mijn verbazing, wilde ze het 's avonds nog steeds en ze wilde er zelf inklimmen ook. Helaas lukte het slapen zelf niet, dus hebben we haar even mee naar beneden genomen. Na een uurtje wilde ze wel weer gaan slapen en nog steeds in haar eigen bedje! Heb haar lekker bij me laten drinken en toen gevraagd of ik haar in bedje moest leggen. Ik heb haar lekker bij me gehouden tot ze in slaap was (volgende stap is alleen in slaap vallen) en haar in haar bedje gelegd. Zonder problemen ging ze lekker liggen en verder slapen! Pas om half 1 's nachts werd ze wakker en toen heb ik haar wel naast me in bed genomen.
Ook gisteravond is ze zonder problemen begonnen in haar eigen bedje en heb ik haar toen ze wakker werd bij me gepakt.
Ik ben echt heel blij, de 1e stap is gemaakt, ze begint in haar eigen bed. Dat is wat ik wilde, als ze door gaat slapen, ligt ze vanzelf de hele nacht in haar eigen bed. Over een poosje gaan we oefenen met zelf in slaap leren vallen.
Ook gisteravond is ze zonder problemen begonnen in haar eigen bedje en heb ik haar toen ze wakker werd bij me gepakt.
Ik ben echt heel blij, de 1e stap is gemaakt, ze begint in haar eigen bed. Dat is wat ik wilde, als ze door gaat slapen, ligt ze vanzelf de hele nacht in haar eigen bed. Over een poosje gaan we oefenen met zelf in slaap leren vallen.
Laatst gewijzigd door muppet op ma mar 18, 2013 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Re: Eline en haar "grote-meiden-bed"
Wat goed van haar! Hier gaan we noodgedwongen ook deze week proberen om aan een groot bed te wennen, ik heb er een hard hoofd in.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Däphny wil ook graag bij mij in bed slapen, maar ik vind dat ze dan te vaak wil drinken. Zij wordt ook altijd rond enen wakker. Ze mag dan op haar kamer bij mij drinken en gaat weer terug in dr eigen bed. Vervolgens slaapt ze door tot de volgende ochtend. Bij mij in bed wordt ze dus om de 2 uur wakker.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
oei, ja, dan zou ik het ook niet meer willen. Eline wordt alleen vaak wakker om te drinken als ik een dag weg ben geweest. Normaal gesproken is het rond 11 uur en keer en dan pas rond 4 uur ofzo. Maar soms ook pas om 1 uur en dan niet meer tot 7 uur. Of om 11 uur en dan pas om 7 uur. Dat wisselt heel erg.Deborah schreef:Däphny wil ook graag bij mij in bed slapen, maar ik vind dat ze dan te vaak wil drinken. Zij wordt ook altijd rond enen wakker. Ze mag dan op haar kamer bij mij drinken en gaat weer terug in dr eigen bed. Vervolgens slaapt ze door tot de volgende ochtend. Bij mij in bed wordt ze dus om de 2 uur wakker.
super! dit is idd de eerste stap en dat gaat al goed. voor je het weet slaapt ze zelf in en slaapt door 

Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Inmiddels hebben we zelfs al een paar doorslaapnachten achter de rug! In haar eigen bedje dus. Vannacht van half 8 tot 7. Het wisselt nog erg, ik pak haar ook nog regelmatig bij me, maar er zit duidelijk verandering in. Er zijn steeds meer nachten dat ze doorslaapt. Zo heerlijk zo soepel als dit is gegaan. Laatste puntje is nu nog het zelf in slaap vallen. Maar gezien dit verloop, heb ik het vaste vertrouwen dat dat ook vanzelf goed gaat komen.
Ze geeft al wel regelmatig aan dat ze zelf in haar bedje wil liggen en gaan slapen, maar het lukt haar dan (nog) niet om echt in slaap te vallen. Ik laat haar dat max 1 uur proberen, dan pak ik haar toch bij me en meestal slaapt ze dan binnen 5 minuten en kan ik haar in haar eigen bedje leggen.
Ze geeft al wel regelmatig aan dat ze zelf in haar bedje wil liggen en gaan slapen, maar het lukt haar dan (nog) niet om echt in slaap te vallen. Ik laat haar dat max 1 uur proberen, dan pak ik haar toch bij me en meestal slaapt ze dan binnen 5 minuten en kan ik haar in haar eigen bedje leggen.
Re: Eline en haar "grote-meiden-bed": update :-)
wat een heerlijke update. Fijn.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Super zeg!
Hier trouwens binnenkort ook zoiets nodig. Maar dan uit een wandelwagen (geborgen slaapplek) naar een ledikantje.. De bak staat nu in het ledikantje
dus stap 1 is gezet. Op kdv en gastouder wil hij ook alleen in een geborgen slaapplek slapen..
ach wie geeft hem ongelijk. 
Hier trouwens binnenkort ook zoiets nodig. Maar dan uit een wandelwagen (geborgen slaapplek) naar een ledikantje.. De bak staat nu in het ledikantje

van wieg naar ledikantje vond Eline ook niet fijn, onze oplossing was de hemel van de wieg boven het ledikantje hangen. Werkte prima!
Helaas een ziek kindje nu, dus ze ligt weer in ons bed. Komt ook wel weer goed. Eerst maar beter worden.
Helaas een ziek kindje nu, dus ze ligt weer in ons bed. Komt ook wel weer goed. Eerst maar beter worden.