Naar kinderlongarts geweest

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Naar kinderlongarts geweest

Bericht door AnnemiekD »

Vanmiddag naar de kinderlongarts geweest in Maastricht (AZM) . Dit omdat Rosalyn een maand geleden gediagnostiseerd is met het zogenaamde middenlongkwabssyndroom. Ze heeft diverse keren al in het zkh gelegen met een fikse longontsteking (dubbele).
De kinderlongarts wil nu de oorzaak gaan vinden wat die longontstekingen steeds veroorzaakt.
Om een volgende longontsteking in ieder geval te vermijden krijgt ze een onderhoudsdosis antibiotica (bactrimel), dit in ieder geval tot de lente goed aanwezig is.
De longfoto van vandaag gaf aan dat er nog steeds een lichte ontsteking in de long aanwezig is. Mede om meer inzicht te krijgen in de long krijgt ze over 3 weken een ct scan. Maastricht heeft een hele moderne ct scan die in een paar seconde een scan kan maken bij een kind. Ze krijgt eerst een infuusje geprikt omdat tijdens de scan contrastvloeistof ingespoten moet worden.
Opeens uit het niets zegt hij ook nog dat hij haar hart wat groter vind. Maar hij hoorde geen ruis dus het zal wel niks betekenen, maar het moet wel een keer nagekeken worden door een cardioloog.
Al met al, een goed bezoek en ik ben blij dat het nu goed uitgezocht word.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
TinekedH
J&J SANTORINI

Re: Naar kinderlongarts geweest

Bericht door TinekedH »

Nou, ik kan me voorstellen dat het fijn is dat e.e.a. Uitgezocht wordt. Het is toch altijd spannend... Dus sterkte met alle gedoe en hopelijk is het iets wat gemakkelijk te behandelen is!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Fijn dat er nu goed naar gekeken wordt.
Sterkte voor je meissie met alle onderzoeken.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Fijn inderdaad dat het goed uitgezocht wordt! Hopelijk komt er ook een bijbehorende behandeling uit rollen straks. En hopelijk zet de lente snel door, zodat ze van de ab af kan!
Moeder van Anna (20), Lotte (18), Maartje (16), Roos (13) en Job (12)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Het klinkt alsof jullie in goede handen zijn, maar tjonge dan zit je ineens vol in de molen. Ik hoop dat ze snel opknapt en weinig last zal hebben van alle onderzoeken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Zo hee, daar is even lekker doorgepakt. Jullie zitten helemaal op de goede plek. Hopelijk kunnen jullie nu met de medicatie alles een beetje onder controle houden!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

fijn dat het goed onderzocht wordt allemaal.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Oh en dit moet ik ook nog even kwijt.
De arts begon over geboortegewicht en groei van Rosalyn. Ik vertelde dat ze lang bv heeft gehad. Wat zei de beste man; wees maar heel trots op uzelf, want wie weet hoeveel erger de klachten waren geweest als ze geen borstvoeding had gehad! *glim glim trots*
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Wat fijn dat ze nu goed nagekeken wordt! Hopelijk gaat het straks ook snel wat beter met Rosalyn!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

hopelijk vinden ze snel de oorzaak van de longontstekingen en komt ze er nu eens helemaal van af.
En altijd fijn om een compliment te krijgen voor lang bv geven. Zeker als een arts erkent dat het een positive invloed op je kinds gezondheid heeft.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

AnnemiekD schreef:Oh en dit moet ik ook nog even kwijt.
De arts begon over geboortegewicht en groei van Rosalyn. Ik vertelde dat ze lang bv heeft gehad. Wat zei de beste man; wees maar heel trots op uzelf, want wie weet hoeveel erger de klachten waren geweest als ze geen borstvoeding had gehad! *glim glim trots*
Volledig tegengesteld aan de moeder op het schoolplein... Haar opmerking is nu ruimschoots gecompenseerd!
Fijn dat ze zo goed onderzocht wordt.
Mamalon
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

AnnemiekD schreef:Oh en dit moet ik ook nog even kwijt.
En dat kun je in je zak steken!!! Fijn dat er nu goed gekeken wordt!
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie