Update over het slapen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI

Update over het slapen

Bericht door ailay »

Een tijdje geleden opende ik hier een topic over hoe ik mijn zoon in zijn eigen bed kon laten slapen. En ik durf nu wel te jubelen dat we een hele grote stap vooruit hebben gemaakt. Hij ligt nu namelijk heerlijk in zijn eigen bed te ronken.

Ik heb jullie tips opgevolgd. We hebben meer ruimte gecreëerd in bed (lees: een groter bed gekocht :wink: ) en hem laten wennen aan het niet meer tegen mij aangeplakt te liggen tijdens het slapen. dat ging eigenlijk verrassend goed.
Het wennen aan zijn eigen bed was de eerste avond drama. Maar de avonden daarna ging het steeds beter. De 2de avond heb ik er nog 2 uur naast moeten zitten, maar de 3de avond stond ik na 5 minuten alweer beneden. De 4de avond was weer iets lastiger voor hem om in slaap te komen, maar dat ging ook zonder huilen. Hij ging ook steeds langer slapen. Eerste avond 2 tot de 4de avond 3,5 uur.
Helaas werd ons manneke toen ziek en wou hij het allerliefst bij ons blijven. En ik had hem ook het liefst bij ons. Hij was echt niet happy en had flinke koorts.
Maar sinds vanavond begint hij weer in zijn eigen bed en dat gaat gewoon goed.

Hij slaapt zolang hij slaapt en daarna mag hij lekker bij ons verder slapen. We hebben er alle vertrouwen in dat hij uiteindelijk vanzelf de nacht zal doorslapen en daar gaan we niet heel veel druk meer achter zetten nu hij in zijn eigen bed begint.
Jo Jo
J&J SANTORINI

Re: Update over het slapen

Bericht door Jo Jo »

Fijn, Ailay, dat je dat op deze manier zo relaxed (althans, zo klinkt het) hebt kunnen sturen!
En nu lekker genieten van jullie allenige uurtjes in bed he !

Groet,
Joke
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Fijn zeg! Geniet van de ruimte die je opeens hebt.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Dat klinkt redelijk pijnloos. Lekker hoor.

en ach, mijn 8 jarige komt snachts nog steeds wel eens (wel eens?!!! bijna altijd.... :oops: ) overlopen naar het grote bed als manlief snachts werkt.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

heerlijk zeg! Hier ook zo'n soepele overgang naar haar eigen peuterbedje. Wij doen precies hetzelfde als jullie, beginnen in het eigen bedje en dan evt. 's nachts bij ons nemen. We hebben nu 2x gehad dat ze ook tot 's ochtend doorsliep en dus heel de nacht in haar eigen bedje lag.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Wat goed! Wij gaan vandaag beginnen met Cay slapend overleggen naar zijn eigen bed. Hopen dat hij er aan went om daar wakker te worden en dat hij wat langer slaapt. Daarna willen we proberen om hem gelijk in zijn eigen bed te leggen. Ik vind het heerlijk hoor, zo'n klein mannetje wat heerlijk tegen me aan in slaap valt. Maar ik ben er ook wel weer aan toe om me eens ongegeneerd in mijn eigen dekbed te kunnen rollen.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Plaats reactie