Onze (erg verlegen) jongste staat op de wachtlijst voor de peuterspeelzaal. In principe mogen ze hier vanaf 2jaar3maanden er naar toe. Ik had zitten rekenen en kwam dan op de eerste week van juni uit. Later vertelde de juf dat de wachtlijst erg lang was en dat ze pas na de zomer geplaatst kon gaan worden.
Nu kreeg ik afgelopen weekend een brief dat ze met een extra groep gaan starten, omdat de wachtlijst alleen maar verder oploopt. Maar zouden jullie dat doen? Ze mag dan inderdaad vanaf eerste week juni er naar toe, twee ochtenden per week. En dan is het 4 weken later alweer zomervakantie.
Ik heb het idee dat ze na die weken misschien net een beetje begint te wennen en dan mag ze ineens 6 weken niet meer heen. En daarna weer opnieuw laten wennen?! Extra punt is dat we de zomervakantie dan ook moeten doorbetalen. Onze dochter is erg verlegen/afwachtend, hangt erg aan mij. Ik gok dat zij de eerste weken veel gaat huilen en dergelijke.
Dus wat ga ik doen? Wel of niet er heen brengen? Ik moet voor 29 mei beslissen.
4 weken voor vakantie naar de psz?
Re: 4 weken voor vakantie naar de psz?
Niet. Inderdaad erg kort én dan ook nog eens doorbetalen....
Als ze na de vakantie zeker is van een plekje dan zou ik het nu niet doen. Zes weken is zo lang dat ze daarna waarschijnlijk weer opnieuw moet wennen. Het feit dat je die zes weken ook nog moet betalen zou het voor mij nog makkelijker maken om te beslissen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ik zou het niet doen. Met Marit hadden we destijds hetzelfde dilemma, wij hebben ervoor gekozen om na de zomervakantie te laten starten en achteraf geen spijt van gehad.
Danique ging met 2 jr naar kdv, was toen in januari. 2 weken later hoorden we dat ze geopereerd zou worden en 6 weken in gips zou liggen.
Als ik dat had geweten had ik haar niet voor die tijd nog naar kdv laten gaan. Ze was er 5 weken en toen 6 weken niet. Na die 6 weken moest ze weer helemaal opnieuw wennen met alle drama's van dien...
Danique ging met 2 jr naar kdv, was toen in januari. 2 weken later hoorden we dat ze geopereerd zou worden en 6 weken in gips zou liggen.
Als ik dat had geweten had ik haar niet voor die tijd nog naar kdv laten gaan. Ze was er 5 weken en toen 6 weken niet. Na die 6 weken moest ze weer helemaal opnieuw wennen met alle drama's van dien...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)