ineens tenen lopen
ineens tenen lopen
C. loopt sinds hij 17 maanden is. Inmiddels is hij 3,5 (bijna) en sinds een tijdje loopt hij heel vaak op zijn tenen. Niet altijd, maar wel heel vaak. Zijn er meer kinderen die dit doen en weet iemand of het normaal is of moet ik er wat mee?
Re: ineens tenen lopen
Het eerste wat in me op komt is, te kleine schoenen. Schoonmoeder heeft me dat verhaal heel vaak verteld over ml, vandaar. Dan zou ik zijn voeten dus op laten meten bij de schoenenwinkel.
Mocht hij t ook doen op blote voeten, zou ik m eens vragen of ie last van zijn voetjes heeft. Succes ermee.
Mocht hij t ook doen op blote voeten, zou ik m eens vragen of ie last van zijn voetjes heeft. Succes ermee.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Ik ken het als reaktie op overprikkeling; een jongetje die ik ken doet dit ook en als hij erg nodig moet poepen (hij heeft met beide zaken problemen).
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
-
- J&J SANTORINI
Wel in de gaten houden, want ze kunnen er te korte achillespezen aan overhouden.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
- m-v-Lara/Ilse
- J&J SANTORINI
Tja... deze moeder viel het laatst pas op. Ilse is 5 jaar! Maar goed, ik naar de kinderfysiotherapeut en daar ben ik vier keer geweest. Ze heeft wat oefeningen gedaan met Ilse en er ook een paar uitgelegd voor thuis. Oefeningen die er voor zorgen dat haar achillespees niet te kort zou worden. Oefeningen waarbij ze haar balans moest vinden; vangspelletje waarbij ze op een stoel of wiebelkussen stond. Teenoefeningen; knikkers pakken met je tenen en die ik een bakje weer los laten. En een balansspelletje; over een lijn lopen waarbij ze haar voeten aaneengesloten moest houden.
Ilse deed ze allemaal braaf, er was volgens haar nog geen blijvende schade. Ze verwacht dat ze ergens de komende tijd wel gaat 'zakken' zoals ze dat noemde. Vaak gebeurt dat vanzelf als het kind wat zwaarder wordt (Ilse is een licht poppetje). Al keert het bij perioden van spanning (verjaardag, sinterklaas) weer vaak de kop op. Als ze over twee jaar nog zo zou lopen moest ik terug komen.
Ilse deed ze allemaal braaf, er was volgens haar nog geen blijvende schade. Ze verwacht dat ze ergens de komende tijd wel gaat 'zakken' zoals ze dat noemde. Vaak gebeurt dat vanzelf als het kind wat zwaarder wordt (Ilse is een licht poppetje). Al keert het bij perioden van spanning (verjaardag, sinterklaas) weer vaak de kop op. Als ze over twee jaar nog zo zou lopen moest ik terug komen.
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Hij doet het inderdaad ook op blote voeten, dus volgens mij ligt het niet aan zijn schoenen. Dat verhaal van dat poepen heeft me aan het denken gezet, hij is pas zindelijk en inderdaad sinds die tijd doet hij het. Ik heb er vandaag eens opgelet en het lijkt inderdaad met het poepen te maken te hebben, ik zal het nog eens extra observeren.
Overprikkeling kan ik niet zeggen, het is een rustig manneke wat alles op zijn manier rustig observeert...
Overprikkeling kan ik niet zeggen, het is een rustig manneke wat alles op zijn manier rustig observeert...