Nog even over vullingen
Moderator: Chantal
Nog even over vullingen
Ik ga deze week mijn eerste taarten maken. Geen idee wat ik erin zal doen.
Voor No@ maak ik een taart van chocoladebiscuit voor D@ni met "gewone" biscuit.
Ik zag een chocolademousse met chocola en slagroom. Eigenlijk met pure chocola, maar No@ houdt niet van puur, proef je dat niet meer, of zal ik het dan met melkchocola doen?
En wat voor vulling is daar lekker bij? bijvoorbeeld een laag met botercreme en kersenjam? Of bokkepootjesvulling? Of andere tips?
Het is voor barbietaarten, dus ik heb wel zeker 3 lagen nodig denk ik.
En voor de andere taart? Citroenkwark vulling hoor ik wel vaker, maar hoe dan? En ik wil wel iets zoets erbij, want ze moet het zelf wel lekker vinden. Ze lust geen bruine chocola, wel witte chocola.
Hebben jullie tips?
Oja, ik wil geen uren bezig zijn met de vullingen, want ik denk dat ik al druk genoeg ben met het bakken en bekleden....
Voor No@ maak ik een taart van chocoladebiscuit voor D@ni met "gewone" biscuit.
Ik zag een chocolademousse met chocola en slagroom. Eigenlijk met pure chocola, maar No@ houdt niet van puur, proef je dat niet meer, of zal ik het dan met melkchocola doen?
En wat voor vulling is daar lekker bij? bijvoorbeeld een laag met botercreme en kersenjam? Of bokkepootjesvulling? Of andere tips?
Het is voor barbietaarten, dus ik heb wel zeker 3 lagen nodig denk ik.
En voor de andere taart? Citroenkwark vulling hoor ik wel vaker, maar hoe dan? En ik wil wel iets zoets erbij, want ze moet het zelf wel lekker vinden. Ze lust geen bruine chocola, wel witte chocola.
Hebben jullie tips?
Oja, ik wil geen uren bezig zijn met de vullingen, want ik denk dat ik al druk genoeg ben met het bakken en bekleden....
Re: Nog even over vullingen
Die lemoncurd, is die erg zuur? Is dat wel aan te raden voor kinderen?artcoco schreef:Dat is nou precies de reden dat ik ga voor simpel, maar lekker. De kwarktoetjes van mona (citroen en aardbeien) zijn echt heel lekker fris in een taart. Meestal doe ik dan iets bijpassends, lemon curd of verse aardbeien met banketbakkersroom erbij - maar dus ook weer simpel te maken. En ook chocolademousse heb ik in verschillende soorten en merken als vulling gebruikt - vind het zelf vrij zoet in zo'n zoete taart. Maar als je het combineert met iets zurigs, zoals kersenvlaaivulling, dan gaat het ook wel.Joos99 schreef:Oja, ik wil geen uren bezig zijn met de vullingen, want ik denk dat ik al druk genoeg ben met het bakken en bekleden....
aardbeitjes met room is ook heerlijk natuurlijk!
En die kwarktoetjes, doe je die kant-en-klaar erdoor? Dus niet meer mengen of mixen met wat anders? Klinkt goed.
ik ben een tikje lui dus ik maak bijna nooit zelf vullingen - je kunt zo veel lekkers kopen in het toetjesschap
Bij chocolade biscuit is de volgende combi heel lekker: chocolademousse (of chocodreams van Mona, met kleine stukjes chocola of karamel) en kersenjam of bosbessenjam
Bij gewone biscuit vind ik persoonlijk de combi citroenkwarktaarttoetje (Mona) en lemoncurd lekker fris (en goed combineren met de zoete marsepein). Een iets zoetere combi is aardbeikwarktaarttoetje (jawel, weer Mona ) met 4-vruchtenjam en/of banketbakkersroom.
Bij chocolade biscuit is de volgende combi heel lekker: chocolademousse (of chocodreams van Mona, met kleine stukjes chocola of karamel) en kersenjam of bosbessenjam
Bij gewone biscuit vind ik persoonlijk de combi citroenkwarktaarttoetje (Mona) en lemoncurd lekker fris (en goed combineren met de zoete marsepein). Een iets zoetere combi is aardbeikwarktaarttoetje (jawel, weer Mona ) met 4-vruchtenjam en/of banketbakkersroom.
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Maar heb jij op school leren taarten maken??mamawanda schreef:Ik gebruik geen dijkjes en smeer iets dikker af. .
Het is idd omdat de vulling niet tegen de marsepein aan moet komen, want dan kan die smelten.
Bij mij zit het er heel erg ingestampt (gedrild op school en stage!) dat de hap taart aan de zijkant net zo lekker en gelijke dik gevuld hoort te zijn als de hap uit het midden. En dan een hap crème of chocopasta dat is niet echt smakelijk als je met dijkjes werkt.
Als je dan iets dikker afsmeert over de hele taart heb je bij een lichtere kleur marsepein ook niet dat de bruine kleur van de kapsel door de marsepein heen schemert.
Oh, da's niet eerlijk!
wij houden erg van frambozenvulling
onderste laag frambozenjam bovenste laag mascarpone waar frambozen doorheen geroerd zijn en naar smaak nog wat jam
en dan afsmeren met of witte chocopasta of botercreme met frambozenjam erdoor
ook altijd goed is de citroenkwarktaart-lemoncurd (echt niet zuur!)
afsmeren doe ik dan met witte chocopasta of botercreme met een beetje lemoncurd erdoor
chocolade vullingen heb ik ook wel gemaakt
heerlijk zo uit het bakje
maar veel te machtig op zo'n zoete marsepeintaart wat mij betreft
succes
ik ben benieuwd naar de resultaten!
onderste laag frambozenjam bovenste laag mascarpone waar frambozen doorheen geroerd zijn en naar smaak nog wat jam
en dan afsmeren met of witte chocopasta of botercreme met frambozenjam erdoor
ook altijd goed is de citroenkwarktaart-lemoncurd (echt niet zuur!)
afsmeren doe ik dan met witte chocopasta of botercreme met een beetje lemoncurd erdoor
chocolade vullingen heb ik ook wel gemaakt
heerlijk zo uit het bakje
maar veel te machtig op zo'n zoete marsepeintaart wat mij betreft
succes
ik ben benieuwd naar de resultaten!
maaike mv 3 jongens en een meisje
Pffff.... ik hou wel van een gezonde spanning zeg maar maar dit is ook wel iets TE!
Ik wil (dus) vanavond/morgenochtend 2 barbietaarten maken en heb echt gele marsepein nodig. Geel was op in de winkel, dus uiteindelijk toch woensdagavond (jaja, veel te laat ) bij de leukstetaarten besteld.
Net ingelogd op de TNT website en er staat: chauffeur is onderweg.
En vanavond nog boodschappen doen, slingers ophangen, morgen wil mijn man nog naar een info-ochtend voor nieuwbouwwoningen en dan vanaf 14 uur de verjaardag.
Ik wil (dus) vanavond/morgenochtend 2 barbietaarten maken en heb echt gele marsepein nodig. Geel was op in de winkel, dus uiteindelijk toch woensdagavond (jaja, veel te laat ) bij de leukstetaarten besteld.
Net ingelogd op de TNT website en er staat: chauffeur is onderweg.
En vanavond nog boodschappen doen, slingers ophangen, morgen wil mijn man nog naar een info-ochtend voor nieuwbouwwoningen en dan vanaf 14 uur de verjaardag.