Maar wanneer weet je of je kindje klaar is voor zindelijkheidstraining?
Ik had al heel enthousiast een potje gekocht toen Hannah anderhalf was ofzo. Ik was het luiers verschonen toen al aardig beu en ik had er geen weet van dat zoiets wel eens een hele tijd in beslag kan nemen... Wonder boven wonder deed ze gelijk een plas op het potje, maar het was meer toeval... jammer genoeg.
Het potje (en brilverkleiner) is nu al een aantal keren voorbij gekomen in haar leventje. Ook heeft er een tijdje een lijstje (voor beloningsstickers) op de wc gehangen. Maar ze taalt er totaal niet naar. 99% van de keren dat ik haar op het potje wil, wil zij niet (peuterpuber!). Als ze geen luier aan heeft, plast (en poept!) ze gewoon in haar broek en zegt niks. Ze wil ook regelmatig niet verschoont worden, het lijkt haar dan niet te deren dat ze al een hele tijd met een poepbroek zit...
Gaat ze dit ooit wel vervelend vinden? Gaat ze ooit spontaan wel de lol van een potje/wc inzien?
Ik wil er absoluut geen druk op zetten of haar dwingen of boos worden, maar ik vraag me wel eens af waar mijn toverstok is, om haar zindelijk te toveren...!?

Iemand tips/ideeen? Of gewoon even positieve energie? pffff