tylose, gumpaste, crisco, royal icing ...
Moderator: Chantal
tylose, gumpaste, crisco, royal icing ...
Fondant en marsepein snap ik, maar tylose, gumpaste, crisco, royal icing ... Ik zie het geregeld voorbij komen, maar waar dient het precies voor en hoe gebruik je het?
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Alleen crisco is aan mij uitgelegd
.
Crisco doe je op je werkblad om het marsepein niet te laten plakken. Dat kan ook met poedersuiker, maar dat schijnt dan wit achter te laten.
Bij mijn barbies heb ik het met poedersuiker gedaan (de crisco was op in de webshop) en het is prima gelukt met poedersuiker. Geen witte waas.

Crisco doe je op je werkblad om het marsepein niet te laten plakken. Dat kan ook met poedersuiker, maar dat schijnt dan wit achter te laten.
Bij mijn barbies heb ik het met poedersuiker gedaan (de crisco was op in de webshop) en het is prima gelukt met poedersuiker. Geen witte waas.
Re: tylose, gumpaste, crisco, royal icing ...
tylose: is een poeder wat je door de fondant heen kunt doen, als je gaat boetseren wordt de fondant veel harder. ook is het dan erg makkelijk letters en cijfertjes uitdrukken.Mon schreef:Fondant en marsepein snap ik, maar tylose, gumpaste, crisco, royal icing ... Ik zie het geregeld voorbij komen, maar waar dient het precies voor en hoe gebruik je het?
tylose: mespuntje in een heel klein beetje water doen, af en toe roeren en na een paar uur heb je eetbare lijm.
gumpaste: kun je zelf maken of zo kopen. mooi spul om cijfers of letters uit de lettertappit te halen. wordt heel snel hard.
crisco: plantaardig vet om de marsepein niet te laten plakken aan je handen of aan je werkblad. ik gebruik het vooral als ik marsepein ga kleuren. dan smeer ik mijn handen er mee in.
niet googlen (of juist wel als je nieuwsgierig bent

royal icing: spuitglazuur. daarmee maken ze van die mooie werkjes op taarten. ik kan het niet, lijkt me wel gaaf om er mee te kunnen werken.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011