Vraag spuiten cupcakes en tip!

Moderator: Chantal

Plaats reactie
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5624
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Vraag spuiten cupcakes en tip!

Bericht door JasmijnLinde »

Mijn zusje heeft gevraagd of ik cupcakes wil maken voor de doop van haar zoontje morgen.

Ik heb botercreme met bakkersroom gemaakt. De doop is morgenmiddag. Kan ik de botercreme er alvast opspuiten? En hoe lang kan het buiten de koelkast staan? Om 13.00 uur wordt mijn neefje gedoopt, maar het is ongeveer 40 minuten rijden én de halve stad is afgesloten ivm een marathon en daardoor moet ik zeker 15 minuten lopen met 30 cupcakes. Na de doop is de koffie. Kunnen de cupcakes met botercreme ongeveer 2,5 à 3 uur op kamertemperatuur overleven?

Ik heb nog nooit botercreme gespoten op cupcakes. Ik heb alleen zo'n huis-tuin-keuken spuit. Kan ik het daarmee doen. De grootste spuitmond is dus niet zo heel groot. Wordt dat wel mooi?

En dan heb ik nog een tip! Bij de Ikea zijn de Blanda's blijvend in prijs verlaagd. De allerkleinste was nu iets van 2 euro en de grotere 3,50 euro (als ik het goed heb) Ook verkopen ze voor 6 euro zo'n draaiplateau.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
suusmv3

Bericht door suusmv3 »

Te laat, maar:
Van harte met de doop van je neefje...
Hoe ishet gegaan en waren ze mooi?
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5624
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

Dank voor je berichtje.

De doop was mooi. Het was een heel persoonlijke doop. Het was in het heel klein kerkje bij een Begijnenhofje waar ze vorig jaar ook getrouwd zijn.

Helaas moesten we de halve stad doorlopen met de cupcakes. Ik had de cc op de kinderwagen gezet. We moesten ook een paar trappen op en af. En toen........ vielen 12 cc zo op hun kop in de kinderwagen. Ik kon wel janken! Ook doordat het zo warm was, ging het niet echt goed met de botercreme. En mijn zusje was erg laat bij de kerk zodat we niet meer naar de locatie konden om daar de cc in de koelkast te zetten. Dat was ook niet erg bevorderlijk. Dus helaas, ze zagen er niet meer uit. Maar gelukkig nog wel lekker.

Ik was wel een beetje teleurgesteld. Had er toch best wat werk in gestoken.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5624
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Vraag spuiten cupcakes en tip!

Bericht door JasmijnLinde »

artcoco schreef:Ooh, wat zonde van je werk. Kan me voorstellen dat je daarvan baalt. Maar ze waren vast lekker en anderen valt het toch minder op. Geen foto?!
Nou aan deze ingestorte, vloeibare cupcakes kon je niet meer heen hoor.
Ik heb zelf geen foto's gemaakt, maar mijn vader wel. Misschien krijg ik die ooit nog eens. Is niet zo snel met foto's doorsturen. Ik ben het in alle haast vergeten.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14206
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

o dat is wel sneu. gelukkig was het wel een mooie doop.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Oh das balen zeg. Ik heb voor de cupcakes (de meisjes trakteren ze op school vaak met verjaardagen) zo;n speciale houder gekocht. Niet goedkoop, maar wel heel handig. Je kan er ook een taart in vervoeren/bewaren.

Afbeelding

Maar gelukkig smaakten ze wel heerlijk :)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Sinder

Bericht door Sinder »

oh wat zonde!!
Plaats reactie