Taartentijd - vraagjes
Moderator: Chantal
Taartentijd - vraagjes
Met drie verjaardagen deze maand, moet ik weer aan de slag.
Manlief houdt niet van taart... dus dat is easy!
Voor mezelf ga ik een mooie bloementaart maken, lukt ook wel.
Maar dan zoonlief; die heeft moeilijke wensen.
1) Een taart met dungans. Die rare dingen van de C1000, daar is hij op het moment helemaal gek van.
Zou het volgende kunnen:
Ik maak een egale ondergrond, en daarop leg ik (per taartpunt bijv.) een dungan. Die dungans zou ik dan willen maken van marsepein, en dan een plaatje erop gekopieerd op iets eetbaars. Chantal kon toch zoiets printen, of heb ik het mis? Is dit iets dat haalbaar is? Of heeft iemand een ander idee wat ik kan doen met het thema dungan?
2) Hij wil iets met waterpolo. Nu kan ik mij herinneren dat er ooit iemand is geweest die een zwembad gemaakt had. Ik zit te denken aan een zwembad, en dan allemaal van die koppies er bovenop. Kan nog knap prutswerkje worden denk ik. Heeft er iemand een voorbeeld? of een ander geweldig idee?
Oh, oh, oh, ik vind het heel leuk, maar wat een werk zit er weer aan te komen zeg!
Manlief houdt niet van taart... dus dat is easy!
Voor mezelf ga ik een mooie bloementaart maken, lukt ook wel.
Maar dan zoonlief; die heeft moeilijke wensen.
1) Een taart met dungans. Die rare dingen van de C1000, daar is hij op het moment helemaal gek van.
Zou het volgende kunnen:
Ik maak een egale ondergrond, en daarop leg ik (per taartpunt bijv.) een dungan. Die dungans zou ik dan willen maken van marsepein, en dan een plaatje erop gekopieerd op iets eetbaars. Chantal kon toch zoiets printen, of heb ik het mis? Is dit iets dat haalbaar is? Of heeft iemand een ander idee wat ik kan doen met het thema dungan?
2) Hij wil iets met waterpolo. Nu kan ik mij herinneren dat er ooit iemand is geweest die een zwembad gemaakt had. Ik zit te denken aan een zwembad, en dan allemaal van die koppies er bovenop. Kan nog knap prutswerkje worden denk ik. Heeft er iemand een voorbeeld? of een ander geweldig idee?
Oh, oh, oh, ik vind het heel leuk, maar wat een werk zit er weer aan te komen zeg!
Oh ja, natuurlijk, dat was toch Yann!ck die over de wereldzeeen aan het zwemmen was?lineke schreef:Volgens mij zijn die dungans haalbaar, inderdaad met de prints van Chantal.
Zwembad: vierkante taart, icing oid als water, beetje golfjes er in krijgen en dan net als Artcoco hoofdje/armpjes/voetjes/billen
Succes!
Ik neem wel een bolletje marsepein onder mijn arm, en ga een middag in Amstelveen zitten!

Wauw, mooi!Martine-mv-Lucas schreef:Hier, de 3e foto
http://car.messageboard.nl/42334/viewto ... 8155#78155
Ik zal Janet eens vragen of ik 'm mag gebruiken!
Op de achterkant van Dungans staat zo'n slinger(-achtig iets). Misschien kun je die in het groot op de hele taart maken, dan rondjes met Dungan-prints per stukje taart?
Groetjes,
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
Nynke, moeder van Sofie (dec. 2005), Lotte (jan. 2008) en Bente (11 aug. 2013)
Met liefs en lapjes
ja ik dacht ook bij het lezen van je berichtje gelijk aan een spiraal als basisNynke schreef:Op de achterkant van Dungans staat zo'n slinger(-achtig iets). Misschien kun je die in het groot op de hele taart maken, dan rondjes met Dungan-prints per stukje taart?
de plaatjes zelf zou ik idd lekker laten printen
of er een kiezen en die vergroten en puzzelen
maaike mv 3 jongens en een meisje
Dat kan ook natuurlijk, maar dan kan ik ook zelf een foto maken.artcoco schreef:Ik zou haar heel lief virtueel aankijken en vragen of ze die collectie dan plat naast elkaar op de foto wil zetten - zodat je ze als rondjes uit kunt knippen - veel leuker!EskilE schreef:Wauw, mooi!Martine-mv-Lucas schreef:Hier, de 3e foto
http://car.messageboard.nl/42334/viewto ... 8155#78155
Ik zal Janet eens vragen of ik 'm mag gebruiken!
Er liggen er hier wel een 'paar'.