CC mislukkeling

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Marian
J&J TEXEL

CC mislukkeling

Bericht door Marian »

Wie heeft voor mij dé tip om CC's goed te laten lukken? Ik kan heel veel bakken, maar dit mislukt altijd!

Zo zien ze er per definitie uit bij mij
Afbeelding
En ze zijn hardstikke massief.

Een gewone cake lukt altijd, maar als ik datzelfde beslag in de bakjes doe, dan gaat het geheid mis.
Iemand van jullie een idee waar het aan kan liggen?

Ik baal er behoorlijk van....
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

een keer andere mix gebruiken? ander beslag?
geen idee waarom de gewone cake wel lukt en de cc's niet.
ik ben echt fan van deze mix http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1936
mislukken nooit!
35 gram per bakje en op lage temperatuur bakken. maar dat verschilt per oven.. ik doe ze dan iets van 25 minuten op 150 graden. dan zijn ze precies tot het randje en wel plat.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mieke

Bericht door Mieke »

Misschien te lang gemixt?
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS

Bericht door LauramvAnneenLisa »

te lang in de oven?
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

oven te heet, waardoor ze sneller garen dan omhoog komen???
Sinder

Bericht door Sinder »

ik ben ook zwaar fan van de mix. Ook serieus nog nooit mislukt en superlekker. Ik koop meteen de grootste zak! :lol:
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Dank jullie voor de tips, ik zal bij de volgende bestelling bij de leukste taarten de mix eens meebestellen. Kijken of het ook mij dan lukt om ze te maken. :;-)
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Cindy

Bericht door Cindy »

Marian, mijn cc's zagen er voor Michelle traktatie precies zo uit! Ook de tweede keer dat ik ze bakte en dat was dus de mix van de shop...

Ik gok dat ik op een te lage snelheid gemixt heb, waardoor het beslag niet luchtig werd. Uiteindelijk heb ik maar muffinmix gekocht en die lukten wel; even een plank erop na het bakken en ze waren prachtig plat.

Straks ga ik weer aan de slag met de ccmix van de shop voor Michelle's kinderfeestje. Ben benieuwd of ze met een hogere mixsnelheid wel willen rijzen.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Cindy schreef:Marian, mijn cc's zagen er voor Michelle traktatie precies zo uit! Ook de tweede keer dat ik ze bakte en dat was dus de mix van de shop...

Ik gok dat ik op een te lage snelheid gemixt heb, waardoor het beslag niet luchtig werd. Uiteindelijk heb ik maar muffinmix gekocht en die lukten wel; even een plank erop na het bakken en ze waren prachtig plat.

Straks ga ik weer aan de slag met de ccmix van de shop voor Michelle's kinderfeestje. Ben benieuwd of ze met een hogere mixsnelheid wel willen rijzen.
Dat vind ik ook zo raar; in de oven komen ze heel mooi omhoog, echt tot aan de rand van het bakje. Maar als ik ze dan uit de oven haal, dan storten ze in. Ik had ook al de tip gekregen om ze dan in een dichte oven af te laten koelen, maar ook dan gaat het mis.
Ik krijg binnenkort de oven van mijn schoonmoeder, dan probeer ik het daar eens in, met de cc mix van de shop. Als het dan nog niet lukt, dan koop ik ze voortaan gewoon bij één van jullie ::wink:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

even nog een vraagje, hoe vol had je de bakjes gedaan? als er te weinig in zit is het logisch dat ze plat blijven ;)
ik ga straks cc's bakken.. chocolade van een recept, en gewone van de mix.
hopelijk lukken ze hier wel haha!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Chantal schreef:even nog een vraagje, hoe vol had je de bakjes gedaan? als er te weinig in zit is het logisch dat ze plat blijven ;)
ik ga straks cc's bakken.. chocolade van een recept, en gewone van de mix.
hopelijk lukken ze hier wel haha!
Jij had laatst al in een draadje geschreven dat je 35 gram per bakje moest doen, dus dat had ik ook al gedaan.

Ow lekker, chocolade cc's, het is dat je zo ver weg woont, maar anders..... ::wink:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

hmm ik heb net ook weer zoals altijd 35 gram per bakje gedaan, en ze kwamen net onder het randje...
deze worden dus maar voor chris zijn verjaardag haha!
want ik wil ze perfekt, ze zijn voor mijn werk. er gaat een collega trouwen!
nu ga ik er 40 gram in doen.
Cindy

Bericht door Cindy »

Ik heb vanmorgen weer cc's geprobeerd te bakken met de mix van de webshop en wéér zijn ze mislukt :evil: In de oven rijzen ze prima, maar zodra ze eruit komen storten ze helemaal in.

Dus maar weer naar de supermarkt gereden voor de muffins van Dr. Oetker en die lukten prima.

Ik heb nu al gevarieerd in mixsnelheid, temperatuurverschillen en duur van mixen.... Ik geef het op.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

raar joh cindy!
bij mij zijn ze prachtig geworden.
ik mik alles bij elkaar in de kom, en dan met die k-klopper mix ik het op de allerlaagste stand zo'n 3 minuten.
40 gram per bakje en 30 minuten op 150 graden.
na 15 minuten draai ik trouwens snel het rooster om zodat de voorste even gaar zijn als de achterste.
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Even een opmerking van een bak-nitwit, dus misschien sla ik de plank helemaal mis, maar zou het iets te maken kunnen hebben met de bakvorm? Dat die te dik/ dun is?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

Mama Schaap schreef:Even een opmerking van een bak-nitwit, dus misschien sla ik de plank helemaal mis, maar zou het iets te maken kunnen hebben met de bakvorm? Dat die te dik/ dun is?
er zijn siliconen cc vormen en van metaal. die zijn allebei even goed eigenlijk.

wel moet je die vorm op een rooster zetten, en niet op de bakplaat. daar kan het wel aanliggen, want dan komt er idd niet genoeg warmte doorheen.
Sinder

Bericht door Sinder »

en de boter? Ik zweer bij Campina roomboter. En niet te lang mixen!
Cindy

Bericht door Cindy »

He wat lief dat jullie nog even meedenken!

Ik heb een metalen muffinvormbakding (?) die staat op een rooster in mijn combimagnettron die rond draait, dus ik hoef niet snel iets om te draaien.
Ik heb wel het gevoel dat ze gaar zijn, want de sateprikker komt er schoon en droog uit. Ik heb er ook wel een geproefd vlak na het instorten (nog warm) en die was heerlijk, maar wel erg compact.
Zou ik ze dan toch nog wat langer in de over moeten houden?
Ik heb nog mix voor 1 probeersel...
Plaats reactie