Hoe marsepein/fondant bewaren

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Hoe marsepein/fondant bewaren

Bericht door Annemarie »

Ik wil woensdag al puzzelplaatjes gaan maken voor taarten voor eind januari. Ik werk met een combi marsepein fondant. Hoe kan ik het het best bewaren in de koelkast of in de vriezer. En waarin? Wat zijn handige bakjes en waar kun je die kopen. Bestaan er ook bakjes waar een taart bedekkend plaatje in kan?
Sandra
J&J SANTORINI

Bericht door Sandra »

Op een workshop is mij verteld dat marsepein/fondant buiten de koelkast wel een paar maanden houdbaar is; mits het goed verpakt is.
In een afgesloten zakje, en dit in een afgesloten bakje, tupperware o.i.d.

Ik heb ooit bij Ikea een set met bakjes gekocht, daar zitten ook mooie platte kleintjes bij handig voor zijn voor de kleine dingetjes. In de grotere bewaar ik de marspein/fondant wat over is, of de aangebroken stukken. Zo groot waar een taartbedekkend plaatje in kan zou ik niet weten...
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Mieke

Bericht door Mieke »

Ik bewaar het in zakjes en dan afgesloten in een grote bak.
De kleine plaatjes bewaar ik in vleeswarenbakjes.
Taartvullend plaatje bewaar ik op een taartkarton van de juiste afmeting van de taart, en dan huishoudfolie eroverheen en in een plastic zakje in de vriezer.
Dat hoeft op zich niet, maar ik vind het makkelijker op de taart te krijgen als het bevroren is.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

marsepein of fondant stukken die over zijn eerst in een boterhamzakje, daarna nog in een dikker zakje met zo'n zip-sluiting.
plaatjes bewaar ik in vleeswaren bakjes. daar heb ik een stukje bakpapier of plastic in gelegd waardoor het plaatje niet blijft plakken.
dit kan zo een paar maanden bewaard blijven. smaak wordt alleen een beetje minder omdat het toch meer open ligt. bederven doet het niet.
en dan gewoon in een keukenkastje. koelkast is veel te vochtig.
vriezer kan ook nog als je het plaatje makkelijker op je taart wilt leggen. maar dan pas eruit halen als je hem echt op de taart wilt leggen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

marsepein bewaar ik in stevige zakken (aktion, 2,79 ofzo per rol), dat blijft goed zo.
Puzzelplaatjes en cc-plaatjes bewaar ik op de taartonderleggers van de IKEA met zo'n zak eromheen. Gaat ook goed!
Plaats reactie