Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
EskilE

Bericht door EskilE »

Oh, wat gaat Zoya snel met dat kletsen!! Zou daar de uitdrkking 'kletstante' vandaan komen? Bij Pjotr kan ik wl merken dat hij zich overal mee wil bemoeien, maar echte woordjes kan ik nog niet onderscheiden.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Sinds donderdag heeft Rosalyn ventolin, na de anti-biotica kuur die ze heeft gekregen voor een luchtweginfectie, bleef ze een nare hoest houden en ook piepende ademhaling. Dus toch ventolin, dat piepen word al een stuk minder geloof ik.

Verder is er weer wat nieuws. Rosalyn begint al 2 dagen te piepen als ik haar wegzet (bijv op de grond of in de box?, )zodra ze me niet meer ziet zet ze het op een brullen. Redelijk vermoeiend, ik hoop dat deze fase niet te lang zal duren...het liefst zit ze op schoot of dat ik naast haar zit....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nouja annemieke! Ik wilde net zeggen dat ik het idee heb dat als ik wegloop of ze mij niet ziet ze het ineens op een gillen zet. Donderdag op het kdv (daar huilt ze nooit) en gister bij de buurvrouw....

Hopelijk werkt de ventolin snel ja en knapt ze goed op!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ja ik was deze fase even vergeten, maar het is redelijk vermoeiend moet ik zeggen.........
Volgende week ga ik naar mijn ouders een dag of 3, daarna willen we haar leren slapen, dat wil zeggen in haar eigen bedje, ik denk dat het even doorbijten zal worden.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
EskilE

Bericht door EskilE »

Ow ja, die paniek als ik even uit beeld ben!
Dat heeft Pjotr al een week of 5-6; ik dacht dat het kwam doordat hij een "overdaad Eskil" krijgt, maar andere kleintjes doen dat dus ook.
Erg vermoeiend. Laatst ging ik hardlopen; ik liep de kamer uit; brullen! Maar toen ik beneden was, ging het al beter. Maar ik was mijn horloge vergeten, dus weer terug in de kamer; begon het circus weer opnieuw!!
Arme Ronald, hij voelt zich zo afgewezen dan. Zeker omdat Pjotr zijn mama wens nog extra duidelijk maakt door zijn handjes in mijn richting uit te strekken. Gek genoeg neemt hij vaak wel genoegen met Yip :roll:

Verder heeft Pjotr afgelopen nacht van half 11 tot half 6 doorgeslapen!!! Normaal gesproken voed ik hem op zijn vroegst om 6 uur, maar deze keer heb ik hem direct gevoed als een soort beloning. Waarschijnlijk niet zo slim, maar ach... ik ben ook maar een mens.
Kortom, het was even flink doorbijten, maar het lijkt toch echt resultaat op te leveren. Oh, zou ik me ooit nog eens echt uitgeslapen kunnen voelen? (zo voelde ik me vanochtend, ondanks goede nacht, nml niet, beetje te gezellig met de buren (drankjes) die net terug waren van vakantie :oops: )
Sinder

Bericht door Sinder »

ja dat gedrag zien we hier ook, maar Zoya is ziek dus logisch dat ze dat heeft. Anders eigenlijk niet, ja in de box. Ze wil het niet meer....als we er niet aan toegeven, houdt ze wel op.
Vannacht een brakke nacht. Ze heeft keelpijn denk ik, ze wil alleen aan de borst en slaapt superlicht. Maar ze slaapt de hele dag nu zo'n beetje, ze is echt zielig!!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Arme zoya... beterschap!

oh van dat gehuil bij weggaan, ik dacht altijd dat dat pas later was.

Liv werd net na een half uur wakker. Snapte er al niets van dusnog geprobeerd in slaap te krijgen.Lukte maar niet. Hedzer haalde haar er net uit en toch een poepbroek ;) Straks nog maar een keertje naar bed!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Trouwens, we aten vanavond bloemkool en Liv vond het maar niets. Later een banaantje erbij gepakt en dat bliefde ze wel. Zeg ik ineens tegen Hedzer: waar is die banaan gebleven? Nergens te vinden, had mevrouw een hele banaan naar binnen gewerkt! ;)

Trouwens, ik vraag mij toch af of ik mij geen zorgen moet maken om haar ontwikkeling. Ze doet echt helemaal niets en vandaag weer eens op de buik gelegd maar na een minuut of 2 a 3 laat ze haar hoofdje vallen en zet ze het op een gillen :( Rollen wil ze niet, alleen maar zitten.
Sinder

Bericht door Sinder »

echt???? wooooow wat veeeel!! Bloemkool vinden ze wel vaker niet lekker. Koolsoorten kunnen ook nog darmproblemen geven hè dus misschien voelt ze dat al wel aan.
En zorgen over haar ontwikkeling, waren er hier niet meer moeders waarvan de ontwikkeling van de kindjes wat later op gang kwam?

Hier toch weer bij de Hap beland toen de koorts opliep naar 40.2. Ze wilde niets meer, alleen maar huilen en aan de borst. En daarvan moest ze kokhalzen. Zo zielig. Toch maar een laten nakijken en alles ok. Virus dus en uitzieken. Daargekomen was haar temp 36.0 dus pcm deed het goed!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Arme Zoya toch! Liv had ook van die hoge koorts. Sneu he?

Ik weet natuurlijk wel dat je trage kindertjes hebt en snelle. Finn was ook langzaam (rolde pas met 9 maanden) hij deed altijd wel pogingen maar het lukte gewoon niet. Hij lag ook redelijk graag op zijn buik. Liv dus h e l e m a a l niet dus hoe gaat ze dan in vredesnaam ooit rollen?
Maar eens bespreken op het CB over 2 weken.

Oh en over die banaan: ik zat ook met mijn oren te flapperen hoor. Ik dacht: huh? Ligt er niets in haar slap? Ik ben zelfs nog op mijn knieen onder de tafel gaan kijken maar er lag echt niets :P
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha dat zie ik al voor me, dat zou ik ook doen! Op die knieën bedoel ik. Ik weet niet Dorien, ik zou me nog niet zo'n zorgen maken. Ben wel benieuwd wat het cb hierover zegt.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Gabi, hoe is het nu met Zoya, de koorts al weer een beetje gezakt? Het is altijd zo vervelend als die kleintjes ziek zijn.

En Dorien, ik zou me nog niet al te veel zorgen maken, maar overleggen kan natuurlijk altijd. Amber was ook zo traag, draaide pas met een maand of elf, zelfstandig zitten kon ze ook niet toen ze een jaar was (tenminste, ik legde een kussen achter haar voor het omvallen)
Ik heb met haar fysio gehad, maar ik vond dat toen niet echt van toegevoegde waarde. Alle grove motoriek was bij haar wat later en dat is nog steeds een beetje te zien. Fijne motoriek was ze juist heel vlug mee, evenals met veel andere dingen.

En het huilen als ik wegga, dat is iets dat Marit ook sinds een week of twee doet.
Eindelijk zijn er twee tandjes in zicht, ik zie twee lichte streepjes zitten, maar ze zijn nog niet door. Gelukkig heeft ze er (nog) niet veel last van.

Het drinken gaat ook iets beter, de luiers zijn weer een stuk natter en ze drinkt weer met wat meer regelmaat. Gelukkig maar, want ik wil gewoon nog een tijdje doorgaan.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

oh das fijn Marian! Hier wordt momenteel ook echt heeeeuuull veeeuuul gedronken, haar luiers zijn kletsnat momenteel. Ik vermoed toch keelpijn. Gisteren alsnog bij de Hap geweest met haar, ze had 40.2 en huilde alleen maar, zo naar. Geen dingen geconstateerd dus virus. Vannacht ging het met pcm redelijk, vandaag zit ze op 39.3, nu net in de ochtend. Zal straks wel hoger worden. Ze wil vooral slapen maar heeft er ook moeite mee. bah... ben ik toch liever zelf ziek. We zouden gisteren naar de Juliana toren maar dat hebben we dus niet gedaan. Hopelijk van de week een keertje.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ja, je neemt het liefst alles van ze over, hoe ziek je dan ook bent, als zij het maar niet hebben. Rare wezens die moeders. ::wink:
Ik hoor het wel veel om me heen op het moment; koorts en keelpijn.

Dan hoop ik maar dat ze snel opknapt, zodat jullie nog lekker naar de julianatoren kunnen.

Hoe vaak voeden jullie nu nog op een dag? Ik zit nog steeds wel op 7 keer denk ik.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar dat heb ik vanaf het begin af aan nooit bijgehouden. Ik kan me herinneren met Jarek nog wel tot een maand of 14 op 6-8 keer gezeten te hebben en ineens werd dat 4 ofzo. Van de een op de andere dag!
Sinder

Bericht door Sinder »

oh kreeg gisteren van de HA op de Hap nog een compliment dat ik het nog zo lang volhield met de bv. Ik dacht alleen maar " zo lang?? ik ben net begonnen " maar het is natuurlijk wel zo, je gaat al snel boven het gemiddelde hè.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Nee, ik houd het eigenlijk ook niet bij, maar toevallig dat een vriendin zei dat ze vond dat ik Marit zo vaak liet drinken, zij hield met de bv het schema aan van het cb, wat dus eigenlijk het schema van de fv is.

Mijn standaard antwoord is altijd dat wij ook wel vaker dan drie keer op een dag drinken en meestal is er dan geen commentaar meer.
Sinder

Bericht door Sinder »

ja vind ik ook hoor. Ik zou het echt moeten gaan bijhouden, ik geef ook wel eens een slokje zeg maar. En soms een voeding. Wat tel je dan wel en wat niet?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Zo tussendoor een slokje geef ik eigenlijk nooit, daar neemt ze geen genoegen mee, dat levert echt luidkeels protest op. Dus bij mij is het echt altijd een voeding (van hooguit 10 minuten)

Protesteren kan ze trouwens ook zo goed, ik weet tegenwoordig precies als er speelgoed afgepakt wordt, dan gaat ze flink te keer :-)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Marian schreef: Hoe vaak voeden jullie nu nog op een dag? Ik zit nog steeds wel op 7 keer denk ik.
Slokjes tussendoor doen wij niet aan, wil ze niet. Ze drinkt s'morgens, na het eerste slaapje, voor het tweede slaapje, rond half 5 en dan rond 7 uur voor het naar bed gaan voor de nacht en dan in de nacht nog 1 keer (was eerst vaker maar we zijn gaan afbouwen en dat gaat prima, ze neemt genoegen met de speen ipv de borst) Dat zijn er dus 6.'

Verder eet ze s'morgens een boterham met boter mee (ik denk dat ze in totaal een halve boterham echt binnenkrijgt) en s'avonds wat groente of fruit (en gister dus een hele banaan :shock: )

Oh en over het niet ontwikkelen. Vandaag eens bekeken maar na 3 minuten op haar buik zet ze het op een gillen en laat ze haar hoofdje zakken. Dat is toch niet goed voor een baby van 7 maanden :oops:
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Rosalyn kan ik gerust laten liggen op de grond, maar na een minuut of 3 word ze het zat op haar buikje en dan rolt ze zelf weI er naar haar rug.
Verder is Roos ook niet een hele vlugge hoor. Ze rolt wel door de kamer, maar verder ook niet veel. Een week of 2 geleden begon ze te tijgeren, maar dat is nu helemaal niet meer.

Ik denk dat ik Roos ook nog wel een keer of 7 voed op een dag, ze krijgt geen slokjes, wil ze ook niet, en ik ook niet, het is of een hele voeding of niks....

Vannacht overigens een beroerde nacht gehad, ze was zo super onrustig, was zelfs klaarwakker tussen 23 en 1 uur. Ik was kapot. En ook weer super vroeg wakker....half 5 klaar wakker!!!
Maar goed....t hoort erbij he...
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Dorien schreef: Oh en over het niet ontwikkelen. Vandaag eens bekeken maar na 3 minuten op haar buik zet ze het op een gillen en laat ze haar hoofdje zakken. Dat is toch niet goed voor een baby van 7 maanden :oops:
Ach, het zijn vooral de grove motorische dingen die op dit moment opvallen in de ontwikkeling. En daar is ze dan misschien niet zo vlot mee. Maar je zegt zelf ook dat ze wel sterk is en volgens mij heeft ze behoorlijk een eigen willetje, dus misschien vindt ze er gewoon niks aan op haar buik. Ik zou me er maar niet al te druk om maken.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Gaaaaaaaaaaaaaaap....
Gister wat melk gegeten om te kijken hoe Liv er op zou reageren. Nou ik heb het geweten. Ze sliep rond half 8 toen hoorde ik haar om half 9, half 10 en half 11 maar sliep ze wel weer verder. Toen kwart over 11 wakker, kwart over 12 en kwart over 1. Toen geslapen tot kwart over vier en vanaf dat moment weer ieder uur wakker. Ohja en kwart voor vier heb iknog een bed staan te verschonen want Finn had in zijnbed geplast.
Sinder

Bericht door Sinder »

hier ook gaaaaaap...Zoya is gisteren van 14.00-23.00 wakker geweest! daarna weet ik het niet want ik ben eerder in slaap gevallen dan zij. Ze is dus uiteindelijk wel in slaap gevallen met een heeeeeele onrustige nacht. Veel wakker, onrustig slapen (mij schoppen, huilen in slaap). Ze kan maar niet slapen, wat is dat toch??? Ze ziet er niet uit nu.
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

T0sca heeft vannacht voor het eerst sinds lange tijd het klokje rond geslapen. Dat wil zeggen, ze is om half acht naar bed gegaan en is er vanochtend om half acht uitgegaan. Tussendoor wel nog een aantal keer gevoed, maar gelukkig valt ze altijd tijdens het drinken weer in slaap.

En nog even een glim-momentje: ze zette net een paar stappen met maar 1 handje half aan de bank vast!!! We hadden een soort van weddenschap of ze met de vakantie al zou lopen. Nee, nog geen interesse in. Maar sinds een paar dagen loopt ze met een stralend gezicht vol trots mee aan de handen. Dus ik ben benieuwd wanneer ze zelf haar eerste stapjes zet!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Oh, wat is dat toch vervelend, dat die nachten bij jullie zo gaan. Ik zou er niet supergezellig van worden.
En Dorien, jij probeert vooropig vast geen melk meer ::wink:

Heeft Zoya nog steeds koorts?

Marit heeft haar neus weer helemaal dichtzitten, ik vraag me soms af of het alleen verkouden is of ergens allergisch voor, want dit is bijna standaard.
EskilE

Bericht door EskilE »

Marian schreef: Hoe vaak voeden jullie nu nog op een dag? Ik zit nog steeds wel op 7 keer denk ik.
Ik voed hem 's ochtends bij het wakker worden (op zijn vroegst om half 6 hebben we afgesproken). Dan vaak nog een slokje na het doorslapen rond 8 uur.

Dan voor het slapen, en voor het slapen in de middag nog een keer.
En dan na het eten 's avonds voor het naar bed gaan. En soms tussendoor nog.
Een keer of 5 a 6 dus.

Maar het is ook afhankelijk van hoeveel bijvoeding hij krijgt.
We zijn er achter gekomen dat hij melk (gewoon halfvolle melk) met Brinta lekker vindt. Het lijkt er ook op dat dat helpt bij het goed slapen in de nacht. Dus dat doen we sinds een paar dagen 's avonds.
Bij het avondeten doet hij ook mee, maar daar krijgt hij vaak niet zoveel van binnen denk ik.
In de middag een boterham met appelstroop of boter.
In de ochtend en/of bij het ontbijt krijgt hij fruit.

Hij lijkt enorm op zijn vader en broers: eten is BELANGRIJK!!
Hij wordt echt helemaal wild als ik zijn boterham aan het smeren ben. En aan zijn lichaamstaal kan ik duidelijk aflezen wanneer hij toe is aan het volgende stukje banaan.

En over rapley gesproken: doen jullie alles rapley? Ik geloof dat ik een beetje aanrommel wat dat betreft.
Banaan geef ik liever in hapklare stukjes, anders wordt het echt iedere keer weer zo'n zooi. En laatst heb ik courgette, aubergine en tomaat (we aten zelf alles gegrild als salade) door de staafmixer gegooid tot kleine stukjes.
Maar brood, boontjes, broccoli, aardappel, appel dat geef ik weer in vuistgrote stukjes en dat knaagt hij zelf naar binnen.
Sinder

Bericht door Sinder »

ja zoya heeft nog koorts. Ik word er een beeetje wanhopig van...Ze kan nl niet slapen, wil graag dan aan de borst maar kan niet borstdrinken. Daar moet ze steeds van kokhalzen. Maar ze is zoo moe dus ze moet weer huilen daarvan, wil de borst etc etc. Nu is ze gelukkig weer in slaap gevallen maar ze heeft echt rode dikke wallen onder haar oogjes.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey meiden...
ik kon helemaal niet meer op dit forum komen,heb me dus opnieuw geregistreerd,,maar ik ben het hoor...miesje

hier alles ok
sd kan nu los zitten,,zo leuk!
weegt al 10.1 kg... :P

en van de week zat ik m te voeden en dacht,,uh wat voel ik nou steeds,,was dat zn eerste tandje,,,niets van m gemerkt,,en de vlgd ochtend toen ie opston,hup was daar de 2e,,top dus!!

sinds gister zit hij in de eetstoel en dus los op de grond,en voort t eerwst in 7 mnd kwam ie van8 gewoon 2 keer om te drinken..wist niet wat ik mee maakte,,,om half 12 en tegen half 4....hihihi...ach voor een keerof paar keer vind ik dat niet erg)

eten gaat ook best.,..hij eet nu alles in blokjes(net een appel op in blokjes en die had ik ff zacht gekookt)en als ontbijt een boterhammetej met smeerkaas...
een kiwi eet hij ook zo op..hij lust tot nu toe alles!

afgelopen dagen kan hij goed laten horen als ie het zat is,,zo grappig,me rustige ventje is verandert in een drukte maker hoor.die goed geluid kan producren...ik lach me slap af en toe!!

alles ok met julie en de kindjes..???

dikke kus miesje

ps:ik voed nog eigenlijk voor elk slaapje...en sosm na het wakker worden ook nog(maar dat wil hij vaak niet meer,dan wil ie gewoon wat eten)

dus tegen 5:00
tegen 9 uur
tegen half 1
tegen 4 uur
en tegen 7 uur

5 keer dus....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Sinder schreef:ja zoya heeft nog koorts. Ik word er een beeetje wanhopig van...Ze kan nl niet slapen, wil graag dan aan de borst maar kan niet borstdrinken. Daar moet ze steeds van kokhalzen. Maar ze is zoo moe dus ze moet weer huilen daarvan, wil de borst etc etc. Nu is ze gelukkig weer in slaap gevallen maar ze heeft echt rode dikke wallen onder haar oogjes.
arm meisje toch.... klinkt als Liv. Wat hadden ze nou bij de HAp gezegd? Uitzieken? Hoe lang heeft ze nu al koorts? Liv had 4 dagen hoge koorts en kreeg toen de AB en ze was de volgende dag koortsvrij (en een stuk vrolijker)

Beterschap@
EskilE

Bericht door EskilE »

Dorien schreef:
Sinder schreef:ja zoya heeft nog koorts. Ik word er een beeetje wanhopig van...Ze kan nl niet slapen, wil graag dan aan de borst maar kan niet borstdrinken. Daar moet ze steeds van kokhalzen. Maar ze is zoo moe dus ze moet weer huilen daarvan, wil de borst etc etc. Nu is ze gelukkig weer in slaap gevallen maar ze heeft echt rode dikke wallen onder haar oogjes.
arm meisje toch.... klinkt als Liv. Wat hadden ze nou bij de HAp gezegd? Uitzieken? Hoe lang heeft ze nu al koorts? Liv had 4 dagen hoge koorts en kreeg toen de AB en ze was de volgende dag koortsvrij (en een stuk vrolijker)

Beterschap@
He bah Gabi, dat klinkt toch echt niet goed zeg!
Heel, heel, heel veel beterschap voor je lieve kleine meid.
EskilE

Bericht door EskilE »

Miesje!! :o :o
Welcome back.
Sinder

Bericht door Sinder »

hoi Miesje, welkom terug!

Oh goed te weten Dorien, ze is do av begonnen met koorts. Ze klinkt wat nasaal maar is niet superverkouden. Ik heb het idee dat ze wel last van haar borstkas heeft en van haar keel. De jongens zijn erg aan het hoesten. Anders morgen de ha nog maar eens opzoeken. Overigens had ze net 38.9 dus dat is al iets lager dan dat het is geweest. Even afwachten hoe het verder gaat.
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

EskilE schreef: En over rapley gesproken: doen jullie alles rapley? Ik geloof dat ik een beetje aanrommel wat dat betreft.
Banaan geef ik liever in hapklare stukjes, anders wordt het echt iedere keer weer zo'n zooi. En laatst heb ik courgette, aubergine en tomaat (we aten zelf alles gegrild als salade) door de staafmixer gegooid tot kleine stukjes.
Maar brood, boontjes, broccoli, aardappel, appel dat geef ik weer in vuistgrote stukjes en dat knaagt hij zelf naar binnen.
Oh zo doen wij dat ook. Afhankelijk van de tijd en zin en soort is het rapley of gevoerd. En ook nog zo'n 5-7 maal BV waaronder een paar 's nachts en 's avonds. Hier gaan ze ook pas laat de nacht in (uur of 9-10 uur) bij jullie?

Ik verlang weer zo naar een avondje voor mezelf, er is er altijd wel een die aan het clusteren is.

Voor de zieke kindjes een knuffel en beterschap!
EskilE

Bericht door EskilE »

Jahoor Liesbeth, ook hier gaat ie pas laat de nacht in. De laatste paar nachten gaat het zo:
Rond 7 uur even naar bed, voor een hazeslaapje, duurt ongeveer 30-40 minuten.
Daarna gaat ie pas ergens tussen half 10 en half 11 definitief plat.
Maar goed, nu in de vakantie doen de groten ook niet anders, dus het valt ons niet eens echt op.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

haha ja hoor,dit geloof je toch niet...
ik zeg net,,sd heeft 2 tandjes en geen last gehad ik dacht ook echt dat dat 2e tandje helemaal door was...
nou net in bed gillen janken,dacht echt what the @@
ik 3 keer getroost en terug gelegt.,ik weer naar beneden en weer janken,wou ookniet drinken...
kom ik net boven heel zn matrasje onder t bloed,ik dcaht wat is dit nou,,was zn tandje toch nog niet helemaal door want daar kwam t bloed vandaan,arm ding,,,en nu wou ie wel drinken,,hihihi....

ps:hier is bed tijd altijd ergens tussen 18:30 en 19:30....afhankelijk hoe die zn 3e slaapje overdag gedaan heeft
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Hoi mama's

Ik ben weer min of meer bijgelezen. Had het drukdrukdruk met thuiskomst manlief, faillisement manlief's werk, overstap ander rederij, weer wennen aan elkaar, voorbereidingen vakantie en de vakantie zelf. Ik ben bekaf! De vakantie was leuk en druk. Een week in een heel groot huis met 30 van mijn familieleden. Overdag druk met eigen kinderen en neefje, nichtjes. Wandeltochten in de ardennen, dagje Plopsaland (yuk) op verzoek van Erik. En de avonden werden gekenmerkt door spelletjes, discussies en leuke gesprekken geflankeerd door grote hoeveelheden Belgisch bier, wijn, nootjes, chips, belgische chocolade en véél te laat naar bed gaan. Dus nu zijn we vooral bezig met bijkomen en bijslapen :lol:

Rivka doet het goed. Op vakantie wilde ze nauwelijks eten dus heeft ze vooral veel gedronken bij mij. En ze vermaakte zich prima in de draagdoek. We hebben veel gehad aan de Calin Bleu die ik van Yvonne kon lenen. Heerlijke luchtige doek. Ik heb een keer een wandeltocht van 10 km gemaakt met haar er in. En verscheidene dagen kortere tochten. Ze vond het allemaal prima en het was goed te doen op mijn rug.

Vandaag bij het cb geweest. Ze is maar 50 gram gegroeid en de verpleegkundige vond eigenlijk dat ze wat meer moest eten. Maar ja, ik krijg het er dus echt niet in. Die lipjes gaan op elkaar en ze vertikt het om haar mondje open te doen. Rapley gaat wel enigszins met enthousiasme maar ze krijgt nog erg weinig binnen. Verder hebben we nog steeds spruw en daar baal ik van. Ik wil eigenlijk daktarin maar ik krijg dat niet voorgeschrteven door de HA. Ze geeft met elke keer Nystatine Labaz en daar gaat het niet helemaal van over. Plus dat ze elke keer moeilijk doen als ik om een herhaling vraag. Ik word er een beetje niet goed van. Komende week dus maar weer een afspraak maken.

De nachten kunnen beter. Ik word er een beetje moe (figuurlijk) en erg moe (letterlijk) van. Eskil, hoe hebben jullie het aangepakt?

En nu ga ik gauw wat aan mijn oerwoud-tuin doen. Niet te geloven hoe snel onkruid kan groeien!
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
mies-noe

Bericht door mies-noe »

ff hier nog wat fotos van me sgatje...ik vind ze zo mooi,wilm ik gewoon ff met julie delen,,,
mies-noe

fotos

Bericht door mies-noe »

Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

ooooooooh wat een schatje Mies! En die foto met zijn broer. Die handjes die ze samen vasthouden! en wat een lekkere spekkies!
EskilE

Bericht door EskilE »

Dorien schreef:ooooooooh wat een schatje Mies! En die foto met zijn broer. Die handjes die ze samen vasthouden! en wat een lekkere spekkies!
Beter ka ik het niet zeggen!
Lief!!
Sinder

Bericht door Sinder »

aaah ja das echt een skeetje!

Suus, is alles goed gekomen met het werk van Erik uiteindelijk? Je vakantie klinkt leuk, 30 familieleden, wauw! Lijkt me ook ergens heel vermoeiend. Gelukkig heeft België chocola en bier hè, is ook wat wij altijd mee terug nemen :lol: Welke Plopsa ben je geweest? Waar precies ben je in België geweest op vakantie?
Wat balen van jullie spruw zeg, denk je dat er verband is met slecht groeien? Ik denk van wel eigenlijk. Is GV niets voor jullie?

Oh Liesbeth zijn ze nog steeds aan het clusteren ja? Jeetje wat vervelend zeg! Dat duurt ook best wel lang dan. Dan zit jij elke avond zo een avond met een kind aan je borst of niet? Pfff petje af hoor.

Ik ben voorzichtig positief hier, Zoya had net 38.9. Ze had een goede dag, goed geslapen, weer gelachen zelfs! Ik heb haar nu geen pcm gegeven voor de nacht, eens zien hoe dat gaat.
Lien

Bericht door Lien »

Pfff Gabi wat een getob met Zoya.
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan, maar erg lekker is het niet zeg :(

En Mies, wat een prachtige mannen zeg! Hij heeft hele mooie wenkbrauwtjes en zowieso een heerlijke uitstraling. Maarre... zo dik, dat is niet gezond he ;)
Je moet echt gaan minderen hoor!
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hahaha ja ik zal m op nood ransoen zetten,,hihihi
nee hoor,hij eet naar mij idee bijna niets en 5 bv per etmaal vind ik ook echt niet veel..hihi...ach lekker veel baby omte knuffelen,kan tegen een stootje en heeft weerstand waar je u tegen zegtl,,me kleine dikkie dik
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Oh Miesje, wat een lekker ventje! Hij heeft ook al een beetje een ondeugende blik in z'n ogen, dat belooft wat voor als hij groter is. ::D

En Suus, ik ben ook wel benieuwd waar je geweest bent, wij hebben vorig jaar ook in zo'n heel groot huis in de Ardennen gezeten vlak bij Plopsa Coo.

Hier begint de nacht ook zo laat, tussen 22.00-22.30 uur. Als ik Marit eerder op bed leg, dan ligt ze alleen maar te huilen. Ook als ik de slaapjes overdag wat verminder, dan nog blijft ze zo lang wakker. Laatst van 14.30 tot 22.00 uur, en vrolijk dat ze dan is. Maar ik vind dat nog wel lekker, het enige moment van de dag dat we Marit voor onszelf hebben zonder dat de andere drie zich ermee bemoeien.

Rapley gaat hier eigenlijk wel goed, de vloer ziet er altijd mooi bespikkeld uit na het eten. Ik geef ook wel eens iets wat ik geprakt heb, maar meestal laat ik haar het zelf proberen.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

heb je dat wel eens gelezen,,,

na 6 mnd hebben kindjes niet meer genoeg aan borstvoeding en zijn ze toe aan bijvoeding,,,dan is borstvoeding niet een voeding meer,maar meer een tussen doortje!!!!!!!!

sd eet amper vast voedsel,nou is dat nit erg want 21 juli(2.5 wk geleden )woog ie al 9900...maar sinds 3 nachten komt hij inplaats van 5uur/5:30 al om 3:00 ofzo,,ik dacht dus,,,dat repley methode is leuk,maar hij eet amper wat natuurlijk,en prakjes blieft tie niet,,dus hij zou wel inddbeetje tekort komen(zover je dat bij zo stevig kindje kan denken)

ga ik net met de oudste naar het cb,,ik was er toch,dus ik dacht hup sd ook maar wegen,,ik dacht nou hooguit 10.1 kg,,,2 wk geleden woog ie immers 9900....

meiden wat denk je,,,,10.6 kg....ja je leest t echt echt goed,10.6 kg.,,..ik ben er nog stil van,,,wie zegt dat bv niet genoeg meer is voor kindjes boven de 6 mnd...hahahahahahah

het advies,,,,korter laten drinken(drinkt normaal maar hooguit 5 min)(domme doos heb je wel eens van voor en achter melk gehoord kon ik alleen maar denken,,,)

en.,,,,kind MOET klokkie rond kunnen slapen,,dus als ie van8 komt...watre geven,en ja gewoon uit beker want hij snapt te fles niet...
oh oh oh oh....

ik ga lekker door zoals ik doe...me niet meer zorgen maken als sd niet goed wil drinken sosm overdag..en me niet druk maken dat het vaste voedsel mondjes maat gaat(hij lust alles maar krihgt niet veel binnen)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou ik weet maarniet wat er met Liv aan de hand is... Vannacht was ze 6 keer wakker en 1 keer een uur lang met huilen en al. Ik zie echt totaal geen tandje en ik heb niets geks gegeten. Ze heeft 1 keer een lange ruk gemaakt. Zo'n lange ruk is dus 3,5 uur slapen. Vanaf dat moment ieder uur weer wakker. Zucht. Ik weet het even ook niet meer hoor :(
Sinder

Bericht door Sinder »

oh balen zeg, je kunt het niet altijd zien bij die kleintjes hè, misschien heeft ze wat onder de leden?
EskilE

Bericht door EskilE »

Bah Dorien. HIer ook een prutnacht nadat het al bijna 10 nachten heel erg goed ging.
Een lange ruk van 10 tot half 2, en daarna was het ook ieder uur raak. Gaaaaaaaap!
Geen idee wat er aan de hand is, hij had wel een ontzettend verstopte neus, en die hebben we met neusspray rond een uur of 6 goed leeg kunnen laten lopen. Dat leek wel wat verlichting te bieden. Maar slapen ho maar.
Nu zit hij lekker te klooien in de box, ik hoop dat hij straks een lange ochtendtuk gaat doen :oops: .
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey meiden
vlgs mij is sd de graad meter voor de lastige periodes(omdat hij altijd zoet gaat slapen,snachts niet komt enz)
dus als hij lastig is is het sprongetjes tijd,en das nu dubbel en dwars t geval,,man man man!!

sachts 2 keer komen,overdag moe zijn,maar zeker ee uur bezig zijn met m te laten slapen(gelukkig niet alle slaapjes,,,hihi),,aan me willen hangen als ik m oppak,,ja hoor die zit echt echt in een sprong,
en dat alles is gebeurt toen hij vd week voort eerst alleen kon zitten en 2 tanden kreeg...

ps:heb net rondje om t huis met m gefietst voor op de fiets,hij zat er echt zo trots bij,,sjonge jonge,,,prins heerlijk,,hihi....
Plaats reactie