Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Hè gabi wat rot voor je meisje. Heeft ze denk je ergens een ontsteking?

Marian, roos werd om 21 uur wakker, ik denk ergens toch dat ze bang was voor de knallen. Na 45 min Heb ik haar maar uit bed gehaald. Tot half 1 is ze erbij geweest. Het vuurwerk vond ze doodeng.
Zo zielig dan hè.

Nog de beste wensen allemaal. Wat gaan we allemaaal weer beleven met ze zeg. Hopelijk in ieder geval veel gezondheid voor ze toegewenst.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Beterschap voor Zoya, wat rot zeg :(

Hier ging de jaarwisseling heel goed. Ik kon het zelf niet goed laten om Victor uit bed te halen, dus toen hij wat begon te piepen vlak na 12 heb ik hem gehaald. We hebben vanaf zolder siervuurwerk gekeken en hij vond het prachtig.
Ook de Dolly Dots op tv, hij stond te swingen in zijn pyjama :D
Toen ik hem iets voor 2 weer op bed legde moest ik nog 1 keer terug en heeft hij nog wat gemopperd. Vervolgens tot 6 uur geslapen. Beetje vroeg maar ja, het was een leuk feestje!
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Sinder

Bericht door Sinder »

AnnemiekD, ik schreef het al, het was een oorontsteking. De AB slaat goed aan en ze slaapt gelukkig alweer beter.

Ze werd gisteren iets voor twaalven wakker en heeft lekker met ons vuurwerk gekeken. Ze vond het prachtig!! Ze lijkt overigens nu al naar 1 slaapje te gaan overdag. Ik kreeg haar vanochtend (8.00 wakker) niet voor 12.00 in bed. Toen heeft ze tot bijna 15.30 geslapen! Wel lekker zo vind ik, geeft wat meer ruimte om dingen te doen.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

He jasses, wat sneu toch voor Zoya, knapt ze al wat op van de AB.

Hier heeft Liv ook weer koorts. Word er moedeloos van. Op haar verjaardag had ze koorts, met kerst had ze koorts en vanochtend haalde ik haar met 39.9 uit bed :(

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeer een verjaardag vieren met een meisje met koorts. Finn was ziek (hoge koorts) op zijn eerste verjaardag. Liv was koortsig op haar eerste verjaardag en nu is haar feestje vandaag en heeft ze torenhoge koorts. Bah bah bah.

had ik al gezegd dat ik baal? Koorts met kerst, koorts met haar verjaardag en koorts met haar feestje. Geen flauw idee wat er aan de hand is. Wel de HAP gebeld en een afspraak voor 13.10 mocht ze slechter uit haar slaapje straks komen. Als ze niet verslechterd bellen we af.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh en weet je wat ik nou zo leuk vind?

2011 wordt gewoon een heel bijzonder jaar. Liv zal gaan praten en ze zal gaan lopen! Ik kan niet wachten! Ik vind dat zoooo leuk!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou we wilden eigenlijk om tien voor 1 afbellen omdat de koorts niet verder opgelopen was en ze netjes gedronken had (eten had ze niet gedaan maarja, niet onlogisch met hoge koorts toch?) maar Hedzer kwam er niet door. 5 wachtenden voor zich en na vijf minuten nog 4. Toen is Hedzer toch maar gegaan met zijn broer. Wat blijkt: dikke oorontsteking. Dus aan de AB (omdat ze al af en aan koorts heeft gehad de afgelopen 2 weken) en neusspray (geen zoutoplossing maar medicinale neusspray)
Vanmiddag gelijk een dosis AB gegeven en ze lijkt na het middagslaapje (voor haar doen erg lang want om half 5 er maar uit gehaald) echt enorm al opgeknapt. Ze wilde wel even alleen staan en wat spelen en ze at zelfs wat!
Blij dat we toch gegaan zijn, zeg
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat ontzettend naar voor Liv zeg, en goed dat jullie toch gegaan zijn. Oorontsteking is pijnlijk voor een kind, hopelijk slaat de ab snel aan voor haar.

Gisteren was Rosalyn zo ontzettend op, bij Ton zijn opa en oma geweest voor nieuwjaar wensen, daar is het altijd een kippenhok, wel heel gezellig, maar als je zo'n 30 mensen tegelijk hebt is het gewoon druk. Vervolgens naar mijn familie, waar we tegelijkertijd ook nog een soort van reunietje hadden, allemaal neven, nichten, ooms en tantes, gelukkig was de helft er niet eens, maar ook een huiskamer met 40 mensen, incl kinderen.
Ik kreeg haar gisteravond bijna niet rustig, veel te veel indrukken
Bovendien is ze net begonnen met lopen, wat natuurlijk ook weer nieuwe indrukken oplevert.
Uiteindelijk viel ze pas tegen twaalven aan de borst in slaap.
Ik ben blij dat het normale leven weer ingaat, rust en regelmaat is voor ons meisje gewoon het beste blijkt.

Slepen bij jullie de broertjes en zusjes ook zo met hun kleine zusje/broertje?
Vic en Elize zien Rosalyn soms echt als een levende pop. Ze accepteerd het wel trouwens, maar het ziet er soms zo zielig uit. Ik zeg er vaak wat van, maar ook vaak genoeg niet, ze moet er ook mee leven.

Waar ik ook eigenlijk wel benieuwd naar was, geven we allemaal nog borstvoeding? Volgens mij de meesten wel, maar ik heb het niet helemaal meegekregen.
Rosalyn lijkt soms echt verslaafd. Gisteren kroop ze op me af, staat op en trekt me truitje omhoog, ik vond het zo liefff, dan smelt ik gewoon. Dat handje op mijn borst, en die slikgeluidjes, haar lichaampje tegen mijn buik, zalig....echt te zalig....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ach, arme Liv, ook al oorontsteking! Goed dat jullie toch naar de huisarts zijn gegaan, slaat de AB al aan?

Annemiek, Marit drinkt nog steeds bij mij, zo'n drie keer per dag ongeveer. Ze kan er nog echt van genieten en zit soms ook aan mijn kleren te trekken, dat hebben de anderen nooit gedaan. Ik vind dat ook wel heel schattig. Toevallig dat mijn man gister zei dat hij het ook zo leuk vindt dat Marit nog steeds bv krijgt, hij vindt het zo genieten als hij haar ziet drinken. Wel leuk om te horen. Mijn familie denkt daar anders over, die vinden dat "gelurk van de baby" maar niks, werd me verteld met kerst.......
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

vanochtend had ze 36.4 en ze is dus gewoon naar het kdv. Ze heeft gewoon doorgeslapen en werd voor het eerst wakker om half 6!
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

He, mama's. Wat zielig voor jullie kleintjes. Ook al ziek. We gaan met zijn allen gelijk op, hoor. Ook Rivka is al een paar dagen niet lekker, verhoging, een enorme hoeveelheid snot wat uit haar neusje komt rollen, hele vervelende rochel in haar ademhaling. Niet echt lekker dus. Ze drinkt wel weer iets beter bij mij (lees, ze weigert de de fles weer bij iedereen en wil alleen bij mij drinken). Ik heb weer wat stuwing, dus.

Nieuwjaar hebben we verder goed doorstaan. Rivka heeft overal doorheen geslapen. De oudsten waren wel wakker. Finne hadden we, zoals beloof, wakker gemaakt. Yrsa werd zelf wakker. Het was wel speciaal om met zijn viertjes voor het eerst samen nieuwjaar te vieren.

Annemiek, nee er wordt bij ons niet echt gesleept met Rivka. Maar dat komt denk ik vooral omdat onze dame er echt een kop of heeft zitten. Als Rivka iets niet wil dan gebeurt het zeker niet. Jeetje mina, ik dacht dat ik met Finne wel wat gewend was maar Rivka is overtreffende trap. Ik open daar straks een nieuw draadje over. Zo langzamerhand is het schattige baby eraf (SNIK!). Ze kan staan, begint langere stukken te kruipen en weet héél duidelijk wat ze wil. Jullie kennen ´het vingertje´vast wel. Ze maakt nu ook iets aan geluiden in de trant van ´die, die´.

Beterschap voor iedereen!
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Mag ik nog even jubelen?

Liv heeft vandaag op het kdv een paar stapjes achter zo'n loopding gezet! Schattig toch! Ze gaat echt miep mieppppppppp

Oh en wij slepen ook weinig met Liv, al moet ik zeggen dat ze er beter tegen kan dan Finn.

Finn sleept Liv ook overal naar toe. Zij ligt op haar buik en Finn sleept haar aan haar voeten door de kamer!!! Ieksssssssssss Liv vindt het geweldig maar ai ai ai ik moet er altijd iets van zeggen.

Die Rivka toch! Liv doet het nog niet met haar vingertje maar als we iets weghalen dat ze wil hebben nou dan kunnen we het ook horen hoor. Brullen!
Sinder

Bericht door Sinder »

oef jemig Suus, ik dacht al dat Zoya een pittig ding was, die schreeuwt echt heel hard "nee" of "neenee!"al ze iets niet wil. Unbelievable vond ik zelf maar Rivka gaat de overtreffende trap nog eens aan. Ik zou idd ook dat campingbedje inschakelen maar voor de rest zou ik het niet weten eigenlijk. poeeeehhh nu al zo driftig.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Wat een pittige meisjes hebben jullie.
Ik heb nog niet echt een idee hoe Roos. Ze heeft toch een ander karakter als haar zussen (gelukkig, weer een heel eigen individu). Ze weet wel dondersgoed als ze iets wil. Zo is er als de kippen bij als de tussendeur opengaat, ze hoort het op een mijlafstand lijkt wel, en hup daar kruipt ze dan razendsnel heen. Ik weet dan heel goed dat ze de trap op wil lopen. Als ik haar te snel ben, word ze woedend. En inderdaad dat vingertje.....die die die....roept ze dan.
Ze is zo grappig, ik kan echt heel veel om d'r lachen. Gewoon die blik in haar ogen als ze iets doet waarvan ze weet dat het niet mag...prachtig.
Ik geniet van deze leeftijd, oh zo bewerkelijk, maar oh zo mooi hoe ze haar eigen wereld aan het ontdekken is, en haar eigen persoonlijkheid.

Ik sta er verbaasd over hoe makkelijk ze is, ik hoor haar gewoon bijna niet, kan echt op zichzelf spelen, vraagt weinig aandacht. Zo waren de andere 2 overduidelijk niet, die vroegen echt veel meer om mama's aandacht.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nou kom ik weer hoor met iets dat Liv erbij geleerd heeft. Tjeetje het gaat echt in een superrap tempo!

Ze kan nu eindelijk zelf ook weer gaan zitten als ze is gaan staan. Ze stond net even los zonder dat ze het in de gaten had ;) Leuk he!

Hoe is het verder met iedereen? Liv heeft net haar 3e kies door. Dat ging wel weer gepaard met een paar vreselijk gebroken nachten jammer genoeg. Eten was ook een ramp. Maar nu lijkt ze toch de korstjes weer te eten. Wie weet!
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Liv is gewoon een snelle tante! Leuk.

Hier genieten we van 2 ondeugende mannetjes. Als ik ze tegenwoordig in bed leg, liggen ze vaak nog een tijdje met zijn tweetjes te donderen (speeltjes over gooien) en dat is echt genieten door de babyfoon van het geschater. Klinkt het raar als ik het steeds leuker begin te vinden?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

helemaaaaaaaaaaaaaal niet Liesbeth! Ik ook hoor! Ik ook!

Ik ben trouwens aan het provoceren bij Liv.

Zondag heeft ze 1 dessertlepeltje yoghurt gegeten
Gister 3 en vandaag 4. Volgens mij gaat het tot nu toe redelijk goed.

Ze eet trouwens onwijs slecht. Vanavond weer amper wat gegeten. Geen broccoli, geen aardappels (die eet ze alleen gestampt of gebakken) dus Hedzer heeft haar wat banaan gegeven.
Sinder

Bericht door Sinder »

oh spannend! En Betje ook al zag ik op twitter. Succes dames, hopelijk verloopt het goed.

Hier gaat alles wel ok. De oorontsteking lijkt verdwenen, alhoewel ik ook wel twijfels heb. Van het weekend zat ze steeds aan haar oortjes/kaak maar dat kunnen ook de tanden dan zijn. Er is al lange tijd niets bjigekomen. Haar slaapgedrag is nog niet hoe het zijn moet en vannacht dat ik stoer te zijn en haar maar eens te laten huilen. Nou dat is niets voor mij, ik kan dat écht niet. Met als gevolg dat we veel langer wakker waren dan nodig volgens mij. Dus ik ga maar gewoon weer door met haar voeden 's nachts, ook al is dat 3 keer. Ze slaapt ook weer graag bij mij en op zich vind ik dat niet zo erg, ware het niet dat wij 's ochtends op tijd eruit moeten en zij dan ook wakker wordt. Maar ach, eigenlijk wordt ze ook wel wakker als ze in haar eigen bed ligt.

Ze is wel een enorme klimgeit, ik word er echt gek van. Ze staat rustig op de bovenste plank van de triptrap, dat kan toch niet! Praten gaat heel goed. Opa, oma is erbij gekomen, ze doet woef als ze een hond ziet of als we het over Sinder hebben. aaaaauuuw als we vragen wat een poes doet, totototo bij een kip en ze gaat snuiven als we vragen wat een varken doet. als wij dan knorren ligt ze in een deuk!
Andere woorden zegt ze ook maar nog niet helemaal goed, bijv Nijntje, is meer tijtje en kindje is tintje enzo. Dat gaat haar goed af! Lopen aan 1 hand doet ze, ze gaat wel van bank naar tafel enzo alleen maar ze vindt het echt nog eng.
Ze krijgt dus nog steeds borstvoeding, dat vroeg iemand een poosje terug en echt nog wel een keer of 4 per dag als ik thuis ben. 's Nachts varieert van 1-4 keer, doorslapen heeft ze nog niet gedaan. Maar ik heb er eigenlijk niet zo'n last van, als ze maar gewoon weer slaapt.
Vanmiddag hebben we een lekker stuk gelopen met de doek, dat vindt ze ook heel leuk. En ze is een knuffelkont. Ze kan al echte kusjes geven, compleet met smakgeluid tot haar eigen vermaak. Stttt.... doet ze als we haar naar bed brengen, hahahaha dat lukt natuurlijk niet altijd om ook echt sttttt te zijn.
Kortom, het is nog steeds erg genieten hier van ons kleine meisje!
*einde ongegeneerde opschepbericht*
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Gabi, wat herkenbaar wat je schrijft, behalve het praten dan. Rosalyn zegt alleen die, die....en mammmmaaa, maar nog niet helemaal bewust geloof ik. Verder nog weinig woordjes.
En dat klimmen, ja onze meid is ook zo'n klimgeit. Af en toe om gek van te worden, zeker de trap is een gevaar.

Ik had gedacht dat onze dame ongeveer nu wel helemaal los zou lopen, maar ze valt nog steeds om na een stap of 8, 9. Maar ze kijkt oh zo trots.

Ik ben in love, totaly in love.
Hier even een fotootje:

Afbeelding

Afbeelding
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey...
hier ook weer ff berichtje van mij..

hier gaat alles ok,,praten doet hij nog helemaal niet,maar dat zn broer ook tot zn 2e helemaal niet(maar nu,,,ppff)hihihi

vd week had ie overdag ff moeite met slapen
sochtends rond half 8 wakker,,rond 10e weer naar bed,,tegen half 12 wakker,,,normaal rond 2e weer naar bed,maar ging dan niet slapen ook al was ie moe,ging een uur spelen in bed om daarna te zeuren,,en dan te huilen,,dan is het een lange middag hoor..om 18:15 viel ie dan dood op aan de borst in slaap!
maar nu gaat t alweer 2 dagen goed met slapen

sd krijgt nog zo 4 keer bv per dag

rond 5 uur snachts(tussen 5 en 6 eigenlijk komt hij ergens)
voor zn ochtend dutje
voor zn midag dutje
en voor t slapen gaan savonds..(rond 18:15 is dat ongeveer)

hij zit nu ook in een lastige fase met eten

*rond 5-6 uur snachts borst
*rond half 8 met opstaan zelf geperse sinasappels(125 cc sap)en 1 boterham
*dan rond half 10 borst
*opstaan wat drinken(sapje)
*normaal 2 boterhammen,maar hij wil niets meer..smijt t gewoon op de grond en iets anders krijgt hij echt niet van mij
*voor middag slaapje borst
*opstaan drinken en fruit
*avond eten wil hij ook niet meer,,zijn avonden dat hij geen eens 1 hap neemt,,ook dan zeg ik,,pech voor jou ik maak niets anders..
*na t eten eten we meestal fruit,en dan mag hij ook gewoon fruit(meestal een sinasappel eet hij dan)
*voor t slapen gaan borst...

loslopen doet hij nog niet,maar loopt wel als een speer overal heen waar hij wil wezen,maar doet alles via deuren,muren,banken,stoelen,tafels enz..

zal nog ff foto plaatsen,,me lekkere sgatje,,weegt nu ongeveer 11,5 kg

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=sd5

ps:zijn jullie eigenlijk allemaal al weer op gewicht

ik schrok vd week best wel.want ik woog 78 kg toen ik zwanger werd van sd...em op t einde woog ik 99 kg :oops: en vanmorgen dacht ik,ik ga me eens wegen,,,68.5 kg,,,gewoon 10 kg onder gewicht waar ik ooit mee begon,,ben nog nooit zo licht geweest volgens mij,,hhihi.,..maar kan nu wel me kleren aan van voor ik nog moeder was...
Sinder

Bericht door Sinder »

voordat ons onderwerp op de volgende pagina belandt, toch maar even een berichtje plaatsen!
Ik was wel benieuwd hoe het bij jou ging Betje, met het provoceren.

En op gewicht?? OMG, in geen velden of wegen te bekennen mijn ideale gewicht! Ik ben al jaren niet meer op gewicht. Al die hormonen slikken en de hormonen van de zwangerschappen, hebben mij niet veel goed gedaan. Soms zou ik gewoon willen dat ik weer zou roken, daarvoor. Niet dat ik het echt zou doen hoor, maar dat stilt de trek zo lekker....
Nee, ik sport 4 keer per week, ik ben geen kleine eter maar ik spring ook niet gigantisch uit de band. Maar het gaat er gewoon niet af. Vreselijk vind ik het maar ik weet niet wat ik er mee zou moeten. Het is nou eenmaal zo I guess...
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ik en ook nog lang niet op mijn oude gewicht. De zwangerschappen hebben mijn lijf duidelijk niet goed gedaan. Ik vind het vreselijk, maar aan de andere kant doe ik er ook niet veel aan. Ik ben een snoeperd. Ik hou van een koekje bij de koffie, ik hou ervan om in de avond een stuk chocola te eten. Ik kan het moeilijk laten. Ik heb vaak genoeg gelijnd in mijn leven en er moest altijd even een knop om in mijn hoofd, als die om is, ben ik altijd heel erg gemotiveerd om te lijnen. Die knop is er nog niet.... :x

Je ziet soms vrouwen die van drukheid en stress in het leven zo weer op hun oude gewicht zijn. Zo loopt er hier een mama in het dorp, net bevallen van haar 4e kindje (oudste is 6), en die sprak ik vorige week aan dat ik haar zo vond afgevallen, ja zegt ze: gewoon drukte. En nog eigenlijk iets te mager ook. Nou dat heb ik dus duidelijk niet.;......maar ja...we kunnen niet alles hebben he.
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

AnnemiekD schreef:Je ziet soms vrouwen die van drukheid en stress in het leven zo weer op hun oude gewicht zijn.
ik ben niet zo'n vrouw die van de stress afvalt maar dit bovenstaande kan ik wel beamen. Nu denk ik dat BV aan een tweeling ook wel helpt want vooral in het begin at ik als een bootwerker!

Sinder, is de oorontsteking helemaal weg?
EskilE

Bericht door EskilE »

Op gewicht? Nee dus :(
Ik ben er behoorlijk mee aan het worstelen. Loop bij een voedingsconsulente en dat helpt wel een beetje om de motivatie ook in slechte weken toch weer op te pakken. Maar het afvallen gaat langzaam, heel langzaam, TE langzaam.
Maar ik wil deze zomer weer behoorlijk in mijn bikini op de boot kunnen zitten, dus het zal, zal, zal me lukken... (schreef ze een stuk stoerder dan dat ze zich regelmatig voelt ;) )
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Sinder schreef:voordat ons onderwerp op de volgende pagina belandt, toch maar even een berichtje plaatsen!
Ik was wel benieuwd hoe het bij jou ging Betje, met het provoceren.
Wat lief dat je het vraagt! Die provocatie waar ik het op Twitter over had ging over Emma. Over 2 weken weet ik daar meer over.
Als we klaar zijn met 'slaaptraining' wil ik koemelk gaan introduceren. Eerst via de bv en dan direct aan Victor geven. Ik eet wel regelmatig wat kaas of zo. Vandaag 3 tosti's :razz: en dat geeft geen problemen vooralsnog.

En mijn gewicht, ik zat alweer te laag door het hypo-allergeen dieet. Gelukkig heb ik heel goed advies gehad van Stefan Kleintjes en nu is het weer ok. Als ik straks weer gewoon alles kan eten moet ik wel oppassen dat het niet omhoog schiet.
Sinder

Bericht door Sinder »

ooh ok, dat had ik niet in de gaten. Dus kaas gaat indirect al wel, mooi!

Ik snap dat ook nooit hè, dat afvallen van drukte. I WISH! maar helaas, hier ook duidelijk niet aan de orde. Maar idd, ik doe er ook niet al teveel voor behalve veel sporten. Omdat ik merk dat dingen laten staan ook niet ervoor zorgt dat ik afval, word ik onverschillig. Ook niet goed. *zucht*
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Hier ook nog lang niet op gewicht, maar ik ben er wel actief mee bezig en dat gaat goed. De knop is echt om, ik meld me hier weer bij de afvallers en ik ben nu 4 kilo kwijt. Er moet nog heel wat vanaf, maar het begin is er.
Maar na 4 zwangerschappen wordt het nooit meer zoals het was, ik heb echt zo'n megaflappige onderbuik :-(
Maarja, als ik dan kijk naar wat er hier rondloopt, dan heb ik dat er wel voor over!
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
mies-noe

Bericht door mies-noe »

apart dan he meiden,dat de 1 wel snel afvalt en de ander niet,
dat ik gewoon al 10 kg onder me begin gewicht zit,vind ik best apart,want ik snoep veeeeeeeeel(typ ik nu met een lolly in me mond)hihi..
maar 1 of andere manier gaat het er toch af,,maar denk dat het wel zo blijft,
ik slik ook geen pil of wat dan ook(me vent heeft zich laten helpen)maby maakt dat ook nog wel wat uit!

ik weet wel dat ik toen ik gestopt was met bv geven bij de oudste dat ik zo 8-10 kg was aangekomen in hele korte tijd,
ik hoop echt niet dat dat nu weer zo is,want dan zal ik wel balen hoor,ik ben nou zo blij met me gewicht(haha figuur niet,met al die strepen op me buik,,bah)

ik doe helemaal niet aan sport,ben daar te lui voor(oh wat erg eigenlijk)

dikke kus
Sinder

Bericht door Sinder »

Oh Liesbeth, de oorontsteking is volgens mij weg, ik denk dat er tanden aankomen.....

Maar mag ik eeeeeven melden dat mijn meisje hier de hele kamer rondstapt alsof ze nog nooit anders heeft gedaan? Meters legt ze af, van de ene kant naar de andere kant en maar lachen lachen lachen!
*glimt van trots*
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Leuk leuk leuk - wees maar lekker trots op je meisje!
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Oh Gabi wat leuk!! Wel filmpjes maken he?
Sinder

Bericht door Sinder »

ja zijn we ook volop aan het doen. Loopt ze met haar poppenwagentje van de ene kant naar de andere kant van de kamer. LIEF!! En dan botst ze ergens tegen aan ohoh zegt ze dan. Dan pakt ze de andere kant van het wagentje en gaat daar duwen. Hahahaha... oooh zou dit ooit overgaan??? *inluv...*
Sinder

Bericht door Sinder »

oh en ze heeft vandaag voor het eerst ondergoed aan. Had ik voor haar gekregen met kerst, van LIEF. Mén wat schetig!
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Wauw Gabi, wat heerlijk om jou te lezen. Lijkt me ook leuk om te zien, de eerste stapjes. Voorlopig zie ik dat bij ons niet gebeuren. Máár, wij (ik) had vannacht Ook een mijlpaal! De eerste 'mama!' (het was al duidelijk dat ik kinderen had die niet zo'n haast hadden met groot worden, hè)? Ze zei echt Mama! Niet mamamamama oid, nee, ze lag te huilen en toen ik binnen kwam:"mama!" Ik heb haar extra geknuffeld. En het eten gaat eindelijk vrij goed (mits gepureerd). Slapen gaat vrij goed, ik ga er 1 keer uit en dat is het. Dametje heeft wel een hele sterke wil. Dezelfde neiging tot tot overdreven dramabuien als Finne. Gillen, zich laten vallen (en dat net een jaar oud). Ze heeft alleen de heel erge pech dat ze de derde is en mama is niet zo snel meer onder de indruk, hahaha.

Wat trouwens heel erg lief is, ze mist haar vader (niet als in huilen en verdrietig maar ze wil graag foto's zien). Er staat een foto van Erik met Y en F in de woonkamer. Als Rivka gedragen wordt wil ze vaak naar die foto toe. Ze wijst, probeert te pakken en als we dan gaan kijken prikt ze met haar kleine vingertje in Erik's gezicht. Morgen ga ik speciaal voor Rivka een klein fotoboekje maken.
Stoergeboortekaartje.nl
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Erg rustig draadje zo...

Hier alles prima. Behalve dat ik nog steeds volop kan genieten van ons jongste dreumesje. Ze loopt alleen nog maar, kruipen behoord tot verleden tijd. Deze week haar eerste schoentjes gekocht, zo super schattig he, dat kleine maatje 20. Het is alleen een drama om die dingen aan te krijgen. Ze houd ten eerste haar tenen krom en ten tweede houd ze haar voet in spitsstand. Dus het kost me soms zeker 5 min per schoen. En als ze ze aan heeft weigert ze gewoon te lopen. Ach het komt vanzelf goed, het is alleen lekker warm voor op de fiets en in de buggy. Verder loopt ze gewoon op haar maillot.

Ook deze week voor het eerst in de tuin gelopen, zo geweldig, ze vind alles mooi en wil alles voelen en aanraken, ieder grassprietje wil ze voelen, proeven en bekijken. Ik kijk uit naar de zomer, wanneer ze heerlijk met die blote beentjes in de tuin kan denderen.

Ook deze week al 3x een tand door haar lip gevallen. Haar lip trekt nu pas weer een beetje bij, zo dik was die. Ze had gewoon een heel ander gezichtje met die dikke lip.

Slapen is zo zo, niet goed niet slecht. Gisternacht wel weer een ouderwetse slechte nacht gehad, ze was zo verkouden dat ze gewoon steeds wakker werd van al dat snot. Erg vervelend voor zowel haar als wij.

Hoe gaat het met jullie kinders?
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hier ook een en al snot en ze hoest net zo erg als haar broer. :( Maar goed, verder is ze vrolijk en eet ze ineens als een bootwerker. Vooral als we rijst of couscous eten. Nachtvoeding heeft ze nog, voor 3 uur krijgt ze er geen. Vannacht was het ineens 5 uur (wel een keer wakker geworden maar genoegen met een speentje) Verder heeft ze inmiddels 4 kiezen dus ik hoop dat er nu eindelijk weer wat rust komt.

We genieten enorma van haar. Ze lacht zo lief en trots als ze achter het stoeltje loopt. Verder is Finn zo lief voor haar.
Vandaaag was mijn broer er met zijn vrouw en hun dochter van 10. Ze sleept Liv overal mee naar toe. Zo lief. Liv kon niet goed slapen (na een half uur al wakker gehoest) en zij ging even bij haar kijken. Ik kan haar gewoon Liv uit bed laten halen! Zo schattig.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Tjee Dorien, zoveel kiezen al?
dat is echt ontzettend snel volgens mij.
En wat leuk dat jullie nichtje zo leuk met haar kleine nichtje omgaat. Grappig om te zien hoe kinderen met elkaar om kunnen gaan.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

hey,,
hier ben ook ook weer ff

hier alles ok,,
deze week is sd opeens wat lastiger met slapen,,maar mama is de baas en hij gefet t al gauw op,zo speelt hij zo een uurtje rustig in bed als ie besloten hefet niet te gaan slapen,eerst gata tie zeuren,maar ik weet hij is moe en ik haal m er echt niet uit binnen een uurtje...tenzij het echt janken wordt,maar meestal na 10 min zeuren geeft tie het wel op..

gister nacht werd ie opeens om 1 uur al wakker..heb m gevoed,toen werd ie 5 uur weer wakker..dan maar weer gevoed,maar toen wou ie niet meer slapen,heeft 20 min liggen zeuren/huilen, ben er heen gegaan,zachtjes gezegt dat hij moet slapen,alles gecheckt(verschoont enz)en m terug gelegt,hij zette t voluit op t krijsen,,maar ook na 10 min denk ik dat tie toch wel weet dat ik niet kom,en is gaan liggen en is dan maar gaan slapen,,hihi..

heel zelden komt 1 zo.n nachtje voor,en de volgende nacht doet tie dan weer gewoon(18:15 laaste voeding en dan pas rond 5 uur-half 6 drinken)

verder is zn 8e tandje door,,en heeft hij sinds gister 1 rode wang(dus maby komt er wel meer??)

vd week ook op cb geweest,,12 kg en 30 gram en 79 cm,,,
helemaal top dus)

ik zit nog op zo 4 bv per etmaal,ze vonden t knap dat ik het nog gaf,, :D

verder doet tie het top,tis alleen zooooooooooooo ontdeugend ventje,echt dit ben ik niet gewent van zn broer.sd doet echt alleen maar dingen die niet mogen,,alle kasten leeg halen,planten omtrekken,de hele dag ben ik aant schoonmaken,dingen oprapen,nee zeggen enz..en het erge is,,hin lacht me gewoon in me gezicht uit,geeft me een vette knip oog,steekt zn tong uit en gaat gewoon weer verder..dit gaat echt wat beloven hoor,oei oei...

xxxxxxxx :zwaaien:
EskilE

Bericht door EskilE »

Een updat evan Pjotr is langzamerhand wel weer op zijn plek he?

Allereerst het slapen, dat gaan, voor zover hij niet verkouden is, best prima eigenlijk. Hij gaat tussen 7 en 730 naar bed, en wordt tussen 530-700 weer wakker. 530 is natuurlijk geen feest, en dan proberen we hem ook altijd minimaal tot 630 in zijn bed te houden voordat hij voeding krijgt.

Verder is het zo'n heerlijk vrolijk ventje!! Het is echt genieten met hem.
Hij ontwikkelt zich de laatste weken super snel. Klap eens in je handjes kan hij helemaal met gebaren meedoen, zo schattig.
Ook kan hij heel gedecideerd "op" zeggen, en dan gaan zijn handjes naar achter, palmpjes van de handjes open.
Als zijn broers binnenkomen na school, worden ze stevast begroet met een enthousiast "Hai hai".
En iedere tram wordt benoemd en nagewezen. En aangezien de tram iedere zes minuten rijdt, in twee richtingen, heeft meneer het daar nogal druk mee.

Hij drinkt op dagen dat ik thuis ben nog een keer of 4-5 bij mij.
Op een crecheochtend krijgt hij een flesje mm mee.

Over 2,5 week gaan we op wintersport. Pjotr blijft dan bij een vriendin van me. Hoelwel ik weet dat hij (en zij) dat hartstikke leuk gaan vinden, vind ik het toch ook wel erg moeilijk hoor! Ik weet waarom ik het doe, en sta er ook helemaal achter, maar oef!! Dat wordt wel een kleine beproeving. Leuk is wel dat ik dan een week lang alle aandacht heb voor de twee (ehhh drie :oops: ) grote jongens.
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Rivka is echt de laatste van onze kindjes die gaat lopen, of heb ik het verkeerd? Het gaat super hier met mijn lieve sloompie. Ze kruipt prima en laat zich graag bedienen door broer en zus. Maar van lopen (zelfs stapjes aan de hand of langs de salontafel) is totaal geen sprake. Of praten. De ene 'mama' waar ik zo over jubelde was ook meteen de laatste :D De nachten gaan steeds beter. Ze slaapt zo'n zeven uur achter elkaar. Op de kdv dagen drinkt ze 3 keer. Op de thuis dagen tussen 4 en 5. Ik heb al maanden niet meer gekolfd maar mijn produktie blijft stabiel.

Verder kan ze flirten als de beste, geeft kusjes (of likjes, hahaha) en ondanks dat ze nog geen woordjes zegt kan ze zich prima uitdrukken. Hilarisch vind ik dat, hoe ze met wijzen, geluidjes en mij indringend aankijken duidelijk maakt wat madam wenst te hebben. Het gaat GOED!
Stoergeboortekaartje.nl
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Lara loopt ook nog niet hoor. Een dag na haar verjaardag ging ze voor het eerst staan en ze loopt wel een beetje langs de bank en tafel. Ze zal iig vast eerder lopen dan Emma (die liep pas een week voor haar 2e verjaardag) maar het zal nog wel even duren denk ik.

Praten doet ze ook niet, napraten wel. Dat is erg grappig. O, ze zegt wel papa en da (dag) bedenk ik me nu. En af en toe boem als er iets valt.

Slapen gaat wat minder, maar ze is ook niet fit, casper is gister thuis gebleven voor haar, ze had 39.2. Vorige week ergens sliep ze zomaar van 19.30 tot 5. Dat was wel heel fijn. Afgelopen nacht ging weer wat beter dan de paar daarvoor, 2 keer wakker geweest tussen 19 en 7, dat vind ik goed te doen. Nou ja, eigenlijk was ze 3 keer wakker, maar ik heb 1 keer daarvan echt niet gemerkt, terwijl ze wel bij mij heeft gedronken :)

Het is wel een heerlijk meisje, ze kan zichzelf zo goed vermaken, heel ondernemend en nergens bang voor.

Ik heb vandaag een beetje pech...
Ben vanmorgen van de trap gevallen en greep me vast aan de trap in mijn val en heb daarbij mijn arm behoorlijk pijn gedaan. Ik hoop dat het gauw over is, het is een zeurende pijn. Gelukkig mijn linkerarm. En gelukkig had ik niet een van de meisjes beet.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Het hoort hè? Dat als je schrijft dat het goed gaat, je kind de aansluitende nacht de straat bij elkaar brult? R werd deze nacht om 1 uur wakker voor een voeding. En net om vier uur weer. Om vier uur krijgt ze nu niets, dus na troosten boven in campingbedje gelegd. Helaas is ze nog steeds boos. Alleen hoofdbonken kan ze nu niet. Na vijf minuten bedacht ik me dat ze misschien een volle luier had dus die nog verschoond. (was idd heel vol). Hoop dat ze nu snel gaat slapen maar volgens mij kan ik nog wel n paar keer troosten. Bah, begin je net gewend te raken aan zes uur slaap achtereen...

Edit, het lijkt stiller te worden.
Stoergeboortekaartje.nl
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Tje Suus, ik zag dat je gepost had om half 5! dus ik gelijk even lezen. Balen zeg! Het laten huilen is hier overigens zo moeilijk, niet om mezelf, maar ik ben altijd zo bang dat de andere 2 meiden wakker worden, en dan is het wel feest.
Overigens slaapt ze tegenwoordig tot ongeveer half 8, dat is luxe. Maar dan is ze wel een keer of 2 wakker geweest hoor.

Vanmiddag stond madam aan mijn broek te trekken en riep: mamma, mam, mamma, leuk he!

En vanmorgen had ik haar op schoot, boekje lezen (plaatjesboek) Elize vraagt of ze ook op schoot mag, tuurlijk lieverd, en wat denken jullie? Roos word boos en duwt zus weg, met de nodige bozige geluiden erbij. Was de 1e keer dat ik zag dat ze ook mama alleen wil hebben
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

hihi leuk die verhalen te lezen. Die Rosalyn toch! Hopelijk is Rivka nog gaan slapen vanochtend.

Hier is het weer bal. Ze hoest al 2 weken dus toch maar naar de HA (Hedzer ging, ik moest werken) Slapen is een ramp want ze hoest zich telkens wakker of ze spuugt doordat ze zo moet hoesten :(

Maar goed, oren ook gelijk laten bekijken en weer knalrood. Ik baal daar zo van. Ik heb steeds vaker het idee dat Liv gewoon chronisch tegen oorontsteking aan zit. Ik laat volgende week haar oren nog eens checken en dan wil ik een doorverwijzing naar de KNO arts. Iedere keer dat iemand naar haar oren keek was er ook wat mee...

Verder nu ook aan de puffen flixotide naast de ventolin. Gelukkig vindt Liv het puffen heel erg leuk dus dat levert totaal geen problemen op. Die AB neemt ze ook keurig (de tweede kuur al dit jaar...) alleen vind ik dat haar luiers zo raar naar AB gaan ruiken. Heel vaag. Had Finn nooit maar het viel mij de vorige keer ook al op.

Ze valt heel snel in slaap maar werd net iedere 50 minuten wakker, al dan niet huilend. Hopelijk gaat het nu beter en kunnen we nog een klein beetje slapen vannacht. gaaaaaaaaaaaaaap
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Ik duik ook snel in mijn bedje. Rivka had vandaag een baaldag, geloof ik. Niet geslapen en vanavond ook pas om half acht. Verder was ze wel vrolijk, mits je haar aandacht gaf, dan. In de box of op de grond was het brullen. Maar de aandacht mocht van eenieder zijn. Y en F hebben een tijdje met haar gespeeld en dan is het prima. Ook bij mij de hele tijd kusjes geven, liedjes zingen, kiekeboe spelen. En maar lachen, zolang ze niet in bed lag. Vanavond had ik het idee dat ze wel ergens last van had, dus haar een paracetamol gegeven. Voor de zoveelste keer drinken en toen naar bed, is ze eindelijk gaan slapen.

Dorien, oef, 2e kuur dit jaar alweer. We zijn net begonnen. Ik hoop dat ze snel opknapt. En een verwijzing is geen slecht idee, idd. Sterkte vannacht. Annemiek, wat leuk om te lezen dar Rosalyn al van zich afbijt, haha. Zo'n klein dreumesje...
Stoergeboortekaartje.nl
Suus
J&J SANTORINI

Bericht door Suus »

Dit *bonk* wordt *bonk* een dag *bonk* met veel *bonk* koffie ! *bonk*bonk*bonk*

Zucht, heb haar verschoond (weer volle luier, zou dat het zijn) en in campingbedje gelegd. Het is weer/ nog stil
Stoergeboortekaartje.nl
Sinder

Bericht door Sinder »

nou ik ben gisteren én vandaag gewoon 100 jaar ouder geworden.... Tot 2 keer toe is onze dame de trap op gegaan. Gisteren stond ze dus al boven. Misschien was oefenen toch niet zo'n goed idee......
mies-noe

Bericht door mies-noe »

sinder,.eng he,,,
sd doet dat ook wel eens,schrik me elke keer een breuk man!
indd leuk dat we t geoefent hebben,
en nog erger,boven heeft hij eens goed stiekum mee gekeken hoe hij het trap hekje moet open maken,daar krijg ik pas de zenuwen van,,bah!!

vandaag voort eerst wezen zwemmen met sd
hij werd om 8 uur pas wakker dus dacht kunnen we mooi om 9 uur int water liggen,
hij vond t best eng en hield me vast als een magneet,rond half 11 was ie zo moe,gapen,oogjes wrijven enz,,
thuis gekomen was ie weer helemaal wakker en blij,en om 12 uur heb ik m in bed gelegt!

hij heeft overdag echt nog 2 slaapjes nodig,hij kan echt nog niet zonder zn ochtend slaapje,maar ik dacht voor 1 keer gaan we t proberen,,hihi...

van de week ook voor t eerst met m bij de tand arts geweest,
hij probeerde wat stapjes los te zetten en is volop zn boven gebit gevallen op de salon tafel,,
de verbinding tussen boven lip en tandvlees is los gescheurt,zn tand vlees is helemaal gescheurt en is nu beetje zwart/bruin,,
heb spray mee gekregen en het ziet er al iets beter uit!
zm tandjes worden waarschijnlijk wel grijs want t was een beste klap zo op zn gebit!
met eten en drinken gelukkig geen last!

xxx..

ik ga nu slapen,want ik ben vrijdag uit geweest,sjonge jonge ik ben pas 27 hoor,maar ik ben gewoon 2 dagen kapot joh als ik uit ben geweest,,hahaha..dat ik vroeger nachten lang doorging,,hihi dat kan ik me nu ff niet meer indenken dat ik da volhield,hahahah
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Zo Mies, dat moet een val geweest zijn. Ben je je niet helemaal rot geschrokken? en hij moet volgens mij flink pijn gehad hebben. Ik vond het vorige week al zo zielig toen ze tot 3x toe in een week haar tand door de lip gevallen had. Maar dit is nog een tikkie erger.
(een dochter van mijn vriendin heeft dit ook gehad op de badrand. Meisje was toen ook 1 jaar, tandje werd grijs en bruin en uiteindelijk heeft de tandarts het tandje moeten trekken, meisje is nu 6 en loopt dus al 5 jaar zonder voortand, zo zonde....)
Enne....uitgaan? heerlijk, maar ook bij eist het z'n tol, ik ben vaak een week van slag, en het is voor mij echt meer dan 2 jaar geleden dat ik echt tot diep in de nacht uitgeweest ben, zucht....

Dorien: hoe gaat het met Liv, doet de anti-biotica zijn werk?
Suus: Rivka weer wat meer een ritme?
Gabi: het blijft een eng iets met de trap he? Op zich kan Roos het prima, maar ze wil ook nog wel onverwachts gaan zitten of zich omdraaien, en dan....brrrr moet je niet aandenken.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Leuk om de ontwikkelingen van jullie kleintjes te lezen, ik zal ook weer eens wat melden over Marit.

Suus, Marit loopt ook nog niet, ze gaat wel sinds kort goed overal aan staan, heel voorzichtig wordt er soms een voetje verplaatst, maar dat is het dan ook.
Ze krijgt wel steeds meer een eigen wil. Als ze iets van me wilt, dan slaat ze haar armpjes om mijn nek en gaat knuffelen, om dan vervolgens iets te doen wat ze niet mag.
Ze krijgt nu zo'n beetje alle tanden en kiezen tegelijk door, er staan er 4 op doorbreken, dus ze is niet heel gezellig.
Drinken bij mij gaat ze steeds minder doen, op het moment wilt ze eigenlijk alleen nog maar 's ochtends drinken, 's avonds neemt ze een paar slokken om daarna hard te bijten en al "au" te zeggen voordat ik het zeg. Ze kijkt me dan ook met een dikke glimlach aan, ze vindt die reactie duidelijk leuk.

En de trap op, nou, als ik veel gekreun hoor, dan zit ze op de onderste tree, maar verder komt ze echt nog niet.
Marit heeft wel een heel vreemd trekje; ze is dól op kattenvoer, de droge brokjes. Als ze de kans krijgt, dan neemt ze een handvol en propt ze allemaal in de mond. Het is nu ook al zover dat ze de zak voer uit de kast haalt en daar het eten uit haalt. En ja, ze krijgt echt genoeg te eten, ze eet als een bouwvakker ::wink:
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik ben mij vanochtend ook wild geschrokken. Het was namelijk kwart voor 7 en Liv was nog niet wakker geweest. Toen ik aan Hedzer vroeg of hij er nog uit geweest was voor Liv en hij nee zei werd ik toch wel een beetje bang als ik eerlijk ben. Gelukkig maakte ze rond kwart over 7 een kreetje. Pfoei, tja dat krijg je he als je dochter normaliter eens per nacht (of meestal vaker) wakker wordt.
Ze ligt trouwens de laatste tijd steeds vaker op har buik te slapen. Nouja tanden zijn door, net een ABkuur gehad voor haar oren dus alles is weer rustig.
Liv heeft nu 8 tanden en 4 kiezen die helemaal door zijn. Hppelijk blijft het een beetje rustig de komende tijd.

Ik kan even niet op jullie stukjes reageren want ik zit met een klas die een so maakt en ik zit blind te tikken. Later meer!
Plaats reactie