Ik ben geen Bakerella...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Zien er leuk en lekker uit!
mamawanda schreef:Ik zal je een geheimpje verklappen. Dat uitlekken en tikken wat bakerella doet, dat doe ik dus niet. Dat is vragen om druipers en moeilijkheden.

Het is de kunst om het zo door de chocolade te halen dat je alle overtollige choc achterlaat in de bak en er niet meer uitgedropen hoeft te worden.
Ik heb het zo geleerd op school, ook met petitfours door de vloeibare fondant halen deden we zo, want bij die luxe mini-gebakjes zijn druipers echt not-done...

Je doopt de cakepop of bonbon in zijn geheel onder en dan maak je een op en neer gaande (pompende) beweging terwijl je heel langzaam de cakepop omhoog haalt.
Als je dan volledig boven bent zit er een laagje om die niet meer druipt.
Wel is het zaak om het stokje eerst met choclade in de cakepop te steken en dit goed hard te laten worden, anders verlies je de cake van je stokje.

Goede chocolade is op de juiste temp ook lobbig. Daarom zal dat aftikken met candymelts beter gaan, die zijn meer vloeibaar.

Als ik weer ze weer eens maak zal ik proberen er een filmpje van te maken
Jaaaa bedankt, zit ook altijd te worstelen met druipers. Mijn eerste poging ga ik niet showen want ik was daarnaast ook nog te snel met in de versiering dopen.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

zo die zien er lekker uit
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

die zien er desondanks mooi en lekker uit hoor!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh Leuk!!! Ik vind het er heel niet gek uitzien hoor!

Wat voor choco van de AH had je? Dan weet ik dat ik díé niet moet nemen ::wink:

@Mara, de versiering kun je er beter overheen strooien ipv dopen. Als je choco nog te nat is kun je de versiering ook wegdoen omdat die 'vies' is geworden, da's zonde.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ook al was het niet geheel zoals jij had gedacht dat ze zouden worden... Ze zien er prima en smakelijk uit!

Ik heb ook eens de chocolade van de AH gebruuikt, idd een beetje te dik. Maargoed, ik hou wel van een lekker laagje choco ;)
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Op welke temperatuur gebruiken jullie de chocolade? Had ook Plus (melk) en was mi erg dik.
Ik had hem op 50 graden (het bain-water). Had ergens gelezen dat dat de beste temp is.

@ Arianne: bedankt voor de tip, dat ga ik volgende keer doen
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Hanne

Bericht door Hanne »

mamawanda schreef:Ik zal je een geheimpje verklappen. Dat uitlekken en tikken wat bakerella doet, dat doe ik dus niet. Dat is vragen om druipers en moeilijkheden.

Het is de kunst om het zo door de chocolade te halen dat je alle overtollige choc achterlaat in de bak en er niet meer uitgedropen hoeft te worden.
Ik heb het zo geleerd op school, ook met petitfours door de vloeibare fondant halen deden we zo, want bij die luxe mini-gebakjes zijn druipers echt not-done...

Je doopt de cakepop of bonbon in zijn geheel onder en dan maak je een op en neer gaande (pompende) beweging terwijl je heel langzaam de cakepop omhoog haalt.
Als je dan volledig boven bent zit er een laagje om die niet meer druipt.
Wel is het zaak om het stokje eerst met choclade in de cakepop te steken en dit goed hard te laten worden, anders verlies je de cake van je stokje.

Goede chocolade is op de juiste temp ook lobbig. Daarom zal dat aftikken met candymelts beter gaan, die zijn meer vloeibaar.

Als ik weer ze weer eens maak zal ik proberen er een filmpje van te maken
ja, filmpje, filmpje!
goede tip van dat pompen of verzuipen :lol:
ben blij met jouw prof input.
en ik moet heel hard lachen om corina's bruin bevlekte wc rol. niemand gelooft je dat dat chocola is, als je dat ophangt in het toilet.
Joos99

Bericht door Joos99 »

Ik vond zelf ook wel lastig om zonder druipers te maken, maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel weer meevallen hoe storend dit is.
Ik vind ze er toch goed uitzien hoor!

Zelf smelt ik de chocola in de magnetron, dit vind ik absoluut de fijnste manier. Elke keer 30 seconden (absoluut niet langer!!) door roeren en weer 30 seconden, net zolang tot het goed is.
Dan ook weer niet doorgaan, want dan kan het dus weer dik worden.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Mooi geworden en die legermannen cakepops maak jij ook nog wel!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
roetje

Bericht door roetje »

callebaut heeft palletjes, kleine stukjes chocolade om te smelten, in de drie smaken, super makkelijk, smelt mooier.
In belgië is de pure in gewone supermarkt en de melk/witte in makro verkrijgbaar. (of ik ga gewoon naar mijn ouders en haal er daar ;) ze hebben dozen met van elks paar kilo staan)
Sinder

Bericht door Sinder »

wat heerlijk dat we jou hebben Wanda! Ik vind de candy melts ook veel en veel makkelijker in gebruik hoor! En witte chocola is ook makkelijker dan bruine. Maar idd, roeren, roeren roeren helpt ook goed.
Ik vind ze erg leuk Corina!
Cindy

Bericht door Cindy »

Ze zijn toch hartstikke leuk! En zien er heerlijk uit.

Ik gebruik hiervoor een stuk piepschuim waar ik folie overheen trek. Kan ik het steeds weer opnieuw gebruiken. Kan me voorstellen dat je die wc-rol niet weer in het toilet ophangt :D
Sinder

Bericht door Sinder »

Oh mooi!! :D
Plaats reactie