Jaaaa bedankt, zit ook altijd te worstelen met druipers. Mijn eerste poging ga ik niet showen want ik was daarnaast ook nog te snel met in de versiering dopen.mamawanda schreef:Ik zal je een geheimpje verklappen. Dat uitlekken en tikken wat bakerella doet, dat doe ik dus niet. Dat is vragen om druipers en moeilijkheden.
Het is de kunst om het zo door de chocolade te halen dat je alle overtollige choc achterlaat in de bak en er niet meer uitgedropen hoeft te worden.
Ik heb het zo geleerd op school, ook met petitfours door de vloeibare fondant halen deden we zo, want bij die luxe mini-gebakjes zijn druipers echt not-done...
Je doopt de cakepop of bonbon in zijn geheel onder en dan maak je een op en neer gaande (pompende) beweging terwijl je heel langzaam de cakepop omhoog haalt.
Als je dan volledig boven bent zit er een laagje om die niet meer druipt.
Wel is het zaak om het stokje eerst met choclade in de cakepop te steken en dit goed hard te laten worden, anders verlies je de cake van je stokje.
Goede chocolade is op de juiste temp ook lobbig. Daarom zal dat aftikken met candymelts beter gaan, die zijn meer vloeibaar.
Als ik weer ze weer eens maak zal ik proberen er een filmpje van te maken
Ik ben geen Bakerella...
Moderator: Chantal
Zien er leuk en lekker uit!
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
- channiemam
- J&J HAWAII
- mAmArianne
- J&J SANTORINI
Oh Leuk!!! Ik vind het er heel niet gek uitzien hoor!
Wat voor choco van de AH had je? Dan weet ik dat ik díé niet moet nemen
@Mara, de versiering kun je er beter overheen strooien ipv dopen. Als je choco nog te nat is kun je de versiering ook wegdoen omdat die 'vies' is geworden, da's zonde.
Wat voor choco van de AH had je? Dan weet ik dat ik díé niet moet nemen

@Mara, de versiering kun je er beter overheen strooien ipv dopen. Als je choco nog te nat is kun je de versiering ook wegdoen omdat die 'vies' is geworden, da's zonde.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Ook al was het niet geheel zoals jij had gedacht dat ze zouden worden... Ze zien er prima en smakelijk uit!
Ik heb ook eens de chocolade van de AH gebruuikt, idd een beetje te dik. Maargoed, ik hou wel van een lekker laagje choco
Ik heb ook eens de chocolade van de AH gebruuikt, idd een beetje te dik. Maargoed, ik hou wel van een lekker laagje choco

Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
ja, filmpje, filmpje!mamawanda schreef:Ik zal je een geheimpje verklappen. Dat uitlekken en tikken wat bakerella doet, dat doe ik dus niet. Dat is vragen om druipers en moeilijkheden.
Het is de kunst om het zo door de chocolade te halen dat je alle overtollige choc achterlaat in de bak en er niet meer uitgedropen hoeft te worden.
Ik heb het zo geleerd op school, ook met petitfours door de vloeibare fondant halen deden we zo, want bij die luxe mini-gebakjes zijn druipers echt not-done...
Je doopt de cakepop of bonbon in zijn geheel onder en dan maak je een op en neer gaande (pompende) beweging terwijl je heel langzaam de cakepop omhoog haalt.
Als je dan volledig boven bent zit er een laagje om die niet meer druipt.
Wel is het zaak om het stokje eerst met choclade in de cakepop te steken en dit goed hard te laten worden, anders verlies je de cake van je stokje.
Goede chocolade is op de juiste temp ook lobbig. Daarom zal dat aftikken met candymelts beter gaan, die zijn meer vloeibaar.
Als ik weer ze weer eens maak zal ik proberen er een filmpje van te maken
goede tip van dat pompen of verzuipen

ben blij met jouw prof input.
en ik moet heel hard lachen om corina's bruin bevlekte wc rol. niemand gelooft je dat dat chocola is, als je dat ophangt in het toilet.
Ik vond zelf ook wel lastig om zonder druipers te maken, maar eerlijk gezegd vind ik het ook wel weer meevallen hoe storend dit is.
Ik vind ze er toch goed uitzien hoor!
Zelf smelt ik de chocola in de magnetron, dit vind ik absoluut de fijnste manier. Elke keer 30 seconden (absoluut niet langer!!) door roeren en weer 30 seconden, net zolang tot het goed is.
Dan ook weer niet doorgaan, want dan kan het dus weer dik worden.
Ik vind ze er toch goed uitzien hoor!
Zelf smelt ik de chocola in de magnetron, dit vind ik absoluut de fijnste manier. Elke keer 30 seconden (absoluut niet langer!!) door roeren en weer 30 seconden, net zolang tot het goed is.
Dan ook weer niet doorgaan, want dan kan het dus weer dik worden.