Nov-Dec'09 baby's!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

En, hoe was jullie nacht?

Marit heeft gister om 23.00 uur wat gedronken en kwam vanmorgen om 6.30 uur weer, dus hier was het goed.

Wat lekker, Mies, dat je met hem op de fiets bent geweest. Ik vind Marit er nog niet stevig genoeg voor zitten, maar ik zou het wel graag willlen. Het is altijd zo leuk, zo'n kleintje voorop!
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Prima, lekker geslapen. Ze had in de auto naar huis van visite al bijna twee uur geslapen. Dus eenmaal thuis moest er nog even gespeeld worden. Maar volgens mij is ze vannacht nieteens wakker geweest nu ik er over nadenk. Pas vanochtend. Jee, dan heeft ze gewoon doorgeslapen!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Tja, onze nacht? Eens kijken: Ze was de hele dag naar het kdv geweest dus om 7 uur totaal uitgeput in slaapgevallen. Kwart voor tien wakker tot kwart over 11. Ik kreeg haar niet in slaap. Toen sliep ze ineens tot kwart voor 4! (4,5 uur!!!!) weer gevoed, toen sliep ze nog tot 6 uur geloof ik. en daarna nog een uurtje tot 7. Al met al (afgezien van de avond en dat gehuil) een goed nachtje.

Nu hopen of ze overdag ook weer eens normaal kan gaan slapen want ik vind drie keer slapen op een dag en dan telkens 45 minuten wel een beetje jammer. Gister op het kdv sliep ze van 12 tot 14.45, dat doet ze nou thuis nooit

Oja, gister kreeg ze op het kdv voor het eerst fruit! De vaste leidsters durven het niet aan met stukjes maar omdat ze nu op woensdag was ipv donderdag (ik was met Finn en een vriendin naar Aviodrome) durfde die leidster het wel aan. Ze had stukjes banaan en peer gegeten! Ze stonden verbaasd hoe gemakkelijk ze dat op at (ja duhuh ;) ) Geen prutjes voor Liv dus! Leuk leuk leuk! Ze zagen ook hoeveel plezier ze erin heeft!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Leuk Dorien dat ze zo goed zelf eet en dat je het KDV "overtuigd" hebt.

Is het nou echt teveel gevraagd dat ik ook mijn kinderen om 7 uur 's avonds in bed leg en dat ze zich na 12 uur weer melden? Het hoeft maar voor 2-3 avonden dan ben ik ook weer opgeladen. Ons neefje van 01/01/10 doet dat gewoon elke avond zo :roll: .

Mies wat een heerlijk ventje zeg!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ja het is te veel gevraagd Liesbeth ;) Als ze nou eerst eens van 7 tot 7 in bed liggen en dan een voeding om 11 uur en eentje om 5 uur? Ik denk dat je daar al blij mee zou zijn he? :) Oh en Finn deed dat ook hoor. Die was 3,5 maand en sliep van 8 tot 8 en dan overdag ook nog eens 2x 3 uur. Liv slaapt soms van 7 tot 6 (met 5 a 6 keer wakker worden er tussendoor) dan overdag 3 keer een uurtje met geluk.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Dorien, waar zou dat nu aan liggen, hé, dat ze op het kdv gewoon een ruk van bijna 3 uur maakt en thuis nog niet eens één uur.
Ik pas op mijn neefje en hij doet precies hetzelfde; thuis slaapt hij heel kort en als hij bij mij is, dan slaapt hij gewoon ook 2 á 3 uur achter elkaar. Ik vind dat ook altijd zo vreemd.
En leuk dat het eten op het kdv zo goed ging.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

nou... wij hadden gisteren ineenns het lumineuze idee om naar Franeker te gaan. Het was al 10.00 geweest toen de helft van ons gezin nog in de kleren moest en Zoya sliep gelukkig nog net niet. In de auto heeft ze een uurtje geslapen. Tegen 12.30 waren we daar (wat een eind zeg!) en tegen 13.30 heb ik haar daar naar bed gedaan. Om 17.00 kwam ze eruit omdat ik haar wakker maakte!!! :shock: Maar, toen we 's avonds om 19.30 terugreden, ging ze zo rond 20.30 compleet over de toeren. Ze kon de slaap niet vatten. Gestopt, ze wilde ook niet drinken en we moesten nog wel een uur. Lief is achterin gaan zitten en heeft voor haar gezongen, toen is ze nog een half uurtje in slaap gevallen. THuis gekomen (22.00) in bed en om 0.00 was ze al weer wakker! Daarna om 3.30 nog eens en om 7.00 was het helemaal dag. Niet slecht op zich, vanochtend ook maar een uurtje geslapen en nu ligt ze er ook al weer een uur in.
Moet ik zeggen dat nog heel bleek ziet, ondanks koortsvrij zijn dus daar zal ook wel slaapbehoefte liggen! Ik wilde ook vandaag eens gaan fietsen. Zitten doet ze al een poos stevig maar nu ze ook zelf van lig naar zit kan, durf ik het meer aan. Maar een klein eindje hoor, ik vind het nog wel eng.
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Lara kan nog helemaal niet zitten. Zelfs niet op de bank tegen de leuning, als ik haar daar neer zet (nou ja, heel even wel, maar ongeveer zoals een kind van 3 maanden ofzo, dat je even neerzet voor een foto misschien). Ze duikt of voorover (wil alles pakken wat ze ziet), of ze strekt zich en rolt daardoor om. Op schoot hetzelfde verhaal. Vind het wel wat vreemd, ze is nu toch bijna 8 maanden, maar ja, komt vanzelf. Kan ook zomaar opeens heel snel gaan denk ik. Ze rolt wel veel en ook heel bewust, om zich te verplaatsen en dingen te pakken. Tijgeren/kruipen lukt nog niet zo, maar heb het idee dat dat niet heel lang meer zal duren.
Ze trekt zich wel op in de kinderstoel. Die heb ik nog steeds in de ligstand. Dan kan ze dus wel een beetje zitten.
Nachten gaan hier echt heel slecht, maar het lijkt erop dat ze ook niet helemaal lekker in haar vel zit. Al sinds de vakantie. Ze is wel vaak vrolijk, maar de laatste dag van de vakantie had ze overgegeven, behoorlijk veel en daarna was ze gauw weer beter, maar sindsdien spuugt ze wel af en toe weer beetjes (was ze eigenlijk helemaal mee opgehouden) en slaapt ze slechter. Ik kolf ook enorm weinig op mijn werk. Hoop dat het geen verband heeft, dat ze te weinig melk krijgt. Al heb ik dat idee eigenlijk niet, het is niet dat ze heel ontevreden is. Maar ze drinkt 's nachts wel stukken beter dan overdag. Nou ja, dat moet dan maar, dan is t ook niet zo erg als ik weinig kolf.
Hier laat ik op t kdv gewoon potjes geven. Als ze (wat beter) kan zitten mogen ze van mij wel met vers fruit beginnen. Thuis doen we het wel, in stukjes, maar dat gaat nog niet heel goed. Ze vindt het wel heel interessant.

sinder: wat moest je in Franeker dan? Dat is vlakbij mijn thuisthuis (ben geboren en opgegroeid in Harlingen)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

Dorien schreef:Ja het is te veel gevraagd Liesbeth ;) Als ze nou eerst eens van 7 tot 7 in bed liggen en dan een voeding om 11 uur en eentje om 5 uur? Ik denk dat je daar al blij mee zou zijn he? :)

Dan zou ik overgelukkig zijn!

Rijntje: M & B zitten ook nog niet. En ik denk dat dat ook nog wel even gaat duren.

Sinder je bent in elk geval een lekker dagje weg geweest. Heerlijk!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Nouja zo zie je maar weer. Liv zit prinsesheerlijk maar kan absoluut nog niet rollen. Nouja het komt dan vanzelf wel allemaal he? We zijn nu wel aan het oefenen geslagen. Als ik maar voor haar ga liggen dan redt ze het wel een minuut of 10 op de grond op haar buik met heeeeeeeeeeeel veel aanmoediging. Nouja oefening baart kunst danmaar he?

Hier komen echt zeker weten tanden door. Ik vermoed bovenin, dan niet de twee voortanden maar die ernaast. Die lijken mij haast steeds verder te zakken. Je ziet ze zitten onder het tandvlees maar doorkomen doen ze nog niet. (soort hobbels aan de voorkant)
Wat gek dat je dat allemaal zo vergeet he? Ik kan mij het niet meer herinneren bij Finn, alleen zijn kiezen weet iknog goed.
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Ik weet van Emma de voortanden ook nog heel goed. Joekels van bobbels die maandenlang op het punt van doorkomen stonden. Duurde echt wel bijna 3 maanden. En bij Lara zijn ze wat kleiner (ik denk dat zij minder brede voortanden krijgt, Emma heeft mijn gebit dan denk ik), maar duurt ook al best een tijdje. Gelukkig heeft ze er niet echt last van. Wel veel met de vingers in de mond. Soms kan ze er niet van slapen en dan smeren we er wat teething gel op dat we nog uit Engeland hadden. Dat helpt genoeg om in slaap te kunnen vallen.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Zo ben er ook weer.
Paar dagen bij pa en ma geweest, strand wat de meiden geweldig vonden.
Het was een dodelijk vermoeiende week, mijn moeder weet absoluut niet wat rust en regelmaat is, en wil werkelijk de hele dag vullen met leuke dingen doen, hartstikke lief op zich, maar de meiden (incl Rosalyn) waren echt helemaal van slag. Ik was blij dat we gisteren weer thuis waren.

Rosalyn doet het super (op het slapen na), ze is bij mijn ouders van de week zelf in slaap gevallen (echt voor het eerst in 8 maanden) het heeft 15 min geduurd, wel hard huilen maar ik had het echt even gehad met haar, en het huilen kon me werkelijk even niks schelen....
Maandag ga ik volop aan de slag om haar te leren in slaap vallen.

Rosalyn gaat sinds vorige week af en toe mee op de fiets, hele kleine stukjes. heerlijk hoor.
Ze rolt ook de hele kamer door, echt alleen rollend, niet tijgerend (dat deed ze een week of 3 geleden wel....opeens niet meer.)

Ik geniet van mijn lachebekje....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Fijn annemiek! Klinkt goed! Heb je het nog volgehouden met je moeder?

Hier komen dus echt die twee voortanden naast de voorste tanden door. Eentje (rechts) is al een beetje aan doorkomen, tandvlees is al kapot en bij die andere duurt het niet lang denk ik. Liv sliep vannacht dramatisch en gelukkig overdag een stukje beter. Ik ga voor vannacht maar uit van een ramp, kan het alleen maar meevallen ;) Ik heb regelmatig vandaag met een doekje hard over de plek gewreven waar de tand doorkomt. Ze vond het soms heel erg lekker en soms vreselijk maar de tand is wel al een stukje verder door. Ik hoop dat het haar helpt.
mies-noe

Bericht door mies-noe »

dorien:dat had ik bij sd ook gedaan,vreef gewoon met me vinger over die tand en hup daar was ie,,hij vond t best en moets er bij lachen,,hihi...
hier was het vorige week 4 dagen. drama(ach voor ons dan,denk dat een normaal gezin zou zeggen,niets aan de hand)maar voor sd zn doen was het drama,,snachts 2 keer komen...overdag zeuiren nietw illen slapen,sosm 1,5 uur bezig zijn om m in slaap te krijgen,,,

maar nu gata t al weer 2 dagen/nachten top!
vorige nacht 19:30 erin,,6:15 gevoed en daarna weer in bed gelegt (wel een gok want t was immers al 6:30)maar hij ging gewoon verder slapen en werd tegen 7:45 wakker

en vanacht heeft tie echt klokkie rond geslapen,,18:30 lag ie er in en vanmoren 6:40 hoorde ik m,,ben er dan maar metreen uit gegaan,na de voeding was t immers al bijna 7 uur!!
vandaag ook gewoon weer lekker 3 keer geslapen,,2x 2 uurtjes en 1 keer een uurtje,,top dus!

de oudste(EJ)die slaapt sinds paar dagen echgt uit tot tegen 8 uur,,heerlijk,heb ik lekker ff met sd alleen,smiddags slaapt tie nu al 2 middagen niet maar light gewoon rustig 1,5 uur wel in zn bed beetje gek te doen en liedjes te zingen,,dus das ook top!!

verder gaat alles ok,nu dat ronald thuis is,,had ik alle tijd om het huis te doen,wilfe al heel lang alles nieuw,dus we hebben iedergaval alles kusntof gekrege(raamkozijnen en dakkappel enz)dan heb ik alle meubels en inboedel verkocht op markt plaats en nieuwe meubels gekocht,t palfont gewit en alle muren wit geverft(was beige en bruin)en ik heb 1 muur fel geel gedaan(tweety geel.. :D dan vloer bedekking en eruit en alles laminaat(stand tent kleur,soot beschadigt bruin houtm,helemaal leuk)
dus ik ben helemaal blij nu!!

nou ik ga lekker slapen,,,

dikke kus

ps:ik heb een sap flesje gekocht bij de hema en sd drinkt er af en toe ee slokje uit,,,(doe er wel een diksapje in,,geen melk)
Sinder

Bericht door Sinder »

Hier tandje 7 en 8 ook al gespot, dan heeft ze er boven 4 en beneden ook. Nog net niet helemaal erdoor maar dat komt eraan. Schatje ziet nog wel heeeeel bleekjes, maar knapt weer op!

Annemiek het overleefd bij je moeder?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Nou, hier is tand één eindelijk een feit ::lol: De tweede zit er naast, maar is nog niet door.
Grappig dat sommigen al zoveel tanden hebben.

Verder begint ze heel veel te brabbelen, en de eigen wil begint ze ook steeds vaker te laten zien, ik denk dat het een klein driftkoppie wordt als ze haar zin niet krijgt. ::roll:

Ze slaapt op het moment nog maar één keer overdag, maar dan wel van half één tot vier uur. Als ik haar twee keer laat slapen, dan slaapt ze 's avonds om half elf nog niet en nu gaat ze rond acht uur naar bed. Dit houdt ze goed vol.
Van het drinken maakt ze op het moment weer een spelletje, ik geef ze tegenwoordig maar wat extra water/vruchtensap als ze weer een dag zo weinig drinkt.

Morgen vertrekken we voor een weekje naar België, samen met mijn moeder en mijn zus met haar gezin. Ik hoop alleen dat we een beetje goed weer hebben....
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Lara is ziek. Virusje opgepikt op t kdv. Gisteren had ze 39,7. Ze heeft er niet veel last van, is wel redelijk vrolijk, maar erg futloos en wil alleen maar bij mij zijn. Morgen vraag ik denk ik maar vrij, het is toch rustig op t werk.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

He Marian, alvast een fijne vakantie, ik hoop ook op mooi weer voor jullie.

Rosalyn heeft 6 tandjes. 4 onder, 2 boven, sinds de tandjes boven door zijn is het bijten weer een stuk minder...gelukkig.

Vannacht een niet hele fijne nacht, ik kon zelf de slaap niet vatten, Ton lag naast me te hoesten als een hond, en toen ik bijna sliep kwam Roos voor een voeding (half 3), daarna was ze klaar wakker, lag lekker te brabbelen en te rollen. Ik ben er op een gegeven moment maar uit gegaan, ik heb tot 4uur beneden gezeten, en raad eens wat ik gedaan heb? opgeruimd!!! Goed was dat maar weer gedaan, was even hard nodig. En vanmorgen mocht ik blijven liggen tot 10 uur.....!
Goed, voel me nog steeds niet wakker.

Rosalyn is sinds 2 weken beduidend minder gaan drinken, ik denk dat ze op z'n meest nog 5 x drinkt bij me. Ik vind het heerlijk....

Goed, fijne zondag verder....
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Sinder

Bericht door Sinder »

ik heb ook lang in bed gelegen na een beroerde nacht. Zoya heeft zo ongeveer de hele nacht aan mijn borst gehangen. Zelf heb ik een dikke keel en hoofdpijn.

Marian, fijne vakantie, hier gaan we morgen weer naar school joh! Ik zie wel weer tegen het ritme op eigenlijk en vraag me af hoe ik dat met Zoya moet gaan doen, nu ze steeds meer gehecht is aan haar eigen bedje....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hier morgen ook weer school! Finn is dit weekend bij mijn broer en gezin wezen logeren (voor het eerst gelogeerd en gelijk 2 nachtjes) en die kregen wij maar met moeite mee naar huis ;)

Liv kon slecht de slaap vatten bij mijn broer en voor drinken was ze veeeeeeeeel te afgeleid door de slaapkamer van mijn broer. Gelukkig tukte ze nog even in de auto en kon ze thuis nog wat drinken. Vanavond iets later naar bed, ze zitten nu allemaal in bad.

Morgen gaat Liv weer naar het kdv en ga ik eens op mijn werk kijken. Volgende week maandag ga ik weer vol aan de bak met 2 examenklassen en een derde klas en mentoraat. Drukkkkkkkkkkk maar hopelijk wel leuk ;) Ik heb dan 9 maanden geen les gegeven! NEGEN maanden. Oei,da's lang, zou ik het nog wel kunnen ;)
Sinder

Bericht door Sinder »

oh das best even spannend Dorien! Maar misschien heb je er ook al wel weer erg zin in of niet? Hoe ga je het doen met je meisje?

Ik heb nog 2 weken voor mijn kolfrecht afloopt. Ik kan het voor mijn gevoel daarna niet meer maken om heen en weer naar huis te fietsen. Mijn collega's vinden het altijd wel prima dat ik doorkolf. Vanaf volgende week zal Zoya het dus ook zonder mij moeten doen! Best wennen voor ons allebei denk ik!!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Dorien, succes vandaag, lijkt me wel weer wennen voor je om weer voor de klas te staan, pittig hoor, werken met pubers. Op welk niveau geef je eigenlijk les?

Gabi, dat is wel erg jammer dat je kolfrecht vervalt, denk je dat het gaat lukken met Zoya? hoe krijgt ze nu haar drinken binnen? ik neem aan dat ze nog steeds niet uit een flesje drinkt? Ik geef Roos nu met een bekertje drinken of met een rietje, het gaat steeds beter.

Vandaag zijn wij begonnen om Rosalyn zelf te gaan leren slapen. Dwz in slaap vallen in eigen bedje. Ik voelde me net echt een zeer ontaarde moeder, ik had haar gevoed, en zag dat ze moe was, ik heb haar op bed gelegd, en ze heeft ongeveer 15 min gehuild, wel in slaap gevallen, ik zat met tranen beneden. Ik voel me er erg slecht over, maar het is gewoon nodig dat ze zelf leert slapen.
Ik heb ook in het weekend opvolgmelk gekocht, ook daar heb ik dubbele gevoelens bij, maar Rosalyn drinkt gewoon geen afgkolfde melk, en af en toe moet ik weer echt bij de mensen komen en Rosalyn ergens kunnen achterlaten. Ik heb het gevoel dat ik nu echt even geen goede moeder ben.....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh ik ben nog niet aan het werk hoor! Volgende week maandag moet ik starten. Nu nog thuis en van de week vast naar school om wat dingen klaar te zetten. Ik werk op een dalton mavo.

Oh en annemieke, niet doen! Niet zo hard zijn voor jezelf. Rosalyn heeft er totaal helemaal niets aan als jij er aan onderdoor gaat. Laat maar lekker gaan die tranen want die zijn er ook gewoon omdat ze een moeilijke baby is met drinken en slapen en jij daardoor gewoon soort van rouwt (klinkt een beetje gek maar zo is het wel toch?)

Denk je trouwens dat ze wel opvolgmelk zal drinken dan? Als ze dat wel drinkt en gekolfde melk niet dan is daar toch niets mis mee als ze dat af en toe krijgt?

Dikke knuffel voor jou!

Oh en ik ga voortaan vaker naar mijn broer. Vorige keer dat we daar waren geweest sliep Liv ineens van 8 tot half 2 en toen tot 7 uur. Gister sliep ze ineens van 8 tot half 11, speentje en toen geslapen tot half 3! Voeding en toen weer verder geslapen tot iets na 6 uur! Najaaaaaaaaaaaaa ;)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Dorien, dank je. Het helpt wel als je van een ander hoort dat je het goed doet. Ik weet het diep van binnen wel.

Ach ze is nog maar zo klein, en ik heb al geregeld gedacht om te stoppen met de bv, maar ze vind het nog zo heerlijk (en ik ook hoor). Dat kleine lijfje tegen me aan. Alhoewel dat rustige drinken steeds minder word, ze neemt een slok, laat dan los en bekijkt dan alles wat om haar heen gebeurd, neemt weer een slok...enz enz....

Ik heb hoop dat ze de opvolgmelk wel zal drinken, ze drinkt ook sapjes soms en dat vind ze dus wel heerlijk. Van de week heeft ze een paar slokjes gewone melk op, zat ze van te smullen (tja waar smult ze eigenlijk niet van....)
Lien

Bericht door Lien »

Rijntje schreef:Lara is ziek. Virusje opgepikt op t kdv. Gisteren had ze 39,7. Ze heeft er niet veel last van, is wel redelijk vrolijk, maar erg futloos en wil alleen maar bij mij zijn. Morgen vraag ik denk ik maar vrij, het is toch rustig op t werk.
vrij vragen? Misschien kun je beter zorgverlof nemen!
Lien

Bericht door Lien »

AnnemiekD schreef: Vandaag zijn wij begonnen om Rosalyn zelf te gaan leren slapen. Dwz in slaap vallen in eigen bedje. Ik voelde me net echt een zeer ontaarde moeder, ik had haar gevoed, en zag dat ze moe was, ik heb haar op bed gelegd, en ze heeft ongeveer 15 min gehuild, wel in slaap gevallen, ik zat met tranen beneden. Ik voel me er erg slecht over, maar het is gewoon nodig dat ze zelf leert slapen.
Ik heb ook in het weekend opvolgmelk gekocht, ook daar heb ik dubbele gevoelens bij, maar Rosalyn drinkt gewoon geen afgkolfde melk, en af en toe moet ik weer echt bij de mensen komen en Rosalyn ergens kunnen achterlaten. Ik heb het gevoel dat ik nu echt even geen goede moeder ben.....
Hee Annemiek, dus het slapen in eigen bedje gaat gewoon goed!!
Zielig he, dat huilen, maar in eigen bedje slapen is zo heerlijk, ook voor haarzelf! Hopelijk went ze er snel aan, ik vind een kwartier huilen voor de eerste keer wel meevallen. Hoe gaat het nu?
Goed dat je beneden ging zitten trouwens, nabijheid werkt hier juist anti.

Daniël drinkt ook wel eens opvolgmelk (vindt hij lekkerder dan mm
:evil: ), tja. Het is wel niet zo prachtig als moedermelk, maar geen gif hoor. En de eerste zes maanden heeft hij alleen moedermelk gehad conform advies, en hij krijgt nog steeds live volop mm, dus ik voel me juist een hele goede moeder. ;)
Lien

Bericht door Lien »

ps: sorry dat ik me "bemoei" met jullie draadje, maar ik voel me ook verwant met jullie!
Het ontloopt elkaar haast niks meer nu.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Lien schreef:ps: sorry dat ik me "bemoei" met jullie draadje, maar ik voel me ook verwant met jullie!
Het ontloopt elkaar haast niks meer nu.
Sterker nog: Jouw kereltje is veeeeeel sneller dan mijn Rosalyn, die zag ik vorige maand al tijgerend op het filmpje, schrijf lekker mee, wel zo gezellig.
En bedankt voor je lieve reaktie....
Rijntje
J&J SANTORINI

Bericht door Rijntje »

Lien schreef:
Rijntje schreef:Lara is ziek. Virusje opgepikt op t kdv. Gisteren had ze 39,7. Ze heeft er niet veel last van, is wel redelijk vrolijk, maar erg futloos en wil alleen maar bij mij zijn. Morgen vraag ik denk ik maar vrij, het is toch rustig op t werk.
vrij vragen? Misschien kun je beter zorgverlof nemen!
Och, ik kom toch niet door mijn vrije dagen heen geloof ik :)

Ben trouwens niet voor Lara maar voor Emma thuisgebleven. Lara is wel naar kdv geweest, weer helemaal beter. Wel een beetje vlekkerig, dus misschien 6e ziekte ofzo (al heeft de koorts maar 1 dag geduurd). Geen idee. Ze is supervrolijk. Emma heeft zo ongeveer de hele dag tegen mij aangehangen. Iets anders wou ze niet. Alleen tijdens het kolven wou ze dan wel even op haar stoeltje zitten, want dat was melk maken voor Lala en dat mocht wel...
Sinder

Bericht door Sinder »

aaaah meiske..... sneu zeg Marijn!
Kom je er maar lekker tegenaan bemoeien hoor Lien, gezellig.

hier is het vanochtend prima gegaan. Vrouwtjelief heeft lekker uit de oefenbeker alle 130cc opgemaakt die ik had klaarstaan. Ook de hoeveelheid die ik ong.gekolfd heb dus dat kan weer staan voor morgen. Verder heeft ze echt slecht geslapen. En vanmiddag heeft ze ook eventjes gehuild toen ze moest slapen maar ze was al snel weg. Beetje jammer dat de ketelman kwam zo'n 45 min later en ze daar wakker van werd. TOen nog een kort slaapje en nu heeft ze lekker 'mee' gegeten van de tagliatelle. Ik heb haar ook wat yoghurt met diksap gegeven en dat vindt ze heeeerlijk. Lekkerder dan kwark want hier wordt ze enthousiast van. Stukje banaan en ze kan zo weer in bed.

had ik wel eens verteld dat ik verliefd ben op mijn dochter??
Liesbeth

Bericht door Liesbeth »

AnnemiekD schreef:Vandaag zijn wij begonnen om Rosalyn zelf te gaan leren slapen. Dwz in slaap vallen in eigen bedje. Ik voelde me net echt een zeer ontaarde moeder, ik had haar gevoed, en zag dat ze moe was, ik heb haar op bed gelegd, en ze heeft ongeveer 15 min gehuild, wel in slaap gevallen, ik zat met tranen beneden. Ik voel me er erg slecht over, maar het is gewoon nodig dat ze zelf leert slapen.
Bij ons doet Maarten het ook niet hoor, zelf in zijn bedje 's avonds in slaap vallen. En dan is het voordeel voorhem dat zijn tweelingbroer wel ligt te slapen dus halen we Maarten er maar weer uit anders zitten we 2 wakkere jongetjes. Ik hoop dat het vanzelf goed komt. De nachten zijn weer heftig zat en erg kort.

Sinder leuk dat ze zo goed mee eet!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Mag ik een jubelen? Ik heb vanochtend gewerkt (nouja, lokaal opgeruimd wat gecomputerd en gekolfd ;) ) en Liv was thuis met Hedzer. Ze heeft zo zonder enig probleem het flesje leeggedronken! joepieeeeeeee ik kan met een gerust hart gaan werken op de dinsdag!

Oh mens wat ben ik blij zeg! Ze wilde het thuis vaak niet en we zijn toen ook maar gestopt met proberen want het was voor iedereen maar een gedoe. Op het kdv ging het al lange tijd goed en nu dus ook thuis! Ik ben blij blij blij!!!
Sinder

Bericht door Sinder »

fijn Dorien! hier nog steeds niet hoor! maar we redden ons met de oefenbeker wel.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Oh Liv geniet ook zo van het eten hoor. Haar vaste leidster was er gister en toen hadden ze haar 3 pruimen gegeven (had ik meegegeven ivm haar wat harde ontlasting) en ze waren verbaasd over hoe goed ze dat op at zo in stukjes. Had ze nog nooit gezien ;) hahaha ik zei het toch (lag op het puntje van mijn tong)
Toen Liv zo lekker aan het smikkelen was van de pruimen had ze gezegd: oh Liv wat zit jij toch heerlijk en goed te eten. Liv was helemaal gaan stralen zei ze. Zo leuk!

hedzer was vanochtend thuis met Liv en hij had haar rond 12 uur *wat* fruit gegeven. Kom ik thuis vraag ik wat ze gehad had... wat denk je, een kwart galia meloen. EEN KWART! hahaha 'da's veeeeeeeel!

Ik vind het ook onwijs leuk hoe ze zo aan het eten gaan!
Sinder

Bericht door Sinder »

hè fijn Dorien, na al die sores van de afgelopen maanden is het toch geweldig om te zeggen dat dit zo goed gaat? Dat krijgen we hier nog lang niet voor elkaar hoor!
Sinder

Bericht door Sinder »

zo leuk net, als we zingen "klap eens in de handjes" dan gaat Zoya in haar handjes klappen!
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Sinder schreef:zo leuk net, als we zingen "klap eens in de handjes" dan gaat Zoya in haar handjes klappen!
Jaaaaa die ken ik. Dat doet Rosalyn ook sinds maandag, ik wilde er nog een filmpje van hier op neer zetten, maar heb werkelijk geen flauw benul hoe dat werkt...zo leuk.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

oooooooh wat schattig dat jullie meiden in hun handjes klappen. Liv wordt wel erg enthousiast maar meeklappen doet ze echt niet! Net als zwaaien, we zaaien ons suf als er iemand weggaat maar ze moet er alleen maar om lachen ;)

Morgen trouwens naar het cb. Liv kan nu al een kwartier op haar buik liggen (wel met wat aanmoediging) en vanmiddag probeerde ze wat opzij te schuiven maar het lukte niet en dat vond ze niet leuk ;)
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

He maar Liv is 3 weken jonger he! die hoeft dat pas eind aug te kunnen :wink:
Nee hoor, geintje. Maar ik had ook al flink geoefend, zit ik met mijn camera te filmen doet ze het opeens spontaan :shock: Dus het staat toevallig op film, en ik ben er ook achter dat madam niks op commando doet, dus....zit ik vanmiddag als een gek voor te doen met oma erbij...maar nee hoor, ze hield zich van de domme.
Sinder

Bericht door Sinder »

heb het idd ook op film gekregen. Zal het eens uppen!
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Liv is weer goedgekeurd! Naar het CB geweest en ze is zoooo gemiddeld (qua gewicht enzo dan he? ;) )

Ze weegt 8335 gram en is 69,5 cm, hoofdje 45 cm

Over het niet rollen, geen probleem. Gewoon op de buik blijven zetten en de volgende afspraak afwachten (1 okt) Tot 9 maanden is er geen probleem als ze het nog niet kunnen. Ze vond dat ze erg stevig zit (is ook zo) en was eigenlijk super tevreden.

We hadden het over de nachten en zolang ik het volhou geen probleem. Mocht ik er wel moeite mee krijgen moet ik gewoon even bellen. Niets opgedrongen dus. Over de bijvoeding en de borstvoeding zei ze wat goed da tje nog borstvoeding geeft! hahaha ik zei nou ik ben pas net begonnen , zoon heeft 3 jaar borstvoeding gehad! Nou dat hoorde ze niet veel dus vooral zo doorgaan ;)

Of we met bijvoeding bezig waren. Jahoor zei ik. brood, fruit en groente. Of ik wel eens van rapley gehoord had. Hahaha heeeeeerlijk dit! Of ik al een bv had vervangen door een andere maaltijd, nee hoor, komt vanzelf wel, we doen het rustig aan. Was ook al goed ;)

hihi grappig was het!

Liv is wel een beetje sneu. Ze heeft last van doorkomende tandjes. Gisteravond was ze ieder uur wakker en na een paracetamol en een voeding sliep ze toch gelukkig een paar uur achter elkaar. We zaten op 1 voeding per nacht maar vannacht waren het er dus 3. Nouja, komt wel weer.

Hoe is het eigenlijk met Victor Betje, ik las ergens dat hij al antihistamine krijgt. waarvoor krijgt hij dat? En suus, hoe is het met Rivka?
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Dorien schreef: Hoe is het eigenlijk met Victor Betje, ik las ergens dat hij al antihistamine krijgt. waarvoor krijgt hij dat?
Lief dat je het vraagt. Even snel, want ik moet eigenlijk werken. Hij heeft een behoorlijk heftige reactie gehad op antibiotica. Echt, alsof ik 'em door de brandnetels had gerold. Toen ben ik gelijk naar de huisarts gegaan en heb die druppels gekregen.
Eergister had ik melkvrije pannenkoeken gebakken van bloem, water en ei. De allergoloog had getest op ei en hij leek niet allergisch... nou wel dus. Weer die galbulten overal. Ik was blij dat ik de druppels had liggen (al had ik ze al in huis voor Emma, maar nu durfde ik ze ook wel te geven).

Verder gaat het heel goed. De nachten over het algemeen ook super, alleen vannacht was 'ie dus weer op zo'n onmogelijk tijdstip klaarwakker. Supervrolijk is hij dan, dus troosten kan niet eens. Als je 'em in bed legt gaat 'ie zich na een minuut of 20 vervelen en dus huilen. Pfff. Nou ja vanavond nieuwe rondes nieuwe kansen.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Zo Betje dat is heftig! Het is dus echt ei? lijkt me heel erg om je ventje zo vol pijn en jeuk te zien. Gelukkig heb je dat spul in huis, werkt dat snel?

En die nachten die herken ik. Het is nu al de derde nacht op rij, dat als Roos wakker word voor eten zij vervolgens ook klaarwakker is, zo vervelend want ze valt gewoon echt pas weer na een uur in slaap....
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

AnnemiekD schreef:Zo Betje dat is heftig! Het is dus echt ei? lijkt me heel erg om je ventje zo vol pijn en jeuk te zien. Gelukkig heb je dat spul in huis, werkt dat snel?
Ik kan me niet zo goed voorstellen wat het anders zou kunnen zijn. Gelukkig was hij wel moe en kon hij in slaap vallen. Die Fenistil werkt heel snel. Bij Emma ook trouwens, we geven het wel eens ivm haar hooikoorts en allergie voor honden en katten.
AnnemiekD schreef: En die nachten die herken ik. Het is nu al de derde nacht op rij, dat als Roos wakker word voor eten zij vervolgens ook klaarwakker is, zo vervelend want ze valt gewoon echt pas weer na een uur in slaap....
Oei, 3 nachten dat is echt niet leuk. Victor heeft het eerder gehad en dan was het éénmalig. Nog een nachtje van 3 uurtjes slaap en ik sta niet meer voor mezelf in. Emma is in een ontzettend irritante jank-en-plak-fase, dus die vraagt al het uiterste van mijn geduld.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Ai, dat heb je er dan ook nog eens bij. Lijkt me dan wel erg lekker dat je af en toe naar je werk kan, ik ben fulltime thuis en ik word al gek soms....
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Zo heee betje, dat is zeker een heftige reactie. Arm ding, krijgt hij al AB omdat hij ziek is wordt hij nog zieker.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Hier een jubelberichtje.
Maandag jl gestart met het slapen in eigen bedje, en het leren zelf in slaap vallen. En wat gaat het goed. Ik oefen nog niet de hele week, maar de keren dat we het gedaan hebben heeft het hooguit 20 min geduurd. De 20 min was gisteravond. Ik voed haar eerst, als ik zie dat ze niet in slaap valt en toch moe is, leg ik haar in haar bedje.
Ik ben zooooo blij.
Vanavond hebben we een bruiloft van vrienden, en dan slaapt Roos voor het eerst bij oma. Oma heeft al gezegd dat het haar prima gaat lukken, desnoods slaapt ze zelf niet (wat een schat is ze toch). Ik ben er best nerveus van, maar ik kijk ook ook naar een avondje voor onszelf, lekker even weer aan een glas wijn....Oma woont 500 meter bij ons vandaan, dus desnoods halen we haar midden in de nacht op....(ha ha Ton dan he)

Gisteren opvolgmelk geprobeerd, en wie zegt dat baby's geen smaak hebben, die liegen....
Het werd er met dezelfde vaart weer uitgespuugd...dus voorlopig niet. Zonde van het geld geweest.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Nou mijn meisje is vannacht voor het eerst uit logeren gegaan. We hadden een bruiloft en oma zou oppassen. Ik heb haar om 19 uur daar gevoed, toen op bed gelegd. Een heerlijke avond gehad, geen moment aan haar gedacht... :oops:
Vannacht om 2 uur thuis en gekolfd, en uitgeslapen tot 10 uur, om 8 uur had Ton haar opghaald bij oma.
Ze heeft bij oma tot 5 uur geslapen :shock: Oma heeft haar toen een half flesje voeding gegeven met een rietje.
Om kwart voor 6 is ze weer in slaap gevallen....
Al met al een hele goede nacht voor iedereen....kunnen we vaker doen....ik=blij
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

dat klinkt allemaal goehoeddddddd Annemieke! Super zeg!
mies-noe

Bericht door mies-noe »

wow annemiek,knlinkt super joh he,,
wij hebben vrijdag feestje,me ouders komen gewoon hier heen,en ik wil zoiezo het niet laat maken,dus ik voed sd gewoon,,,kids naar bed en die merken niet eens dat we ff weg zijn!!

hier alles ok,,,
vandaag ging t overdag goed,maar het laaste slaapje was t janken,wilde niet avond eten(doet hij zoiezo echt mondjes maat,lust wel alles maar na paar hapjes is het genioeg)
toen ben ik uurtje gaan wandelen zodat tie toch lekker tot rust kon komen(slapen in de wagen doet hij echt niet(thusi gekomen betje gedronken,en uur bezig met m geweest,steeds als ik m optilde kwam er een boer,buikpijn dus na uurtje wist ik het ff niet meer,zetpil gegeven en weg was ie,,hihi...

hij heeft nu 2 tandjes en kan los zitten dus,vandaag hem in zn duw driewieler gezet,hij vond t super,zou ff foto toevoegen

verder ff geen nieuws,ben ff heel druk met taarten makendit wkend moest ik er 3 mk,woe nog 1 en week daarop weer 2...

dikke kus

http://fotopocket.nl/view_album.php?album=sd2
Plaats reactie