En toen werden we vanmorgen gebeld. Zwager ligt in het ziekenhuis. Hij was met hun oudste en jongste dochter wat bij mijn broer op wezen halen en was doorgereden naar de ijsclub om daar ook eea op te pikken. Toen hij daar bijna was zette hij de auto opeens aan de kant en zei tegen de meisjes dat ze hem moesten helpen. Hij zat te schudden... Epileptische aanval. De oudste dochter wist niet wat ze moest doen om te helpen. Ze wilde de contactsleutel eruit halen, maar wist niet welke kant ze op moest draaien. Toen zag ze iemand lopen en die heeft ze geroepen. Gelukkig kwam die man meteen en heeft ze meegenomen naar huis en heeft 112 gebeld. Wat heb ik toch een ontzettend knap en doortastend nichtje!!!! Mijn zwager is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Toen dachten ze nog dat het geen epileptische aanval was. Mijn zus had een klein hoopje dat het feest gewoon door zou gaan. En net voor ze naar huis willen gaan krijgt hij weer een aanval, een ernstige. Ze is zich rot geschrokken! (moet je je voorstellen, dat hebben de dochters ook gezien! Hoe hun vader lag te schokken!) Hij moet nu blijven tot maandag, dan gaan ze verder onderzoeken.
Wij zaten al in de auto, met taart, spullen, cadeautjes. De foto's zijn niet zo goed (sorry Annemarie!) Ik had gedacht dat mijn zus met haar geweldig mooie fototoestel foto's zou maken, marja, die had natuurlijk wel wat anders aan haar hoofd...
Vanmorgen had ik ook nog even snel een taart voor mijn moeder gemaakt, ze is morgen jarig. Die stond op de vloer van de auto. Een taart moet je natuurlijk niet op de vloer zetten, at is vragen om problemen... M aria ging erop staan

Pfffff, het is een heel verhaal geworden... Ik moest het ook echt even kwijt, wat een dag zeg...
De boerderij:

En wat details. Wat nog wel een leuk is, ze hebben drie dochters en het getal 5 komt veel terug in de tuin (of 2+3

En de 'overleden' taart, gemarmerd. Hij zag er ondanks de 'minimale inzet' super gaaf uit!