boerderij uit Mjam, maar niet opgegeten... (lang verhaal!)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
diane76
J&J SANTORINI

boerderij uit Mjam, maar niet opgegeten... (lang verhaal!)

Bericht door diane76 »

Mijn zus en zwager zijn vandaag 12,5 jaar getrouwd. Ze had de boerderijtaart gezien en was daar zoooooo enthousiast over dat ik die voor hun wilde maken. Ik ben dus al weken aan het feubelen, steeds weer een beestje, een plantje, een strobaal. Gisteren de hele dag bezig geweest. Het zouden vier lagen worden. Een ronde van 25 cm, een hart van 20 cm en een ronde van 15 cm. Daarboven op een huisje van srtoopwafelcake. Het hart en de klien ronde wilde ik uit het midden stapelen. Tjee, wat een klus. Ik moets soms wel goed nadenken hoe ik alles moest plaatsen, hoe het zou blijven staan. Toen de onderste drie af waren heb ik het huisje gemaakt en die erop geplaatst. Dat kr*ng was te zwaar! Jeetje, wat een tegenvaller, het zakte heel langzaam in, in het begin had ik het niet eens in de gaten! Snel het huis eraf gehaald en de boel geprobeerd te stutten, niet gelukt... Ik wilde ze los van elkaar meenemen en dan bij mijn zus weerplaatsen.

En toen werden we vanmorgen gebeld. Zwager ligt in het ziekenhuis. Hij was met hun oudste en jongste dochter wat bij mijn broer op wezen halen en was doorgereden naar de ijsclub om daar ook eea op te pikken. Toen hij daar bijna was zette hij de auto opeens aan de kant en zei tegen de meisjes dat ze hem moesten helpen. Hij zat te schudden... Epileptische aanval. De oudste dochter wist niet wat ze moest doen om te helpen. Ze wilde de contactsleutel eruit halen, maar wist niet welke kant ze op moest draaien. Toen zag ze iemand lopen en die heeft ze geroepen. Gelukkig kwam die man meteen en heeft ze meegenomen naar huis en heeft 112 gebeld. Wat heb ik toch een ontzettend knap en doortastend nichtje!!!! Mijn zwager is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Toen dachten ze nog dat het geen epileptische aanval was. Mijn zus had een klein hoopje dat het feest gewoon door zou gaan. En net voor ze naar huis willen gaan krijgt hij weer een aanval, een ernstige. Ze is zich rot geschrokken! (moet je je voorstellen, dat hebben de dochters ook gezien! Hoe hun vader lag te schokken!) Hij moet nu blijven tot maandag, dan gaan ze verder onderzoeken.

Wij zaten al in de auto, met taart, spullen, cadeautjes. De foto's zijn niet zo goed (sorry Annemarie!) Ik had gedacht dat mijn zus met haar geweldig mooie fototoestel foto's zou maken, marja, die had natuurlijk wel wat anders aan haar hoofd...

Vanmorgen had ik ook nog even snel een taart voor mijn moeder gemaakt, ze is morgen jarig. Die stond op de vloer van de auto. Een taart moet je natuurlijk niet op de vloer zetten, at is vragen om problemen... M aria ging erop staan :roll: . Moeder neemt nu de grote stapel, die was niet aangesneden, alle vissite was afgezegd. Mijn zus heeft wel het huisje neegenomen naar het ziekenhuis, met het schaap erbij. Zwager is geen liefhebber van zoet, maar deze taart had hij echt wel gewaardeerd!

Pfffff, het is een heel verhaal geworden... Ik moest het ook echt even kwijt, wat een dag zeg...

De boerderij:

Afbeelding Afbeelding

En wat details. Wat nog wel een leuk is, ze hebben drie dochters en het getal 5 komt veel terug in de tuin (of 2+3 :wink: ) de varkentjes, de ganzen, 5 bloemen in de (levens)boom, twee bloemkolen en drie peentjes:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

En de 'overleden' taart, gemarmerd. Hij zag er ondanks de 'minimale inzet' super gaaf uit!

Afbeelding
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
jolan-da34
J&J SANTORINI

Bericht door jolan-da34 »

Wat een prachtige taart heb je gemaakt, schitterende details!!! Je kunt zien dat er heel veel werk in zit, maar wát een schrik!

Heeft hij vaker epeleptische klachten of kwam dit zo uit de lucht vallen?
Veel beterschap en sterkte toegewenst, hopelijk kom je de schrik weer een beetje te boven?
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Schitterende taart!

Maar wat een verhaal. Ik hoop dat ze snel duidelijkheid hebben over hoe het gekomen is. Spannend allemaal hoor!

Sterkte!
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Potjandorie Diane, wat een heftige dag zeg. Inderdaad heldhaftig handelen van je nichtje zeg. Wat een schrik voor die meisjes ook zeg. Je zwager voelde het vast en zeker aankomen dat hij al waarschuwde, hij is niet bekend met epilepsie?
Heel veel beterschap voor hem.

En de taart: ONGELOOFLIJK. Wat een meesterwerk zeg. Ik ben er ongelooflijk van onder de indruk. De details ook. Super!@
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Het was echt heel schokkend voor mijn nichtjes. De oudste is een heel emotioneel kind, dus die komt wel met haar emoties. De jongste is een echt binnenvettertje en daar kwam weinig uit. Die zal de klap nog wel krijgen... En de middelste denk dat ze niet mag huilen omdat ze het niet heeft gezien, ze was er niet bij... Ach, meiskes toch...

Zijn vader heeft (of had) epilepsie, maar had er nog nooit last van gehad. Ze hebben echt geluk gehad dat hij voelde dat het niet klopte. Hij had de auto in z'n vrij gezet en heeft tijdens de aanval heel hard het gas ingedrukt. Er waren verschillende mensen op af gekomen, al die herrie en rook...

Pfffffffffff, wat een dag, wat een emoties. het had zo leuk geweest... We hadden met z'n allen een reis naar Eurodisney geboekt, iets wat ze altijd graag wilden, maar wat er nu even niet inzat. De meiden gingen helemaal uit hun bol! net als de recalme :lol: . Wel fijn om ze zo blij te kunnen maken, zeker na wat ze vandaag hebben meegemaakt.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Hermien
J&J SANTORINI

Bericht door Hermien »

Wat een verhaal zeg!
hopenlijk is er gauw veel duidelijkheid over wat het was...
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Hanne

Bericht door Hanne »

jeetje wat zielig voor de nichtjes zo'n schrik. En wat een teleurstelling dat de hele dag in het water viel. maar vooral jouw arme zwager. hopelijk komt hij er gauw weer bovenop en kan het feest alsnog gevierd worden.

en jouw taarten zijn prachtig zoals altijd.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik vind de taart verschrikkelijk mooi. De details zijn prachtig!
Maar wat een verhaal verder. Wat een schrik.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ach Diane wat een verhaal zeg, maar de taart is super, knap hoor, wat een werk. Het taartenniveau hier op het forum blijft maar stijgen.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

prachtige taarten die boerderij is echt wow!
jammer dat het allemaal zo mis moest lopen.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh meid toch wat een narigheid! Wat knap van jouw nichtje dat ze iemand om hulp gevraagd heeft, ook dat haar papa het heeft kunnen zeggen...

De taart is geweldig, wat ongelooflijk leuk en wát een werk!

Hopelijk wordt er gauw meer duidelijk over je zwager... Sterkte iig!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Sinder

Bericht door Sinder »

Oh wat erg allemaal zeg! Pffff.. heftig! En de taart is zoooo mooi~!!!
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

pff lastig om hierop te reageren. de taart is zo super mooi en echt met liefde gemaakt dat zie je gewoon.

maar het verhaal van je zwager is zo vervelend. sterkte vor jullie allemaal
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Oh wat een schrik en wat goed gehandeld door hemzelf en je nichtje.

Hopelijk is er snel duidelijk wat er aan de hand is en kan hij behandeld worden.

En je taart is prachtig.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Wat een geweldig mooie taart.

en wat een verhaal, heftig zeg. Hopelijk komen ze er snel achter wat er mis is en kan het verwerken beginnen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

een schitterende taart maar ik kan me voorstellen dat hij niet is aangesnede. beterschap wat een enorme schok
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Plaats reactie