Sweet3 en sweet16

Moderator: Chantal

Plaats reactie
diane76
J&J SANTORINI

Sweet3 en sweet16

Bericht door diane76 »

De taarten van afgelopen weekend. De mensen voor wie de eerste taart was hebben altijd een ding voor aan de deur en daar heb ik de taart op gebaseerd.

De sweet 16 is voor een nichtje, als verrasssing. Ik had daarnet haar moeder aan de lijn, vol lof! Zo mooi had ze niet verwacht, wat mooi, echt geweldig, ooooh ze is er zo blij mee, de foto's staan al op hyves, enz. Ik ben ook blij dus :D . Het was een mooi moment om wat dingetjes te proberen en die zijn gelukt! De plooien, het kussenpatroon, leuk om te doen!

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Ik vind zelf de bovenste het mooiste en strakst, maar kan me de blijdschap van de onderste ook helemaal voorstellen, want die is ook mooi. Heb je ook nog een randje in de plooien gespoten in de contrasterende kleur?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Anja

Bericht door Anja »

O die bovenste is gaaf!! Dat zou ook echt helemaal een taartje voor Jennifer zijn.

Die 2e is zeker ook geweldig!

Prachtige taarten hoor.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Wauw, Dat sweet 16 is ook wel heel erg grandioos he? Ik bedoel, drie lagen! En zo mooie gedrapeerd! prachtig! Die eerste is natuurlijk ook mooi! Allebei weer plaatjes!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Leuk weer zeg! Die sweet3 is gewoon supermooi en strak gelukt! En die sweet16 is ook geweldig. Je ziet het enthousiasme en dat je veel geprobeerd hebt. Zoveel te kijken, ik vind hem echt helemaal leuk!
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Cindy

Bericht door Cindy »

Leuke taarten!
In die onderste taart zitten echt een heleboel technieken; leuk als je de eens lekker de gelegenheid hebt om ze allemaal uit te proberen :)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Prachtig weer, die strik ook, mooooiii. En die plooien dat lijkt mij heel moeilijk om netjes te doen.

Hoe kwam jij uit met het kussenpatroon aan de achterkant, ik wil die stempel ook graag.

En dit staat ook op mijn verlanglijst;
http://www.ellenscreativecakes.nl/shop/ ... der-2.html
Miem

Bericht door Miem »

Mooi geworden! De 16-taart dat zijn echt totaal níet mijn kleuren maar ik vind de technieken echt leuk! Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er heel blij mee was, 't is toch een supertaart om te krijgen als je 16 wordt!!!

De eerste taart is ook erg mooi geworden!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Annemarie schreef:Prachtig weer, die strik ook, mooooiii. En die plooien dat lijkt mij heel moeilijk om netjes te doen.

Hoe kwam jij uit met het kussenpatroon aan de achterkant, ik wil die stempel ook graag.

Ik kwam niet uit, maar heb goed gekeken wat de 'achterkant' moest worden. Ik vond het niet eens zo storend. Misschien kan ik er vanmiddag nog een foto van maken. De plooien zijn echt heel simpel! Ik had de omtrek berekend en toen 16 stroken van 5x15 cm gesneden. Een randje dubbel vouwen en op de taart leggen. Kwam precies uit! Het enige wat ik de volgende keer anders zou doen is de taart eerst op stapelen en dan pas de stroken erop. Nu waren ietsjes kort.

Die jij graag wil is ook mooi, ik vraag me weel af of je hier ook mee kunt stempelen, hij is van siliconen toch?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

diane76 schreef:Die jij graag wil is ook mooi, ik vraag me weel af of je hier ook mee kunt stempelen, hij is van siliconen toch?
Ja van siliconen, je bereikt er een kant effect mee, ik heb al gelezen dat het wel moeilijk te gebruiken is. Ik denk dat je er niet mee kunt stempelen omdat het zo flexibel is.
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

diane76 schreef:
Annemarie schreef:Prachtig weer, die strik ook, mooooiii. En die plooien dat lijkt mij heel moeilijk om netjes te doen.

Ik kwam niet uit, maar heb goed gekeken wat de 'achterkant' moest worden. Ik vond het niet eens zo storend. Misschien kan ik er vanmiddag nog een foto van maken. De plooien zijn echt heel simpel! Ik had de omtrek berekend en toen 16 stroken van 5x15 cm gesneden. Een randje dubbel vouwen en op de taart leggen. Kwam precies uit! Het enige wat ik de volgende keer anders zou doen is de taart eerst op stapelen en dan pas de stroken erop. Nu waren ietsjes kort.

Die jij graag wil is ook mooi, ik vraag me weel af of je hier ook mee kunt stempelen, hij is van siliconen toch?
Nee, kan je niet mee stempelen. Die druk je in een stuk marsepein/fondant en dan plak je het op de zijkant.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Sinder

Bericht door Sinder »

wooooow super zeg!!! Idd veel technieken gebruikt, lekker om zo te oefenen niet?
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ik heb die vlinder onderhand ook wel gezien, maarja, klant is koning! Zij willen vlinders, dan krijgen ze die! Ik heb ook nog andere liggen, maar daar had ik geen tijd voor. Ik ben voor makkelijk gegaan. Ze waren weer zeer tevreden, daar gaat het uiteindelijk om!

@gaby: Inderdaad, heeeeeerlijk, zo op het gemakje watdingetjes uitproberen! ik ha dook nog nooit een strik gemaakt. Geeft zo´n leuk sjiek effectt. En het viel me mee, niet zo moeilijk als ik had verwacht. Maak ik ook eens gebruik van mijn potje tylose, hahahaha!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mieke

Bericht door Mieke »

Ze zijn erg mooi!
leuk om zo nieuwe technieken te kunnen uitproberen!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Oja, Corina, ik gebruik ze als een uitsteker. Ik leg er een stuk huishoudfolie tussen, laat het drogen en kan de letters dan makkelijk pakken. Waarschijnlijk werkt dit ook met met de sierrand.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Plaats reactie