meedenken bruidstaart?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
muppet
J&J HAWAII

meedenken bruidstaart?

Bericht door muppet »

Willen jullie meedenken voor mijn bruidstaart? Ik heb net de dame aan de lijn gehad en weet nu in grote lijnen wat ze willen.

Dit is in principe de taart die ze gezien hebben en startpunt hebben qua kleur en versiering etc.
Afbeelding

Ik heb taart nodig voor ca 120 gasten, 1 hartvormige om aan te snijden voor het bruidspaar, verder rond. De ronde wil ik stapelen in 3 taarten van 2 lagen, dan heb ik in totaal 7 taarten. Welke maat kan ik dan het beste pakken, 26 en 20? Of toch beter de onderste taarten 28 cm maken?

Het hart moet rood, daar stapel ik, als verrassing denk ik nog een klein hartje op. De rozen en de rand met bloemetjes als bij de voorbeeldtaart, alleen dan een witte roos ipv een rode.

Voor de gestapelde taarten dacht ik de onderste wit te houden en dan de bovenste in de 3 andere kleuren te doen: dus wit/rood, wit/oranje en wit/roze. Of is andersom beter, dus de onderste taart in kleur en de bovenste in het wit. Wat is dan het leukst, in het midden of uit het midden stapelen? O, en stapelen op karton of anders?

Is het verder nog leuk om een glansspray te gebruiken?

En wat reken ik voor het totaal? Per taart reken ik ongeveer 30 euro voor het hart en de 28 cm, voor de 20 cm reken ik ongeveer 20 euro. Totaal zou het dan zijn: 180 euro, zou ik 200 kunnen vragen?

Ben nog een beetje zoekende geloof ik, mijn eerste echte grote opdacht en ik wil het graag goed doen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Sinder

Bericht door Sinder »

Poeh dat zijn heel veel vragen en op heel veel antwoord je zelf al.

3 stapels van 2 en 1 losse kan wel dan kom je dus op 17 mensen per taart gemiddeld. 35 per stapel. Ik vraag me af of je dan genoeg hebt aan 20 en 26. Of 28. Want dat verschil is niet zo heel groot. Het kan wel want bij mij waren de 20 en 25 taart op door ong. 35 mensen (maar ook kids) maar ik sneed ook geen grote stukken hoor. Het lijkt mij krap.

Stapelen op karton en die kleuren...mmm ik weet niet, misschien mooier om het in 1 kleur te houden maar de toon te verschillen? Dus bijv. lichtroze en donkerroze. Lichtblauw en iets blauwer? En in het midden of uit het midden, ligt eraan wat je er verder mee doet vind ik. In het midden als je het heel strak houdt en om het evenwichtig te houden. Uit het midden als je er nog iets bij op doet op die plek.

En 200 euro vind ik niet duur, dat komt neer op nog geen 2 euro pp.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik zou de taarten wit houden en met decoratie een kleurtje toevoegen.

Als prijs zou ik € 2,50 pp rekenen, ik durf het zelf ook niet te vragen, maar het is een gangbare prijs en goedkoper dan de bakker heb ik mij laten vertellen. Op de leukste taarten is er een sticky voor taartprijzen.

Had je niet ook een website voor de taarten (vraagje voor mezelf hoor)?
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Fijn dat jullie meedenken.

Is de combi 28cm/20cm goed qua verhouding? Ik kan natuurlijk ook naar 30 cm voor de onderste en dan 24 voor de bovenste taart gaan, dan heb ik ook meer stukken natuurlijk. Is dat een goede verhouding 30/24?
Voor de kindjes komen er cake-pops ipv taart.

De taarten helemaal wit houden met glansspray is dan toch het mooiste, dat vond Marc ook. Ik denk dat ik in het midden stapel, dan kan ik de rozen mooi bovenop als topper gebruiken.

Ik breng de taarten zelf naar de locatie, daar stapel ik ze dan ook zelf. De receptie begint om half 5, dus ik moet nog even kijken of ik ze dan 's middags breng of 's ochtends dat ze daar in de koeling staan en dat men ze daar op de tafel zet. Maar misschien kan ik dat toch beter zelf doen. Probleem is dat ik ook moet zingen in de kerkdienst van hetzelfde bruidspaar en ik weet niet of ik dan genoeg tijd heb.
Aansnijden wilde ik eigenlijk niet zelf doen, is dat logischer om dat wel te doen dan?
En er komt idd ook een proeverij, de vulling is trouwens wel lekker eenvoudig, mona citroenkwarktaarttoetje en bosvruchtenjam en ik denk nog een klein laagje lemon curd.

En de prijs van 250 euro is dus niet te veel, voor de taarten, het vervoer en de proeverij.

muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Annemarie schreef:Had je niet ook een website voor de taarten (vraagje voor mezelf hoor)?
o sorry, vergeet ik nog: www.wenstaart.com. Hij moet alleen ge-update worden.

Annemarie

Bericht door Annemarie »

muppet schreef:
Annemarie schreef:Had je niet ook een website voor de taarten (vraagje voor mezelf hoor)?
o sorry, vergeet ik nog: www.wenstaart.com. Hij moet alleen ge-update worden.
Je maakt mooie taarten, ik zie ze hier niet vaak voorbij komen. Realiseer je je trouwens wel hoe knap het is dat je het mentaal aan kan om zo'n grote opdracht uit te voeren?
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Annemarie schreef:Je maakt mooie taarten, ik zie ze hier niet vaak voorbij komen. Realiseer je je trouwens wel hoe knap het is dat je het mentaal aan kan om zo'n grote opdracht uit te voeren?
Dank je, ik zal binnenkort weer eens uploaden en showen. En nee, dat had ik niet bedacht... hopelijk werkt het de week van te voren ook nog zo.

Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik vind hem erg leuk!!
moet vast erg leuk worden met die kleuren!
waarom stapel je niet 2 taarten en dan drie lagen??
dan kun je op de middelste mooi dat randje doen en dan topper de rozenmet evt die inprint.
verder heb je al veel antwoorden volgens mij.
Oh enne vraag niet te weinig!!! je vraagt echt nog wel iets te weinig naar mijn idee..
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Kleuren zou ik wit houden. Met misschien wat gekleurde accessoires? Ik weet niet hoe het bruidspaar de kaart heeft, maar daar baseert mijn bruidspaar hun ideeën op(wit met zachtblauw).

Ik denk dat 2 hoge stapels (van 3) mooier zijn dan 3 stapels van 2. Lijkt me meer een chatoisch idee worden, zeker met ook nog een hart en cake pops erbij. Met 2 stapels kan je het hart in het midden doen en 2 taarten ernaast.

En ik vind je prijs veeel te laag hoor. Ik heb voor een 3 stapeltaart (afhankelijk van de afmetingen incl eventueel wat cc's), met proeftaartje incl alle materiaal 100,- euro durven vragen. Willen ze niet, dan niet. Willen ze wel, dan kunnen zij zich vinden in dit bedrag en dan kan ik lekker bezig zijn voor een zakcentje.

Verkijk je niet op de hoeveel heid werk. En jij maakt wel 7 taarten! De prijzen per taart zijn niet gek, maar het is meer dan een 'simpele' taart. Je moet ze stapelen. Je schreef dat je nog cakepops doet? Je brengt ze. Daar moet je allemaal rekening mee houden hoor. 250 euro voor 120 gasten is echt helemaal niet gek. De mensen die mij hebben gevraagd hebben geïnformeerd bij een bakker en daar kost het 6 euro pp, nu zijn wij geen profs, maar je mag toch zeker 2,50 pp rekenen en dan de cakepops die je erbij doet.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Eerlijk gezegd durf ik geen stapels te maken van 3 lagen. En ik denk ook dat dat te weinig qua hoeveelheid gaat zijn.

Ik kan nog wel vragen wat de kleuren van hun kaart is, dat is wellicht ook nog een leuk idee.

Plaats reactie