Corinaaaaaaaa, mooi filmpje voor rechte randjes
Moderator: Chantal
je hebt hard genoeg geroepen, ik hoorde je.Annemarie schreef:De boink, boink, boink beweging, die houden we er samen met Wanda's to frot or not to frot in. Ik wil het ook proberen, maar heb maar 1 smooter..................roept MMMMMMMMMMMieke!!!!
Ik heb er zelf 2.
Dus je mag er wel 1 lenen, wanneer heb je hem nodig?
Bedenk met net dat ons bruidje een printje in het marsepein wil, lijkt me niet goed samen gaan met deze techniek.........toch?Mieke schreef:je hebt hard genoeg geroepen, ik hoorde je.Annemarie schreef:De boink, boink, boink beweging, die houden we er samen met Wanda's to frot or not to frot in. Ik wil het ook proberen, maar heb maar 1 smooter..................roept MMMMMMMMMMMieke!!!!
Ik heb er zelf 2.
Nee ik denk dat je de print dan volledig wegduwd. Dat zal niet mooi worden.Annemarie schreef:Bedenk met net dat ons bruidje een printje in het marsepein wil, lijkt me niet goed samen gaan met deze techniek.........toch?Mieke schreef:je hebt hard genoeg geroepen, ik hoorde je.Annemarie schreef:De boink, boink, boink beweging, die houden we er samen met Wanda's to frot or not to frot in. Ik wil het ook proberen, maar heb maar 1 smooter..................roept MMMMMMMMMMMieke!!!!
Ik heb er zelf 2.
Maar voor de andere taart kun je hem wel gebruiken.
misschien zit ik fout hoor,Mieke schreef:Nee ik denk dat je de print dan volledig wegduwd. Dat zal niet mooi worden.Annemarie schreef:Bedenk met net dat ons bruidje een printje in het marsepein wil, lijkt me niet goed samen gaan met deze techniek.........toch?Mieke schreef: je hebt hard genoeg geroepen, ik hoorde je.
Ik heb er zelf 2.
Maar voor de andere taart kun je hem wel gebruiken.

oh zo.. nee dat zat ik goed fout
Tja ik kom net kijken hoor, vind het wel erg gaaf allemaal...
Ik vind wel dat ze nog een erg dikke laag fondant gebruikt.. ik heb hem minstens de helft van de dikte.. Ze had het ook nog over 1cm dikke laag, dat dat niet ging lukken.. 1cm??
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de onderste laag bescuit "inzakt" als je een lekkere tussenlaag instopt? Of is dat iets dat je niet een dag van tevoren kan doen?[/b]

Ik vind wel dat ze nog een erg dikke laag fondant gebruikt.. ik heb hem minstens de helft van de dikte.. Ze had het ook nog over 1cm dikke laag, dat dat niet ging lukken.. 1cm??
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de onderste laag bescuit "inzakt" als je een lekkere tussenlaag instopt? Of is dat iets dat je niet een dag van tevoren kan doen?[/b]
Door een dijkje te maken, met bijvoorbeeld botercreme of witte chocopasta spuit je een rand om de taart en daar tussen verdeel je dan de vulling, dan weer biscuit, weer een dijkje, weer vulling. Als de taart klaar is smeer je hem af, op laten stijven, eventueel nog een keer afsmeren op laten stijven en dan met een mes oid gedoopt in heet water er nogmaals overheen en dan de taart bekleden.Josh schreef:Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de onderste laag bescuit "inzakt" als je een lekkere tussenlaag instopt? Of is dat iets dat je niet een dag van tevoren kan doen?[/b]
bedankt! ene hoe voorkom je dan die onderste laag al het water opzuigt? Oh afsmerenAnnemarie schreef:Door een dijkje te maken, met bijvoorbeeld botercreme of witte chocopasta spuit je een rand om de taart en daar tussen verdeel je dan de vulling, dan weer biscuit, weer een dijkje, weer vulling. Als de taart klaar is smeer je hem af, op laten stijven, eventueel nog een keer afsmeren op laten stijven en dan met een mes oid gedoopt in heet water er nogmaals overheen en dan de taart bekleden.Josh schreef:Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de onderste laag bescuit "inzakt" als je een lekkere tussenlaag instopt? Of is dat iets dat je niet een dag van tevoren kan doen?[/b]

Afsmeren doe je met iets vets (zuigt dus geen water op) en je gebruikt natuurlijk niet mega veel water. Het marsepein of fondant blijft dan aan het water plakken.Josh schreef:bedankt! ene hoe voorkom je dan die onderste laag al het water opzuigt? Oh afsmerenAnnemarie schreef:Door een dijkje te maken, met bijvoorbeeld botercreme of witte chocopasta spuit je een rand om de taart en daar tussen verdeel je dan de vulling, dan weer biscuit, weer een dijkje, weer vulling. Als de taart klaar is smeer je hem af, op laten stijven, eventueel nog een keer afsmeren op laten stijven en dan met een mes oid gedoopt in heet water er nogmaals overheen en dan de taart bekleden.Josh schreef:Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat de onderste laag bescuit "inzakt" als je een lekkere tussenlaag instopt? Of is dat iets dat je niet een dag van tevoren kan doen?[/b]dat had ik de vorige keer niet eens gedaan.
Nee, nee, nee, was het bij je hart taart? Want daar had je een deel van het kapsel niet gebruikt toch? Dan kun je inderdaad krijgen dat de vulling er wat intrekt. Heel je kapsel gebruiken dus en je taart op een taart karton zetten? Waarmee had je gevult, 't moet natuurlijk niet te dun zijn, dit kun je voorkomen door bijvoorbeeld klopfix of gylatine te gebruiken.Josh schreef:dus je snijd de taart en smeer je hem eerst af met iets vettig voordat je dus de laag "lekker spul zoals die toetjes" op smeert. Vervolgens de volgende taart deel? en dan smeer je hem geheel af met iets zoals botercream om dat dan te kunnen bedekken? Heb ik het nu juist in mijn hoofd?
Op de leukste taarten (het forum) kun je heel veel info vinden.
Ik had banketbakkersroom tussen gedaan met 1 pakje klopfix. Ik had 2 lagen biscuit. Bij het opeten was de onderste laag spons achtig geworden, alsof het veel water had opgezogen. Verder was hij gelijkmatig ingezakt dus nog mooi recht
gelukkig.
Taart stond wel op karton
Ik had wel de gehele kapsel (biscuit??) gebruikt. Ik had alleen een halve kom over en daar nieuwe biscuit van gebakken (een ronde vorm) en was net dik genoeg voor 1 laag..
Hopelijk kom ik nu wat duidelijker over.. Geloof dat we een mis communicatie hebben.

Taart stond wel op karton

Hopelijk kom ik nu wat duidelijker over.. Geloof dat we een mis communicatie hebben.