Waarmee smeren jullie af?
Moderator: Chantal
Waarmee smeren jullie af?
De laatste tijd zijn mijn taarten behoorlijk aan het lekken, al heel snel. Ik bewaar ze in de koelkast. Maar daar begint het al.
Ik smeer af met botercreme mix van de shop. Ik las dat daar veel water in zit en dat je beter af kan smeren met 1:1 creme. Maar das lang zo lekker niet natuurlijk!
Hoe is dat bij jullie?
Ik smeer af met botercreme mix van de shop. Ik las dat daar veel water in zit en dat je beter af kan smeren met 1:1 creme. Maar das lang zo lekker niet natuurlijk!
Hoe is dat bij jullie?
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
wel de mix
maar dan bijna geen water erdoor
hoef je hem ook niet een uur te laten staan , klein beetje water erbij om t mengen maar verder niet
lang kloppen op stand hard
hele mooie botercreme
tot morgen ! k heb er zin in !
hoef je hem ook niet een uur te laten staan , klein beetje water erbij om t mengen maar verder niet
hele mooie botercreme

Re: wel de mix
Ga ik dat proberen. Hoeveel water wel?bianca schreef:maar dan bijna geen water erdoor
hele mooie botercreme
En ik heb ook zin in morgen. Heb al een lijstej gemaakt

Was net aan het kijken hoe lang rijden het is. Half uur maar.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
op het taartenforum heb ik al wel vaak gelezen dat de marsepein smelt door afsmeren met botercreme van de mix.
zelf gebruik ik deze alleen maar om te vullen, met een smaakje erdoor.
om af te smeren gebruik ik 250 gram suikerbakkerspoeder met 250 gram roomboter en een smaakje van patidess. meestal citroen omdat dat lekker fris is in combi met de zoete marsepein.
10 minuten mixen en je hebt een mooie creme. hiermee kan ik 3 of 4 taarten mee afsmeren.
vulling doe ik bijna tot aan de rand, dus het afsmeersel proef je bijna niet.
zelf gebruik ik deze alleen maar om te vullen, met een smaakje erdoor.
om af te smeren gebruik ik 250 gram suikerbakkerspoeder met 250 gram roomboter en een smaakje van patidess. meestal citroen omdat dat lekker fris is in combi met de zoete marsepein.
10 minuten mixen en je hebt een mooie creme. hiermee kan ik 3 of 4 taarten mee afsmeren.
vulling doe ik bijna tot aan de rand, dus het afsmeersel proef je bijna niet.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Wanda, ik denk dat je wel gelijk hebt hoor. Ik bedacht me net dat ik afgelopen 2 keren de smurrie niet minstens een uur heb laten rusten. En dat zijn dus net de keren dat het heel snel ging lekken.
Normaal lekt het ook wel wat, maar dan duurt het veel langer. Daarom ga ik toch eens proberen met minder water. Ik krijg al nachtmerries van een lekkende bruidstaart
Normaal lekt het ook wel wat, maar dan duurt het veel langer. Daarom ga ik toch eens proberen met minder water. Ik krijg al nachtmerries van een lekkende bruidstaart

ik weet het niet wanda, bij taarten voor ons zelf zou ik het wel weer eens uit kunnen proberen, want de mix is gewoon lekkerder.
bij taarten voor andere mensen durf ik het toch niet aan.. ook al heb ik het zelf nog nooit meegemaakt.
het ziet er inderdaad echt niet waterig uit. dus misschien kwam het wel bij die anderen op het forum waarbij het ging lekken wel doordat ze in de vriezer of zo hadden gestaan.
ik zal het uitproberen als ik een gelegenheid heb!
u hoort van ons
bij taarten voor andere mensen durf ik het toch niet aan.. ook al heb ik het zelf nog nooit meegemaakt.
het ziet er inderdaad echt niet waterig uit. dus misschien kwam het wel bij die anderen op het forum waarbij het ging lekken wel doordat ze in de vriezer of zo hadden gestaan.
ik zal het uitproberen als ik een gelegenheid heb!

u hoort van ons

nou idd! wat dat betreft ben ik blij dat ik geen zomerkinderen heb 
als het zo heet is.. vind ik het lastig werken hoor met die marsepein!
dit weer is veel lekkerder
ik vries ze wel in, bekleed en wel. maar laat ze wel in de koelkast de komende 24 uur om te ontdooien. dan doe ik snel de decoraties erop die ik natuurlijk al klaar heb liggen. dat gaat altijd prima.
wel soms wat condens maar als je daar vanaf blijft gaat het vanzelf weg.

als het zo heet is.. vind ik het lastig werken hoor met die marsepein!
dit weer is veel lekkerder

ik vries ze wel in, bekleed en wel. maar laat ze wel in de koelkast de komende 24 uur om te ontdooien. dan doe ik snel de decoraties erop die ik natuurlijk al klaar heb liggen. dat gaat altijd prima.
wel soms wat condens maar als je daar vanaf blijft gaat het vanzelf weg.
misschien 5? veel langer houd ik het met de hand niet vol. Van het weekend maar eens iets meer maken met de keukenmachine. Mijn keukenmachine kan eigenlijk geen kleine hoeveelheden aan dan zit er alleen spul aan de zijkant.Chantal schreef:10 minuten mix ik het.
hoe lang mix jij dan jikke?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Nee joh, kennis moet gedeeld worden, zonde om het wiel meerdere malen uit te vinden (dat is een van de dingen op mijn werk waar ik zo;n *&%*& hekel aan heb :S).mamawanda schreef:Dat is fijn om te lezen.artcoco schreef: Ben erg blij met Wanda's input!
Ben toch altijd een beetje bang om als betweter over te komen
- channiemam
- J&J HAWAII