Ana schreef:Wat fijn dat zo'n shirtje helpt!
Mijn schoonouders doen dat ook, dat verstikkende gewoon... misschien heb ik er plaatsvervangend meer last van dan mijn dochtertje maar ik krijg er compleet de zenuwen van altijd.
Helaas begrijpen ze het niet als ik aangeef dat ze haar even moeten laten zijn e.d. (Ben dan haast blij als ze gaat huilen en ik haar kan 'redden'.)
Op deze manier zien ze overigens niet wat J0ela allemaal al kan want daar krijgt ze de kans niet voor.
Zo ging dat hier met M irre toendertijd ook. Het werd beter en makkelijker toen ze ouder werd, want dan zei ze wel 'nee' als ze iets niet wilde. Was ik niet altijd de boeman.

M irre had er trouwens wel last van, de drukte, het impulsieve, overal naartoe gesleept worden. Ze was/is er het kind niet naar.
L otta is een heel ander typje wat dat betreft. Die kan wat meer 'hebben' en anders laat ze -nu al- flink van zich horen, haha. Die redt zich wel, laat niet met zich sollen.
M irre had vaak achteraf last van onrust, heel moe.
M irre is een beetje 'te lief'. Mag nog steeds wel leren van zich af te bijten, gelukkig gaat het al steeds beter!