Vorig jaar heb ik een klacht ingediend over de wisselingen in leidsters gedurende de vakantieperiode. Mijn zoon had hier toen erg veel last van en raakte steeds meer uit zijn doen en liet veel verlatingsangst zien. Na de vakantieperiode was dit voorbij wat mijn vermoedens dat er een verband was bevestigde. Uw reactie was toen dat er altijd voor gezorgd werd dat er per dag een vaste kracht op een groep aanwezig was en gepoogd werd zoveel als mogelijk dezelfde invalkrachten in te zetten.
Nu is de vakantieperiode weer aangebroken en bemerk ik wederom veel wisselingen, dit jaar voor de peutergroep van kdv ........ Ik breng mijn zoon bij een invalkracht, ik haal hem op bij een invalkracht en hoor dan dat een groot deel van de dag de twee invalkrachten ook samen hebben gestaan. Met ook nog een invalkracht op de babygroep loopt er dan dus 1 vaste kracht in heel ...... rond. Aan mijn zoon merk ik nu niets, ik ben zelf degene die er last van heeft. Ik heb er moeite mee dat een groep kinderen aangestuurd wordt door twee invalkrachten, weten zij wel welk kind wie is? Welke afspraken voor wie gelden? Gaan er geen gegevens verloren door de wisselingen? Als ik in de ochtend vraag aan de ene invalkracht of de allergie-plekken van mijn zoon een keer ingesmeerd kunnen worden, kan de andere invalkracht niet beamen of dit is gebeurd. Ik heb al meermalen te horen gekregen als ik een vraag stelde, zoals hoe mijn zoon gegeten had (belangrijke info in het geval van mijn zoon): 'ik was er alleen de middag dus dat weet ik niet'. Maar nog het allerbelangrijkste wat mij betreft: hoe weet een invalkracht of het wel de juiste persoon is die een kind ophaalt? Wordt straks mijn zoon niet aan een vreemde meegegeven? Ik twijfel niet aan de kunde van de ingezette invalkrachten maar deze wisselingen en werkwijze zijn erg foutgevoelig en in mijn ogen onveilig.
Ik wil daarom wederom uw aandacht vragen voor dit probleem en de vraag stellen of voor de vakantieperiode het mogelijk is meer gebruik te maken van vaste invalkrachten per locatie.
Ik hoor daar alleen niemand over. Vorig jaar bleek ik de enige ouder te zijn die er een klacht over had ingediend. De leidsters waren daar heel erg blij mee want die kregen geen gehoor toen ze zelf het probleem aangekaart hadden. Toen merkte ik dat Joris erg van slag raakte, nu heb ik de angst dat er straks een idioot binnen loopt en een willekeurig kind meeneemt. Ben ik nu zo angstig of zeikerig aangelegd?
Ik krijg verdorie toch ook de roosters rond in de vakantieperiode voor mijn klinieken en zorg dat er continuïteit van zorg gewaarborgd kan blijven? Ben echt boos, heb bijna de neiging Joris niet meer te brengen maarja, mee naar mijn werk gaat ook niet