Ben ik zo'n zeikerd?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Ben ik zo'n zeikerd?

Bericht door wennetje »

Heb net mail naar manager van het kdv gestuurd:

Vorig jaar heb ik een klacht ingediend over de wisselingen in leidsters gedurende de vakantieperiode. Mijn zoon had hier toen erg veel last van en raakte steeds meer uit zijn doen en liet veel verlatingsangst zien. Na de vakantieperiode was dit voorbij wat mijn vermoedens dat er een verband was bevestigde. Uw reactie was toen dat er altijd voor gezorgd werd dat er per dag een vaste kracht op een groep aanwezig was en gepoogd werd zoveel als mogelijk dezelfde invalkrachten in te zetten.

Nu is de vakantieperiode weer aangebroken en bemerk ik wederom veel wisselingen, dit jaar voor de peutergroep van kdv ........ Ik breng mijn zoon bij een invalkracht, ik haal hem op bij een invalkracht en hoor dan dat een groot deel van de dag de twee invalkrachten ook samen hebben gestaan. Met ook nog een invalkracht op de babygroep loopt er dan dus 1 vaste kracht in heel ...... rond. Aan mijn zoon merk ik nu niets, ik ben zelf degene die er last van heeft. Ik heb er moeite mee dat een groep kinderen aangestuurd wordt door twee invalkrachten, weten zij wel welk kind wie is? Welke afspraken voor wie gelden? Gaan er geen gegevens verloren door de wisselingen? Als ik in de ochtend vraag aan de ene invalkracht of de allergie-plekken van mijn zoon een keer ingesmeerd kunnen worden, kan de andere invalkracht niet beamen of dit is gebeurd. Ik heb al meermalen te horen gekregen als ik een vraag stelde, zoals hoe mijn zoon gegeten had (belangrijke info in het geval van mijn zoon): 'ik was er alleen de middag dus dat weet ik niet'. Maar nog het allerbelangrijkste wat mij betreft: hoe weet een invalkracht of het wel de juiste persoon is die een kind ophaalt? Wordt straks mijn zoon niet aan een vreemde meegegeven? Ik twijfel niet aan de kunde van de ingezette invalkrachten maar deze wisselingen en werkwijze zijn erg foutgevoelig en in mijn ogen onveilig.

Ik wil daarom wederom uw aandacht vragen voor dit probleem en de vraag stellen of voor de vakantieperiode het mogelijk is meer gebruik te maken van vaste invalkrachten per locatie.

Ik hoor daar alleen niemand over. Vorig jaar bleek ik de enige ouder te zijn die er een klacht over had ingediend. De leidsters waren daar heel erg blij mee want die kregen geen gehoor toen ze zelf het probleem aangekaart hadden. Toen merkte ik dat Joris erg van slag raakte, nu heb ik de angst dat er straks een idioot binnen loopt en een willekeurig kind meeneemt. Ben ik nu zo angstig of zeikerig aangelegd?

Ik krijg verdorie toch ook de roosters rond in de vakantieperiode voor mijn klinieken en zorg dat er continuïteit van zorg gewaarborgd kan blijven? Ben echt boos, heb bijna de neiging Joris niet meer te brengen maarja, mee naar mijn werk gaat ook niet :?
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Tja, mijn mening? Er is een verschil tussen invalkrachten en invalkrachten. Bij ons wordt gewerkt met een vaste pool invalkrachten. En die invalkrachten staan gedurende het hele jaar regelmatig hier op de vestiging. Weliswaar niet altijd op onze groep, maar het zijn geen onbekende gezichten. Als er hier 3 van zulke invallers zouden staan, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben.

Staan er echter 3 totaal onbekende invallers dan is het een ander verhaal. Invallers die ze rechtstreeks bij het uitzendbureau vandaan hebben geplukt. Niet dat die niet kundig kunnen zijn, maar dan is inderdaad je continuïteit (en vertrouwen) weg.

Het ligt er dus in mijn ogen aan.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ik sluit mij voor het gemak inderdaad even bij nancy aan. Bij ons zijn er ook vast invalkrachten. Er gaat per groep (meestal 3 vaste leidsters) altijd maar 1 per keer op vakantie. Er zijn ook leidsters die alle groepen draaien.

Heb je al eens contact opgenomen met de ouderraad van jouw kdv?
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
wennetje

Bericht door wennetje »

Er is een cc naar de ouderraad gegaan.

De organisatie heeft vaste invalkrachten maar met 16 kdv's en 22 bso's zijn dat er heel wat. Deze weken zijn vrijwel alle bso's dicht en komen die medewerkers ook invallen. Vaste krachten dus, die maar 2 weken in het jaar elders invallen en dan iedere dag ook nog eens op een andere locatie zitten. Natuurlijk zitten er bekende gezichten tussen maar of zij mij ook allemaal herkennen als de moeder van Joris? Maar geregeld zie ik ook medewerkers die ik volgens mij niet eerder heb gezien en ik loop er al rond vanaf juli 2009.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Ik ben heel lang invalkracht geweest en herken mezelf niet in wat jij schrijft. Dat had waarschijnlijk met de manier van werken van het kdv te maken. De belangrijke info over kinderen was heel gemakkelijk te vinden en op een lijst werden de belangrijkste punten van die dag opgeschreven zodat je nooit last had van 'niet weten'bij overdracht e.d.
Ook de meeste ouders kende ik eigenlijk wel. Het duurde daar wel even voor je als invaller alleen een groep mocht draaien aan het begin of einde van de dag.
Maar als jij er een rotgevoel over hebt, moet je erover praten! Zeker!!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

Ik ben op mijn 20e zo'n invalkracht via het uitzendbureau geweest. En achteraf denk ik dat ik mijn eigen kind NOOIT had gebracht. Ik stond voor het eerst met een andere invalkracht (student politie-school) op een babygroep en mensen brachten hun kind een voor een... Dit is pietje en hij heeft een koemelkallergie, laatste fles om 8.00 gehad, let even op dat hij vandaag goed poept enz... Volgende... Op een gegeven moment hebben we briefjes in de broekjes van de babies gedaan met de naam enz... Het was overleven...
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Ves

Bericht door Ves »

Tja lastig. Ik vind het zelf wel heel fijn (voor V incent, maar ook voor mezelf) dat er bij ons op het kdv veel continuiteit is wat leidsters betreft. Volgens mij ken ik zo onderhand iedereen wel van gezicht en ik denk dat veel van hen V incent en mij ook wel (her)kennen. De meesten zitten op een vaste groep en tot nu toe zie ik meestal min 2 vaste leidsters op de groep van V incent en de invallers zijn ook bekende gezichten. Continuiteit vinden ze zelf ook heel belangrijk, maar het is dan ook maar 1 kdv/bso en geen grote organisatie. Vaak weten invallers me ook wel antwoord te geven op standaardvragen, zoals hoe het eten is gegaan en worden bepaalde dingen op een lijst bijgehouden. Maar toch vind ik het het prettigst als ik een bekende spreek bij het ophalen.
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Ik kan mij trouwens niet meer heugen dat ik iets over eten of drinken gevraagd heb aan de leidsters. Yara is nogal van het zelf vertellen. Weet altijd precies wat ze heeft gegeten, hoeveel, wie haar brood/cracker heeft gesmeerd, wat ze heeft gedronken etc. Ook over wat ze gedaan heeft krijg ik genoeg te horen. Dat maakt het hier ook makkelijker met onbekenden op de groep.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Ik vind je mail netjes en ik kan me inleven in wat je schrijft.
Bij ons zijn 3 vaste leidsters op de groep en er is er altijd 1 van de 3. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit niet zo was. De invalkrachten die daarnaast werken zijn vaste invalkrachten die de kids goed kent. Daarnaast is er 1 vakantiewerker, maar daar heb ik geen problemen mee, aangezien ze altijd naast een vaste leidster werkt.

Ik schrik ook van het verhaal van Liselotte. Ik hoef echt nooit mijn kind aan een onbekende te geven. Dat zou ik ook heel naar vinden.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Nancy schreef:Ik kan mij trouwens niet meer heugen dat ik iets over eten of drinken gevraagd heb aan de leidsters. Yara is nogal van het zelf vertellen. Weet altijd precies wat ze heeft gegeten, hoeveel, wie haar brood/cracker heeft gesmeerd, wat ze heeft gedronken etc. Ook over wat ze gedaan heeft krijg ik genoeg te horen. Dat maakt het hier ook makkelijker met onbekenden op de groep.
Ik vraag ook nooit zoveel. Ze gaan 1 dag per week en ik vind het niet zo belangrijk of ze goed hebben gegeten / geslapen etc. Ik vraag alleen of er bijzonderheden zijn, maar meestal komt één van de leidsters zelf wel vertellen hoe hun dag was.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

Ester schreef:
Nancy schreef:Ik kan mij trouwens niet meer heugen dat ik iets over eten of drinken gevraagd heb aan de leidsters. Yara is nogal van het zelf vertellen. Weet altijd precies wat ze heeft gegeten, hoeveel, wie haar brood/cracker heeft gesmeerd, wat ze heeft gedronken etc. Ook over wat ze gedaan heeft krijg ik genoeg te horen. Dat maakt het hier ook makkelijker met onbekenden op de groep.
Ik vraag ook nooit zoveel. Ze gaan 1 dag per week en ik vind het niet zo belangrijk of ze goed hebben gegeten / geslapen etc. Ik vraag alleen of er bijzonderheden zijn, maar meestal komt één van de leidsters zelf wel vertellen hoe hun dag was.
Doen ze eigenlijk geen schriftje meer op de kdv's? Ik schrijf me alltijd blauw aan verhaaltjes elke dag. Ik vind dat ook wel fijn,
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
wennetje

Bericht door wennetje »

Hier een kind met een taalachterstand dus ik krijg hele verhalen maar kan er geen touw aan vastknopen ;-)

Joris is er 3 dagen in de week en heeft een periode achter de rug van veel ziek zijn en afvallen. Zijn gewicht is aardig bijgetrokken maar zijn lengte moet ook weer mee want die groei was eveneens gestagneerd. Er zijn voor hem dan ook wat andere producten, krijgt dik boter, etc. Ik hoef echt niet elke dag te weten of hij goed gegeten heeft maar wil wel een beetje volgen hoe dat over het algemeen gaat. Vandaag bracht ik hem met het verhaal dat hij eergisteren niet geslapen had van de oorpijn en hij zat weer onder de flink jeukende galbulten. Het voordeel van een vaste kracht is dan dat die een inschatting kan maken of Joris in zijn normale doen is of niet, dat wil ik wel weten. De vaste krachten weten ook dat ze mij kunnen bellen als hij uit zijn doen is omdat ik er dan voor kan kiezen wat eerder weg te gaan van werk en eventueel thuis verder te werken zodat Joris lekker thuis kan zijn.

Ik geef Joris de laatste weken bijna iedere ochtend aan een onbekende, maar gelukkig is er dan vaak wel een bekende op de babygroep (de ontvangst is gezamenlijk). Vandaag haalde ik hem op terwijl er zowel op de babygroep als op de peutergroep dan een invalkracht staat (dag eindigen ze vaak ook weer gezamenlijk vanwege de afspraak dat er altijd 2 leidsters aanwezig moeten zijn).
Basale dingen staan hier natuurlijk ook genoteerd, zoals het feit dat Joris allergisch reageert op wegwerpluiers en dus wasbare luiers draagt, dat gaat altijd goed. Ook heeft hij zijn eigen bedje, daar ligt zijn knuffel. Hij heeft een eigen mandje voor zijn spullen met zijn foto erop.

Hier geen schriftje, doen ze tot 1 jaar. Wisselt per kdv.
Laatst gewijzigd door wennetje op di aug 09, 2011 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ja hoor, hier ook een schriftje, een een foto van het kind op het schriftje en op het bakje met alle spulletjes van het kind. Ook een lijstje bij de koelkast met alle allergieen of bijzonderheden van het kind. Daarnaast houden ze op de dag bij in een map hoe lang het kind geslapen heeft en indien nodig ook hoe de ontlasting geweest is.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

tja, hier hebben we ook veel wisselingen. in het begin kende ik de meeste niet. Inmiddels wel. altijd bekende gezichten. Vraag me niet hoe ze allemaal heten want dat onthou ik niet allemaal. Sommige namen blijven hangen, maar meestal omdat dat leuke meiden zijn. Ik heb er geen probleem mee. Maar ja ik heb makkelijke kinderen. Als er een kind naar een andere groep moet omdat de verdeling van het aantal kinderen niet goed is, dan gaan meestal mijn kinderen. Juist omdat ze makkelijk zijn. Ze hebben er geen last van, sterker nog ze vinden het juist leuk.

Voor mij zou het dus geen issue zijn. Ik vind wel dat als jij of je kind daar wel last van hebben, je daar best iets van mag zeggen. Als niemand ooit iets zegt zal er ook niets veranderen. Je schrijft het netjes. Ik ben benieuwd naar de reactie.

Maar waarom vraag je of je een zeikerd bent? voelt dat zo voor jou?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
wennetje

Bericht door wennetje »

Omdat ik de enige lijk met dit probleem. Vorig jaar was ik de enige die erover begon en nu ben ik vermoedelijk ook de enige. Joris heeft er nu geen last van, vorig jaar wel maar nu niet. Het is 'makkelijker' een klacht indienen als je merkt dat je kind eronder lijdt. Vraag ik me toch af of ik dan zo moeilijk doe.

Ik zal de reactie van de manager hier neerzetten als ik die ontvangen heb.
Marije
J&J TEXEL

Bericht door Marije »

Herkenbaar hoor. Eenzelfde soort mail heb ik 3 jaar geleden gestuurd. Mijn kinderen hadden toen 11 verschillende gezichten gezien op 2 dagen tijd (en dat was geen incidenteel geval, helaas). Echt belachelijk. Joris was toen een kleine baby (maand of 7) midden in de hechtingsfase en Thijmen een peuter met behoefte aan stabiliteit. Na een paar gesprekken is het wel wat verbeterd maar ik vind dat ze altijd veel wisselingen gehad hebben. Na ons verblijf in Boston zijn we van kdv veranderd (om praktische redenen, dichterbij mijn treinstation) en daar was het eigenlijk niet heel veel anders. Grote verschil was dat Joris inmiddels een hele stabiele peuter geworden was die het allemaal niks uitmaakte. En ook dat mijn man hem nu altijd haalde en sowieso niet wist wie wie was daar. :D

Ik vind je geen zeikerd in elk geval. :wink: Ik had zelf toen ook aan meerdere ouders gevraagd wat zij ervan vonden en iedereen klaagde, maar niemand ondernam actie. Dit heb ik ook wel doorgegeven een de directie, dat er wel onrust was onder de ouders. Ik werd toen gelijk de volgende dag uitgenodigd voor een gesprek. :D
Marije
J&J TEXEL

Bericht door Marije »

O, ik heb overdreven. :oops: Heb de oude mail even opgezocht en het was 11 verschillende mensen verdeeld over 4 dagen. :wink: Nouja, nog steeds belachelijk.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

wennetje schreef:Omdat ik de enige lijk met dit probleem. Vorig jaar was ik de enige die erover begon en nu ben ik vermoedelijk ook de enige. Joris heeft er nu geen last van, vorig jaar wel maar nu niet. Het is 'makkelijker' een klacht indienen als je merkt dat je kind eronder lijdt. Vraag ik me toch af of ik dan zo moeilijk doe.

Heeft de ouderraad hier toen ook niet op gereageerd? Wat raar zeg. Ik zit zelf in de OR van Liv d'r kdv en wij nemen klachten altijd heel erg serieus.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

wennetje schreef:Omdat ik de enige lijk met dit probleem. Vorig jaar was ik de enige die erover begon en nu ben ik vermoedelijk ook de enige. Joris heeft er nu geen last van, vorig jaar wel maar nu niet. Het is 'makkelijker' een klacht indienen als je merkt dat je kind eronder lijdt. Vraag ik me toch af of ik dan zo moeilijk doe.

Tja, misschien hebben anderen er ook heel erg last van maar "durven" er niets van te zeggen. wat ik al eerder zei, als niemand iets zegt dan verandert er niets. Goed gedaan dus.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
wennetje

Bericht door wennetje »

Jeetje Marije, 11 verschillende mensen in 4 dagen. Maar als ik de vaste krachten meetel (die werken ook erg versnipperd en een zwangere leidster werkt maar halve dagen) kom ik daar ook wel op uit in de laatste 4 kdv dagen. Zal eens gaan tellen de komende tijd, dat soort harde cijfers helpen mee om me wat minder een zeikerd te voelen.

Dorien, vorig jaar ben ik helemaal vergeten de ouderraad te betrekken. Echt totaal niet aan gedacht en ook de leidsters hebben daar niet aan gedacht (ik heb toen en nu ook verteld dat ik die klacht indien). Heb dat nu dus wel gedaan, zowel die van de locatie als de algemene ouderraad.

Dank je Pauline!
Liselotte
J&J SANTORINI

Bericht door Liselotte »

Ester schreef: Ik schrik ook van het verhaal van Liselotte. Ik hoef echt nooit mijn kind aan een onbekende te geven. Dat zou ik ook heel naar vinden.
Ik moet erbij zeggen dat dit een KDV in Amsterdam betrof. Het is niet te vergelijken met kleinere steden, waar ik ook als invalkracht heb gewerkt. In Amsterdam was de nood (iig destijds, 9 jaar geleden) heel hoog.
Mama van I lias (31-10-2005), N oor* (8-10-2011) en D aniël (18-09-2012)
Marije
J&J TEXEL

Bericht door Marije »

wennetje schreef:Jeetje Marije, 11 verschillende mensen in 4 dagen. Maar als ik de vaste krachten meetel (die werken ook erg versnipperd en een zwangere leidster werkt maar halve dagen) kom ik daar ook wel op uit in de laatste 4 kdv dagen. Zal eens gaan tellen de komende tijd, dat soort harde cijfers helpen mee om me wat minder een zeikerd te voelen.
Bij ons toen ook 2 zwangeren met halve dagen. Dat is natuurlijk niet erg, kan gebeuren :wink: maar ze hadden dat ook op kunnen lossen met 1 vaste vervangster of desnoods 2. Dan hadden ze 5 verschillende gezichten gehad (er was ook nog een niet-zwangere leidster). Vind ik nog veel trouwens, maar goed.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

het lijkt mij ook wel vervelend en dan ben ik toch zo blij dat wij voor een klein kdv hebben kunnen kiezen. De twee eigenaressen werken ook op de groepen mee, ik denk toch dat dat de betrokkenheid vergroot.
Ik breng of haal Silke bijna nooit maar in haar schriftje zie ik bijna altijd bekende namen en altijd in ieder geval 1 bekende naam.
En als ik haar breng of haal kunnen vragen altijd beantwoord worden.

Ik denk niet dat je een zeikerd bent, maar misschien zijn de meeste ouders al blij dat hun kind daar terecht kan en/of is het voor hun om de een of andere reden niet zo belangrijk dat er vaste leidsters staan?

Ben benieuwd naar hun reactie.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Ester
J&J SANTORINI

Bericht door Ester »

Liselotte schreef:
Ester schreef: Ik schrik ook van het verhaal van Liselotte. Ik hoef echt nooit mijn kind aan een onbekende te geven. Dat zou ik ook heel naar vinden.
Ik moet erbij zeggen dat dit een KDV in Amsterdam betrof. Het is niet te vergelijken met kleinere steden, waar ik ook als invalkracht heb gewerkt. In Amsterdam was de nood (iig destijds, 9 jaar geleden) heel hoog.
Oh, ik dácht al: wáár in Zwolle is dat? :)
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Ik heb dit ook meegemaakt, zelfde soort brieven gestuurd, zelf in de oudercommissie gezeten. Het ging ook met fases, niet alleen in de zomervakantie, maar soms maandenlang gerommel met leidsters die (gedeeltelijk) ziek thuis zaten. Wat natuurlijk ook met de sfeer binnen de organisatie te maken had. Ik vind het een erg nare periode. En dan had ik gelukkig ook kinderen die het allemaal wel best vonden, maar zelf vond ik dat niet. Ik wist bij het afhalen vaak niet bij welke leidster ik moest zijn om te vragen naar de dag. Het is een frusterend probleem want vaak kúnnen ze er niet veel aan doen, behalve de organisatie omgooien en structureel dingen verbeteren. De directie waar wij mee spraken wisselde ook regelmatig, en dan volgden weer nieuwe beloftes van de volgende, pfffff. Ben blij dat we uit de KDV-fase zijn... Er zijn wel grote verschillen bij kinderdagverblijven, maar omdat we al een keer waren geswitched wilde ik dat de kinderen niet nog eens aandoen.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Lotte en Bram gaan naar een kdv/bso van een hele grote organisatie maar hebben wel degelijk vaste invalkrachten per locatie. Toevallig staat er bij Bram deze week een nieuwe die ik nog niet kende. Maar zij staat de hele week naast een vaste leidster, en is er de komende 2 weken elke dag, ze vervangt dus in haar eentje de hele vakantie van de andere vaste kracht. Wat ik erg prettig vind, vooral nu in de vakantie, is dat er per week op het bord staat wie er op welke dag op welke groep staat. Zo weet iedereen waar hij aan toe is, en als extra bonus hoef je geen namen te onthouden :wink:

Ik vin het goed dat je het aankaart hoor, ik zou het ook erg vervelend vinden ook al zouden mijn kinderen er waarschijnlijk geen probleem mee hebben.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Hier ook vakantiekrachten die ik vaak niet ken en die dan 's morgens mee de groep opstarten. maar er staat altijd een vaste kracht van die groep bij. Tenminste zo heb ik het de afgelopen weken ervaren.

Je geeft je kind dan wel af aan een vreemde maar er komt snel genoeg een vaste kracht van die groep. Verder zijn alle gegevens overal te vinden. Aan de muur hebben ze lijsten met bijzonderheden van de kinderen, zoals allergiën ed.

Goed dat je het aankaart, is voor zo'n organisatie ook belangrijk om te weten hopelijk gaan ze er iets mee doen.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Tiki
J&J SANTORINI

Bericht door Tiki »

Hier op het kdv wordt bijna nooit met invalkrachten gewerkt. Het kdv is sowieso 3 weken gesloten in de zomervakantie, dus alle leidsters nemen dan hun vakantie op zodat ze de rest van de zomer gewoon aan het werk zijn. Ik vind het ook wel fijn om mijn kinderen bij een bekend gezicht te kunnen brengen en halen. Hier wordt ook altijd met schriftjes gewerkt en daar staan altijd wel veel details in over eten, slapen en spelen.
Marijke, moeder van Eva (september 2007) en Lena (juni 2009) en Daan (februari 2013)
Mariken

Bericht door Mariken »

Jee het lijkt me echt heel vervelend hoe het bij jullie loopt. Bij ons zijn gewoon de vaste krachten, en die gaan of in het voor- en naseizoen op vakantie of nemen beperkt vrij in de zomerperiode. Er zijn altijd 2 vaste door de hele week heen minimaal aanwezig.
Je zou ook de GGD nog kunnen bellen misschien? Ik las vandaag dat die strenger moet gaan controleren, misschien is het wel wat voor bij jullie kdv?
wennetje

Bericht door wennetje »

De GGD bellen vind ik in deze fase wel erg drastisch, eerst maar eens horen hoe de locatiemanager reageert. De centrale ouderraad heeft me ook al gevraagd even te laten weten wat de reactie is.

Invalkrachten zijn natuurlijk helemaal niet erg en wisselingen ook niet maar iedere dag een ander dat gaat me te ver. Ik ging er ook van uit dat er een vaste kracht bij komt als ik Joris afgeef aan een vreemde maar dat is nu al een paar keer niet het geval geweest. Komt ook omdat 1 van de vaste leidsters maar halve dagen werkt vanwege zwangerschap. Doet ze al heel lang dus iets waarbij in een organisatie met goede planning meteen een vaste invalkracht voor ingezet kan worden. Ik heb trouwens nog nooit een leidster volledig door zien werken bij een zwangerschap dus daar kun je al rekening mee houden op het moment dat iemand aankondigt zwanger te zijn.

Geen bekende bij de afsluiting van de dag vind ik extra zorgwekkend, zoals gezegd: hoe weet iemand dat het de juiste volwassene is die een kind meeneemt?
wennetje

Bericht door wennetje »

Heb nu ook een berichtje van de oudercommissie van de locatie zelf en die is het ook opgevallen en bij hun kinderen is onrust. Ze wilden dit al in hun eerstvolgend overleg agenderen. Ik ben dus niet de enige zeikerd ;-)
wennetje

Bericht door wennetje »

Dit is de reactie van de manager:

Geachte mevrouw Bruschke,

Ik heb uw klacht in goede orde ontvangen.
Ik kan niet anders zeggen dat uw klacht gegrond is.

Uiteraard is aan onze invalpool doorgegeven dat wij een kwetsbaar kinderdagverblijf zijn met 2 groepen en vaste inval nodig hebben.
Dit was voor de peutergroep ook goed geregeld. Helaas is deze invalkracht ook uitgevallen ivm ziekte.
Ik kan u niet anders zeggen dat er echt al het mogelijke wordt gedaan vanuit de invalpool om zoveel mogelijke vaste invalkrachten op ........ te zetten.

Net als vorig jaar doen wij binnen kinderopvang Haarlem er alles aan om de vakantieperiode zo rustig mogelijk te laten verlopen.
Helaas hebben we dit jaar met onvoorziene zaken te maken. Los van de geplande vakanties.

Zowel ....... als ........ werken beide 50% als gevolg van zwangerschap.
Dit betekent dat ze beide halve dagen werken en tegen elkaar indraaien. Gezien de klachten die zij hebben is het niet altijd mogelijk om vroeg te starten of laat te eindigen.

Ik kan u hierbij wel mededelen dat daar wel verandering in komt.
...... is vanaf 26 augustus met verlof en ....... (inmiddels vaste invalkracht) zal haar verlof vervangen.

Wat betreft uw zorgen over de overdracht tussen de invalkrachten.
Gedurende de dag is er altijd een vaste medewerker op de groep. Helaas zien zij niet alle ouders. Zij dragen er zorg voor dat de overdracht goed verloopt verder is er een uitgebreide map met gegevens voor de invallers.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik contact opgenomen met mijn manager. Zij zal het inval probleem nogmaals opnemen met de inval coördinator.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

...............
Clustermanager

Netjes he? Ik ben ook wel blij met de terugkomst van een specifieke vaste invaller als 1 van de leidsters met verlof gaat, Joris vindt haar erg leuk namelijk. Ik wacht het af.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Heel netjes!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Plaats reactie