Bijna ´op´

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bijna ´op´

Bericht door mAmArianne »

Ze is bijna 3,5, maar ze vind het nog zó fijn om voor ze gaat slapen nog even ´mij´ te ´drinken´....
De laatste weken merk ik dat ze echt nauwelijks meer drinkt, eerst waren het nog wel eens een slokje of 3 (alleen nog aan 1 kant), maar nu lijkt het gewoon echt op.
Ik laat haar nog even maar na een paar minuten is het klaar en dan is ze zó verdrietig ::cry:

Het is wel mooi geweest hoor, ik moet zeggen dat ik er ook wel aan toe ben, maar de manier waarop vind ik voor haar toch wel erg sneu... We hebben er wel over gepraat, dat het een beetje op aan het gaan is.
Toch zegt ze elke avond nog ´ik wil jou drinken´ maar hoe lang zal dat nog duren?

Ik merk gewoon dat het me meer doet dan ik had gedacht, juist omdat zij er zelf nog niet zo klaar mee lijkt te zijn...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Ik kan me goed voorstellen dat dat moeilijk is voor jullie. Het is toch een deel van jullie leven geweest, al zo lang. Beide keren dat ik stopte was het uit eigen beweging en beide keren vond ik het moeilijk. Maar ik moet zeggen dat toen we eenmaal helemaal gestopt waren, ik het vrij snel achter me kon laten. Dat was heel snel weer gewoon.
Ik hoop dat het bij jullie ook zo gaat.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Marielle

Bericht door Marielle »

Wat moeilijk zo. Wil ze niet "droog" drinken totdat er weer volop melk is?
Lonit heeft dat toendertijd wel gedaan, maar ze was toen een jaar jonger en drinkt nu ook nog.
Ik kan me het verdriet van beide kanten indenken.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ja ik snap dat wel. Ben ook wel blij dat het bij ons goed is blijven gaan.
Toch een beetje afscheid nemen van een periode....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
mAmArianne
J&J SANTORINI

Marielle schreef:Wat moeilijk zo. Wil ze niet "droog" drinken totdat er weer volop melk is?
Lonit heeft dat toendertijd wel gedaan, maar ze was toen een jaar jonger en drinkt nu ook nog.
Ik kan me het verdriet van beide kanten indenken.
Ik merk dat ik er zelf ook wel een klein beetje op aanstuur omdat het gewoon niet echt fijn voelt bij mij.
Nad!ne heeft ook de gehele zwangerschap drooggedronken, na de zwangerschap bleek dat ze al snel niet meer goed wist hoe ze moest drinken en dat ging gemakkelijker. Nad!ne vroeg ook niet vaak zelf om drinken, Mer(e dagelijks en het liefst meerdere keren op een dag, maar ze mag alleen voor het slapen nog...
Voor mij ligt er een ´psychologische grens´ op 4 jaar... dan denk ik dat het beter is dat ze nu stopt, dan wanneer de baby wordt geboren, dan is er al zoveel verandering in haar leven...
Zucht...
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ah wat zielig zeg, zo'n klein meiske snapt dat dan helemaal niet zo goed
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Wat moeilijk lijkt me dat. Vooral om je meisje zo verdrietig te zien dat het op is. T0sca heeft wel droog gedronken, en nu er weer wat melk komt, wil ze opeens weer heel vaak. Dus hier zal het voeden nog wel even doorgaan.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Ves

Bericht door Ves »

Ah wat moeilijk lijkt me dat, vooral omdat zij er zo verdrietig om is... ik hoop dat het lukt om het voor beide op een goede manier af te sluiten.
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

ik kan me voorstellen dat het wel moeilijk voor je is, zeker als ze er zelf nog zo'n moeite mee heeft. Sneu zeg...
Ik kan me ook goed voorstellen dat het voor jezelf mooi is geweest nu, maar het blijft wel dubbel he. Wat fijn en mooi dat jullie er samen zo lang van hebben kunnen genieten!
Misschien kun je het ritueel wat veranderen, bijv. samen een boekje lezen, M erle lekker bij je op schoot en dan nog lekker even samen knuffelen voor ze gaat slapen?

Ik ben sinds gisteren gestopt en het voelt ook wel dubbel. Toch ook wel een beetje omdat Lucas een jaar langer heeft gehad, maar het is ook wel weer goed zo. Hij had van mij langer mogen drinken (maar tandemen hoefde van mij eigenlijk niet) maar hij ging de laatste dagen heel onrustig drinken, vaak loslaten, weer aanhappen en dat deed hij dan door z'n tanden er dan ook even in te zetten.... au! :? Ik zat echt heel gespannen, eigenlijk te wachten tot hij weer zou gaan bijten. Daarom ben ik er nu mee gestopt en hij vind het helemaal prima, dat maakt het dan wel weer makkelijker. Ik leg hem nu in bed en hij gaat gewoon lekker slapen.

Oh, dat is alweer een heel verhaal over mij geworden.... maar het is wel fijn om het hier even van je af te schrijven he, in mijn omgeving zouden ze het in ieder geval niet echt snappen.

Knuffel voor jou, en geef M erle ook maar wat extra knuffels de komende tijd, ik hoop dat ze het snel geaccepteerd heeft!
Mamarielle
J&J SANTORINI

Bericht door Mamarielle »

oh ja dat wilde ik nog zeggen; heb je nog wel een foto gemaakt? Anders nog even doen he, dat is wel een heel mooi aandenken aan een hele mooie, bijzondere periode!
mAmArianne
J&J SANTORINI

Ja, het is inderdaad dat dubbele gevoel. Foto kan ik niet maken... de meisjes vonden het erg leuk om met de kastsleutel te spelen en die is nergens meer te vinden, ik kan de battarij van de camera dus niet opladen.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Oh, herkenbaar! Hier is er op het moment nog melk, maar ik vraag me af hoe lang nog. Ze is behoorlijk verslaafd, maar het gaat haar toch ook om de melk, dus ik denk dat ze wel gaat stoppen als ik 'opdroog'. Op zich vind ik dat ook wel goed, ze is ruim 3, en echt plezierig is het voor mij nu ook niet. Maar het is toch even slikken!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
drus
J&J HAWAII

Bericht door drus »

mAmArianne schreef:Ja, het is inderdaad dat dubbele gevoel. Foto kan ik niet maken... de meisjes vonden het erg leuk om met de kastsleutel te spelen en die is nergens meer te vinden, ik kan de battarij van de camera dus niet opladen.
Ik dacht: kom ik maak een foto dan heb ik er alvast een voor als het stopt...
Geeft het toestel eerst een voorflits, kijkt meneer natuurlijk op, dus ik heb prachtige foto's van mijn borst en een nieuwsgierig mannetje, maar niet van het voedenzelf :roll:
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie