kindjes midden 2011?

Moderators: Ester, Yvonne

kaatje71
J&J MALEDIVEN

kindjes midden 2011?

Bericht door kaatje71 »

Ik zie sowieso maar 1 pagina van 0-4 jarigen?
En ik heb laatst nog gepost in het draadje van midden 2011, maar nu is het onvindbaar?? :-s
Laatst gewijzigd door kaatje71 op wo aug 10, 2011 6:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Ik zie hem ook nergens. :(
Chabeli

Bericht door Chabeli »

dan gebruiken we toch gewoon dit draadje? Kan ik meteen even opscheppen over Saartje :wink:

We zijn net terug van vakantie. Sara is 'ineens' zo groot geworden! Ze begon met omrollen toen ze net nog geen 3 maanden was, ondertussen rolt ze alle kanten op: van rug naar buik en weer verder, om haar eigen as...in een paar tellen lligt ze helemaal anders. Erg grappig om te zien. Ze wil ook gaan zitten! In de maxicosi zagen we opeens een hoofdje te voorschijn komen, ze probeerde rechtop te gaan zitten en ze komt al een heel eind. Ik vond Tomás al vlot, maar zij gaat echt als een trein. Ze gilt en brabbelt lekker, lacht veel, pakt en gooit met haar knuffels. Ze heeft een klein popje waar ze helemaal weg van is, zodra ze die ziet begint ze te lachen en druk te spartelen. Ze pakt de pop, knuffelt ermee, stopt haar in haar mond. Erg schattig! En vannacht heeft ze van 22 tot half 8 geslapen, met één voeding om half 7 vanochtend. Heeeeerlijk, dus zó voelt een nacht slapen!! :)

Op vakantie waren de voedingen wel wat rommeliger, ze dronk of vaak of juist niet en steeds maar korte voedingen. Soms weigerde ze de borst. Ik weet niet of het een fase is, dt het aan de warmte lag of dat ze nu gewoon minder voeding nodig heeft, maar het geeft wel weer wt onzekerheid. Volgende week gaan we weer naar het cb, gaan we weer wegen en zullen we wel zien hoeveel ze is aangekomen. Ze draagt al kleertjes maat 68, dus groeien doet ze in ieder geval wel goed. :)

Hoe gaat het met jullie kleintjes??
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

oh, wat een snelle dame!
Meike heeft zich wel eens omgerold, maar ze maakt er geen sport van, zal ik maar zeggen.
Hier ook wel het brabbelen en knuffel-worstelen, erg leuk om te zien!
De laatste tijd wil ze overdag amper meer (in haar bedje) slapen, ook niet echt buiten haar bedje, dat vind ik soms wel lastig- ze lijkt vaak wel moe, maar als ik haar dan in bed leg ( gevoed en schone luier) begint ze alleen maar te krijsen.....
Maar `s nachts gaan de nachten wel redelijk gelukkig! (Afkloppen ;-)
jolanda mv c/k/n

Bij Enya is nog totaal geen ritme te ontdekken. Wel slaapt ze vaak door en moet ik haar wakker maken voor een late voeding. En dan kan ze zomaar weer een paar keer per nacht komen. En overdag wisselt het ook sterk. Als ik aan het werk ben slaapt ze heel veel en komt ze weinig voor een voeding. Ze haalt het pas in op de dagen dat ik vrij ben. Maar ze drinkt tegenwoordig wel meer per voeding, dus dat gaat goed!

Volgende week moeten we weer terug naar de ka. Van de lactatiekundige moet ik blijven wisselvoeden en pas bijvoeden en kolven als ze weer aan het rommelen is met drinken. Dit lijkt ook aan te slaan en in ieder geval beter vol te houden dan elke voeding nakolven en bijvoeden. Dat wisselvoeden heb ik al wel eerder gedaan, zo'n twee maanden geleden en dat ging toen ook goed. Maar toen ze meer uit zichzelf leek te drinken ben ik daar mee opgehouden. Van de lk moet ik dit blijven doen, want als ik het aan Enya overlaat en echt op haar vraag voed, dan zakken we weer terug. Met als gevolg dat zij te weinig gaat drinken en mijn productie dus weer afneemt.

Enya is ook lekker wat aan het rollen en om haar as aan het draaien. Ze heeft het "spelen" in de box met de babygym en andere speeltjes helemaal ontdekt. Helaas vindt ze de tv ook mega boeiend. Ze is ook altijd heel enthousiast als ze weer een bekend gezegd ziet. Echt heel leuk om te zien om ze op de rest van het gezin reageert. Ze brabbelt en kraait ook de oren van je hoofd. Ja, sinds de Zantac voor de reflux echt is aangeslagen, is ze een heel ander meisje. Was ze eerst behoorlijk onrustig en veel aan het huilen, nu is het een gezellige, rustige dame.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Zo hee, die sara, nu al zo flink aan het rollen?! Knap hoor, en echt snel. Evy is nu bijna 3 maanden en draait nu vaak op haar zij. Maar ik zie haar nog niet zo snel echt omrollen. En als ze dat gaat doen, zullen we de eerste tijd wel constant bezig zijn om haar terug te rollen, want op haar buik vindt ze de wereld nog niet zo leuk.
Evy is nu helemaal van het kijken. De mobile, de speeltjes aan haar maxi cosi, de jongens, naar mensen, en ja... ook de tv. Alles wordt uitgebreid bestudeerd. En brabbelen doet ze sinds kort ook, so sweet!

Jolanda, wat goed dat je een soort ritme hebt gevonden nu met het wisselvoeden. Het lijkt me vreselijk zwaar, echt zo knap van je dat je zo alles op alles zet voor de bv! Ik hoop dat het volgende goed is bij de ka! En fijn joh dat die zantac zo goed helpt.

Nou, Evy sliep als een tierelier, van 21:30 tot minstens 4 uur, maar 5 uur en zelfs 5:30 was geen uitzondering. Maar de afgelopen 4 nachten werd ze weer 2x wakker, en wil ze bij mij blijven slapen. Maar ze is zowiezo onrustig, ook overdag met drinken en slapen, dus ik gooi hetmaar op de 12 weken-sprong.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Hier een huilende L otta afgelopen nacht en dag. 't Leek of ze last had van haar buikje. Liet enorme stinkwinden, lukte amper om te slapen.

Vanmiddag om 2 uur de tummytub voor haar klaargezet. Dat vindt ze altijd geweldig en ik dacht dat het warme water wel lekker zou zijn voor haar buikje. Ook ontspannend. Nou, een paar minuten later, bleek het dé oplossing. :lol: Ik had ineens geel badwater. En mevrouwtje was 'bevrijd'.
Pfew, wat een opluchting.

Ze is echt mevrouwtje grijpgraag aan het worden. Tijdens het verschonen, wordt alles wat maar in de buurt ligt, gepakt. Is er niks, pakt ze haar tenen en gaat ze wild heen en weer bewegen, haha.
Luier gewoon dichtkrijgen begint al lastig te worden.
In de box of op een kleedje rolt ze vaak op haar buik, terugrollen doet ze nog niet.

Ze is altijd vrolijk, een schatje en bij vlagen een drama-queen. Als ik haar in bed leg, kan ze me diep teleurgesteld aankijken. 'Waarom leg je me weg?' doet ze 1 seconde een paniekblik. Om echt meteen erna haar hoofd opzij te draaien, duimpje in haar mond te doen, andere hand haar knuffelbeertje en gewoon heerlijk relaxed in slaap te vallen. Gek kind. Maar wel heul lief, totally in love!
jolanda mv c/k/n

Lotta is ook een duimer! Enya vindt het ook wel fijn, alleen het lukt nog niet goed genoeg naar haar zin.

Wat kunnen die kleintjes opgelucht zijn als ze gepoept hebben.
Marjo

Bericht door Marjo »

Ik lees / las al een tijdje stiekem mee. Had zelfs al gezien dat jullie draadje weg was. Midden 2011 hoor ik wel een beetje bij aan de andere kant is het leeftijdsverschil wel groot. Ik merk ook dat ik veel van de babytijd niet meer weet, I ris is immers al bijna 4 jaar. Ik vind het iig leuk om te lezen wat mij te wachten staat en misschien kom ik nog weleens meeschrijven met julie. Goed?
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ja hoor gezellig!!
Meike heeft zich weer omgerold. Gelukkig want dat had ze al een tijdje niet meer gedaan, ze kan het dus nog :P
Ook zo leuk; als ik haar te lang alleen in de box of wipper laat, naar haar zin, gaat ze echt mopperen, om aandacht vragen. Zo`n beetje verontwaardigd toontje in haar gebrabbel. Geestig dat ze dat blijkbaar toch al zo snel oppakken.
Als ik haar dan aandacht geef is het weer goed.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Ja leuk Marja, als je ook meeleest/schrijft! Nu is het leeftijdsverschil nog groot, maar over een paar maanden al een stuk minder. Dat merk ik nu al, als ik lees over de andere meisjes. Dit wordt wel echt een meidendraadje he?!

Vanochtend intake gehad bij het kdv, donderdag 18 augustus gaat ze beginnen met wennen. Evy gaat naar dezelfde groep als waar Daniel was, en er zijn zelfs nog 2 leidsters hetzelfde, dus dat is leuk. Uiteraard niks nieuws gehoord, maar ik kreeg de geruststelling dat ze het helemaal niet erg vinden om moeite te moeten doen om de fles te geven. Ze hebben ervaring, en uiteindelijk lukte het eigenlijk altijd wel. En verder heeft Evy daar lekker een beetje rondgekeken. Het wordt een meidengroep, en komende weken komen er een heleboel nieuwe babies bij. Echt leuk, komt ze bij leeftijdsgenootjes!

En over poepen gesproken, haha, wij hadden hier net ook een grote! Het liep gewoon de luier uit ;)

Leuk he, hoe ze al echt om aandacht kunenen vragen. Evy ook al. Soms ligt ze heerlijk in de wipper te kijken naar het gekke broers, en als die dan ergens anders gaan spelen, begint ze direct te mopperen.
Marjo

Bericht door Marjo »

He ja, inderdaad zo is het een echt meidendraadje :P . Wat leuk.
Poeh, net een megadriftbui van I ris. Ze had de bak met water om haar te wassen over haar boekenkast gegooid want ze wou niet slapen :roll: .
E vi en A nouk zijn erg onrustig 's avonds de laatste tijd. Overdag is het meestal echt eten en direct slapen. Het is soms echt op het moment dat de klok 6 uur slaat dat ze wakker worden. Tot een uur of half 10 zijn ze onrustig of vaak slaapt 1 en is de ander onrustig. Best vermoeiend. Gister hebben ze bijna de hele avond aan de borst gelegen. Om half 10 ben ik erg vermoeid naar boven gestrompeld.
Ik was wel erg blij dat ze vervolgens pas om half 3 een beetje wakker werden. Hadden ze toch echt een voorraad ingeslagen :P . Ik heb nu mijn vriend maar vriendelijk verzocht om te gaan wandelen kan ik even rustig een kopje thee drinken en bijkomen.
Die onrust 's avonds is tijdelijk he :( .

Pauwtje: wat leuk dat Evy naar dezelfde vertrouwde groep gaat. Best wel snel dat ze gaat wennen. Zie je er tegenop?
Kaatje: Wauw wat super dat ze kan rollen.
Truus: geel badwater :P Werkt toch wel vaak, warm water.... Dat weet ik van I ris ook nog wel.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

dat zijn pittige avonden Marjo. helemaal als Iris dan ook nog zo gaat protesteren...
Hier wisselt het heel erg, soms ( zoals nu) ligt ze lekker te slapen en soms is ze de hele avond wakker en wil ze bij je zijn.
Dat clusteren doet Meike niet echt maar ik kan het me nog wel herinneren van Silke.....
Chabeli

Bericht door Chabeli »

gezellig hier!

Hier waren de avonden ook lang rommelig, maar sinds een aantal weken slaapt Sara al redelijk vroeg; ze ligt nu ook al ongveer een half uur te slapen. Soms komt ze nog rond 11n voor een voeding en soms slaapt ze tot een uur of 2 door.

Ik heb ineens een enorme productiedip gehad. Had ik eerst teveel melk, had ik een paar dagen terug zomaar te weinig. Het lijkt vandaag weer beter te gaan gelukkig. Ik blijf wel veel meer kolven dan zij drinkt; ondertussen is de vriezer (amerikaans model) voor een derde gevuld met mm :? haha

Gisteravond bij het in bad gaan heeft Sara flink zitten spetteren met haar beentjes. Ze is erg actief met bewegen, in een tel ligt ze omgerold en gedraaid. Mijn bovenbenen zitten vol blauwe plekken van haar schopjes :? Oh en ze is helemaal tv-fan! Ze draait haar hoofd helemaal om om een glimp op te vangen. Als ze er goed voor zit, kan ze echt minutenlang staren. Erg grappig om te zien.

Hier regelmatig trouwens ook van die volle overlopende luiers. Alles kan meteen in de was, inclusief Sara.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Marjo schreef:Pauwtje: wat leuk dat Evy naar dezelfde vertrouwde groep gaat. Best wel snel dat ze gaat wennen. Zie je er tegenop?
Op zich zie ik er niet tegenop om Evy te moeten missen. Ik bedoel, ik ga haar wel missen, maar ik weet dat ze in goede handen is en dat dat allemaal wel goed komt. Maar ik vind het wel moeilijk omdat het weer zo'n stap is. Eerst afsluiting van de kraamweek, dan rond een week of 6 dat dat pasgeboren eraf gaat, en dan nu alweer bijna naar de creche... zucht, het gaat me echt veel te snel.

Oh ja, de tv is nu bij Evy ook favoriet! Net ging ze ontzettend protesteren toen we haar wegdraaiden, zodat ze de tv niet meer kon zien :? Gelukkig is ze meestal ook nog erg gelukkig met de mobile, en nu met de speeltjes aan de boog op haar wipper.

Clusteren doet Evy nog vollop. Nu zit ze dus even in de wipper, maar ws wil ze straks weer aan de borst. Helemaal in het begin, werkte het clusteren juis averechts, kreeg ze veel te veel melk waardoor ze onrustig en met krampjes de nacht inging. Maar nu doet het clusteren zn werk. Rond half 10 valt ze in slaap en dan maakt ze een mega lange ruk. Vorige week even een paar nachten ineens niet meer, maar eergisteren sliep ze tot 6:30 (!!) en vannacht tot 3:30, vond ik ook best aardig.
Daniel ging rond de 4 maanden ineens veel vroeger in de avond slapen. Van Yanick weet ik het niet meer. Maar ik ga ervan uit dat Evy over een paar weekjes ook wel vroeger de nachten in zal gaan. Dus ik geniet nog maar eventjes van de avonden met haar aan de borst, vaak lekker voor de tv (tegenwoordig zonder koek of andere zoetigheid ;) ).
Maar Marjo, met 2 van die babietjes en een peuter, lijken het me dan soms wel pittige avonden. Want hier is Evy niet alleen maar lekker aan het clusteren, vaak gaat het ook nog wel gepaard met een onrustige periode met huilen of gewoon ontevreden.

Wow hee Chabeli, geeft wel een goed gevoel, een vriezer vol mm, of niet? Ik heb ook wel een aardig voorraadje gelukkig :)
Klinkt als een actieve dame, die Sara! Leuk!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Chabeli schreef: Ik blijf wel veel meer kolven dan zij drinkt; ondertussen is de vriezer (amerikaans model) voor een derde gevuld met mm :? haha
mmmm ik ben jaloers, bij mij is het net andersom.
Voorraad vriezermelk is opperdepop, dus ik vrees dat het toch een flesje kv gaat worden volgende week :-(
Chabeli

Bericht door Chabeli »

kaatje71 schreef:
Chabeli schreef: Ik blijf wel veel meer kolven dan zij drinkt; ondertussen is de vriezer (amerikaans model) voor een derde gevuld met mm :? haha
Voorraad vriezermelk is opperdepop, dus ik vrees dat het toch een flesje kv gaat worden volgende week :-(

Mocht je willen, mag je van mij zo wat komen halen hoor!
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Chabeli schreef:
kaatje71 schreef:

vinnik wel hèèl lief!!
Het zal ws. om 1 flesje gaan, daarna heb ik vakantie en als ik weer ga werken is ze bijna 6 maanden. Ik doe dus maar mijn best om het niet zo heel erg te vinden en dat is het ws. ook niet. (Maar als je meer in de buurt had gewoond had ik denk ik wel van je aanbod gebruik willen maken......)
Het is jammer dat ik niet genoeg kolf maar ook wel weer fijn dat ze zo veel wil drinken, met Silke ging er met veel meer moeite veel minder melk in als ik aan het werk was....
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

kaatje71 schreef:
Chabeli schreef:
kaatje71 schreef: mmmm ik ben jaloers, bij mij is het net andersom.

vinnik wel hèèl lief!!
Het zal ws. om 1 flesje gaan, daarna heb ik vakantie en als ik weer ga werken is ze bijna 6 maanden. Ik doe dus maar mijn best om het niet zo heel erg te vinden en dat is het ws. ook niet. (Maar als je meer in de buurt had gewoond had ik denk ik wel van je aanbod gebruik willen maken......)
Het is jammer dat ik niet genoeg kolf maar ook wel weer fijn dat ze zo veel wil drinken, met Silke ging er met veel meer moeite veel minder melk in als ik aan het werk was....
Is utrecht dichtbij genoeg? Of anders Hilversum (daar wonen mn ouders, daar staat nu ook een bekertje in de vriezer)? Nee hoor, niet doen als je het niet nodig vindt. Maar van mij zou je ook direct wat mogen hebben. Als het om 1 flesje gaat, snap ik dat je het de moeite niet vindt (Meike gaat natuurlijk ook alweer hard richting de 5 maanden). Maar voel je vrij om het te vragen.

Lijkt me dubbel inderdaad, enerijds fijn dat meike ook goed drinkt als jij er niet bent. Zeker omdat ze ook niet zo'n harde groeier is, is het een geruststellende gedachte. Maar wel balen dat je er niet tegenop kan kolven.

Hoe is het nu eigenlijk met jou, Karin? Voel je je al wat rustiger dan een paar weken/maanden geleden?
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

kaatje71 schreef:
Chabeli schreef:
kaatje71 schreef: mmmm ik ben jaloers, bij mij is het net andersom.

vinnik wel hèèl lief!!
Is utrecht dichtbij genoeg? Of anders Hilversum (daar wonen mn ouders, daar staat nu ook een bekertje in de vriezer)? Nee hoor, niet doen als je het niet nodig vindt. Maar van mij zou je ook direct wat mogen hebben. Als het om 1 flesje gaat, snap ik dat je het de moeite niet vindt (Meike gaat natuurlijk ook alweer hard richting de 5 maanden). Maar voel je vrij om het te vragen.

Lijkt me dubbel inderdaad, enerijds fijn dat meike ook goed drinkt als jij er niet bent. Zeker omdat ze ook niet zo'n harde groeier is, is het een geruststellende gedachte. Maar wel balen dat je er niet tegenop kan kolven.

Hoe is het nu eigenlijk met jou, Karin? Voel je je al wat rustiger dan een paar weken/maanden geleden?
jolanda mv c/k/n

Karin, ik hoop voor je dat je het gaat redden zonder dat ene flesje. En anders heb je echt je best gedaan! En dan na je vakantie mag ze alweer aan het fruit en de groente. Het gaat inderdaad erg hard.

Bij mij gaat het kolven ook wisselend. Ik probeer wel als Enya een hele nacht heeft doorgeslapen, 's morgens af te kolven. Ze heeft dan genoeg aan 1 borst en dan wat afkolven. Dat gebruik ik dan voor of mijn voorraad aan te vullen of als ze weer eens weinig drinkt. Dat laatste is de afgelopen dagen niet meer gebeurt! Ik ben nu consequent aan het wisselvoeden en dat gaat uitstekend op het moment. Ook als ik aan het werk ben drinkt ze veel meer. Wisselde het eerst tussen de 60 en de 100 ml per keer. Nu is dat tussen de 100 en 180 ml!

Volgende week dinsdag mag ze weer naar de kinderarts, dus ik ben erg benieuwd!

Enya ligt vanavond voor het eerst in haar eigen bedje te slapen met de babyfoon aan. Normaal ligt ze op de dag beneden in de reiswieg en als ik naar bed ga, dan neem ik er mee naar boven. Ze drinkt dan nog bij me en slaapt in de wieg naast me. Vind het wel raar dat ze zover weg (oké 1 etage) ligt te slapen. Ik maak haar zo nog wakker en dan mag ze lekker naast me slapen. Zucht, weer een nieuwe fase.

Hebben jullie dat nu ook? Ik weet heel zeker dat Enya ons laatste kindje zal zijn (anders heeft de arts iets niet helemaal goed gedaan bij ml). Ik probeer alles zo bewust mogelijk mee te maken en op te slaan. Maar het gaat zo snel dat het wel lijkt alsof de tijd door mijn vingers glipt.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

jolanda mv c/k/n schreef:Hebben jullie dat nu ook? Ik weet heel zeker dat Enya ons laatste kindje zal zijn (anders heeft de arts iets niet helemaal goed gedaan bij ml). Ik probeer alles zo bewust mogelijk mee te maken en op te slaan. Maar het gaat zo snel dat het wel lijkt alsof de tijd door mijn vingers glipt.
Ja, dat gevoel heb ik nou ook. En ik kan er met ml nauwelijks over praten, voor hem kan dat eerste jaar niet hard genoeg gaan. En voor hem is het nu ook klaar, terwijl ik... zucht... ik weet niet eens of ik echt nog een keer zou willen :? maar of die kriebels ooit helemaal weg zullen gaan?

Wat ontzettend goed dat Enya nu zoveel beter drinkt! Je doet er ook hard je best voor, dus fijn dat dat nu begint te lonen. Hopelijk zet het zich om in gewichtsgroei!
Hoe ging het vannacht op haar kamertje? Is er een reden dat jullie nu die keus maken, of gewoon omdat het toch een keer ervan komt? Evy ligt al vanaf dag 10 op haar eigen kamertje :oops: (wel met babyfoon) , maar ik slaap regelmatig in het grote bed bij haar op de kamer. Ik vond het vervelend dat ml elke nacht ook wakker werd als ik ging voeden, terwijl hij beter zn energie kon sparen voor de jongens.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

jolanda mv c/k/n schreef:
Hebben jullie dat nu ook? Ik weet heel zeker dat Enya ons laatste kindje zal zijn (anders heeft de arts iets niet helemaal goed gedaan bij ml). Ik probeer alles zo bewust mogelijk mee te maken en op te slaan. Maar het gaat zo snel dat het wel lijkt alsof de tijd door mijn vingers glipt.
ik vind het dubbel, aan de ene kant vind ik die babytijd niet zo makkelijk dus ik zal blij zijn als het eerste jaar voorbij is en ik vind het toch ook wel een soort van jammer dat het de laatste keer is. Het gaat inderdaad toch wel snel, sneller dan de eerste twee keren lijkt het wel.
Moest wel even slikken toen mijn positiekleding wegbracht.
Maar aan de andere kant is het echt wel goed zo, daar ben ik wel van overtuigd.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Pauwtje schreef:

ook heel lief, dankje! Net een discussie met mijn vriend hierover gehad en hij vindt wel dat ik het een beetje los zou moeten laten. En verstandelijk vind ik ook wel dat hij gelijk heeft. Het is maar 1 flesje kv.
Met mij gaat het nu wel beter dan 2 maanden geleden. Het scheelt ook echt veel dat de nachten zo goed gaan ( 1 of 2 keer drinken en verder slapen).
Ik ben nog wel niet helemaal de oude, maar dat hoeft ook nog niet na 4 maanden toch? Zo vreselijk wiebelig en onzeker voel ik me iig niet, gelukkig maar.
Marjo

Bericht door Marjo »

Lastig Karin dat je niet genoeg melk hebt. Ook ik zou best wat voor je hebben. Maar kv is inderdaad niet verkeerd.
Fijn om te lezen dat jullie avonden vaak wat rustiger zijn bij jullie. Niet een derde vriezer, maar toch.

Super dat Enya beter drinkt. Lijkt me toch veel zorgen opleveren. Fijn dat je investering loont!

De avonden zijn wel te doen, zeg ik nu. 's Ochtens met een vrolijk knutselende I ris en een lekker zonnetje zie ik het een stuk positiever in. Wat dat betreft ben ik zo blij dat ze in de zomer zijn geboren. Ik ben een stuk positiever in de zomer.

Gek genoeg vind ik dat zelfs met 5 weken dat pasgeborene er aardig af is. Ze zijn zo sterk en stevig. Qua groei ook enorm, bijna op het gemiddelde van een eenling.
Ik weet ook zeker dat dit onze laatste kindjes zijn. Ik denk dat het ook sneller gaat, heb minder de tijd om overal bij stil te staan. Ik was me daar tijdens de zwangerschap al heel bewust van. Mijn vriend vind het niet erg, die wil het liefst inderdaad dat ze 1 zijn :roll: .
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

kaatje71 schreef:
Pauwtje schreef:

ook heel lief, dankje! Net een discussie met mijn vriend hierover gehad en hij vindt wel dat ik het een beetje los zou moeten laten. En verstandelijk vind ik ook wel dat hij gelijk heeft. Het is maar 1 flesje kv.
Met mij gaat het nu wel beter dan 2 maanden geleden. Het scheelt ook echt veel dat de nachten zo goed gaan ( 1 of 2 keer drinken en verder slapen).
Ik ben nog wel niet helemaal de oude, maar dat hoeft ook nog niet na 4 maanden toch? Zo vreselijk wiebelig en onzeker voel ik me iig niet, gelukkig maar.
Snap ik helemaal hoor, ik denk ook niet dat mijn man er erg happig op zou zijn om mm van een ander (en zeker een voor hem totaal onbekende) te geven. Misschien als het zou gaan om de eerste week, of om prematuurtjes ofzo.
Fijn dat het met jou wat beter gaat. Nee joh, met 4 maanden hoef je nog lang niet de oude te zijn, er staat zeker 9 maanden voor het ontzwangeren.
jolanda mv c/k/n

Pauwtje schreef: Hoe ging het vannacht op haar kamertje? Is er een reden dat jullie nu die keus maken, of gewoon omdat het toch een keer ervan komt? Evy ligt al vanaf dag 10 op haar eigen kamertje :oops: (wel met babyfoon) , maar ik slaap regelmatig in het grote bed bij haar op de kamer. Ik vond het vervelend dat ml elke nacht ook wakker werd als ik ging voeden, terwijl hij beter zn energie kon sparen voor de jongens.
Ik heb haar na de late voeding lekker bij ons op de kamer verder laten slapen. Daar blijft ze 's nachts ook voorlopig lekker slapen.
Ik wil dat ze overdag op haar kamertje gaat slapen om meerdere redenen.
1, voor haar rust, dan staan haar zussen en broer niet bij elke kik die ze geeft bij haar te roepen dat ze wakker wordt. Waardoor ze dus echt wakker wordt.
2, ik hoop dat ze, doordat ze minder gestoord wordt, wat langere rukken gaat maken i.p.v. hazenslaapjes tussendoor.
3, Ik wordt die kinderwagen in de huiskamer zat, maar ik kan die reiswieg ook nergens anders kwijt. Althans niet op een manier dat ik hem makkelijk kan pakken als ze wil slapen.
Marjo

Bericht door Marjo »

jolanda mv c/k/n schreef:
Pauwtje schreef: Hoe ging het vannacht op haar kamertje? Is er een reden dat jullie nu die keus maken, of gewoon omdat het toch een keer ervan komt? Evy ligt al vanaf dag 10 op haar eigen kamertje :oops: (wel met babyfoon) , maar ik slaap regelmatig in het grote bed bij haar op de kamer. Ik vond het vervelend dat ml elke nacht ook wakker werd als ik ging voeden, terwijl hij beter zn energie kon sparen voor de jongens.
Ik heb haar na de late voeding lekker bij ons op de kamer verder laten slapen. Daar blijft ze 's nachts ook voorlopig lekker slapen.
Ik wil dat ze overdag op haar kamertje gaat slapen om meerdere redenen.
1, voor haar rust, dan staan haar zussen en broer niet bij elke kik die ze geeft bij haar te roepen dat ze wakker wordt. Waardoor ze dus echt wakker wordt.
2, ik hoop dat ze, doordat ze minder gestoord wordt, wat langere rukken gaat maken i.p.v. hazenslaapjes tussendoor.
3, Ik wordt die kinderwagen in de huiskamer zat, maar ik kan die reiswieg ook nergens anders kwijt. Althans niet op een manier dat ik hem makkelijk kan pakken als ze wil slapen.
Ooh, da's herkenbaar. Zo loopt I ris soms te roepen en te schudden aan de wandelwagen om mij te vertellen dat ze slapen :roll: . Ik kan me voorstellen dat je haar overdag probeert boven te laten slapen. Het zal zeker nu in de vakantie druk zijn bij jullie.

Ik vind het sowieso lastig want ze slapen beneden samen in een grote wandelwagen overdag. Ze beginnen elkaar nu al af en toe wakker te houden met hun gezwaai. Om ze binnenkort al boven te leggen vind ik ook zo wat. Voor 's avonds is het niet zo'n probleem dan zijn ze best onrustig en liggen ze er toch niet en zeker niet beiden in.
Hoe lang laten jullie je ze overdag beneden slapen?
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik ben eigenlijk vandaag pas begonnen met Sara overdag boven te laten slapen; ook om de reden dat we Tomás zo vaak moeten waarschuwen dat ze slaapt. Sinds vorige week liet ik haar 's avonds na het badje en de (ene) laatste voeding al boven liggen. Tot nu toe gaat het goed, ze slaapt al sinds 10 uur :) (maar ze was dan ook al vanaf 7 uur wakker!)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

@Beneden slapen, hier zette ik L otta meestal met de kinderwagen in het halletje te slapen. Dichter in de buurt, maar niet de hele tijd haar grote zus in de buurt. Maar dat werd vanaf een week of 6 steeds vaker gewoon boven slapen en dan de babyfoon op zn gevoeligst.

Alleen als we nog op pad gaan, leg ik haar alvast in de kinderwagen, kan ze door blijven slapen als we weggaan.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Marjo schreef: Hoe lang laten jullie je ze overdag beneden slapen?
eigenlijk al vrij snel.
Meike was nogal onrustig in het begin en op advies van CB zijn we toen gaan inbakeren en alle slaapjes in haar bedje. Dat hielp toen hartstikke goed, Meike sliep gewoon rustiger, dus sinds ze een maand is slaapt ze alleen in bedje ( of in de auto of als we gaan wandelen).
Ze valt beneden gewoonweg niet in slaap.
Marjo

Bericht door Marjo »

Zien jullie dat?

Ik zit 's avonds achter jip. Dat is best bijzonder. Mag ook wel na een onrustige dag. Ze slapen best goed vanavond. Is echt nog maar 1 keer eerder voorgekomen. Heel onwerkelijk.
Ik zit er over te denken om ze boven te laten slapen. Ze maaien en schreeuwen elkaar wakker in de wandelwagenbak. Ik ga het morgen eens proberen. Als het zo'n dag is als vandaag loop ik alleen elk half de trap op. Goed voor de conditie.
Dank jullie wel trouwens. Ik vind dit draadje heel fijn. Doet me goed om jullie verhalen te lezen en af en toe wat van me af te schijven.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Meike heeft gisteren haar voorlopig laatste inenting gehad. We doen ze in 2-en en tot nu toe heeft ze er amper last van gehad dus dat is fijn.
Ze begint al een soort van te kruipen, ze verplaatst zich in ieder geval een richting uit als ze op de grond ligt, maar of het de goede richting is weet ik ook niet :P

En inderdaad toch leuk zo`n draadje om dingen te herkennen en te delen.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

even de titel veranderd.....
jolanda mv c/k/n

@ Karin ook een snelle dame dus!

Gisteren zijn we weer bij de ka geweest. Ze was 220 gram aangekomen in 2 weken tijd! Haar curve begint weer mooi bij te trekken. Over een maand moeten we weer terug komen. wel kreeg ik het advies om over 2 weken even te wegen bij het cb.

En donderdag mogen we weer naar het cb voor het 4 maanden consult inclusief de bijbehorende prikken.

Ik ontdekte met verschonen dat haar binnenste schaamlippen verkleefd. Iemand daar ervaring mee? Ik lees op internet heel verschillende verhalen. Zal het morgen ook aangeven op het cb. Ziet er trouwens best eng uit vind ik, ik hoop maar dat ze er geen last van krijgt.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

fijn dat ze zo aangekomen is, Jolanda.
Die schaamlipjes, nooit van gehoord, ik dacht dat dat alleen met voorhuidjes kon ( ga straks eens even kijken..... :-s )

Nog even een fijn dingetje;
Meike wilde vandaag ineens minder drinken dan gebruikelijk, dus ze heeft geen kv gekregen. Ben ik toch wel blij om.
Nu vakantie en als ik weer ga werken is ze bijna 6 maanden.
Goh, dat je daar toch opgelucht over kan zijn, dat je kindje eens wat minder drinkt ::wink:
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hee K@rin, wat fijn! Jeetje, ze is straks alweer 6 maanden he, gaat hard!!!

Joland@: ik lees net toevalling in het groeiboekje dat dit heel normaal is. Je kunt morgen natuurlijk even laten checken of ht inderdaad goed is.

Sara heeft vannacht en vandaag vaak beetjes gedronken en amper geslapen. Alleen een paar slaapjes van 30 minuten max. Ik vermoed dat er weer een sprongetje aan zit te komen. Ook wij gaan morgen naar het cb. We lopen achter met de prikjes; morgen krijgt ze de tweede. Ik ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid. Volgens mij is ze wel vrij lang nu, maat 68 zit al prima. Ze groeit harder dan Tomás, die droeg pas maat 68 met 6 maanden.
jolanda mv c/k/n

@ K@rin, ik kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht ben! Dat halfjaar ga je vol maken.

@ Ch@beli , vermoeiend! Enya had het laatst ook. Er staat me wel iets van bij dat er met 4 maanden een sprongetje is.
Succes morgen bij het cb, hopelijk heeft ze niet te veel last van de prikjes.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Wat goed dat Enya goed gegroeid is. Wow hee, worden jullie even beloond voor je harde werken!
Ohh ja, de 4 maanden sprong, die weet ik nog wel van de jongens. Pffff, vermoeiend hoor, hopelijk gaat het snel beter. Ik geniet nog maar even van de nachten tot nu toe. Evy is echt een wonder-slaapster. Al 2 weken wordt ze niet voor 5 uur wakker, en meestal zelfs rond of na 6 uur. Dan slaapt ze vanaf 21:00 a 21:30 ongeveer. En Y en D slapen nu ook heel goed. Dus ik heb en nog een stukje avond voor mezelf en lange nacht! Dat had ik 6 weken geleden niet durven te hopen, toen zat ik nog regelmatig 2 uur met haar wakker, midden in de nacht, en liep D soms nog tot 22 uur te klooien boven.
Overdag wisselt het waar ze slaapt. Soms beneden, soms boven, maar net hoe het uitkomt. Ik merk nu wel dat ze zichzelf wakker kan houden in een drukkere omgeving, dus ik vermoed dat ze wel steeds vaker op dr eigen kamertje zal slapen. Maar eigenlijk slaapt ze maar weinig overdag, heeft vast iets te maken met die lange nachten die ze maakt.

Evy wordt ook groot. In sommige kleertjes 62 prop ik haar nog, omdat ik vind dat het moet kunnen. Maar als ik eerlijk ben, gaat ze ook al hard naar maatje 68. En ze doet rolpogingen. Het lukt nog niet, maar het gaat niet lang meer duren.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Ik doe Meike soms ook nog 62 aan, omdat ze dat anders helemaal niet aan heeft gehad, maar eigenlijk past het hier ook niet echt meer, haha.

Meike is `s avonds zo onrustig de laatste tijd. Niks is goed, ze huilt als ze beneden is, als ze bij me is, als ze boven is, als ze in haar bedje ligt....Ik probeer van alles uit, maar niks is echt goed.
Als Silke op bed ligt zo`n beetje begint het gerommel.
Pijn ofzo kan het toch niet zijn want dan zou het zich niet beperken tot de avond.
Wat ik vooral lastig vind is dat niks echt goed is, een paar uur lang. Ik zou haar graag willen helpen maar dat lukt dus niet echt.

Hopelijk is dit zo`n fase die niet te lang gaat duren......
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Donderdag zijn we bij het cb geweest voor consult en tweede prikken. Het was een apart bezoek! Sara is inmiddels 65 cm en 7 kg! (sinds haar geboorte 14 cm gegroeid en bijna 4 kg aangekomen). Ze zit mooi op de lijn+1 met alles, dus netjes in verhouding. De arts was een invaller, een jonge meid met duidelijk weinig ervaring. Of het "niet gelukt" was om naar 6 voedingen te gaan, vroeg ze. En als ik "straks flesvoeding ging geven", dan moest ik ook Vit D blijven geven. Ik dacht: "wie zegt dat ik overstap op de fles??". Daar ging ze blijkbaar al vanuit. En of ik al met 4 maanden wilden bijvoeden, of 6 maanden bv wilde geven. Dan kreeg ik de folder over bijvoeden de volgende keer wel. Ik zei dat ik al wat ervaring had en ik het wel zonder folder kon redden. :wink:

Van de prikjes heeft Saartje wel wat last gehad; ze was dag 1 en 2 behoorlijk huilerig en wilde alleen mama. Gelukkig geen koorts oid.

Ze slaapt nu overdag boven en dat gaat gelukkig goed. Ik heb haar wiegje in haar kamer gezet en daar slaapt ze nu. Hij stond in onze kamer eigenlikj voor de sier, want ze slaapt nog steeds bij ons in bed. Ze maakt 's nachts ook een lange ruk; meestal slaapt ze vanaf half 8 tot de volgende ochtend 6 uur, half 7. Omdat ze bij mij in bed ligt kan ik haar voeden in haar slaap, ideaal! We hebben de avonden weer voor onszelf, echt heerlijk! Ik begin ook voor mijn gevoel weer meer tijd voor mezelf te krijgen. Sara slaapt overdag soms ook een paar uur achter elkaar, vermaakt zich goed in de box en heeft minder voedingen nodig (die ook nog eens korter duren). Echt fijn! Op werk begin ik ook weer mijn draai te vinden en 2,5 dag werken is een heerlijke luxe. Op maandagen heb ik 2 kids, op dinsdag en woensdag werk ik, donderdag ben ik alleen met Sara en vrijdag werk ik een half dagje. Ik kom weer toe aan het huishouden, heb weer tijd om lekker te koken. Kortom, voor mijn gevoel is er meer evenwicht nu. Ik kan eindelijk echt genieten van alles! Saartje is ook echt zo'n heerlijke baby! :D

@ kaatje: klinkt wel een beetje als een sprongetje. Ik had het op vakantie ook een beetje met Sara. Ze huilt nooit, maar toen had ze echt huil-/klaaguurtjes. Het heeft een week of zo geduurd en toen was het over. Hopelijk gaat deze fase bij jullie ook snel voorbij!

@ Pauwtje: wat groeit die van jou ook hard zeg! Maar E vy was ook al flink bij haar geboorte, toch? Fijn dat ze het zo goed doet.

@ Joland@: en wat fijn dat Eny@ goed aan het groeien is!! Hoe was jullie bezoek aan het cb??
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oh Chabeli, wat klinkt dat goed allemaal! Fijn hoor.

Ja, Evy groeit hard, maar de jongens groeiden harder. Ze was bij haar geboorte 4 kilo (Y en D 3 kilo en 3,2 kilo), maar met 2,5 maand was ze precies even zwaar als Y en D op die leeftijd (bijna 6,3 kilo). Ik ben benieuwd hoeveel ze volgende week gegrgoeid is, als we weer gaan wegen en meten (en prikken :()

Maar wat is er aan de hand met mijn meisje? Ze drinkt vreselijk onrustig, huilt veel, spuugt veel, valt moeilijk in slaap :( Zo ken ik haar helemaal niet. Ik vrees dat haar iets dwars zit, misschien komt er vandaag wel een dijk van een snotneus opzetten ofzo. We zullen het wel zien, maar zielig is het wel.
Marjo

Bericht door Marjo »

@kaatje: hoe gaat het nu met het drinken? Lastig die onrustige avonden. Hier is het ook rommelig vanaf de bedtijd van I ris. Of soms net tegelijk :P . Maar vaak gaat het zo om en om. Zoals gister sliep A nouk tot half 8 en E vi vanaf half 9 en zo is er altijd 1 onrustig 's avonds. Het voelt dan als heel druk en onrustig maar als je het per meisje bekijkt valt het reuze mee.

@jolanda: Super dat ze goed is gegroeid. Goed gedaan! Hoe was het bij het cb? Wat zeiden ze over de schaamlipjes. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.

@chabeli: Wat fijn dat jullie de avonden weer wat terug hebben en dat verder alles zo lekker loopt. Je hebt je week mooi ingedeeld zo. Heerlijk als je zo alleen maar kan genieten lijkt mij. Hier is het nog een beetje overleven vaak.

@Pauwtje: Heerlijk dat jij een wonder slaapster hebt. Behalve vandaag dan lees ik in je nieuwste post. Vast een sprong :P . Zou ze gaan rollen zoals je noemde?

Hier heb ik het slaaprobleem opgelost. Ze slapen niet meer samen in de wandelwagenbak. Ik heb in de box met het aankleedkussen een bedje gemaakt. Nu slaapt E vy (bij ons de lastigste slaapster) in de wagen en A nouk in de box. Kan ik Evy wat schommelen.

Qua drinken zijn ze en vooral A nouk erg onrustig. Ze klakken allebei en A nouk is erg aan het worstelen aan de borst. Continu loslaten en erg veel boeren omdat ze daardoor veel lucht meekrijgt. E vi heeft altijd gehad dat ze een enorme grote hap doet en vervolgens niet hapt. Snappen jullie? Dan blijft ze maar happen nemen. Ook laat ze erg veel los. Wordt ze ook weleens erg boos door. Ik heb echt niet het gevoel dat er sprake is van spruw. Verder hebben we allemaal nergens last van. Wel merk ik dat ze tijdens en na de voeding best onrustig zijn. Ik zit er aan te denken om iemand misschien een lk mee te laten kijken. Misschien krijg ik dat tips om ze 'netter of rustiger' te laten drinken.
jolanda mv c/k/n

Ook wij zijn donderdag naar het cb geweest. Ze weegt nu 5500 gram en is 60 cm lang. Eindelijk groeit ze nu een aantal weken achter elkaar goed! En van de prikjes had ze ook weinig last, gelukkig. Al met al een heel positief bezoek.

Het clusteren van vorige week was maar een paar dagen, daarna was het over. Ook fijn voor ml, want nu ging ze lekker slapen rond 20.00. Ik maak haar meestal nog wakker voor een late voeding en dan slaapt ze tot een uur of 7.00. Doe ik dat niet dan komt ze zelf voor een nachtvoeding of heel vroeg in de ochtend.
Haar kledingmaat verschilt heel erg. Soms past ze nog dingen maat 56 of 68, maar meestal is het 62.

@Chabeli, wat heerlijk om je bericht te lezen! Ook jij hebt er flink aan moeten trekken de eerste tijd. Maar het wordt beloond!

@ pauwtje ben je er al achter wat het is? Hier kan het soms ook een enorme poepbroek zijn.

@karin misschien last van een sprongetje? Moeite met de overgang van dag naar nacht? Ik hoop iig dat het snel voorbij is
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ik merk dat Meike eigenlijk sowieso wel lastig in slaap valt, meestal moet ik er wel naast liggen en mijn arm op haar. Dan kan ik haar wel laten liggen als ze eenmaal slaapt. Maar `s avonds is dat vaak ook niet goed genoeg- totdat ik zelf echt ga slapen (gelukkig ::wink: )
Ze drinkt nu wel weer goed, dat is wel erg fijn.

Zo te lezen bij jullie kan het erg verschillen hoe het gaat; zo gaat het heel rustig en zo is het wat drukker of andersom.
En zoals bij Marjo, als je er 2 hebt heb je dan natuurlijk wel vaak een drukker kind....Goed dat je de LK laat meekijken, het heeft mij wel wat geholpen destijds.

En Jolanda, fijn dat het nu beter gaat. Moest regelmatig aan je denken, fijn om te lezen dat ze nu goed groeit!
Marjo

Bericht door Marjo »

Jolanda: hebben ze bij het cb nog wat gezegd over de verkleving? Ik ben benieuwd.

Karin: die lk was tot nu toe iets wat in mijn hoofd opkwam. Ik heb nog niet gebeld en twijfel eigenlijk ook wel. Ik kijk het morgen even aan en beslis dan denk ik. Ga ik vandaag heel erg mijn best doen met goed aanleggen :P . Soms denk ik ook dat ik teveel melk heb. Ik zie A nouk soms echt alleen maar slikken en dus verslikken.
Tja, zo zal het zijn, soms druk en soms rustig. Net als je denkt dit is super.... wordt alles weer anders. Ik hoop dan maar dat die 2 van mij dat een beetje samen doen :wink: .
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Nou, net een hele grote poep, en terwijl ze nu op mn schoot zit, voel ik weer wat borrelen. Dus wie weet was dat het...

Dat klakken doet Evy ook terwijl ze drinkt. En verslikken en telkens een klein beetje loslaten ook, ik denk dat ik wel erg veel melk heb. Ik heb er nooit veel aandacht aan besteed, maar ik moet haar wel altijd heel goed laten boeren. De laatste 2 dagen wordt dat telkens loslaten wel heel irritant. Net alsof ze zelf niet weet of ze wel of niet wil drinken.
jolanda mv c/k/n

Klakken en regelmatig loslaten, klinkt bij mij als spruw. Weet je zeker dat dat het niet is?

Over die verkleving zeiden ze dat het heel normaal is, het komt best vaak voor en gaat bijna altijd vanzelf over. We moeten het wel in de gaten houden. Het ziet er dus enger uit dan dat het is.
Marjo

Bericht door Marjo »

Naar mijn idee is er bij spruw altijd wel sprake van loslaten en klakken, maar bij klakken en loslaten niet altijd sprake van spruw.... Tenminste dat is mijn idee. Het ging buiten de laatste voeding gisteravond op zich redelijk. Gisteravond was wel extreem echt na bijna elke slok loslaten. En daardoor lucht en moeten boeren en weer loslaten. Dan is er echt zo'n circeltje. Ze valt ook aan en duwt vervolgens de borst weg. Erg vermoeiend. Ik heb ook wel veel melk. Ik laat nu wat weglopen voor de voeding zodat ze het beter kan verwerken.

Fijn dat die verkleving heel normaal is. Ik weet nog dat I ris een navelbreuk had, iets heel anders, maar dat zag er ook best heftig uit terwijl het niks ernstigs was. Het maakt die geruststelling wel fijn.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

ik heb ook heel lang last gehad van overproductie (heb niet voor niets ruim 30 volle flessen in de vriezer staan :wink: ); na een dipje volgt hier ook steevast weer een enorme productie. Sara verslikte zich zeer regelmatig, waarna ze begon te huilen. Erg zielig. Ze had veel moeite met de grote stroom melk weg te drinken. Toen ze wat handiger in drinken werd, begon ze dus ook regelmatig los te laten om zo de melkstroom beter aan te kunnen. Ook had ze last van boeren, spugen, de hik, en schuimende (groene) poep luiers. Daarnaast groeide ze ook ontzettend hard, een keer 1,5 kg in 4 weken! En last but not least: ikzelf had 's nachts natte shirtjes, vaak verstoppingen, een bo en een dreigende bo. Gelukkig gaat dat nu een stuk beter! :)
Plaats reactie