Jasmijn -update goed gegroeid!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
michelle
J&J SANTORINI

Jasmijn -update goed gegroeid!

Bericht door michelle »

Jasmijn groeit nu toch echt te langzaam naar onze zin helaas. Ze hangt al 4dagen rond de 3420, dan weer 20 erbij, dan weer 20 eraf. Mijn productie is super dus daar ligt het niet aan, gelukkig kan ik ook goed kolven. We zijn dus begonnen met cupjes en fingerfeeding en de lk is gebeld. Wat vooral de oorzaak is denk ik is dat ze zo enorm slaperig is aan de borst. Ze drinkt 2 slokken en stopt, om vervolgens na elke slok te stoppen. We kriebelen en stimuleren ons suf om haar aan het drinken te houden maar het houdt niet over. Vandaar ook het bijvoeden. Ik hoop dat ze, wanneer ze weer wat meer gegroeid is, meer energie heeft om te drinken. Ze heeft ook lekker de hele dag en nacht kruikjes in haar bed zodat ze haar energie niet hoeft te gebruiken om zichzelf warm te houden. Ik hoop dat de lk (Geraldine Boogaard) snel terugbelt. Zij heeft veel ervaring met tepelhoedjes afbouwen vandaar dat ik haar graag wil. Duimen jullie mee dat het snel weer de goede kant opgaat?
Laatst gewijzigd door michelle op di sep 06, 2011 5:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Marijn

Bericht door Marijn »

Ik duim heel hard!
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Oh bah, dat is niet fijn! Heb je al borstcompressie geprobeerd? Misschien dat ze wat gemakkelijker kan drinken daardoor. En misschien een borstvoedingshulpset voor de bijvoeding? Ookal is je productie oke. Succes in ieder geval!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Ess
J&J SANTORINI

Bericht door Ess »

Ik duim ook!
En, ik ben er al weer zo lang uit, is het ook echt te langzaam of is het alleen beter als het sneller gaat???
Mams van Madam Mette (11 aug 06) en Bengel Bente (3 mei 08 )
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Geralda Boogaard is erg goed. Misschien is blokvoeden ook een idee. Juist om te zorgen dat ze ook de vettere achtermelk binnenkrijgt. Daar groeit ze namelijk goed op.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

he bah, ik duim voor je!
Trotse mama van J en T
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Natuurlijk duim ik met je mee. Dit is niet fijn en ik hoop dat het snel de goede kant op gaat.
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

balen zeg!hopelijk gaat ze snel weer goed drinken en komt ze weer aan!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Pauline schreef:Geralda Boogaard is erg goed. Misschien is blokvoeden ook een idee. Juist om te zorgen dat ze ook de vettere achtermelk binnenkrijgt. Daar groeit ze namelijk goed op.
Ik zat ook al aan blokvoeden te denken, maar was een beetje huiverig omdat dat ook gebruikt wordt wanneer je overproductie hebt. En in combinatie met een tepelhoedje weet ik het dan noet. Ze komt morgenavond al dus we gaan gewoon nog even zo verder.
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

[quote="Pauline"]Geralda Boogaard is erg goed.
quote]
En een fijne vrouw!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Heel veel succes! Ik hoop dat je lk jullie goed kan helpen.

Helaas weet ik uit ervaring hoe het voelt als je kindje niet goed groeit. Bij Enya werkt wisselvoeden erg goed om haar bij de les te houden. Maar dat is voor ieder kind anders.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

he wat is dit balen! Ik duim zeker mee voor verbetering!

Heb je al geprobeerd om samen met haar te liggen, huid-op-huid contact? Mag ik toch vragen waarom je met een tepelhoedje voed? Je gaf in je ander draadje aan dat het bij je andere kindjes ook niet was gelukt, maar was toch nieuwsgierig naar wat het probleem is.

Succes!!
annelinda

Bericht door annelinda »

Ik hoop dat de lk jullie morgen goede tips kan geven!
En dat Jasmijn snel goed gaat groeien!
Sietske

Bericht door Sietske »

He bah Michelle, dat geeft toch een beetje een grijs randje om die roze wolk. Ik moest ook meteen aan blokvoeden denken, maar ik zou inderdaad eerst even de komst van de lk afwachten.

Ik hoop dat Jasmijn snel gaat groeien zodat je weer volop verder kunt genieten.
MamsEveline

Bericht door MamsEveline »

Wat vervelend! en zoooooooooo herkenbaar! hier ook zo een lui meisje in het begin,maar na een week ging het prima en sindsdien groeit ze als kool.
Succes!
Denise31

Bericht door Denise31 »

Balen is dat. Ik heb hetzelfde gehad met mijn meisje (ligt misschien aan de naam, mijn meisje heet voluit Tessa Jasmijn ;-). Ze groeide ook veel te langzaam (volgens CB en huisarts) maar de lk kon niets vreemds constateren. Mijn meisje maakte verder geen ongezonde indruk en plaste ook voldoende. Ik heb het toen maar gewoon losgelaten, ik heb er op vertrouwd dat ze voldoende binnenkreeg en dat ze gewoon haar eigen groeitempo aanhoudt. En dat doet ze nu nog steeds. Ze krijgt inmiddels (a.s. vrijdag precies) 15 maanden borstvoeding en is nog altijd een klein maar fijn meiske. Met haar 8,1 kg zit ze onderin de groeicurve maar ze is verder super levendig en gezond. Mijn zoontje heeft ook altijd keurig het onderkantje van de curves gevolgd dus ik maak me echt geen zorgen. Sommige kindjes zijn nu eenmaal net iets eigenwijzer en hanteren een eigen tempo. Niets mis mee! Zolang je dochter een gezonde indruk maakt (en er verder geen aanwijsbare oorzaak is voor slecht drinken) zou ik me niet teveel zorgen maken en lekker gaan genieten. Vertrouw op je kind (dat ze zelf haar eigen tempo aanhoudt) en op je moedergevoel!
En inderdaad, Geralda is een goede lk. Ik ben gisteren bij haar geweest.
MamsEveline

Bericht door MamsEveline »

Vond het in het begin ook zo "ganzenleveren":
eerst aan de borst, dan kolven, dan fingerfeeding, en meisje wilde alleen maar slapen

maar het komt echt goed hoor!
hoe gaat het nu met haar?
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Oh wat vervelend Michelle... dat maakt je toch onzeker he? Beide meisjes hebben dit gehad (nad!ne ook lang zo)

Sokjes uit met voeden? Niet te warm dus...
Hopelijk kan de lk je ook wat helpen en sturen zodat je kleine meiske het ook wat beter lukt om goede volledige voedingen te drinken.

Succes!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

We hebben sinds gisterochtend 11:00 telkens bv na gegeven met fingerfeeding en ze woog vanochtend 3500. Duidelijk resultaat dus :D Ik hoop dat wanneer we dit een paar dagen doen ze weer sterk genoeg is om zelf door te drinken aan de borst. Dat deed ze eerst wel namelijk.

@Chabelli: mijn tepels trekken zich terug zodra er een zoekend mondje overheen glijdt. Bij Lotte was het ook deels mijn onwetendheid, ik had hem na 1 minuut voeden in het zh al te pakken, was daarna genoeg bezig met haar laten groeien (ook langzaam, moesten we ook bijvoeden met mm en voldoende stimuleren aan de borst). Pas na een paar weken heb ik af en toe zonder geprobeerd maar niet heel fanatiek.
Bij Bram was ik vastbesloten om zonder te gaan voeden, en de eerste week heb ik dat volgehouden en heeft hij gedronken uit een cupje en middels fingerfeeding. Maar ook de lk kreeg hem niet aan de borst dus op haar advies toch maar een tepelhoedje.

Ik moet zeggen dat ik qua bv erg tevreden ben over mijn kraamhulp, ze heeft me wat trucjes verteld die echt wel potentieel zouden kunnen gaan werken. Ze heeft ook net gekraamd bij een lk die zelf bevallen was en daar erg veel geleerd :D

Vanavond komt de collega van Geraldine. Dat vond ik wel een beetje jammer na al jullie positieve geluiden maar ik neem maar gewoon aan dat ze net zo goed is.
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Hopelijk gaat het deze keer wel lukken Michelle!

Ik vroeg het even, omdat ik zelf zeer vlakke tepels heb. Bij Tomás een reden voor de kraamhulp om te zeggen dat ik alleen met tepelhoedje kon voeden. Echt een ondingen, vond ik, en ook een van de redenen dat ik 'maar' 5 maanden bv heb gegeven. Bij Sara is het wel helemaal gelukt (met heel veel oefening) om haar zonder tepelhoedje te voeden. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou precies zit, maar ik hoop dat het jou ook gaat lukken om zonder te voeden!

Succes!!
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Oh echt? Ik heb wel meegekregen dat het niet soepel ging met de bv, maar niet dat dit speelde.

Ik ben benieuwd wat de lk zegt vanavond. Ben voor nu al blij dat ik de voedingen van vandaag heb kunnen sturen naar een voedingsmoment terwijl de lk komt :D
Ves

Bericht door Ves »

Oh, wat vervelend dat het nu toch zo moeizaam gaat. Ik hoop dat de lk je goed kan helpen (ze komt vanavond, toch?). Ik heb zelf ook goede ervaringen met Geralde, maar haar collega zal vast ook goed zijn.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Wat zei Tamara? (collega van Geralda?)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Volgens Tamara zou ik wbt tepels moeten kunnen voeden zonder tepelhoedje. Of dat ook daadwerkelijk gaat lukken kan ze natuurlijk niets over zeggen. We hebben geoefend en Jasmijn heeft 1x een minuut zonder gedronken. Toen liet ze weer los (doet ze met th ook vaak). Helaas was ze erg onrustig en hebben we niet (te)veel pogingen gedaan om geen aversie op te bouwen.
Aan de andere kant heeft ze ook mijn twee grootste bezwaren tegen het tepelhoedje weggenomen. De huidige tepelhoedjes zijn zo dun dat je productie er waarschijnlijk helemaal niet van keldert. En, na al 2x 5 maanden met tepelhoedje gevoed te hebben, liet ze me zien hoe je hem op de borst zet op een manier dat hij een beetje vacuum zuigt en dus veel beter blijft zitten.
Ik ga dus wel oefenen op de rustige momenten (vandaag was veel te druk) maar ik denk eigenlijk dat ik niet fanatiek genoeg ben om heel lang door te zetten hiermee. Ik vind het belangrijker dat we lekker in ons vel zitten en dat ik iedereen genoeg aandacht kan geven. Maar goed, ik ga het wel eerst een kans geven.
Oh en qua langzame groei waren we helemaal op de goede weg zoals we het deden dus dat was fijn om te horen. De wvk komt dinsdagmiddag dus dan kan ik haar weer wegen. Ik merk al wel dat ze iets krachtiger drinkt en ze komt vaker voor een voeding uit zichzelf.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Even een hart onder riem.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met alle twee. En heb ze alle twee uiteindelijk aan de borst gekregen. Maar dat het gewoon lekker loopt, is het belangrijkste, met of zonder. Dat heb ik bij M aarten heel goed voor ogen gehouden.

Ik heb kleine tepels (en kleine borsten) waar die kleine bekkies de eerste weken niets mee konden. Op advies van lk ook tepelhoedjes, maar ik heb alle zeilen bij moeten zetten om de produktie te handhaven. Het was een pittige tijd.
Bij M aarten wist ik inmiddels hoe dat werkte, dus ging het met veel moeite (heel veel voedingen, clusteren, borstcompressie), wel goed. Maar Es heeft achteraf een periode echt te weinig gehad (veel huilen, smal bekkie).

Ondertussen bleef ik oefenen zonder. Bij Es had ik door gekelderde produktie geen keuze meer. Ik heb me een weekend in huis opgesloten, R. was weg en toen is het uideindelijk gelukt (met 6 weken).
Bij M aarten duurde het dik 3 maanden, elke dag oefenen, als hij boos werd, gelijk hoedje (anders wilde hij helemaal niets meer :wink: ). En langzaam aan, met af en toe een terugval, ging het steeds beter.

Ik oefende meestal de voedingen dat hij een beetje slaperig was, dan accepteerde hij het makkelijker zonder.

Heel veel succes iig. !
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Jaaaaaa, ze woog vandaag 3820! Geen fingerfeeding meer nodig dus, ze is meer dan 300 gram aangekomen in een week, en de laatste paar dagen kreeg ze nog maar 1x per dag extra drinken.
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Yesss! Super gedaan... Heerlijk nieuws.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

goed zo!!!
Ves

Bericht door Ves »

Mooi zo! Fijn om te horen!
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Fijn voor je dat het nu de goede kant op gaat! Knap hoor dat je zo doorgezet hebt met oefenen.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

Ha fijn, zulke goede berichten!
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

MarietteD schreef:Fijn voor je dat het nu de goede kant op gaat! Knap hoor dat je zo doorgezet hebt met oefenen.
Ehh, dit is nog met tepelhoedje hoor :wink: Ze drinkt vaak nog te onrustig om goed te kunnen oefenen zonder, ze laat zo vaak los.
mAmArianne
J&J SANTORINI

Bericht door mAmArianne »

Whaaa 300gram in een week?? Wat een mooi resultaat van de extra inspanning! (dat is ons nooit gelukt zoveel in een week, bij beide meiden niet)
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Marielle

Bericht door Marielle »

Goed joh! En 300 gram is echt heel veel.
Ga zo lekker door.
Dat tepelhoedje komt wel, eerst maar goed groeien en drinken.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Wow, wat goed zeg! En dat tepelhoedje: ik heb Danique ook lang met gevoed, maar uiteindelijk haar ook zonder kunnen voeden. Laat haar eerst maar lekker drinken (en groeien!)
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Chabeli

Bericht door Chabeli »

hee wat goed!! Lekker hoor :)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Zo, dat moet je een goed gevoel geven! Je bent een kanjer dat je zo doorzet!
Plaats reactie