Jasmijn -update goed gegroeid!
Jasmijn -update goed gegroeid!
Jasmijn groeit nu toch echt te langzaam naar onze zin helaas. Ze hangt al 4dagen rond de 3420, dan weer 20 erbij, dan weer 20 eraf. Mijn productie is super dus daar ligt het niet aan, gelukkig kan ik ook goed kolven. We zijn dus begonnen met cupjes en fingerfeeding en de lk is gebeld. Wat vooral de oorzaak is denk ik is dat ze zo enorm slaperig is aan de borst. Ze drinkt 2 slokken en stopt, om vervolgens na elke slok te stoppen. We kriebelen en stimuleren ons suf om haar aan het drinken te houden maar het houdt niet over. Vandaar ook het bijvoeden. Ik hoop dat ze, wanneer ze weer wat meer gegroeid is, meer energie heeft om te drinken. Ze heeft ook lekker de hele dag en nacht kruikjes in haar bed zodat ze haar energie niet hoeft te gebruiken om zichzelf warm te houden. Ik hoop dat de lk (Geraldine Boogaard) snel terugbelt. Zij heeft veel ervaring met tepelhoedjes afbouwen vandaar dat ik haar graag wil. Duimen jullie mee dat het snel weer de goede kant opgaat?
Laatst gewijzigd door michelle op di sep 06, 2011 5:05 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Oh bah, dat is niet fijn! Heb je al borstcompressie geprobeerd? Misschien dat ze wat gemakkelijker kan drinken daardoor. En misschien een borstvoedingshulpset voor de bijvoeding? Ookal is je productie oke. Succes in ieder geval!
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Ik zat ook al aan blokvoeden te denken, maar was een beetje huiverig omdat dat ook gebruikt wordt wanneer je overproductie hebt. En in combinatie met een tepelhoedje weet ik het dan noet. Ze komt morgenavond al dus we gaan gewoon nog even zo verder.Pauline schreef:Geralda Boogaard is erg goed. Misschien is blokvoeden ook een idee. Juist om te zorgen dat ze ook de vettere achtermelk binnenkrijgt. Daar groeit ze namelijk goed op.
he wat is dit balen! Ik duim zeker mee voor verbetering!
Heb je al geprobeerd om samen met haar te liggen, huid-op-huid contact? Mag ik toch vragen waarom je met een tepelhoedje voed? Je gaf in je ander draadje aan dat het bij je andere kindjes ook niet was gelukt, maar was toch nieuwsgierig naar wat het probleem is.
Succes!!
Heb je al geprobeerd om samen met haar te liggen, huid-op-huid contact? Mag ik toch vragen waarom je met een tepelhoedje voed? Je gaf in je ander draadje aan dat het bij je andere kindjes ook niet was gelukt, maar was toch nieuwsgierig naar wat het probleem is.
Succes!!
Balen is dat. Ik heb hetzelfde gehad met mijn meisje (ligt misschien aan de naam, mijn meisje heet voluit Tessa Jasmijn
. Ze groeide ook veel te langzaam (volgens CB en huisarts) maar de lk kon niets vreemds constateren. Mijn meisje maakte verder geen ongezonde indruk en plaste ook voldoende. Ik heb het toen maar gewoon losgelaten, ik heb er op vertrouwd dat ze voldoende binnenkreeg en dat ze gewoon haar eigen groeitempo aanhoudt. En dat doet ze nu nog steeds. Ze krijgt inmiddels (a.s. vrijdag precies) 15 maanden borstvoeding en is nog altijd een klein maar fijn meiske. Met haar 8,1 kg zit ze onderin de groeicurve maar ze is verder super levendig en gezond. Mijn zoontje heeft ook altijd keurig het onderkantje van de curves gevolgd dus ik maak me echt geen zorgen. Sommige kindjes zijn nu eenmaal net iets eigenwijzer en hanteren een eigen tempo. Niets mis mee! Zolang je dochter een gezonde indruk maakt (en er verder geen aanwijsbare oorzaak is voor slecht drinken) zou ik me niet teveel zorgen maken en lekker gaan genieten. Vertrouw op je kind (dat ze zelf haar eigen tempo aanhoudt) en op je moedergevoel!
En inderdaad, Geralda is een goede lk. Ik ben gisteren bij haar geweest.

En inderdaad, Geralda is een goede lk. Ik ben gisteren bij haar geweest.
- mAmArianne
- J&J SANTORINI
Oh wat vervelend Michelle... dat maakt je toch onzeker he? Beide meisjes hebben dit gehad (nad!ne ook lang zo)
Sokjes uit met voeden? Niet te warm dus...
Hopelijk kan de lk je ook wat helpen en sturen zodat je kleine meiske het ook wat beter lukt om goede volledige voedingen te drinken.
Succes!
Sokjes uit met voeden? Niet te warm dus...
Hopelijk kan de lk je ook wat helpen en sturen zodat je kleine meiske het ook wat beter lukt om goede volledige voedingen te drinken.
Succes!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
We hebben sinds gisterochtend 11:00 telkens bv na gegeven met fingerfeeding en ze woog vanochtend 3500. Duidelijk resultaat dus
Ik hoop dat wanneer we dit een paar dagen doen ze weer sterk genoeg is om zelf door te drinken aan de borst. Dat deed ze eerst wel namelijk.
@Chabelli: mijn tepels trekken zich terug zodra er een zoekend mondje overheen glijdt. Bij Lotte was het ook deels mijn onwetendheid, ik had hem na 1 minuut voeden in het zh al te pakken, was daarna genoeg bezig met haar laten groeien (ook langzaam, moesten we ook bijvoeden met mm en voldoende stimuleren aan de borst). Pas na een paar weken heb ik af en toe zonder geprobeerd maar niet heel fanatiek.
Bij Bram was ik vastbesloten om zonder te gaan voeden, en de eerste week heb ik dat volgehouden en heeft hij gedronken uit een cupje en middels fingerfeeding. Maar ook de lk kreeg hem niet aan de borst dus op haar advies toch maar een tepelhoedje.
Ik moet zeggen dat ik qua bv erg tevreden ben over mijn kraamhulp, ze heeft me wat trucjes verteld die echt wel potentieel zouden kunnen gaan werken. Ze heeft ook net gekraamd bij een lk die zelf bevallen was en daar erg veel geleerd
Vanavond komt de collega van Geraldine. Dat vond ik wel een beetje jammer na al jullie positieve geluiden maar ik neem maar gewoon aan dat ze net zo goed is.

@Chabelli: mijn tepels trekken zich terug zodra er een zoekend mondje overheen glijdt. Bij Lotte was het ook deels mijn onwetendheid, ik had hem na 1 minuut voeden in het zh al te pakken, was daarna genoeg bezig met haar laten groeien (ook langzaam, moesten we ook bijvoeden met mm en voldoende stimuleren aan de borst). Pas na een paar weken heb ik af en toe zonder geprobeerd maar niet heel fanatiek.
Bij Bram was ik vastbesloten om zonder te gaan voeden, en de eerste week heb ik dat volgehouden en heeft hij gedronken uit een cupje en middels fingerfeeding. Maar ook de lk kreeg hem niet aan de borst dus op haar advies toch maar een tepelhoedje.
Ik moet zeggen dat ik qua bv erg tevreden ben over mijn kraamhulp, ze heeft me wat trucjes verteld die echt wel potentieel zouden kunnen gaan werken. Ze heeft ook net gekraamd bij een lk die zelf bevallen was en daar erg veel geleerd

Vanavond komt de collega van Geraldine. Dat vond ik wel een beetje jammer na al jullie positieve geluiden maar ik neem maar gewoon aan dat ze net zo goed is.
Hopelijk gaat het deze keer wel lukken Michelle!
Ik vroeg het even, omdat ik zelf zeer vlakke tepels heb. Bij Tomás een reden voor de kraamhulp om te zeggen dat ik alleen met tepelhoedje kon voeden. Echt een ondingen, vond ik, en ook een van de redenen dat ik 'maar' 5 maanden bv heb gegeven. Bij Sara is het wel helemaal gelukt (met heel veel oefening) om haar zonder tepelhoedje te voeden. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou precies zit, maar ik hoop dat het jou ook gaat lukken om zonder te voeden!
Succes!!
Ik vroeg het even, omdat ik zelf zeer vlakke tepels heb. Bij Tomás een reden voor de kraamhulp om te zeggen dat ik alleen met tepelhoedje kon voeden. Echt een ondingen, vond ik, en ook een van de redenen dat ik 'maar' 5 maanden bv heb gegeven. Bij Sara is het wel helemaal gelukt (met heel veel oefening) om haar zonder tepelhoedje te voeden. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou precies zit, maar ik hoop dat het jou ook gaat lukken om zonder te voeden!
Succes!!
Oh echt? Ik heb wel meegekregen dat het niet soepel ging met de bv, maar niet dat dit speelde.
Ik ben benieuwd wat de lk zegt vanavond. Ben voor nu al blij dat ik de voedingen van vandaag heb kunnen sturen naar een voedingsmoment terwijl de lk komt
Ik ben benieuwd wat de lk zegt vanavond. Ben voor nu al blij dat ik de voedingen van vandaag heb kunnen sturen naar een voedingsmoment terwijl de lk komt

Volgens Tamara zou ik wbt tepels moeten kunnen voeden zonder tepelhoedje. Of dat ook daadwerkelijk gaat lukken kan ze natuurlijk niets over zeggen. We hebben geoefend en Jasmijn heeft 1x een minuut zonder gedronken. Toen liet ze weer los (doet ze met th ook vaak). Helaas was ze erg onrustig en hebben we niet (te)veel pogingen gedaan om geen aversie op te bouwen.
Aan de andere kant heeft ze ook mijn twee grootste bezwaren tegen het tepelhoedje weggenomen. De huidige tepelhoedjes zijn zo dun dat je productie er waarschijnlijk helemaal niet van keldert. En, na al 2x 5 maanden met tepelhoedje gevoed te hebben, liet ze me zien hoe je hem op de borst zet op een manier dat hij een beetje vacuum zuigt en dus veel beter blijft zitten.
Ik ga dus wel oefenen op de rustige momenten (vandaag was veel te druk) maar ik denk eigenlijk dat ik niet fanatiek genoeg ben om heel lang door te zetten hiermee. Ik vind het belangrijker dat we lekker in ons vel zitten en dat ik iedereen genoeg aandacht kan geven. Maar goed, ik ga het wel eerst een kans geven.
Oh en qua langzame groei waren we helemaal op de goede weg zoals we het deden dus dat was fijn om te horen. De wvk komt dinsdagmiddag dus dan kan ik haar weer wegen. Ik merk al wel dat ze iets krachtiger drinkt en ze komt vaker voor een voeding uit zichzelf.
Aan de andere kant heeft ze ook mijn twee grootste bezwaren tegen het tepelhoedje weggenomen. De huidige tepelhoedjes zijn zo dun dat je productie er waarschijnlijk helemaal niet van keldert. En, na al 2x 5 maanden met tepelhoedje gevoed te hebben, liet ze me zien hoe je hem op de borst zet op een manier dat hij een beetje vacuum zuigt en dus veel beter blijft zitten.
Ik ga dus wel oefenen op de rustige momenten (vandaag was veel te druk) maar ik denk eigenlijk dat ik niet fanatiek genoeg ben om heel lang door te zetten hiermee. Ik vind het belangrijker dat we lekker in ons vel zitten en dat ik iedereen genoeg aandacht kan geven. Maar goed, ik ga het wel eerst een kans geven.
Oh en qua langzame groei waren we helemaal op de goede weg zoals we het deden dus dat was fijn om te horen. De wvk komt dinsdagmiddag dus dan kan ik haar weer wegen. Ik merk al wel dat ze iets krachtiger drinkt en ze komt vaker voor een voeding uit zichzelf.
Even een hart onder riem.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met alle twee. En heb ze alle twee uiteindelijk aan de borst gekregen. Maar dat het gewoon lekker loopt, is het belangrijkste, met of zonder. Dat heb ik bij M aarten heel goed voor ogen gehouden.
Ik heb kleine tepels (en kleine borsten) waar die kleine bekkies de eerste weken niets mee konden. Op advies van lk ook tepelhoedjes, maar ik heb alle zeilen bij moeten zetten om de produktie te handhaven. Het was een pittige tijd.
Bij M aarten wist ik inmiddels hoe dat werkte, dus ging het met veel moeite (heel veel voedingen, clusteren, borstcompressie), wel goed. Maar Es heeft achteraf een periode echt te weinig gehad (veel huilen, smal bekkie).
Ondertussen bleef ik oefenen zonder. Bij Es had ik door gekelderde produktie geen keuze meer. Ik heb me een weekend in huis opgesloten, R. was weg en toen is het uideindelijk gelukt (met 6 weken).
Bij M aarten duurde het dik 3 maanden, elke dag oefenen, als hij boos werd, gelijk hoedje (anders wilde hij helemaal niets meer
). En langzaam aan, met af en toe een terugval, ging het steeds beter.
Ik oefende meestal de voedingen dat hij een beetje slaperig was, dan accepteerde hij het makkelijker zonder.
Heel veel succes iig. !
Ik heb hetzelfde meegemaakt met alle twee. En heb ze alle twee uiteindelijk aan de borst gekregen. Maar dat het gewoon lekker loopt, is het belangrijkste, met of zonder. Dat heb ik bij M aarten heel goed voor ogen gehouden.
Ik heb kleine tepels (en kleine borsten) waar die kleine bekkies de eerste weken niets mee konden. Op advies van lk ook tepelhoedjes, maar ik heb alle zeilen bij moeten zetten om de produktie te handhaven. Het was een pittige tijd.
Bij M aarten wist ik inmiddels hoe dat werkte, dus ging het met veel moeite (heel veel voedingen, clusteren, borstcompressie), wel goed. Maar Es heeft achteraf een periode echt te weinig gehad (veel huilen, smal bekkie).
Ondertussen bleef ik oefenen zonder. Bij Es had ik door gekelderde produktie geen keuze meer. Ik heb me een weekend in huis opgesloten, R. was weg en toen is het uideindelijk gelukt (met 6 weken).
Bij M aarten duurde het dik 3 maanden, elke dag oefenen, als hij boos werd, gelijk hoedje (anders wilde hij helemaal niets meer

Ik oefende meestal de voedingen dat hij een beetje slaperig was, dan accepteerde hij het makkelijker zonder.
Heel veel succes iig. !
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Ehh, dit is nog met tepelhoedje hoorMarietteD schreef:Fijn voor je dat het nu de goede kant op gaat! Knap hoor dat je zo doorgezet hebt met oefenen.

- mAmArianne
- J&J SANTORINI