Ik ben bang dat ons vorige draadje echt weg is

Hier gaat het goed; we hebben een fijne vakantie gehad; we zijn een week naar Luxemburg geweest. Dat is alweer een aantal weken geleden trouwens. Volgende week gaat Lucas alweer naar school...wat gaat het hard!
Eigenlijk sinds de vakantie is Jonathan zo'n ander kind. Hij kan veel langer wakker, en ook gezellig zijn. Hij heeft nog wel 2 slaapjes nodig, is om 9.30 uur alweer echt moe, maar heeft nu ook aan 2 slaapjes precies genoeg.
Hij raced het huis door op de looptrekker en bakfiets, snapt nu ook heel goed hoe je moet sturen en dat is wel erg handig!

Hij vind het heel leuk nu om (samen) boekjes te lezen. Als ik ook maar even op de bank ga zitten pakt hij een boekje en wil erbij zitten.
Hij begint ook steeds meer te kletsen, nog niet veel verstaanbare woordjes maar hij kan toch wel heel goed duidelijk maken wat hij bedoelt.
Als hij moe wordt pakt hij z'n knuffel, klimt op schoot en knikt heel hard 'ja', en zegt ook 'ha'. Dan vraag ik of hij naar bed wil en dan grijnst hij heel hard en knikt nog harder 'ja', erg duidelijk dus

Hij drinkt nog 3 keer bij me; elke keer voor hij gaat slapen. Sinds een paar weken merk ik wel dat de productie minder wordt door de zwangerschap maar hij drinkt nog wel elke keer echt, al wordt het wel korter nu. Sinds een paar dagen duurt het wel langer voor het toeschiet en dan laat hij steeds los, hapt weer aan, maar doet dat vaak slordig en zet z'n tanden er vaak ook even in. Dat vind ik dan weer niet zo fijn....

Tandemen hoeft voor mij niet, ik zou wel zien hoe het de komende tijd zou lopen en het zou mooi zijn als het op een natuurlijke manier afgebouwd zou worden. Maar als hij dit zo blijft doen dan stop ik er binnenkort mee, ik moet er niet tegenop gaan zien elke keer.
Hij had van mij langer mogen drinken, Lucas heeft 27 maanden gehad (toen was ik ook zwanger) maar ik vind het ook wel mooi zo mochten we wel stoppen. Hij eet verder heel goed nu, daardoor kan ik het ook makkelijker loslaten. En over een paar maanden mag ik weer

Nou, een heel verhaal alweer, ik ga gauw verder met koken, ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!