choco-bom: hoe?

Moderator: Chantal

Plaats reactie
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

choco-bom: hoe?

Bericht door otje »

Nor@ wil graag een chocolade taart met haar verjaardag, dus dacht ik die leuke choco-bom met kitkats eromheen te maken. Alleen hoe maak je die precies? Iemand die me haar choco-bom geheimen wil vertellen?
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Suzanne

Bericht door Suzanne »

bodem van bastonje koeken (heel pak verkruimeld) met 50 gr gesmolten boter, samen mengen bodem van maken(in springvorm 20 bv) en hard laten worden in de koelkast.
4 dl slagroom en 400gr van de chocolade die je verkiest. chocolade mogen gewoon repen zijn die je au bain marie smelt. slagroom kloppen met wat poedersuiker. dan de gesmolten chocolade mengen met de slagroom, en als volwassenen er van eten een borrelglaasje amaretto doet het altijd goed.
op de bodem de fruffelvulling mooie laag van maken en alvast een laagje m&m's ofzo in hard laten worden.
opstijven in de koelkast (nachtje). als je de vorm eraf haalt de kitkatjes eromheen zetten. ik strik er dan meestal een mooi striklint omheen. Je kunt kitkatjes ook van te voren versieren met wat fondante figuurtjes en als hij klaar is er nog wat m&m's bovenop doen die los liggen.

succes verzekerd!
Miem

Bericht door Miem »

Ik heb hem gemaakt van biscuit (ergens is een recept, ik heb het gewoon zelf gemaakt met eieren en suiker en zelfrijzend bakmeel dacht ik) en dan als vulling had ik chocolademousse gedaan (gesmolten chocolade en slagroom enzo) en dan de kitkats met een beetje botercreme aan de zijkant geplakt. Op de bovenkant had ik slagroom gesmeerd en daarop de M&M s gegooid.

Dit was de mijne:

Afbeelding
maartjemvmart

Bericht door maartjemvmart »

Dit draadje had ik geloof ik niet moeten openen.......
Krijg ontzettend zin in chocolade nu!!

Ziet er heerlijk uit, ga ik zeker onthouden
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3383
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Ik gebruik ook chocolade biscuit, als vulling chocomouse (gewoon uit de winkel) of slagroom met vers fruit. Daarna ganache erover heen en kitkat daarmee vast plakken. ALs laatste de m&m's erop. Altijd een groot succes!

En vergis je er niet in, het is ontzettend machtig...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik vind het heerlijk om deze te maken van chocobiscuit en vullen met aardbeien/frambozenmousse, afsmeren met chocoladecreme en dan bovenop verse aardbeiden en frambozen.

Er zijn ook veel lekkerdere chocoladestaafjes dan kitkat, bijvoorbeeld bij de AH.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Bericht door ailay »

Ik heb een hele tijd terug een chocobom gemaakt voor een vriendin van me. Ik heb daarvoor een chocolate mud cake gemaakt met de Kitkatjes eromheen en de M&M's er bovenop.
otje
J&J TEXEL
Berichten: 422
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Bericht door otje »

Ah kijk, dat zijn al een heleboel ideetjes, bedankt!
It's simple, but somehow letting go's the hardest part
Plaats reactie