Tomás valt heel vaak bij het lopen. Als hij moe is, of als hij snel wilt gaan (het liefst rent die jongen ook overal naar toe ). Ik stoorde me er nooit zoveel aan, komt wel goed dacht ik. Maar vandaag zei mijn oma dat het haar ook op was gevallen dat hij met voetballen vaak viel. En nu ik erover nadenk, mijn nichtje is bijna 3,5 en die zie ik zelden vallen.
Uhmmm ja, meestal niet thuis. Maar op school valt ze best vaak. Soms kan het aan te kleine schoenen liggen. Maar Merel is gewoon wat "onhandig", maar ja als ik zulke lange benen zou hebben..dan zou ik ook sneller in de knoop liggen denk ik
nee eigenlijk niet. femke haar benen zitten wel onder de blauwe plekken, maar dat komt door het stoten tegen trap\kist\tafel enz.
staan zijn voetjes wel normaal? mijn nichtje haar voeten stonden toen echt heel ver naar binnen toe en viel ook de hele tijd. nu is ze 5 jaar en zijn haar benen sterker geworden. voeten staan nog steeds wel naar binnen maar ze valt niet zo vaak meer.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Wytse viel ook niet zo vaak, maar was ook rustiger. Marrit rent ook altijd, en valt dus ook vaker, zeker toen ze nog 2 was. de laatste maanden lijkt haar motoriek flink vooruit te zijn gegaan (ze rent nu echt als een kleuter zeg maar, niet meer als een dreumes/peuter) en het gaat nu veel beter. Ik denk eigenlijk dat het er bij sommige kinderen bij hoort.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
hmm niet zoveel herkenning dus...Tomás is wel echt een druk kind. Als we op stap gaan, gaat hij meestal ook rennend. Pas sinds een week of twee lukt het ook om hem af en toe naast ons te laten lopen, maar voornamelijk rent hij voor ons uit. Misschien dat het daar ook wel aan ligt.
Chantal schreef:nee eigenlijk niet. femke haar benen zitten wel onder de blauwe plekken, maar dat komt door het stoten tegen trap\kist\tafel enz.
Zelfde hier. Maar Emma is ook niet zo'n renner/springer, dat scheelt ook wel denk ik.
femke juist wel
ze is het stoerste meisje uit de klas... vriendje van haar zegt altijd dat ze pakkertje spelen met de jongens. meisjes mogen echt niet mee doen, maar femke wel
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
V incent valt ook vaak. Hij is natuurlijk wel iets jonger. Het gebeurt vooral als hij moe is of als hij hard loopt te rennen. Hij kijkt ook niet goed uit, soms in gedachten verzonken, soms naar dingen om zich heen kijkend. Dan kan hij ook zomaar ergens tegenaan lopen. Ik hoop dat het beter wordt als hij iets ouder is...
Joris viel ook vaak, is laatste tijd wel minder. Maar als hij moe is struikelt hij nog steeds, tilt zijn voeten dan niet goed op. Op het kdv vinden ze hem echt lopen als een jongen: slordig. Schijnt bij jongens vaker voor te komen.
david halt heel vaak. hij rent inderdaad ook altijd en let gewoon niet op. hij struikelt over takjes, steentjes of zijn eigen voeten. hij is op zich motorisch wel heel sterk, maar gewoon heel wild.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Walt valt heel vaak, maar zijn motoriek ligt erg ver achter, net als zijn evenwicht. En verder dan wij hadden ingeschat. Dus of je iets aan mijn antwoord hebt??
Maak je je zorgen? Dan kun je het toch door een fysio laten nakijken, die zal echt wel zeggen of je je zorgen moet maken of niet.
J0p1e, mama van Fl00r (18-01-2006) en W@lt (07-01-2008)
Toen Jordi zo oud was viel hij ook heel vaak. Zijn knieeen zaten altijd onder de plekken. Hij had ook een beetje x benen toen maar dat is nu helemaal goed. Hij valt nu nog wel eens, maar echt niet meer zoals toen hij rond de 3 jaar oud was, en dat is meestal ook omdat het altijd een beetje gek moet met hem. Het is wel een beetje een clowntje met gekke bewegingen dus ja dan val je wel eens.
Astrid mv Jordi (21/3-02), Isa (8/9-07) en Robin (6/11-10)
Hier valt ze ook vaak, al gaat het de laatste tijd iets beter. Soms gaat het lang goed en dan gaat het weer bij elke scheve stoeptegel mis. Regelmatig open knieen, blauwe plekken en in het verleden vaak tanden door de lip....
J kust overal wel de grond. Die valt heel erg veel.
Gewoon door niet goed opletten. Of juist wel opletten, maar dan op andere dingen. Kleine beestjes, bloemetjes, e.d.
J laat heel wat kuilen achter op de aarde......
I.sis valt niet vaak, dat viel me onlangs nog op toen ik bedacht dat ik als kind constant met pleisters op mijn knieën rondliep. Ik denk dat ze motorisch wat sterker is dan ik.