Tandarts UPDATE 20-8

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Linkje
J&J SANTORINI

Tandarts UPDATE 20-8

Bericht door Linkje »

Ik moet even kwijt dat Je!mer echt een ontzettend grote vent is, en een bikkeltje!!

Hij was vanochtend buiten aan het (loop)fietsen, en stunten natuurlijk... heel hard aan komen fietsen en dan op het laatste moment je stuur omgooien, en dat ging dus fout! Dus hij lanceerde zichzelf van z'n fiets af, en landde heel handig op z'n mond. Resultaat: een scheur in z'n voortand. :(
Dus meteen de tandarts gebeld (waar ik gisteren nog was om een verstandskies te laten trekken) en we konden gelukkig 20 minuten later al terecht.
Helaas is het geen oppervlakkig scheurtje, maar ging ie helemaal rondom. Normaal gesproken zou hij het boren en vullen, maar hij wilde Je!mer niet met 2,5 jaar al een tandartstrauma bezorgen. Dus hij heeft het alleen schoongeblazen en vastgezet met een vulling. En nu is het dus afwachten wat er gaat gebeuren, het kan zijn dat dit gewoon blijft zitten, maar het kan ook alsnog loslaten. En dan moet ie dus wel rigoureuzer te werk gaan... Dus we hopen dat dit nog een hele tijd blijft zitten, en Je!mer niet weer vol op z'n mond valt. Al is de kans op dat laatste erg klein, op de een of andere manier ziet ie altijd kans op z'n koppie te landen!
Maar wat was mijn kleine mannetje stoer!! Hij vond het echt heel erg spannend, de hele tijd huilen en knuffelen, maar hij heeft het heel erg goed gedaan. Hij bleef doodstil in de stoel zitten (op af en toe een snik na), deed netjes z' mond open en hield 'm ook open! De tranen liepen langs z'n wangen, je kon mijn hart horen breken (en m'n tsr zien, maar dat is een ander draadje geloof ik :) ), maar hij gaf geen kik!
En volgens mij heeft ie er ook geen trauma van opgelopen, want toen we bijna de deur uit zouden, wilde de tandarts nog even voelen of er geen scherpe kantjes aan zaten, en toen liep ie heel rustig naar hem toe en deed z'n mond weer open (en zei heel schattig "Iehhhh" net als bij het tandenpoetsen).
Toen gingen we weg, zei hij "Dahaa" en zwaaide even naar de beste man! :D
Laatst gewijzigd door Linkje op di sep 20, 2011 8:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
Miem

Bericht door Miem »

Wat fijn dat de ta ook zo meedacht! Ik hoop dat het heel lang blijft zitten zeg!
Eve71ne
J&J HAWAII

Bericht door Eve71ne »

Nou petje af hoor, niet alleen voor J3lmer maar ook voor de tandarts. Het zal voor hem ook best spannend zijn geweest om zo´n jong kind in z´n stoel te hebben. Ik hoop dat het allemaal een hele tijd goed vast blijft zitten en je niet weer met hem naar de tandarts hoeft!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Suuz

Bericht door Suuz »

erg goed zeg!

Hopelijk valt hij er niet nogmaals op. Hier helaas wel gebeurd. en de tand die niet goed was zit nog en de tand ernaarst ging eruit.. :( Zit alleen een gat in de slechte tand zag ik laatst.. dus wij straks ook weer naar de tandarts.. Hopelijk gedraagt hij net als j elmer! echt een bikkel hoor!

ps. ja die tsr hahahah ;)
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Helaas, het heeft niet gewerkt!

Vorige week had ik al het idee dat het tandje verder gescheurd was, ik mocht er met tandenpoetsen helemaal niet aanzitten, en met eten ontzag ie het ook.
Nou moesten we vandaag toch naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle, dus Je!mer mocht ook weer even in de stoel. En dat vond ie helemaal niet erg trouwens! Toen de tandarts er met het haakje tegenaan duwde zag ik het al wel: de hele achterkant van de tand was losgekomen van de voorkant en zat alleen nog maar vast in z'n tandvlees. :shock:
Dus de tandarts zei dat ie het losse stukje ging trekken. In overleg hebben we dat zonder verdoving gedaan omdat het bijna niet meer vastzat. Ik denk namelijk dat ie de verdoving enger zou hebben gevonden, vooral het dove gevoel en het vreemde gevoel wanneer je slikt.
En weer was mijn kleine jongen een hele grote jongen!! Hij moest natuurlijk wel huilen, maar dat duurde maar even. En toen ie wegging gaf ie de tandarts weer netjes een handje en hij zwaaide ook weer even.
Ik ben zo trots!!
En het was een goede beslissing, want hij lijkt er nu geen last meer van te hebben. :D
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
wennetje

Bericht door wennetje »

Zo wat een bikkel!
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

bikkeltje!!
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

tjee wat een bikkel is het zeg!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

wow!! wat een bikkel!
en dan ga ik met trillende knietjes erheen!(shame)
Trotse mama van J en T
Miep
J&J TEXEL

Bericht door Miep »

Wat een bikkeltje!
Mama van zoon A (mei 2009) en dochter W (augustus 2011)
Suuz

Bericht door Suuz »

idd een bikkel!
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wat goed zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal trots bent op zo'n moment. Hopelijk is het nu klaar met de tandartsperikelen?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Jeetje wat een stoere vent.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Marielle

Bericht door Marielle »

Wat een stoere vent!
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Wow echt heel stoer zeg. Ik denk echt dat er maar weinig kindjes zijn bij wie dat zo dapper gaat.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Plaats reactie