Klaagdraadje over nachtvoedingen

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
@ri

Klaagdraadje over nachtvoedingen

Bericht door @ri »

Ik kan het vorige draadje ff niet meer vinden, en moet ff klagen hoor. 6 maanden was het prima vol te houden. Werken, gezin, borstvoeding, nachtvoedingen; allemaal geen probleem. Maar is O erg onrustig 's nachts, wil veel drinken of bij mij liggen (en dat vind ik toch nog wel eng) en is A rond 6 uur klaarwakker. En nu ben ik moe!

Iemand ervaring bij onrust met 6 mnd? Bijvoeding kan het nog niet zijn, en ik voel wel 2 bobbels op haar kaakje. Overdag komt ze ook zo wel een keer of 6, maar als ze niet wil drinken wil ze ook echt niet, ook al probeer ik haar extra aan te leggen. Waar ze eerder 's nachts kreetjes maakte en ik haar half-slapend (zij dus :-)) voedde, is ze nu klaarwakker elke voeding. Ik wil echt doorgaan met bv en weet dat kv niet de oplossing is, maar ik ben even de motivatie een klein beetje kwijt. Iemand nog tips/aanbevelingen/hart onder de riem of iets soortgelijks over? ;-)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

hier onrust met 5 maanden, vaker wakker s nachts en dan ook klaarwakker ipv dat ze half slapend bij me dronk. Vannacht draaide ze wild alle kanten op en heb ik haar uiteindelijk tegen me aangelegd zodat ze dat niet meer kon en toen viel ze gelukkig weer in slaap.

ik denk ook dat het eerste tandje eraan komt. Heb je iets om het tandvlees mee in te smeren? misschien slaapt ze dan rustiger, hier lijkt het wel wat te helpen (van 15x naar 3x wakker)

Kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is met ook nog een tweede kindje dat vroeg wakker is. Sterkte hoor
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oh ja, herkenning van d oudste 2. Van Evy weet ik het natuurlijk nog niet :)
Met 4 maanden werden ze s nachts weer onrustiger en met 6 maanden was het er nog niet beter op geworden. Wat vaker voeden vind ik niet erg, maar dat echte klaarwakker s nachts, vreselijk! En na 6 maanden nachtvoedingen ben je gewoon moe en ben je wel eens toe aan lange nachten.
Verder geen tips ofzo, helaas.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Claudiac

Bericht door Claudiac »

En de ervaring hier met tandjes is dat het dan weer gewoon door gaat! Dus nog even volhouden, na een paar jaar weet je het niet eens meer.

Helpt dat? :D
liesluc

Bericht door liesluc »

Kan het zijn dat O zich meer bewust is van haar omgeving en dat alles
's nachts gaat verwerken?
In ieder geval herkenbaar hier bij alledrie de kids.
En dat kv geen garantie geeft op doorslapen bewijst ons buurjongentje wel.
Hij is nu 1.5 jaar en slaapt ook nog steeds niet door.
Maar ik herken je gevoelens wel hoor.
Leah heeft vanaf dat ze 3mnd was, ook ongeveer 3 mnd doorgeslapen en ineens was dat voorbij.
Ze is nu bijna 1 jaar en komt nog steeds meerdere keren per nacht.
Volhouden maar meis.
Laatst gewijzigd door liesluc op di jul 26, 2011 4:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
@ri

Bericht door @ri »

liesluc schreef:Kan het zijn dat O zich meer bewust is van haar omgeving en dat alles
's nachts gaat verwerken?
Leah heeft vanaf dat ze 3mnd was, ook ongeveer 3 mnd doorgeslapen en ineens was dat voorbij.
Ze is nu bijna 1 jaar en komt nog steeds meerdere keren per nacht.
Volhouden maar meis.
Thanx! O heeft tot nu toe 5 keer een nacht doorgeslapen. Maar opzich hoeft dat helemaal niet. Alleen die onrust, daar word je wel een beetje gek van. En het feit dat ze gelijk een enorme keel op zet 's nachts als het haar niet snel genoeg gaat.. Maar ze moet vast veel verwerken, ongetwijfeld.
ClaudiaC schreef:Helpt dat? :D
Ehh nee :D
Ana schreef:Heb je iets om het tandvlees mee in te smeren?
Vast nog wel bij A, zal eens even kijken.

Verder heb ik Biobim gekocht vandaag, en net een beetje pap van gemaakt. Dat lustte ze wel, dus ik ga morgenavond denk ik kolven en dan een fles geven met Biobim. Ben eigenlijk niet zo van de papflessen, maar goed, ze is 6 mnd en wie weet helpt het.. En vanavond heel vroeg naar bed!
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ik heb even dit draadje opgezocht want heb even behoefte om lekker te klagen. De hele week is het al bal s nachts.
Mijn man zit dan met haar tv te kijken, ik geef weer extra voedingen ipv dat het minder wordt en de buren vragen waarom ze elke nacht zo huilt.
Vannacht was ze van half 12 tot half 4 zo ongeveer wakker..... dat was wel de topnacht.
en nu neem ik gewoon nog een bak koffie, jammer dan.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Herkenning herkenning herkenning! Helpt het als ik zeg dat Liv al bijna 2 maanden doorslaapt en niet meer naar borstvoeding taalt s'nachts? Wie had dat nou ooit verwacht! Hier was het altijd raak met tanden, ziek zijn en de hele reutemeteut. Liv sliep haar eerste nacht door toen ze ruim 1 was dus ik vind O een snelle tante ;) Finn sliep met 11 weken van 8 tot 8 zonder voeding dus ik was altijd wat verwend.

het went maar nu ze niet meer onrustig is s;'nachts is het wel een zaligheid inderdaad. Ik heb ook wat afgeklaagd! Het hielpt nooit ;) maar luchtte wel op!
Groetjes Dorien mv F(20) en L (15)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

oh ik doe ook ff mee. Sara heeft een paar weken klokje rond geslapen, maar het is alweer een week of twee raak 's nachts. Ze slaapt bij ons in bed, dus als zij onrustig is, dan ben ik dat ook. :cry: En dan hebben we Tomás er ook nog weleens bij, dan is het helemaal feest. Sara wordt wakker van Tomás en wil spelen, Tomás wordt wakker van Sara als zij begint te klagen. :? Ik ben moe! Maar goed, ze is alweer bijna 6 maanden en die maanden zijn voorbij gevlogen, dus de komende maanden zullen vast ook wel voorbij vliegen. Er komt een tijd waarop ik met weemoed naar die nachtvoedingen zal terugkijken :wink:
KarinH

Bericht door KarinH »

Ik weet niet of het helpt (denk het niet echt :wink: ), maar tot 12 maanden was gewoon enorm bagger hier (ziek, tandjes, ontwikkelen, prikkels verwerken), daarna nog tot 24 maanden periodes erg onrustig... MAAR ik heb het overleefd en vanaf 2 jaar ging de knop helemaal om, Eveline slaapt vanaf die tijd zo ontzettend, ontzettend goed! En ik ben al die gebroken nachten al weer helemaal vergeten... :o

(helaas is de 6-uur-wakker-wakker-wakker hier nog steeds niet verdwenen, Christian is en blijft een vroege vogel :? )

Heel veel sterkte, als je er midden in zit is het zooooooooooooo zwaar en lijkt het alsof het nooit meer wat zal worden, maar echt je bent sterk genoeg om gewoon door te zetten en het wordt echt een keer beter!

Wat mij enorm geholpen heeft, is dat ik het heb 'losgelaten' met 6 maanden, gewoon geaccepteerd dat het nu eenmaal zo was, dat mijn dochter nu eenmaal geen slaapwonder met slechts 5 voedingen per dag was en me niet meer zo lopen opvreten over de onrust, vele voeden, slaapgebrek etc. Dat was een knop in mijn hoofd die om moest, maar toen die eenmaal om was voelde ik me een stuk minder moe, terwijl er feitelijk aan de nachten niets veranderd was.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

ik ben nu maar alleen gaan slapen want we werden alle twee hoe langer hoe moeier.
Hoe doen jullie dat trouwens? Of slapen jullie mannen gewoon door ook al ligt hij ernaast?
Maar na haar laatste voeding van zo rond 5.00 is Meike ook onrustig, en dat is best vermoeiend. (Met nog 2 voedingen daarvoor).
Vooral als ik moet werken vind ik het pittig, daar had ik laatst een speciaal draadje over.
Het idee dat dit ons laatste kindje is helpt een beetje, als ze doorslaapt dan hoef ik niet nog ooit nog eens die nachten doorstaan. Alhoewel, dan gaat Merlijn denk ik net zo`n beetje tegen die tijd het uitgaansleven verkennen....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Mamalon
J&J HAWAII

Bericht door Mamalon »

kaatje71 schreef:Alhoewel, dan gaat Merlijn denk ik net zo`n beetje tegen die tijd het uitgaansleven verkennen....
hihi niet alle dagen van de week, mag ik hopen...

Maar eh. Ik herken alle verhalen.

Lieke is anderhalf geweest en heeft pas vijf nachten doorgeslapen (tot na 04.00). Er is al-tijd wat. Als het nu met twee voedingen gewoon klaar was... Maar nee. Het is die onrust. We zitten bij een kinderarts en zijn nu doorverwezen naar een begeleidingstraject. Omdat we niet wilden proberen om haar te laten huilen en zo "aangeleerd gedrag" af te leren. Ik verwacht geen wonderen. En ik heb me er inderdaad ook bij neergelegd dat het bij deze tropenjaren hoort. Maar functioneren op mijn werk lukt zeker niet goed genoeg. Het liefst zou ik tijdelijk minder gaan werken maar daar staat mijn baas niet achter. Bovendien wil ik geen contractwijziging aangaan want binnenkort staat er een reorganisatie op het spel (def. per jan 2013).

De taakverdeling is bij ons: Belle wordt verzorgd door mijn vriend, Lieke door mij. Ik neem haar bij de eerste keer wakker worden naast me in bed. Belle slaapt erg goed en mijn vriend slaapt niet zo goed door de onrust van Lieke maar hij kan 's nachts bijzonder onredelijk en boos zijn, en bovendien ligt hij veel langer wakker dan ik. En is overdag veel sneller chagrijnig door oververmoeidheid. Dus.... Ik doe alles. En dat is te zwaar, ik ben nu net twee weken thuisgeweest om uit te rusten. Ik heb enorm veel geslapen. We hebben nu afgesproken de taken iets meer te verdelen maar in praktijk heb ik de reflex meteen op Lieke te reageren.

Nu ja, ik wens iedereen veel sterkte, liefde en geduld.
Mamalon
Suuz

Bericht door Suuz »

Ik klaag ook ff mee...

P heeft de laatste tijd erg veel behoefte snachts te komen. Mijn borsten werken gelukkig ook niet altijd mee.. dus van de 3x dat ze komt geven mijn borsten maar 1x melk. Maar goed.. als ik nou de eerste keer wel melk zou geven zou ze dan misschien doorpakken?

zucht. Pas nr 3 komt er melk. Ik vond het tot een paar maanden niet erg, maar nu vind ik het wel vervelender worden en ben er eigenlijk wel klaar mee om eerlijk te zeggen. Maar ja ze drinkt alleen van 15 uur tot 4.30 uur.

Ok hier mijn eerste klaag hahahahha..

Jullie ook veel sterkte!
monique3

Bericht door monique3 »

Fijn om dit te lezen hoor, herkenning!!!!
Andreas is al wel wat ouder maar komt ook nog minstens 3/4 keer 's nachts. Hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. We zitten nu weer in een 'tandjes komen door' fase, dus dan komt ie nog vaker, zucht.
Hier ook een takenverdeling, m'n man neemt Anna-Maria voor z'n rekening, dus doet haar naar bed 's avonds en als ze wakker wordt (meestal niet) regelt hij dat. Zij slapen samen op een kamer. En ik doe Andreas. Soms als ik het echt niet meer trek en Andreas is erg onrustig en soms zelfs klaarwakker 's nachts, dan maak ik m'n man wakker en gaat hij even een half uur of uurtje naar beneden en dan voed ik weer en valt Andreas meestal wel in slaap.
Ik heb het geluk dat Anna-Maria ook nog slaapt 's middags en ik niet werk, dus ik lig 's middags regelmatig samen met de kids ook in bed (man trouwens ook wel eens, is hier heel gewoon: siesta_).
Ik moet zeggen dat ik er wel goed zat van ben, maar wil hem ook niet laten huilen. Het is wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben.
kaatje71
J&J MALEDIVEN

Bericht door kaatje71 »

Mamalon schreef:
kaatje71 schreef:Alhoewel, dan gaat Merlijn denk ik net zo`n beetje tegen die tijd het uitgaansleven verkennen....
hihi niet alle dagen van de week, mag ik hopen...
oh ja dat is zo. Had ik zelf even niet bedacht.... ::roll:
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
jolanda mv c/k/n

Bericht door jolanda mv c/k/n »

Zucht, wat een herkenning!

Enya sliep ooit gewoon door, maar dat is niet meer. Nu heeft ze regelmatig een nacht, vooral als ik een paar dagen heb gewerkt, dat ze om het uur komt. Vaak wil ze dan alleen maar bij me zijn en mijn borst in haar mond voelen. Dan valt ze weer in slaap, maar als ze me dan even niet voelt is ze gelijk weer wakker. Erg vermoeiend, zeker als ik dan nog moet werken de dag erna.
Ana
J&J MAURITIUS

Re: Klaagdraadje over nachtvoedingen

Bericht door Ana »

ik vind het zo fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
als ik dan midden in de nacht met een brullend kleintje zit, dan denk ik daar maar even aan.
en dat het een fase is...
enig idee waarom J0ela elke avond om klokslag half 11 wakker wordt en dan vervolgens zich helemaal overstuur maakt? Het enige dat helpt is haar uit de slaapkamer nemen, dat zal vast ook niet goed zijn maar dat gillen is ook te erg.
maar vannacht ging ze vervolgens echt niet meer slapen tot uur.
ik weet niet meer waarom ze zo moeilijk slaapt, ook overdag krijg ik haar heel moeilijk in slaap. Zijn het de tandjes (score tot nu toe: nul) ligt het aan iets in de voeding of is het iets anders? maar het lijkt ons wel dat ze pijn heeft.
Plaats reactie