Het is knap, maar het verschilt zo per kind.
R uben kon op de leeftijd die D äphny nu heeft echt al wel praten. D äphny zegt alleen maar mama/papa en van sommige dingen begrijp ik wat ze bedoelt, maar om nou te zeggen dat het praten is. Het is meer brabbelen met wat handen/voeten erbij. Zo pikte R uben heel snel de babygebaren op, maar D äphny doet daar dus helemaals niets mee. Daarbij heeft ze 2 broers die wel rennen voor haar, dus waarom zou je gaan praten
Maar om even met jouw 2 jarige te vergelijken. Onze zoons zijn natuurlijk wel uit hetzelfde jaar, maar R uben is net wat ouder. Hij kan ook al heel veel benoemen. Praat tegenwoordig ook echt volzinnen. Kan tot 12 tellen, weet alle kleuren, benoemt idd warm/koud, hoog/laag, klein/groot. Hij lijkt al letters te herkennen. (zeker die van zijn eigen naam) Toch denk ik dat de meeste kinderen rond 4/5 jaar hetzelfde kunstje kunnen

. Natuurlijk is het knap dat ze het kunnen, maar waar het ene kind goed is in tekenen is het andere kind goed in rekenen. Zo gaat dat volgens mij ook op bij de peuters. De ene is zeer taalvaardig, de ander is motorisch wat sterker.
In elk geval lekker van genieten!

mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)