Anti oma?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
KarinH

Anti oma?

Bericht door KarinH »

Eveline is een eigenzinnig meisje, met heel duidelijke mening/voorkeur. Altijd al zo geweest. Ze is vrij eenkennig geweest en heeft een tijdje ook niets van papa willen weten. Inmiddels is papa ook heel leuk en nu maakt het niet zo veel meer uit of het nu papa of mama is.

Tegenover anderen is ze ook ontdooid, maar het valt wel op dat ze eigenlijk alleen maar mannelijk gezelschap opzoekt. :wink:
Ze is knettergek op haar beide opa's, knuffelt, zingt, speelt, klautert, klimt, het is vaak opa voor en opa na als we in gezelschap zijn. Ze speelt vaak met haar neefje (3,5 jaar), maar helemaal nooit met haar nichtje (ruim 2,5 jaar). Op kinderdagverblijf hoor ik vooral over de jongetjes (hoewel ze daar ook wel met meisjes speelt).

Oke, niets mis mee, maar... is het normaal dat ze dan zo enorm anti-oma is? De beide oma's mogen helemaal niets, ze kijkt ze zelfs bijna niet aan, praat er bijna niet tegen (behalve om sap of koekje te vragen of zo :roll: ), en zal al helemaal niet spelen, op schoot zitten, knuffelen, kussen etc. Oma's mogen haar eigenlijk niet eens aanraken en het liefst worden oma's simpelweg genegeerd.

Wat zou het toch zijn? Is dit weer zo'n typische peuterfase? Ik voel me er soms wel een beetje opgelaten onder, hoewel ik er natuurlijk niets aan kan doen. Vooral mijn eigen moeder is hier best verdrietig onder en heeft me al vaker gevraagd of ik weet waarom Eveline zo reageert...
Miranda
J&J HAWAII

Re: Anti oma?

Bericht door Miranda »

IK herken het niet echt. Marit heeft wel een tijdje gehad dat ze niets van mijn moeder wilde weten, maar mijn schoonmoeder daarentegen was haar beste vriendin. Dat ze niets van mijn moeder wilde weten heeft ook voornamelijk met mijn moeder te maken, lag niet aan Marit.
Marit heeft het juist heel erg dat ze niets van mannen wil weten (hopelijk trekt dat over een aantal jaren toch bij :lol: )
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Laura had het met mijn schoonmoeder, die juist zo haar best deed om in de gratie te vallen/blijven. Kado's en snoep en veel aandacht hielpen niet. Ze deed dan wel eens leuker tegen mijn moeder, die veel minder leuk deed. Misschien doen bij jou ook de oma's teveel hun best? Uiteindelijk trekt het wel bij hoor.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier ook zo'n madam die niks van de oma's wil weten.. en alleen opa is tof.
Hanne

Bericht door Hanne »

leander is altijd dol op mijn moeder geweest en minder op mijn schoonmoeder. de laatste weet ook niet goed hoe ze met hem moet omgaan. ze snapt hem gewoon helemaal niet. dus daar is wel een duidelijke reden voor. Espen vindt iedereen nog lief.
petra1969
J&J HAWAII

Bericht door petra1969 »

Elise is ook heel lang eenkennig geweest. Mijn zwager vond ze leuk, maar verder niemand. Ook oma niet. Gelukkig had mijn schoonmoeder er alle begrip voor en drong ze verder niet aan. Dat zou ook alleen maar averechts gewerkt hebben. Sinds ze een jaar of 4 is, is het goed. Elise is nu gek op oma.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (34), Sandrina (32), Sarah (20), Elise (19) en Cay (16)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
loet78
J&J HAWAII

Bericht door loet78 »

Herkenbaar hoor.
Nin@ was ook heel erg eenkennig. Ik noemde haar altijd koalabeertje. Ze klemde zich altijd aan mijn nek vast als we ergens naar toegingen.
Papa en opa waren haar favoriete mannen, en van de oma's moest ze weinig weten vooral van mijn moeder. Ik heb het zo gelaten en niets afgedwongen (ik moest vroeger iedereen gedag zoenen van mijn ouders, tot op de dag van vandaag heb ik een hekel aan zoenen tijdens feestjes ed)
Nu is het omgekeerd, ze heeft niets met mannen! (behalve opa en papa) Het heeft de badmeester ook weken geduurd voordat hij een beetje vertrouwen had gewonnen.
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

fr heeft ook veel meer met mijn moeder dan met mijn schoonmoeder...
je krijgt af en toe een vraag van fr van is oms texel ook lief?
maarja mijn schoonmoeder is natuurlijk ziek en kan heel weinig hebben dus dat speelt denk ik ook wel mee...
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
marretje

Bericht door marretje »

Hier verschilt het van kind tot kind van ook van opa en oma.

J is gewoon gek op mannen, dat is duidelijke zaak.
A is wisselend.
T heeft liever vrouwen om zich heen, maar mijn schoonvader, daar is hij gek op!

Mar
wennetje

Bericht door wennetje »

Joris is ook erg gek op mannen, die zijn schaars in mijn omgeving; geen partner, geen opa, vrijgezelle vriendinnen dus volgens mij is dat omdat ze zo bijzonder zijn ;-)

Maar heeft ze het ook echt steevast bij andere vrouwen? Hoe vindt ze de leidsters van het kdv? Klimt ze bij hen op schoot en haalt daar een knuffel? Want het kan ook de pech zijn dat het gewoon niet botert met de beide oma's. Joris wil bijvoorbeeld niets weten van mijn schoonzus, wel lullig, want zij wil zo graag knuffelen met hem. Hij loopt het liefst met een grote boog om haar heen en ik vermoed omdat ze te graag wil. Gaat vast vanzelf weer over.
Ineke
J&J MAURITIUS

Bericht door Ineke »

Het is wel enigszins herkenbaar. Femke is niet anti-oma, maar trekt gewoon meer naar de opa's toe. Vooral naar mijn vader. Gisteren nog. Ze wilde opa bellen, om te vertellen dat ze op het potje had gepoept (eigenlijk wilde ze dat de goede man 200 km ging rijden om de inhoud van het potje te bekijken), maar mijn moeder nam op. Toen riep ze dus heel teleurgesteld tegen mijn moeder:
'Nee, dat is niet goed. Ik wil het aan opa vertellen, niet aan oma.'
Autch....
Gelukkig kan mijn moeder daar wel om lachen. Jelle trekt weer meer naar haar toe dan naar mijn vader en zo is de zaak leuk in evenwicht.
1neke, mama van Je11e (10-10-2006) en Femk3 (07-09-09)
Plaats reactie