Bestaat hier ook een goedkopere variant van?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Esther
J&J MALEDIVEN

Bestaat hier ook een goedkopere variant van?

Bericht door Esther »

Dit lijkt ons ideaal:

Afbeelding

En we kenden ook de Bloom kinderstoel:

Afbeelding

Dit zijn 2 oplossingen voor het wipstoeltje-op-de-vloer-probleem, die ook nog een beetje duurzaam (en mooi) zijn. Bestaan er meer varianten van deze dingen? Deze zijn wel erg prijzig!
Ik ben dus op zoek naar iets waarin een baby kan zitten / liggen en dat op tafelhoogte is / gezet kan worden. Liever geen schoot, dat eet zo lastig :wink:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Mieke

Re: Bestaat hier ook een goedkopere variant van?

Bericht door Mieke »

Mijn vriendin heeft de bovenste, ik zal haar eens vragen waar ze die gekocht heeft.
Hij is inderdaad ideaal!
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Wij hebben voor Nadí, toen ze goed kon zitten, een hangstoeltje gekocht. Die hang je letterlijk aan je tafel. Wij vonden het ideaal!

http://img195.imageshack.us/img195/1916/27032010014.jpg
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Ik heb nog niets goedkopers voorbij zien komen. Ze zien er inderdaad wel praktisch uit. Wij hebben nu de tafel uitgeschoven staan, en zo kan Abel met de wipstoel op tafel erbij zitten.

Waar ik aan moet denken als ik de foto's zie, is een babyschaal voor in de bakfiets. Is die niet op een of andere manier op de kinderstoel te klussen met spanbanden?
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Suuz

Bericht door Suuz »

ja bij baby planet zag ik bij de wipstoeltjes eentje staan die je ook helemaal omhoog kunt doen.
Mir

Bericht door Mir »

Wij zetten de maxi cosi op tafel. Een stuk minder mooi, maar het is maar voor zo'n korte tijd.
liesluc

Bericht door liesluc »

Wipstoel op tafel?
Is dat een optie?
Eliza

Bericht door Eliza »

Wij hadden de maxi cosi of het wipstoeltje in de box staan (hoge stand). Paste ook prima aan tafel. Maar dan moet je wel een grote tafel hebben (tenminste wanneer je een groot gezin hebt).
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Op het kdv hebben ze heel handige hoge wipstoelen. Ik probeer morgen even naar t merk te kijken.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
LiesbethN

Bericht door LiesbethN »

Geen tips wat betreft goedkopere variant, maar vriendin van mij heeft de Bloom en heeft daar ontzettende spijt van. Enige wat zij dus prettig vond is de ligstand voor kleintjes. Maar vanaf dat haar zoontje groter werd was het steeds een drama met continue onderuitzakken e.d
BreTui
J&J SANTORINI

Bericht door BreTui »

Ik had bij Rianne de mazzel dat onze oude maxicosi perfect op een gewone stoel paste... iets meer rechtop dan in de auto.. werkte perfect.. Wat ik vooral ook fijn vond is dat je de gordeltjes kon vastmaken; dat kon bij de kinderstoelen die ik daarna had niet; daarvoor moest ik een tuigje kopen en dat werkte m.i. toch minder goed...(bij mijn klauterkabouters althans...)

De eerste foto is van de eerste keer aan tafel (daarvoor lag ze altijd tijdens het eten in de box) ; ik zie dat hij toen heel erg rechtop stond (had m zelfs met riempjes vastgezet bedenk ik me nu... oja en met het telefoonboek er onder: de tafel die we destijds hadden was vrij hoog...) Maar meestal stond ie dus zoals op de andere foto's (die riempjes elke keer vastmaken was toch wel een gedoe ;) en niet nodig als je de beugel verder doordrukt naar beneden..)
(klik op de foto's voor vergroting)..

Afbeelding
Even nieuwe gemaakt .. (toevallig lag die mc beneden; die wordt nog volop gebruikt als poppenwieg/schommelstoel/opstapje enzovoorts ;))

Afbeelding Afbeelding
(tegenwoordig zonder gordeltjes; die heb ik er jaaaaren geleden al van af gesloopt om ze in een gewone kinderstoel te gebruiken haha..)

<edit> maar ehh ik las het verkeerd ::oops: ... het ging je meer om het wipstoel effect... ehhmm veel meer horizontaal als deze kan het niet..

(ik probeer me te herinnerern hoe ik dat bij Kyra deed.. die kon je namelijk bijna niet wegleggen...ze was een vreselijke mamaplakker... Voor zover ik weet toch gewoon de eerste maanden in de wipper of de wagenbak en tijdens de lunch 9 van de 10 keer in de draagdoek (dan was ze in slaap gevallen als ik Rianne van school haalde) ... en ik zie net in mn fotoalbum dat ze al met 5 maanden in zo'n ikea-kinderstoel zat; dus ik heb eigenlijk ook niet echt een lig-stoel nodig gehad..
Afbeelding (hier was ze dus 5 mnd..)

Daarna had ik 2 triptrap kloons van de hema (met tafelblad ipv een beugel voor) en die gebruik ik nog steeds (voornamelijk om zelf op te zitten; zonder blad dan natuurlijk...:D:D)
Brenda, mv Rianne (29-07-03) en Jax(Kyra) (06-07-07)

~Waar zonnestralen regendruppels strelen en het licht het donker kust~
marretje

Bericht door marretje »

Lijkt mij ideaal!
Kan Roos ook lekker erbij "zitten" aan tafel. Vaak het moment waarop ze het onrustigste zijn en ook erbij willen zitten.

Mar
Mieke

Bericht door Mieke »

Tip van mijn vriendin:
Kijk eens op marktplaats, of anders verkopen ze hem bij babydump en prenatal.
Zij vind hem ideaal, hun dochter is nu 7 maanden en past er nog steeds in.
Hij was wel duur, ze hebben hem zelf gekregen, maar het geld meer dan waard.
Truus
J&J SANTORINI

Bericht door Truus »

michelle schreef:Op het kdv hebben ze heel handige hoge wipstoelen. Ik probeer morgen even naar t merk te kijken.
Ik ken ze van beaba. Werken handig.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Wipstoel op de eettafel deden wij... maar jullie eettafel is inmiddels al aardig vol met zusjes :D
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Hanne

Bericht door Hanne »

wij hadden ook altijd de wipstoel of cosi op tafel. wel goed opletten dat de op en neer wippende uk er niet met stoel en al vanaf kukelt.
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Truus schreef:
michelle schreef:Op het kdv hebben ze heel handige hoge wipstoelen. Ik probeer morgen even naar t merk te kijken.
Ik ken ze van beaba. Werken handig.
Die zij het inderdaad, ook nog erg prijzig...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Haha, die van Beaba is nog duurder:

Afbeelding

Misschien toch maar een Stokke Newborn set op marktplaats kopen (zijn inderdaad wel te krijgen), maar dan betaal je nog wel 80 euro. Nieuw is zo'n set 120 euro. Want in de wipstoel op de tafel gaat niet lukken, dan kunnen we ons bord niet meer kwijt :wink:

Bedankt voor het meedenken allemaal in ieder geval!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Plaats reactie