Ik had bij Rianne de mazzel dat onze oude maxicosi perfect op een gewone stoel paste... iets meer rechtop dan in de auto.. werkte perfect.. Wat ik vooral ook fijn vond is dat je de gordeltjes kon vastmaken; dat kon bij de kinderstoelen die ik daarna had niet; daarvoor moest ik een tuigje kopen en dat werkte m.i. toch minder goed...(bij mijn klauterkabouters althans...)
De eerste foto is van de eerste keer aan tafel (daarvoor lag ze altijd tijdens het eten in de box) ; ik zie dat hij toen heel erg rechtop stond (had m zelfs met riempjes vastgezet bedenk ik me nu... oja en met het telefoonboek er onder: de tafel die we destijds hadden was vrij hoog...) Maar meestal stond ie dus zoals op de andere foto's (die riempjes elke keer vastmaken was toch wel een gedoe

en niet nodig als je de beugel verder doordrukt naar beneden..)
(klik op de foto's voor vergroting)..

Even nieuwe gemaakt .. (toevallig lag die mc beneden; die wordt nog volop gebruikt als poppenwieg/schommelstoel/opstapje enzovoorts

)

(tegenwoordig zonder gordeltjes; die heb ik er jaaaaren geleden al van af gesloopt om ze in een gewone kinderstoel te gebruiken haha..)
<edit> maar ehh ik las het verkeerd

... het ging je meer om het wipstoel effect... ehhmm veel meer horizontaal als deze kan het niet..
(ik probeer me te herinnerern hoe ik dat bij Kyra deed.. die kon je namelijk bijna niet wegleggen...ze was een vreselijke mamaplakker... Voor zover ik weet toch gewoon de eerste maanden in de wipper of de wagenbak en tijdens de lunch 9 van de 10 keer in de draagdoek (dan was ze in slaap gevallen als ik Rianne van school haalde) ... en ik zie net in mn fotoalbum dat ze al met 5 maanden in zo'n ikea-kinderstoel zat; dus ik heb eigenlijk ook niet echt een lig-stoel nodig gehad..

(hier was ze dus 5 mnd..)
Daarna had ik 2 triptrap kloons van de hema (met tafelblad ipv een beugel voor) en die gebruik ik nog steeds (voornamelijk om zelf op te zitten; zonder blad dan natuurlijk...

:D)