De speen is weg!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chabeli

De speen is weg!

Bericht door Chabeli »

Na 3 jaar werd het toch echt tijd om afscheid te nemen van dat onding. We hadden Tomás al weken voorbereid: als je straks 3 bent, gaan we je speentjes weggooien. Hij was het hier mee eens (zogenaamd :wink: ). Hij was/is behoorlijk verslaafd aan dat ding (al krijgt hij er alleen een om te slapen), maar we vonden het tijd worden om dit patroon te doorbreken.

Op zijn verjaardag en de dag van zijn feestje mocht hij zijn speen nog hebben. Gisterenmiddag heeft hij ze zelf in de prullenbak gegooid. Hij heeft een nieuwe knuffel ter vervanging gekregen en ik had hem een kadootje beloofd dat hij zelf mocht uitkiezen. Gistermiddag begon het gejammer om dat ding, toen het tijd was voor de middagslaap. Ik vond het wel zielig, hij was zó ontzettend verdrietig. Maar we konden niet meer terug, anders komen we er nooit vanaf. Hij heeft de middagslaap dan ook overgeslagen. Later waren we op een verjaardag met mijn moeder, en toen had hij bedacht dat hij wel bij haar wilde eten. "Ik ga bij oma eten en papa en mama gaan naar huis." Toen ging er een belletje rinkelen, die boef. Want oma heeft ook een speen, en die mocht hij dan vast wel. HIj was het er dus niet mee eens dat wij dan ook bij opa en oma gingen eten! Ook daar heeft hij geen speen gekregen.

's Avonds ging hij moeiteloos zonder speen slapen. Vannacht werd hij wel weer huilend wakker, op zoek naar zijn speen. Na een hele tijd troosten en overtuigen, heb ik hem bij ons in bed in slaap gekregen.

Vanmiddag heeft hij er niet meer om gevraagd, al wil hij niet meer gaan slapen nu hij dat ding niet meer heeft. Vanavond wederom gaan slapen zonder problemen. Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan...
mijadja

Re: De speen is weg!

Bericht door mijadja »

Heeeeeeee, wat goed!! En wat en dubbel gevoel kun je dan hebben he..Wat is het toch ook een slim kind om te bedenken dat opa&oma wél en speen hebben. Slimmerdje, haha..
Ik vind het knap hoor nu wij ook nog :? Ben ook beniuwd hoe dit verder gaat en of de middagslaap nu echt weg blijft!

Succes!
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Allereerst nog gefeliciteerd! Knap hoor dat hij hem zelf heeft weggegooid. Hoop dat het goed blijft gaan, middagslaapje overslaan is dat heel problematisch voor hem?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Linde heeft vorige week afscheid genomen van de speen. Ze mist hem nog steeds en zegt dat we een nieuwe moeten kopen. Helaas voor haar gaan we dat niet doen. Slapen gaat hier best goed, maar inderdaad geen middagslaap meer.
Petra
J&J SANTORINI

Bericht door Petra »

wat grappig, mijn neefje is ook net drie geworden en heeft afscheid genomen van zijn speen en sindsdien doet ook hij geen middagslaapje meer.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Plaats reactie