Bloederige oren na plaatsen buisjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Bloederige oren na plaatsen buisjes

Bericht door wennetje »

Gisteren heeft Joris buisjes gekregen en vanmorgen had 1 oor gedroogd bloed en vanavond beide oren en achter dat gedroogde bloed ook slijmerig, bloederig vocht. Lijkt me stug dat hij met al dat vuil nu beter hoort :?
Maar hoe lang kan ik dit aanzien?
Denise

Re: Bloederige oren na plaatsen buisjes

Bericht door Denise »

Roan heeft een paar weken geleden buisjes gehad, en na een dag of 4 zag ik geen bloedsporen meer in het oor.
Wel goed in de gaten houden dat er geen koorts bij komt.
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

heb je geen brief mee gekregen? ik dacht dat er bij ons 4 dagen in stond. maar als je het niet vertrouwd even de poli of ha bellen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
wennetje

Bericht door wennetje »

Nee, geen brief alleen mondelinge instructie van KNO arts. Die had het over 'nog wat vocht' niet bloederig slijm. Joris voelt zich verder prima, geen tekenen van ziekte (maarja, dat had hij bij oorontstekingen eigenlijk ook al nauwelijks meer) en er was veel vocht achter zijn trommelvliezen toen buisjes gezet werden.
Denise

Bericht door Denise »

Ik had mijn foldertje nog liggen en daar staat het volgende in:

Wat moet je doen als een oor met een trommelvliesbuisje "loopt"?
Het is niet ongebruikelijk dat er bij patiënten met een trommelvliesbuisje een "loopoor" ontstaat. Meestal geneest dit loopoor spontaan binnen enkele dagen tot een week. Indien het oor na één week nog niet droog is, kunnen oordruppels en/of antibiotica worden voorgeschreven.

En na de operatie kregen wij alvast een recept mee voor oordruppels mocht dit nodig zijn.
De eerste dagen merkte ik niet zoveel aan Roan maar daarna was hij een periode echt overgevoelig voor harde geluiden.

Hoe is het vandaag met de oor van je zoon?
wennetje

Bericht door wennetje »

Bloederig, nog ongewijzigd. Het is niet zo dat het er uit loopt maar het blijft opgehoopt zitten in zijn gehoorgang. bloedkorstjes en bruin slijmerig vocht. Vannacht ook overstuur kind dat het maar steeds over zijn neus had en wat erger werd bij liggen. Dus maar weer xylometazoline druppels gegeven en paracetamol waarna hij kon slapen.

Paar uur later zingend wakker geworden en hij is me nu aan het voorlezen dus verder weer prima.
Plaats reactie