Dat is toch niet normaal voor een bijna 3 jarige?
links en rechts
links en rechts
Sjoerd zit net doodleuk aan tafel uit te leggen wat links en rechts is.
P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Re: links en rechts
Nee, niet normaal... Maar ja, wat doe je ertegen? 
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Hihi David weet het al sinds een paar maanden. Ook waar is je rechter voet, je linker oor enz.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
heel knap!Mare schreef:Hihi David weet het al sinds een paar maanden. Ook waar is je rechter voet, je linker oor enz.
-
Suuz
euh ligt aan het kind
mijn hb zusjes en broertje deden dat wel.. Mijn zoon weet het nog niet.
Marrit leek het eerder te weten dan Wytse 9rond haar 3e verjaardag ofzo). Maar zij vergist zich nu toch nog wel eens, terwijl Wytse het dan toch vrijwel foutloos doet inmiddels.
Hier zit het hem vooral in het karakter, Marrit wil veel dingen gewoon weten en kunnen, terwijl het Wytse niet zo veel interesseert.
Hier zit het hem vooral in het karakter, Marrit wil veel dingen gewoon weten en kunnen, terwijl het Wytse niet zo veel interesseert.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ja, oh ja, daar zal hij het geleerd hebben. Of umizumi.wennetje schreef:Kijkt hij veel Dora?
-
wennetje
Vooral in Dora wordt links en rechts gebruikt merk ik en tellen/patronen in Umi Zoomi.
-
Chabeli
haha of het normaal is weet ik niet, maar Tomás leerde het met 2 jaar en 9 maanden. Knap is het sowieso!
Giel weet dat ook al wel een klein jaartje denk ik, dus ik vind het niet raar.
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
-
mama van b en c
B. weet dat niet, maar ik noem het ook nooit dus thuis leert hij het ook niet. hij kijkt ook geen dora overigens
Ik weet het nog altijd niet automatisch, moet altijd even nadenken 
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
-
Ves
V1ncent is er wel erg mee bezig, vooral als hij met z'n auto's aan het rijden is
. Gaat nog niet helemaal goed hoor, maar kan me voorstellen dat dat de komende tijd wel gaat komen.
Pauline schreef:heel knap!Mare schreef:Hihi David weet het al sinds een paar maanden. Ook waar is je rechter voet, je linker oor enz.
Ik heb trouwens geen idee wat umi zoomi is, eens googlen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ik dacht dat dat pas met een jaar of 5 a 6 kwam. Bij de schoolarts keken ze iig raar op toen maarten wist wat links en rechts was en hij is 5.
Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
-
Suuz
hihih.. ik moet zelf ook altijd nadenken. Ik probeer dan een schrijf beweging te maken want ik weet dat ik met rechts schrijf 
Na, wat een goeie tip, die kende ik niet! Ik heb er geen moeite mee, maar dit ga ik wel voor de jongens gebruiken. Br@ndt weet het de ene keer wel en de andere keer niet, meestal zegt hij "mijn kant" voor rechts, omdat hij rechts van me fietst. Van R3ns heb ik nog nooit zoiets gehoord, maar daar heb ik het ook nog nooit aan gevraagd/over verteldPauline schreef:Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Dus ja, ik vind het knap!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
-
Annemarie
Ik moet er zelf ook over nadenken, dat heeft met dyslectie te maken.
Hier weten ze het wel, maar soms vergissen ze zich nog wel eens. Annelieke weet het denk ik nog niet, maar ze is natuurlijk wel erg jong. (en praat nauwelijks
). Ik kijk idd ook altijd nog naar de letter L die ik met mijn hand kan maken. Anders weet ik het niet...

Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Ik vind het knap!
Robert heeft er nog steeds wat moeite mee maar dat heeft bij hem met concentratie te maken
Vincent weet het 9 van de 10 keer wel.
En Lucas was ook rond de 3 jaar dat hij het wist.
Robert heeft er nog steeds wat moeite mee maar dat heeft bij hem met concentratie te maken
Vincent weet het 9 van de 10 keer wel.
En Lucas was ook rond de 3 jaar dat hij het wist.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Meike weet links en rechts ook al heel lang (ik denk wel voor haar 4e) maar de truc met de vingers zou zij denk ik niet kunnen volgen. Ze weet niet hoe ze een L op de juiste manier schrijft namelijk.Pauline schreef:Ik dacht dat dat pas met een jaar of 5 a 6 kwam. Bij de schoolarts keken ze iig raar op toen maarten wist wat links en rechts was en hij is 5.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Moet je wel je hand goed houden, anders is het de verkeerdeSarina schreef:Na, wat een goeie tip, die kende ik niet! Ik heb er geen moeite mee, maar dit ga ik wel voor de jongens gebruiken.Pauline schreef:Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Wij hadden als bruggetje: rechts is waar je duim links zit, werkte ook perfect
Jo Jo schreef:Moet je wel je hand goed houden, anders is het de verkeerdeSarina schreef:Na, wat een goeie tip, die kende ik niet! Ik heb er geen moeite mee, maar dit ga ik wel voor de jongens gebruiken.Pauline schreef:Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Wij hadden als bruggetje: rechts is waar je duim links zit, werkte ook perfect
hahaha dat zeg ik tegen 1uuk ook altijd. Maar goed die weet echt het verschil tussen link en rechts niet. Dus we oefenen wat af.............
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
-
wennetje
Heb je dyslexie? Moeilijkheden in onderscheid tussen links en rechts is vaak een ONDERDEEL van dyslexie maar dat is niet om te draaien. Het is niet zo dat als je moeilijkheden hebt met links en rechts dat er dan dus sprake is van dyslexie.Ik moet er zelf ook over nadenken, dat heeft met dyslectie te maken.
Volgens mij is moeite met links en rechts iets wat vooral bij vrouwen voorkomt, net zoiets als moeite met kaartlezen en de kaart altijd in de rijrichting moeten houden om deze te begrijpen (ik generaliseer niet, zeg alleen dat dit vaker bij vrouwen voorkomt)