Marrit leek het eerder te weten dan Wytse 9rond haar 3e verjaardag ofzo). Maar zij vergist zich nu toch nog wel eens, terwijl Wytse het dan toch vrijwel foutloos doet inmiddels.
Hier zit het hem vooral in het karakter, Marrit wil veel dingen gewoon weten en kunnen, terwijl het Wytse niet zo veel interesseert.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
V1ncent is er wel erg mee bezig, vooral als hij met z'n auto's aan het rijden is . Gaat nog niet helemaal goed hoor, maar kan me voorstellen dat dat de komende tijd wel gaat komen.
Mare schreef:Hihi David weet het al sinds een paar maanden. Ook waar is je rechter voet, je linker oor enz.
heel knap!
klinkt heel opschepperig, maar was niet zo bedoeld. Ik vind het ook knap maar vooral bijzonder. Als ik tegen Jaap en David zeg: kijk eens rechts. Dan kijkt er één de verkeerde kant op en die is toch echt al 27 :p
Ik heb trouwens geen idee wat umi zoomi is, eens googlen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Pauline schreef:Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Na, wat een goeie tip, die kende ik niet! Ik heb er geen moeite mee, maar dit ga ik wel voor de jongens gebruiken. Br@ndt weet het de ene keer wel en de andere keer niet, meestal zegt hij "mijn kant" voor rechts, omdat hij rechts van me fietst. Van R3ns heb ik nog nooit zoiets gehoord, maar daar heb ik het ook nog nooit aan gevraagd/over verteld
Hier weten ze het wel, maar soms vergissen ze zich nog wel eens. Annelieke weet het denk ik nog niet, maar ze is natuurlijk wel erg jong. (en praat nauwelijks ). Ik kijk idd ook altijd nog naar de letter L die ik met mijn hand kan maken. Anders weet ik het niet...
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Ik vind het knap!
Robert heeft er nog steeds wat moeite mee maar dat heeft bij hem met concentratie te maken
Vincent weet het 9 van de 10 keer wel.
En Lucas was ook rond de 3 jaar dat hij het wist.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Pauline schreef:Ik dacht dat dat pas met een jaar of 5 a 6 kwam. Bij de schoolarts keken ze iig raar op toen maarten wist wat links en rechts was en hij is 5.
Ik weet het nog steeds niet, ik kijk altijd naar mijn handen en maak de L met duim en wijsvinger
Meike weet links en rechts ook al heel lang (ik denk wel voor haar 4e) maar de truc met de vingers zou zij denk ik niet kunnen volgen. Ze weet niet hoe ze een L op de juiste manier schrijft namelijk.
Ik moet er zelf ook over nadenken, dat heeft met dyslectie te maken.
Heb je dyslexie? Moeilijkheden in onderscheid tussen links en rechts is vaak een ONDERDEEL van dyslexie maar dat is niet om te draaien. Het is niet zo dat als je moeilijkheden hebt met links en rechts dat er dan dus sprake is van dyslexie.
Volgens mij is moeite met links en rechts iets wat vooral bij vrouwen voorkomt, net zoiets als moeite met kaartlezen en de kaart altijd in de rijrichting moeten houden om deze te begrijpen (ik generaliseer niet, zeg alleen dat dit vaker bij vrouwen voorkomt)