nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

oww, mijn kleding..
heb ik dus bijna niet. ik heb echt een dikkke buik. ik heb 3 broeken die ik pas. 1 zwarte die eigenlijk te wijd is, maar wel lekker zit.
en 2 strakke zwarte broeken waar ik een shirt met een tuniekje overheen doe die over mijn billen valt.
ook niet zoveel keus dus.

rokjes en jurkjes vind ik ook wel leuk, maar in een jurkje zie ik er nog 5 maanden zwanger uit :roll:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Mijn buik steekt inderdaad ook nog wel uit in de jurkjes, maar ach, ik heb net een kind gekregen denk ik dan. Kan mij het schelen (en ik ben toch thuis, niemand die het ziet :D ).

Zijn de grote broers en zussen nog steeds even blij met de nieuwe aanwinst? Hier blijft het onverminderd doorgaan, het kusjes geven, knuffelen, even aanraken, tegen haar praten en zingen... zo lief! Al moet ik V af en toe even tot de orde roepen, als hij bijna met zijn volle gewicht op haar gaat liggen....
Floris zei van de week met een dromerige blik in zijn ogen: "Ik ben benieuwd hoe ze wordt..." Schattig hè.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Waarom mag je geen foto's maken, Heleen?
Bij ons in de kerk willen ze dat niet hebben. Heb nooit naar de reden gevraagd. Ik ben opgegroeit in deze kerk en dan weet je eerst niet beter en vind je het ook prima. Tot je gaat trouwen en er geen foto's in de kerk gemaakt mogen worden en tot je de kinderen laat dopen en je dus geen foto mag maken. Dan besef je dat het wel heel jammer is omdat je nooit meer terug kan kijken op beeld hoe het was.
Wij zien de kerk als het huis van God en ik denk dat het vanwege eerbied is dat er geen foto's gemaakt mogen worden .Daarbij houden ze bij ons nogal van soberheid en als je een fotograaf meeneemt maakt het wat rommeliger.
Persoonlijk sta ik zelf niet zo achter deze dingen zoals je misschien wel tussen de regels doorleest. Ik zou het graag vast gelegd willen hebben.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Joas is en blijft nog altijd helemaal weg van z'n broertje.
Levi vind het prima dat Daan er is maar doet er echt minder mee.
Ze vinden het allebei wel telkens leuker omdat Daan ook naar hen lacht enz.
Levi is ook wat van het minder voorzichtige, hij beseft niet heel goed dat Daan weinig kan en ook niet dat sommige dingen dus niet handig zijn.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:
maartje12 schreef:Waarom mag je geen foto's maken, Heleen?
Bij ons in de kerk willen ze dat niet hebben. Heb nooit naar de reden gevraagd. Ik ben opgegroeit in deze kerk en dan weet je eerst niet beter en vind je het ook prima. Tot je gaat trouwen en er geen foto's in de kerk gemaakt mogen worden en tot je de kinderen laat dopen en je dus geen foto mag maken. Dan besef je dat het wel heel jammer is omdat je nooit meer terug kan kijken op beeld hoe het was.
Wij zien de kerk als het huis van God en ik denk dat het vanwege eerbied is dat er geen foto's gemaakt mogen worden .Daarbij houden ze bij ons nogal van soberheid en als je een fotograaf meeneemt maakt het wat rommeliger.
Persoonlijk sta ik zelf niet zo achter deze dingen zoals je misschien wel tussen de regels doorleest. Ik zou het graag vast gelegd willen hebben.
Dat lijkt me inderdaad wel erg jammer ja, als je zelfs op je bruiloft geen foto's mag maken. Dat is toch een moment wat je wilt vastleggen om later nog een heleboel keer terug te kijken. Persoonlijk kan ik me er weinig bij voorstellen, dit soort regeltjes. Maargoed, ik ben dan ook niet erg religieus opgevoed (slechts een klein beetje en in een hele andere kerk...).
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat jammer zeg dat je geen foto's mag maken van de meest bijzondere momenten die in de kerk gebeuren!

een beetje uit de jurkjes puilen zou ik ook niet erg vinden hoor, maar zo'n 5 maanden zwangere buik wel. dat ziet er gewoon niet uit! hopelijk gaat die ooit nog weer wat minder worden.

ik werd vanochtend gebeld door het kdv dat mark zo aan het huilen was, en hij had 37.9 verhoging..
ze gingen het nog even proberen nadat ik had gezegd dat hij misschien wel wilde drinken.
en nu niks meer gehoord, geen nieuws was goed nieuws zei ze.
dus toch reactie hoor, van die prikjes!

chris en femke vinden het nog steeds erg leuk, mark wordt alleen geen moment met rust gelaten als hij beneden is.
zondag waren we heeeeeel boos op ze geworden.. ze waren verstoppertje met hem aan het spelen. met zo'n labeldoekje over zijn gezicht heen! het was al eventjes aan de gang, maar dat hadden we helemaal niet door.
dus om 18.30 naar boven gestuurd omdat ik ze even niet wilde zien. later met femke erover gepraat dat dat heel gevaarlijk is, en dat vond ze toch wel erg. ze vond het ook wel zielig en wilde wel sorry zeggen tegen mark.
en chris die snapte er weer niks van.. die wilde alleen maar weer naar beneden omdat het nog geen 19 uur was, dus hij hoefde nog niet naar bed.
snapte ook niet dat het erg vervelend was voor mark, want mark deed toch zelf ook het doekje over zijn gezicht? tja.. dat doet ie per ongelijk wel eens ja..

dan zie je zo goed weer het verschil tussen het pdd-nos kind en het gewone kind!
we kunnen ze echt niet alleen laten met mark. dat durf ik gewoon niet aan.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Justine, het is natuurlijk alleen in de kerk he dat we geen foto's maken. Van de bruiloft heb ik een schitterend boek hoor! Het was ruim 1 uur dat je geen foto's kon maken maar van de rest van de dag wel! :wink:

Chantal, wat lijkt het me lastig om zo op je hoede te moeten zijn. Wel lekker dat Chris naar school gaat, al heb je dan wel weer een intensieve week voor de boeg met de kids allemaal thuis?!
Is er met Chris ook niet af te spreken dat hij bijvoorbeeld niet bij Mark mag komen als hij in de box is? Dus dat als jij naar boven wil gaan je Mark in zijn veilige box legt? En dat geldt dan natuurlijk ook voor femke? Of is dit ook niet haalbaar?
Ik probeer het hier eigenlijk wel zo te doen hoor, ookal gebeurd hier weinig gekkigheid, toch is de box het plekjes van Daan en daar mogen de jongens eigenlijk niet bij Daan komen. Tuurlijk wel tegen hem praten, maar niet in de box iets met hem doen. Geeft mij wel een veilig gevoel als ik bezig ben!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

hoe gaat het met jullie??
CHantal, is Mark weer opgeknapt? Gek dat zowel hij als Daan meer last hadden van de 2e prik dan van de 1e he?
Hier gelukkig weer een lekkere nacht, hij werd rond half 6 wakker! Hij was wel ontzettend wakker, eerst gewoon geluidjes aan het maken in bed en toen ik hem gevoed had was hij nog super wakker. In het donker weer een brede grijns van hem gekregen. Het liefst blijf ik hem dan knuffelen.... TOen hij weer in bed lag ook echt nog een kwartier geluiden liggen maken en daarna sliep hij weer verder! Het is natuurlijk prima, liever dit dan huilen, maar ik kon niet slapen :wink:

Over een aantal weken is Joas jarig, op de dag dat we zijn feestje gaan vieren (welke dag is nog niet bekend) dan gaat Daan voor het eerst bij mij vandaan.... ik ga hem dan bij mijn ouders brengen zodat wij echt voor Joas er kunnen zijn. Joas dacht al dat we niet zoveel konden doen met zijn feestje omdat Daan nog klein was, de schat! Maar ik vond dat zo sneu, dat hij zelfs zijn eigen feestje aan de kant wilde zetten voor z'n kleine broertje! Dus toen dit geregeld!!

En ik moet nog iets zeggen:
het bedrijf waar walter werkt bestaat die jaar 25 jaar en nu hebben ze bedacht om 1 en 2 juni naar Venlo te gaan, en daar een overnachting in een hotel te hebben en dan 2 juni naar floriade te gaan. (hij is hovenier) Het personeel met partners is uitgenodigd voor dit feest. Dus.... Daan zal dan 1 nacht bij mijn ouders slapen, of mijn ouders komen hier. De andere jongens hebben we ondergebracht bij mijn schoonouders.
Iets waar ik totaal niet op zit te wachten, maar Daan meenemen vind ik al helemaal geen optie. Wij zijn de enige met kleine kinderen en al helemaal met een baby. En als we zitten te dineren moet ik bij Daan blijven o.i.d.
Maar een nacht zonder Daan, tjonge gelukkig is het nog lang zover niet!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat goed geregeld heleen! prima toch, dat je ouders lekker voor daan willen zorgen? ook al is het voor dat nachtje natuurlijk niet zo gezellig voor jou.. maar een nachtje hotel is natuurlijk heerlijk :)
vergeet niet je kolf mee te nemen ;)

de kinderen mogen ook niet dingen doen bij mark ik de box, alleen het muziekje aanzetten als ze het aan mij gevraagd hebben.
maar ja.. weten en doen is iets heel anders ;) het is idd lekker dat ze overdag gewoon naar school zijn hoor!

vanmiddag ga ik naar de verjaardag van de dochter van mijn vriendin. ze wordt 4. maar ik ga alleen met femke hoor! de mannen laat ik thuis. ook al weet ik dat de visite daar mark graag zouden willen zien. maar zo'n drukke kinderverjaardag ga ik hem niet aandoen.
nu kan ik gewoon lekker rustig zitten terwijl de meisjes (al die dochters van mijn vriendinnen!) lekker spelen en af en toe kattekoppen haha!
op zulke momenten ben ik blij dat ik alles al kolf. hoef ik dat niet extra te gaan inplannen of zo.

morgen carnaval, ben benieuwd hoe het weer is! als het keihard regent ga ik echt niet naar buiten om die 8 wagens te zien.. ik hoop voor heel nederland dat het droog blijft. ik heb wel niet zo veel met carnaval, maar zou het toch zonde vinden van al die uren werk die in de wagens zit.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wat een nacht zeg... om 21 uur fles gehad, daarna doorgeslapen tot 1 uur. bv, 3 uur bv en half 6 weer bv...
tussendoor ook nog eens een chris met een enge droom.. vanavond maar vroeg naar bed!

mark ligt voor het eerst in zijn ledikant op zijn eigen kamer! de co-sleeper wordt nu al te klein voor hem helaas. hij ligt steeds met zijn hoofd tegen de bovenste spijlen omdat ie omhoog friemelt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ja, dat klinkt inderdaad als een zware nacht, Chantal. Ik hoop voor je dat het eenmalig was....

Hier gisteren ook alweer de 3 maanden bereikt! Het blijft gek. Als de baby net geboren is lijkt het zo ver weg, het moment dat ze 3 maanden is en de rust weer is teruggekeerd. En nu is het gewoon al zover. En ik heb nog niks zinnigs gedaan, behalve thuis zitten.
Nou ja, afgelopen zondag wel voor het eerst ergens naartoe geweest, verder weg dan de maximale 20 minuutjes in de auto tot nu toe. We hebben F naar mijn schoonouders gebracht (wonen op de Veluwe) waar hij een paar dagen logeert. Maar daar was ik dan ook meteen weer erg moe van (waar ik vervolgens weer een slecht humeur van krijg, ik wil nu gewoon weer fit zijn).
Het is overigens wel stil in huis, zo zonder mijn kwebbelmannetje....
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

En ter ere van de 3-maandelijkse verjaardag nog even een foto van mijn schatje :verliefd: :

Afbeelding
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

een verkwartaaldag dus ::wink:

Hij is echt superlief, die foto!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

kwijlen die van jullie ook zo erg?
mark zit de hele tijd met zijn handjes in zijn mond en laat dan al zijn kwijl naar buiten lopen. kin, handen, wangen, shirt, alles wordt nat!

hij heeft trouwens een smet onder zijn onderkind. ik smeer het nu af en toe in met bepanthen en het is gelukkig al minder geworden. maar gister stonk het toch!! ik wist ook niet dat het er zat. ik moet helemaal zijn hoofd een beetje naar achter doen om erbij te kunnen.

het slapen in het ledikant gaat goed! ik leg hem onderaan met zijn hoofd net op de hydrofiel. als ik hem ga halen als ie wakker wordt ligt ie met zijn hoofd boven de hydrofiel!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Walter vind L echt een meisje!! Zo grappig, ik liet gister haar foto op facebook aan hem zien.
Gefeliciteerd het met deze verkwartaaldag (leuk gevonden!)!

Hoe is het vannacht gegaan chantal? Ik hoop in ieder geval weer wat beter! En z'n grote ledikant.. wat gaat hij hard man!

Kwijlen doet Daan ook als de beste, alles moet z'n mond in en als hij zit maakt hij z'n kleertjes echt heel nat. Als hij ligt loopt het niet uit z'n mond dus hem maar veel neerleggen.
's Avonds willen we hem altijd rond 19u in bed leggen, vaak is hij rond 16:30 /17 u wakker. Dit is dan een vrij lange ruk voor hem en dan wil het nog wel eens dat hij het rond 18 u zat is en wij nog net zitten te eten. Dan houden we hem een poosje op schoot en kwijlt hij echt z'n trui nat. Gelukkig gaat hij daarna in bad of wassen we hem en krijgt hij schone kleertjes aan :)

Vandaag alleen thuis met de 3 mannen, voor het eerst in deze vakantie. En gister avond weer zo'n brok in m'n keel of een steen in m'n maag.
Ik heb wel het idee dat het langzaam aan wat beter gaat, de downs worden minder heftig en ik heb wat langere pieken van ups.
Jammer genoeg lijkt het wel weer alsof de poep Daan weer parten gaat spelen, hij drinkt weer slechter, laat enorme scheten... vorige week dinsdag was z'n laatste keer poep (die enorme berg waar ik zo blij mee was!) dus ik ben niet bang voor verstopping maar ik vind het wel jammer dat hij er toch wel wat last van lijkt te hebben. Niet met huilen ofzo, maar wel met onrustig en weinig drinken.
De nachten gaan hier al wel 3 op een rij super goed, vanmorgen was het 6:30 uur!

Ik ga nu even naar Levi, die is een beetje stout aan het worden... hij gooide net een aanhangertje van een tractor en die is kapot. Ik heb hem in de bijkeuken gezet en gezegd dat hij daar echt lang moet blijven (maar 5 minuten is wel lang genoeg denk ik) Levi is een ander kind dan Joas en doet dus dit soort dingen af en toe... En aangezien ik het niet nodig vind om dingen te gooien, behalve een bal, zal hij het toch echt even moeten merken dat ik dit niet wil...
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat een beweeglijk mannetje heb je Chantal! Hier blijft ze nog lekker op dezelfde plek liggen.

En hier nog geen gekwijl, maar wat niet is kan nog komen...
Wel zoveel geklets! En het klinkt zoooo lief :verliefd: . Echt hele verhalen heeft ons meisje. Als dat zo doorgaat praat ze in elk geval een stuk eerder dan V (al is dat niet zo moeilijk :D ).

Lastig dat je je er zo vervelend onder voelt, Heleen. Ik kan me wel voorstellen wat je bedoelt met de kortere downs en de langere pieken. Ik heb dat ook, maar dan fysiek gezien. Maar ik merk wel dat als ik weer in een down zit (omdat ik teveel gedaan heb) ik daar enorm depri van wordt, waardoor het eigenlijk weer langer duurt.
Ik heb nog steeds niks gehoord van de bedrijfsarts. Benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Dat je je lichamelijk ook weer beter wil voelen kan ik me zo goed voorstellen! Je hebt gewoon energie nodig om je gezin draaiende te houden en aan verwachtingen te gaan voldoen. Inmiddels zien mensen je niet meer als pas bevallen vrouw he?
Slik je ook vitamines? Eet je veel groente/fruit? Soms geloof ik wel dat goed eten echt helpt!
Daarom slik ik zelf gravitamon.

Een knuffel voor jou en geniet lekker van je lieve meisje met haar geluidjes!! (en dat verliefde gevoel... owwww dat is zo lekker he?)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ja precies! En daarom heb ik ook telkens het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom ik me nog niet goed voel. Ik moet eigenlijk gewoon van alles gaan doen, om weer conditie op te bouwen, maar ik durf niet eens naar de stad. Stel dat ik een collega tegenkom of zo...

Ik heb trouwens nog nooit zoveel fruit gegeten als de laatste tijd en multivitaminen slik ik ook. Meer kan ik niet doen denk ik. Behalve langzaam opbouwen en me niet drukmaken (maar dat laatste is moeilijk...)

Gaat het een beetje, alleen thuis met al je mannetjes?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

maartje12 schreef:Ja precies! En daarom heb ik ook telkens het gevoel dat ik me moet verdedigen waarom ik me nog niet goed voel. Ik moet eigenlijk gewoon van alles gaan doen, om weer conditie op te bouwen, maar ik durf niet eens naar de stad. Stel dat ik een collega tegenkom of zo...

Ik heb trouwens nog nooit zoveel fruit gegeten als de laatste tijd en multivitaminen slik ik ook. Meer kan ik niet doen denk ik. Behalve langzaam opbouwen en me niet drukmaken (maar dat laatste is moeilijk...)

Gaat het een beetje, alleen thuis met al je mannetjes?
Wat voor werk doe jij? En heb je gecommuniceerd naar je collega's? Weten ze van hoe het met je gaat? Want ik herken het zo, ik zei gister nog tegen m'n moeder.
20 maart moet ik weer naar de arbo en ik wil me dan eigenlijk beter laten melden en dan gewono 12 weken vakantie opnemen. Ik voel me nu soms gewoon schuldig als ik zoals gister naar het zwembad ga. M'n moeder zegt dan dat ik dat echt niet zo moet voelen omdat ik nog lang niet ben zoals ik hoor te zijn. En daan ging niet mee, net zoals naar de dierentuin ging hji ook niet mee. Maar dat stukje schuldgevoel snap ik al is dat totaal niet terecht.
Ik heb het ook met m'n werkgever besproken, via de mail... nog geen reactie gehad trouwens.

Probeer je idd niet al te druk te maken, hoe moeilijk het ook is! Het staat je herstel alleen maar in de weg!

t gaat hier super (tenminste met hoe het gaat en ik voel me telkens beter worden!) en dat gaat het altijd, en dat is dus ook zo ontzettend moeilijk. Waarom heb ik elke keer een knoop in m'n maag terwijl het eigenlijk altijd goed gaat? De boys zijn super lief aan het spelen, de hele ochtend al! Daan slaapt inmiddes ook weer ruim 1,5 uur terwijl hij zo goed als niet dronk... STraks even lekker naar de eendjes als Daan wakker is. Vanmiddag alle boys in bed en ik misschien ook wel :)
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ik werk als jurist bij een hoger beroepsinstantie. Zit dan de hele dag dossiers te lezen en te analyseren, moet er iets intelligents over schrijven en ik schrijf ook uitspraken. Ik moet me dus de hele dag kunnen concentreren. Nou, nu houd ik dat nog geen kwartier vol....
Mijn directe collega's weten van de longontsteking en de sectiemanager was ook heel begripvol. Hij gebruikte precies dezelfde woorden als mijn huisarts. Je hebt al een dunne jas aan na de bevalling.... Maar toch heb ik er moeite mee. De vorige 2x ook hoor, want ik heb nog nooit na 12 weken aan het werk gekund.

Chantal, hoe gaat het eigenlijk met jou? Moet jij alweer naar de bedrijfsarts?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

maandag belde de bedrijfsarts weer. hij stelde zelf voor om 3 maart te beginnen. mijn collega had dit namelijk gevraagd omdat ze nogal omhoog zaten.. en daar heb ik ja tegen gezegd.
vanaf dan werk ik een week of 2 op therapeutische basis en dan belt de bedrijfsarts me weer om te vragen hoe het gaat.
als het goed gaat (wat ik wel verwacht) dan wordt ik weer 100% beter gemeld en kan ik mijn vrije dagen gaan inplannen. hoeft niet 2,5 week achter elkaar te zijn. kan bijvoorbeeld ook 8 uurtjes vrij en 8 uur werken.

het is ook eigenbelang denk ik hoor dat ik nog in de ziektewet zit van de bedrijfsarts. nu betaald het uwv me nog uit omdat het gelijk na de zwangerschap is. als ik 1 dag gewerkt heb dan zegt het uwv 'doei, de baas mag het nu zelf weer betalen' als blijkt dat ik daarna toch nog ziek ben.
dus volgende week zaterdag begin ik weer... collega's kan ik niet ontlopen, omdat ik in de enige supermarkt werk die in ons dorp zit ;)

mark om 17 uur naar bed gedaan en net kwamen we thuis en zit hij bij de oppas op schoot. was ie zomaar om 21.30 wakker geworden. flesje gegeven die ik al wel achtergelaten had voor je weet maar nooit..
nu net weer gekolfd en die fles gaat mee naar boven. als hij vannacht wakker wordt ga ik hem een fles geven ipv live bv. kijken of hij met een fles wat langer doorslaapt.
nu is het ook alweer veel te laat natuurlijk, maar we zijn net naar zo'n voorlichtingsavond over pdd-nos bij het ggz geweest dus dan kan ik toch niet gelijk slapen.
maar nu moet ik gewoon.. morgen nog 2 taarten maken! de kinders blijven over en mark gaat naar het kdv, dus ik kan wel lekker doorgaan een paar uurtjes.

trusten!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Zie je het nu wel zitten, Chantal, om te gaan werken?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

het bevalt me prima eigenlijk, het niet werken.. maar ja, ik kan gewoon niet stoppen. het geld hebben we heeel erg nodig op het moment.
ik voel me echt beter als een paar weken geleden, ook al word ik 's nachts nog wel wakker en zo. ik kan het allemaal wat beter aan, moest gewoon echt heel erg wennen aan 3 kinderen.
dus ja, ik zie het wel weer zitten, ook al heb ik er geen zin in ;)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik weet niet of ik het ga redden met de bv :(
ik moet nu 5 x kolven voor 3-4 flessen, en soms red ik dat gewoon niet. voordat ik ziek werd kolfde ik 4 x voor 5 flessen.
er liggen nog maar 7 flesjes in de vriezer, als mark naar het kdv gaat moet ik er steeds 2 uithalen. normaal kon ik er elke paar dagen eentje in de vriezer stoppen.
moet ik nog gaan uitzoeken ook hoe het met kv zit. heb al wel 2 pakjes kant en klare kv gekocht toen ik dat weekendje weg was, maar niet nodig gehad.

live voeden zit er ook niet in. die 1 of 2 x 's nachts is al pijnlijk genoeg..
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Chantal, heb jij al een lactatiekundige gezien? Waarom is het voeden pijnlijk? Hoe vaak kolf je dan overdag, en hoeveel drinkt Mark daarvan?
Ik zou niet de eerste oplossing zoeken in kunstvoeding. Eerst alle andere mogelijke oplossingen afwerken.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

vanaf het begin is het voeden al pijnlijk, en eigenlijk zonder reden. bij de andere 2 heb ik ook niet normaal kunnen voeden..
ik probeer zo vaak mogelijk te kolven, zo mogelijk om de 3 uur. maar zoals vanochtend waren we op visite, kan gaat het gewoon eventjes niet.
hij drinkt 4 of 5 flessen van 180 ml op een dag, en 's nachts nog 1 of 2 x bv.
nee, geen lactatiedeskundige gezien. maar het voeden gaat ook gewoon goed voor de rest, alleen pijnlijk. en mark wil ook de borst niet meer.
nu is het vakantie, dus ik kan me sufkolven zo zonder heen en weer uitstapjes naar school ;) dus wie weet kan ik volgende week vertellen dat het wel goed gaat!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

het is dat je zover hier vandaan woont want ik heb al wel een liter bv weggegooit, als het niet meer is.
Van november en december is al door de gootsteen verdwenen en woensdag in het zwembad kolfde ik 140 cc wat ik daar gelijk heb weggegooit. Maar het is denk ik niet echt mogelijk jou van mijn melk te voorzien.

Volgens mij moet je gewoon zelf een keus maken. ALs je het niet al te erg vind om flesvoeding erbij te geven dan is er wat mij betreft toch geen man overboord. Het is tenslotten geen gif hoor. Maar als je zelf het heel vervelend vind dan moet je nu alle zeilen bijzetten en flink aan het kolven.
Op je werk heb je ook een kwart van je werktijd toch de tijd om te kolven? Wie weet als je daar om de 2,5 uur even kolft dat je dan nog heel wat bij elkaar weet te sprokkelen?

Fijn trouwens dat deze paar weken extra tijd je zoveel hebben gegeven dat je je nu goed voelt!
Volgens mij is 12 weken verlof gewoon ook net tekort. Ik denk als ze mensen 16 weken zouden geven, dat veel meer moeders na het verlof gelijk aan het werk gaan.

Ik voel me ook telkens beter, geestelijk gezien. Ik begin nu ontzettend, maar dan ook ontzettend moe te worden. Terwijl ik hele goede nachten maak. Daan slaapt nu voor de 5e nacht gewoon door (vanmorgen tot 6:50 uur) Vanaf de voeding van 22 ur gisteravond. Het lijkt wel alsof de spanning die ik had nu omgeslagen is naar enorme moeheid. De spanning wordt echt minder. Wel blijf ik nog veel malen, dat hoofd krijg ik maar niet stil.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

fijn dat die spanning tenminste al veel minder is! en moeheid.. is vervelend. daarvoor kun je natuurlijk heel vroeg naar bed gaan, maar dat is niet altijd gezellig ;)

op mijn werk kan ik niet goed kolven, ik ga een keer naar huis om te kolven. meer irritant voor mezelf als voor mijn werk denk ik, die kunnen wel even zonder me. ik werk alleen 2 ochtenden en avonden, geen hele dag. dus als ik thuiskom heb ik weer genoeg gelegenheid om te kolven.
het is niet zo dat ik heel erg tegen kv ben, maar ik vind het gewoon zo jammer als het wel al zo snel moet. chris heb ik een jaar gevoed (laatste paar maanden maar 2 x per dag hoor) en femke ook tot 10 maanden gegeven waarvan de laatste 3 maanden gekolfd.

nou, ik ga maar weer eens kolven ;)
HeleenW

Bericht door HeleenW »

willen jullie dit lezen???? echt???? ik geloof m'n eigen ogen ook eigenlijk niet hoor!!

Daan werd vanmorgen om 8:15 uur wakker!!!! (na de voeding van 22 u gisteravond!) :woow: :woow:

Het is al de 5e of 6e nacht op rij dat hij doorslaapt tot een uur of half 7, 7 uur.... en nu dus 8:15 uur en dan nog niet eens huilend wakker worden van de honger.

Zal je zien dat hij de komende nachten weer om 3 uur wakker wordt :D Op zich ook geen probleem hoor, maar als ik mag kiezen dan ga ik wel hiervoor!
HeleenW

Bericht door HeleenW »

chantal, ik las laatst iets over dat jij het jammer vond dat de hemabroekjes maar tot maat 68 gaan. Nu zat ik gister in een foldertje van babywalz te kijken en daar heb je wel van dat soort broekjes in grotere maten.

Als je je criterea invoert met de prijs onder 8 euro dan vind je ze.

http://www.baby-walz.nl/Positie-babykle ... 830.0.html

Op 25 en 26 februari betaal je geen verzendkosten!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:willen jullie dit lezen???? echt???? ik geloof m'n eigen ogen ook eigenlijk niet hoor!!

Daan werd vanmorgen om 8:15 uur wakker!!!! (na de voeding van 22 u gisteravond!) :woow: :woow:

Het is al de 5e of 6e nacht op rij dat hij doorslaapt tot een uur of half 7, 7 uur.... en nu dus 8:15 uur en dan nog niet eens huilend wakker worden van de honger.

Zal je zien dat hij de komende nachten weer om 3 uur wakker wordt :D Op zich ook geen probleem hoor, maar als ik mag kiezen dan ga ik wel hiervoor!
Hier ook zo'n lekker slapertje de afgelopen 2 dagen. Gisteren om 7.00 uur en vandaag heb ik haar om 7.30 uur uit bed gehaald (ze sliep nog) omdat IK wakker was en op ontploffen stond :D . Het ritme overdag is nu wel ineens heel anders. Daar moet ik weer even aan wennen.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:willen jullie dit lezen???? echt???? ik geloof m'n eigen ogen ook eigenlijk niet hoor!!

Ja hoor, dat willen wij wel lezen :lol: Ik dacht dat hij al langer doorsliep?
Roos doet haar naam al een poosje eer aan: slaapt standaard eigenlijk van 22.30 tot een uur of 8. Soms baal ik van de onrustige avonden (ze is echt van 17 tot 22.30 uur wakker en wil natuurlijk alleen op schoot), maar als ik dan bedenk hoe goed ze het 's nachts doet mag ik niet klagen!

Maar heerlijk joh, Heleen. Hopelijk blijft het zo en kun jij gaan werken aan de vermoeidheid. Want dat je moe bent, vind ik helemaal niet gek na zo'n periode vol spanning.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Wat een lekkere slapertjes, die november kindjes :D !

Ik heb hier overigens jongetje (F) dat al een paar keer heeft gezegd dat hij verliefd is op L eonore en met haar wil trouwen.... Hij was erg teleurgesteld dat dat niet mocht. Lief hè :verliefd: :verliefd:
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

aah schattig justine, femke zegt ook vaak dat ze verliefd is op mark :)

wij hadden ook best wel een goede nacht. om 18 uur of zo naar bed gedaan, om half 1 werd hij wakker dus een fles gegeven (jeroen), om 5 uur live bv gegeven.
normaal wordt hij dan rond half 7-7uur wakker.
vandaag om half 10!
zit je dan om kwart over 7 beneden met de grote kinderen :roll:
maar hij is wel de hele dag onrustig geweest.. tot hij om 17 uur in de wandelwagenbak bij de visite op de slaapkwamer weer in slaap viel.
we waren pas om 20.30 uur thuis, groters naar bed, ik kolven en gelijk gegeven en hij ging weer gelijk lekker slapen in zijn bed.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dus van gisteravond 21 uur tot..... vanochtend 5.30!!! en daarna weer tot half 8. mee naar beneden genomen en hij wilde zelf pas om half 9 drinken!
wel heb ik hem rond 1 uur een keertje gehoord, gewoon een beetje murmelen maar ik ben weer in slaap gevallen. en mark dus ook.. bij echte honger zal hij toch wel huilen?
HeleenW

Bericht door HeleenW »

nou vannacht was hij er weer hoor :) 5:00 uur! Maar ik vind dat eigenlijk niet eens erg. Dan slaapt hij lekker weer verder tegen je aan en lekker lurken. Ik vind het alleen zo apart, een hele week echt doorslapen en dan ineens weer voor een voeding komen.
En Esther, ja hij heeft regelmatig periodes dat hij lang doorslaapt, maar zo als hij dit keer deed was toch wel bijzonder. Aan het begin, in de kraamtijd deed hij het ook tot die tijd vaak, maar toch was het nu regelmatiger dat hij rond 5 uur kwam hoor. officieel is dat toch ook al doorslapen?
Heb je enig idee waar de onrust vandaan komt 's avonds bij Roos? De overgang van dag naar nacht? Kan me voorstellen dat je soms daarin een avond rust wilt, maar zoals je al zegt, de nachten zijn super en dat is natuurlijk ook heel fijn!!

Ik heb vannacht ontzettend gedroomd, eigenlijk alles wat de laatste tijd speelt kwam naar boven. Weer moord en doodslag, weer iemand onder het ijs (m'n collega..) en na het voeden ging ik zo weer verder. Echt afschuwelijk!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ha, jij ook lekker geslapen, Chantal! En inderdaad, bij honger hoor je wel wat meer dan een beetje gemurmel!

Hier trouwens ook weer ouderwets om 5.00 uur vanochtend, Heleen. Maar ach, wat in het vat zit..... En L slaapt altijd meteen weer door, dus het is 10 minuutjes wakker en dat was het.
Dat klinkt niet lekker, die droom. Ik ben er eindelijk een beetje vanaf, die enge dromen.

Sinds een week ofzo is mijn haar aan het uitvallen. Hebben jullie dat ook alweer? Ik vind het zo jammer, raak altijd erg gehecht aan die volle bos. En het levert zo'n zooi op, al die haren in huis. En ik denk altijd dat het nooit meer ophoudt en ik geen haar meer over zal houden....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

nou justine, ik wilde het net schrijven.. wat een haaruitval heb ik zeg.
echt hele bossen tegelijk. heb nu maar een staart in. ik word gek van al dat haar! overal, tussen het speelgoed, in de box, aan alle kleding vast...
zo weinig mogelijk wassen maar, want daardoor wordt het alleen maar erger :?
je kunt maar beter blond kort haar hebben... die lange zwarte van mij zie je zo goed!
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ja precies! Die van mij zijn ook heel donker.
Niet superlang, maar lang genoeg om heel vervelend te zijn als er bosjes op de grond liggen. :(
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Ik heb nog geen last van haaruitval, maar idd dat komt vast nog! Ik heb wel vrij lange haren, en ook donker. Ik weet dat ik na joas of levi mijn haar ook echt korter heb geknipt omdat ik er gek van werd. Hele bed lag vol.

Merken jullie ook dat jullie kleintjes langer wakker beginnen te worden?
Ik vind dat best gezellig. Sinds de vakantie is Daan vanaf een uurtje of 8u 's morgens gewoon uitgeslapen. Dus of hij nu om 7 u of om 5 u zijn voeding heeft gehad, rond 8 uur is hij wakker. Vanmorgen hem gezellig in de box gelegd, mee naar school genomen, poosje geknuffeld en toen met een vol buikje rond 9:45 uur weer bed in. Dan is hij dus bijna 2 uur wakker! Gezellig vind ik het!!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, mark ik ook langer wakker! soms niet hoor, maar vaak houdt (is dat goed geschreven?) hij het wel 2 uur vol!
soms wel met een slaapje tijdens het wandelen van een kwartiertje ertussen. daarna kan hij er gewoon weer een tijdje tegenaan.
wel is hij 's ochtends tot een uurtje of half 2 een beetje onrustig. het lijkt op clusteren. steeds iets van 90 ml drinken, bij moe naar bed en na 3 kwartier weer wakker om weer wat te willen drinken. nu is hij vanaf kwart voor 2 in bed en als het hetzelfde als gister gaat slaapt hij tot een uur of 4-5 door. om daarna een fles van 180 leeg te drinken.
HeleenW

Bericht door HeleenW »

Hier is geen dag hetzelfde hoor, behalve de avond/nacht, dan slaapt hij gewoon altijd.
Overdag slaapt hij de ene keer 2 uur de andere keer 4 uur, de andere keer 1 uur...
Gister sliep hij van 9:45 tot 13:30 uur. Vandaag ook weer rond 9:45 uur erin gelegd en toen was hij om 12:15 uur wakker..
Onderweg om 13:00 uur viel hij in slaap in de wandelwagen en toen werd hij om 14:00 uur wakker.

Het is trouwens precies 2 weken geleden dat hij gepoept heeft... we wachten dus geduldig. Inmiddels heeft hij het record niet-poepen bijna verbroken :)

Chantal, hoe doe jij dat dan met je flessen? Gooi je elke keer dan weg? Of vul je gewoon niet 180 ml elke keer? Dat vind ik dus het meest lastige aan borstvoeding als je dan de fles wil geven. HOe vaak hier wel niet 140 in de fles gaat en hij maar 80 er van op drinkt, maar soms toch ook wel eens 110.
Hier is het vaak richting het avondeten dat hij niet zo lang meer slaapt. Daarom zit ik nu ook te twijfelen of ik hem nu nog even ophou omdat ik denk dat hij straks maar 1 uurtje slaapt.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Ja leuk hè, als ze zo tevreden in de box liggen. Een beetje kletsend, tegen de knuffels.

Ik ben vandaag voor het eerst weer gaan sporten. Althans, ik heb een intake gehad (schrok een beetje van het vetpercentage) en een nieuw schema. En het ging voor geen meter, dat schema was echt veel te zwaar. Dus nu heb ik weer een doel in mijn leven. Over 6 weken heb ik dat schema overwonnen!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik kolf en dat dat krijgt hij. 's ochtends kolf ik soms 230 ;)
dat gooi ik in een fles en die drinkt hij dan de hele ochtend zo'n beetje op. verse melk mag 6 uur buiten de koeling blijven dus dat kan gewoon.
en nu heeft hij flink geslapen (hij wordt nu net wakker, goed gegokt dus!) en doe ik een fles vanuit de koelkast van 180 in de flessenwarmer en die drinkt hij op.
want toen hij sliep heb ik 120 gekolfd en dat is gewoon te weinig voor hem.

hij drinkt hem eigenlijk nooit in 1 x op, maar in 2 of zelfs 3 x. en het restje (40 ml of zo) dat krijgt hij als hij weer echt in bed ligt. dus ik gooi bijna nooit wat weg. een enkel keertje 30 ml of zo.

als hij verse melk niet helemaal opdrinkt maar hij heeft tocht genoeg gehad, 160 ongeveer, dan zet ik de rest in de koelkast. zo spaar ik alle restjes op en gooi het weer bij elkaar.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Even snel want ik heb het druk, maar Roos rolde vanmorgen van buik naar rug! :mrgreen:
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Esther schreef:Even snel want ik heb het druk, maar Roos rolde vanmorgen van buik naar rug! :mrgreen:
Stoere meid zeg!!
En wat heeft die haast :D
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zo zeg, die is snel! :D
HeleenW

Bericht door HeleenW »

whow, die gaat snel!!!
had ze het zelf in de gaten?

(ps hier poepbroek gehad gisteravond bij manlief!! yes, tis er weer uit!)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

zal ik even vertellen hoe mark geslapen heeft...
gister om 16.30 90 cc gedronken, en nog eens 90 cc om 18.30.
toen is hij naar bed gegaan... en om 3.30 werd hij wakker! flesje gegeven wat ik al mee naar boven had om door jeroen te laten geven en toen was het weer 7.15!
heerlijk hoor!
heb opeens 4 flesjes melk in de koelkast staan haha! want natuurlijk kolf ik 's avonds ook nog, net na het eten en nog voor het naar bed gaan :)
dus als hij het zo blijft doen gaat het wel goed met die bv.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dat doorslapen heeft echt voordelen, vanochtend voor het eerst een beetje gespannen borsten (sinds de bevalling dus!) en 310 gekolfd :shock:
Plaats reactie