enorme bv dip bij 4,5 maand?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
HeleenW

enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door HeleenW »

Ik weet niet goed wat er gebeurd, maar het gaat niet goed met de bv! :cry:
Zal het komen van alle spanning van afgelopen week of is er een dip bij 4,5 maand?

Daan komt niet vaker, slaapt nog telkens hele nachten door, maar ik heb gewoon als hij wil drinken te weinig voor hem. Ik krijg hem bijna niet tevreden als hij aan het drinken is. De melk komt pas heel laat op gang en als hij dan al veel gedronken heeft, lijkt het wel alsof hij niet verzadigd is. Dus niet perse dat ik te weinig heb, want hij drinkt gewoon veel, maar toch nog te weinig voor hem. Al had ik vanavond wel te weinig voor hem en heb ik wel 5 borsten gegeven.
Ben wel heel veel water aan het drinken en ben sinds vandaag weer wat meer ontspannen, maar geen idee of dat er mee te maken heeft.

Borstcompressie (heet dat zo?) pas ik toe
Vaker aanleggen is geen optie, want meneer moet alleen wanneer hij wil ( :wink: )
Eventueel vannacht kolven zou kunnen.... maar is niet waar ik echt om sta te springen... en stel dat hij wel komt, een uur na het kolven dan heb ik helemaal een probleem.

Hij begint ook telkens meer te kijken naar het eten wat wij in onze mond stoppen... soms gaat z'n mondje dan ook open... En dan ga ik nu zitten twijfelen of hij niet gewoon meer wil eten dan alleen die borstvoeding...
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Truus »

Ik denk een combinatie van alles. Spanning, beruchte bv-dip-periode.....
En, je weet maar nooit, wie weet wordt je ongesteld, sommige vrouwen hebben dat al heel snel, ondanks dat ze bv geven.
Lukt het om zelf dit weekend even rustig aan te doen?
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12750
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Pauline »

Als ik je andere draadje lees, denk ik dat het door de spanning komt. Bv schiet toe onder invloed van oxitocine. Oxitocine wordt onderdrukt door adrenaline...
Adrenaline maak je aan door spanning.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
mama van b en c

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door mama van b en c »

Wat vervelend zeg! Probeer te relaxen en verder doe je het goed volgens mij. Ik zou geen bijvoeding geven. Buiten dat hij daar nog vrij klein voor is zorgt het ook voor nog minder productie lijkt me.
Suuz

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Suuz »

Ik had met 4 maanden en enorme dip. Daardoor kwam mijn dochter snachts weer terwijl ze doorsliep. Ook werd ik weer ongesteld. Maar spanningen kunnen ook. Ik krijg echter zelf een tsr als ik boos word of er iets gebeurt was op mijn werk bijvoorbeeld een reanimatie. Das best raar.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Liesje28 »

de 4-maanden dip is een berichte dip, tel daarbij je stress op en je zit met de gebakken peren... Gewoon doorgaan met wat je al doet, regelmatig aanbieden en lekker vaak blijven wisselen van borsten. Probeer heel bewust te ontspannen, diep ademhalen vlak voor en tijdens het voeden. succes!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Mare »

Inderdaad een beruchte dip en dan nog je situatie... Probeer te ontspannen hoe moeilijk dat nu ook is.

En dat van die bijvoeding: zijn darmen zijn nog niet rijp, jr productie zou nog meer kunnen zakken enz. Zoals Lisette ooit zei: als je kind met de autosleutels speelt is hij ook nog niet klaar om auto te rijden ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
HeleenW

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door HeleenW »

hihi nina je maakt me aan het lachen!

je moet weten dat ik niet zo'n hele pro borstvoedings moeder ben, ik denk dat ik voornamelijk nog niets bijgeef (zou ook een flesje kv kunnen zijn) voor het forum hier. Elke keer weer als het niet lekker loopt met de bv is het eerste wat er in m'n hoofd omgaat, zal ik flesvoeding gaan geven? En nu lonkt het punt naar de bijvoeding... maar als ik hier dan weer moed toegesproken krijg dan ga ik toch maar weer door! En daar ben ik tot nu toe altijd erg blij mee hoor!

Vandaag ga ik proberen zoveel mogelijk te ontspannen, Daan iets meer aanbieden, al wil ik niet dat hij elke keer boos word als ik aanbied, water drinken en op m'n ademhaling letten!

Maar wat is die beruchte 4 maanden dip dan eigenlijk? Is die dip bij de moeder? Dat je minder produceert of is dit een ontwikkeling bij je kindje?
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door maartje12 »

Succes vandaag, Heleen.
Lekker ontspannen vandaag en dan komt het vast helemaal goed!
Jullie kunnen het, samen!

Echt, het lijkt me niet raar dat het gebeuren van de afgelopen week zijn weerslag heeft op jou en Daan.
(En wat betreft een 4 maanden dip, nooit van gehoord).
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
wennetje

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door wennetje »

Rust en ontspanning zijn belangrijk. Soms wil een ontspan-dag (alles en iedereen de deur uit, huishouden laten barsten, lekker eten en drinken in de buurt, en vooral veel mama-zoon contact) ook nog wel eens wonderen doen.

4 maanden is wel berucht en ik begreep altijd wel dat dit te maken heeft met dat de wereld van kindje groter wordt, de behoefte aan voeding minder wordt (groeien minder hard) en er daardoor ook wat minder interesse in de borst is. Maar bij jou klinkt het eerder als een dip die bij jou zit. Misschien dat wat borstvoedingsthee (zit anijs in) je ook wat helpt? Al is het alleen maar weer het moment van ontspanning.
5 borsten geven is trouwens hartstikke goed, daarmee krik je je productie ook weer op.
HeleenW

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door HeleenW »

wennetje schreef:Rust en ontspanning zijn belangrijk. Soms wil een ontspan-dag (alles en iedereen de deur uit, huishouden laten barsten, lekker eten en drinken in de buurt, en vooral veel mama-zoon contact) ook nog wel eens wonderen doen.
.
tja, ik zou dat best heel graag willen maar dat lukt niet zo met 3 kinderen :) , een tuin die nog een zooitje is, boodschappen die gedaan moeten worden, wassen die de kast in moeten en met dit weer extra veel was, en dan ook nog eens visite vanavond. Owja en ik moest om 15:30 uur met Daan voor de heup echo naar het ziekenhuis (gelukkig was het helemaal goed) maar van een rustige dag is weinig gekomen.

Gelukkig lijkt Daan vandaag wat meer geduld te hebben met het wachten op de melk en dat ontspant mij al meer waardoor de voeding van net weer 'lekker' ging.

Die thee, waar kan je die halen?
wennetje

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door wennetje »

Weleda heeft borstvoedingsthee, bij de Tuinen te krijgen dus, of hier: http://www.weledastore.nl/Borstvoedingsmix
Ik vond het wel lekker.

En kun je niet wat hulptroepen inschakelen om een rustdag te creëren Die tuin kan echt nog wel een dagje langer wachten, overige huishoudelijke dingen ook, alhoewel een wasje of 2 draaien nou niet direct minder ontspanning geeft en 1 keertje boodschappen bestellen zo: http://webwinkel.ah.nl/ ???
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Mamalon »

Ik heb nog een bijna heel pakje bv-thee liggen, als je interesse hebt? PB je adres maar. Dan hoef je er ook de deur niet voor uit. :wink:
Mamalon
HeleenW

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door HeleenW »

Mamalon schreef:Ik heb nog een bijna heel pakje bv-thee liggen, als je interesse hebt? PB je adres maar. Dan hoef je er ook de deur niet voor uit. :wink:

lief van je! maar inmiddels zit ik weer op teveel productie wat resulteerde in een hele rode borst gisteravond. tjonge wat een gedoe.. maar met 1 keer goed kolven was ik de meeste pijn weer kwijt. Nu is het nog pijnlijk als je eraan zit, maar niet meer als ik gewoon rechtop zit.

Het is je derde kind aan de borst maar het kan je zo onzeker maken als het niet wil. Ik ben mijn ergste dip ook weer voorbij, Daan was gister ook weer heel ontspannen. Dus wie weet is het leed weer geleden
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6182
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Mamalon »

Oeh dat is wel het andere uiterste. Hopelijk is het nu snel weer stabiel.
Mamalon
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: enorme bv dip bij 4,5 maand?

Bericht door Chantal »

ik zit ook weer in een dip heleen. bij jou is het gelukkig alweer goed, nou ja, teveel is natuurlijk ook niet lekker..
vanochtend gekolfd, en ik kreeg maar 90 ml. terwijl hij bijna 200 drink! ben dus nu uit de vriezer flesjes aan het geven :(
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie