Niet slapen tussen 15u en 19u

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Charlotte
J&J SANTORINI

Niet slapen tussen 15u en 19u

Bericht door Charlotte »

O, ik word er maf van. J ochem slaapt nooit tussen 15u en 19u :schieten:. Dat is zo ontzettend vervelend. Zijn er meer kinderen die dat hebben of is die van mij een uitzondering??!! Misschien iemand tips!!??(soms is het wel handig als ie wat later dan tot 13a14u slaapt)
Zo moest even mijn frustratie kwijt.
Charlotte, J (3,5) en H (1)
maartje12
J&J SANTORINI

Re: Niet slapen tussen 15u en 19u

Bericht door maartje12 »

Maar wanneer slaapt hij dan wel?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Regina
J&J SANTORINI

Bericht door Regina »

Dat dacht ik ook wanneer slaapt hij wel. Liam ging rond die tijd naar 1 slaapje van 12.30 tot 15 uur ongeveer.
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Tienne mv Merel en Stijn

Bericht door Tienne mv Merel en Stijn »

Wat is er erg aan dat je kind niet slaapt 's middags? Mijn beide kinderen sliepen met een jaar überhaupt niet meer overdag, lijkt me niets raars aan dus. Wel slapen is ook heel gewoon, maar niet slapen ook volgens mij
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

is toch heel normaal voor een kind van deze leeftijd?
1 slaapje tussen 12-15 ongeveer..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Hij slaapt van 12 tot 13.30u. Dat is op zich niet lang en ook niet erg. Alleen zoals vandaag zijn we vanmorgen weg geweest en heeft ie 45min geslapen in de auto en is nog moe. Dus ik heb m op bed gelegd en hij weigert te slapen. Dit houd hij vol tot 19u, maar als ik straks ga koken zet ie de boel opstelten. Door heel veel te huilen (van vermoeidheid...) Niet leuk koken hoor. En eten gaat dan ook gelijk minder. Dus ik wilde graag dat ie zou slapen, heb ik ook gelijk nog een beetje rust, want ik ben nog niet helemaal opgeknapt, van ziek zijn.
Nee het gaat niet om mijn rust, het gaat me om die van Jochem.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

oke, hij maakt dus wel een slaapje. dat is deze keer in de auto geweest. als ze hier in de auto in slaap vielen gingen ze daarna ook nooit meer slapen in bed.
dus of rondjes blijven rijden, of zorgen dat ie niet in de auto in slaap valt. af en toe kan het niet anders natuurlijk, maar zo deed ik het.
maartje12
J&J SANTORINI

Bericht door maartje12 »

Dat is inderdaad niet zo lang.

Maar ja, er zijn kinderen die tot 3,5 jaar uren slapen 's middags en je hebt ze er ook van 1 jaar die dat niet meer willen/doen. Ook al zijn ze vreselijk moe en daardoor vervelend of vallen ze op de bank in slaap. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen behalve het ritme blijven vasthouden, zodat hij een rustmoment op de dag heeft.
Jammer voor jezelf is het wel.

Maar wellicht is het een fase en is het over een paar weken weer anders? Ik hoop het voor je.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

maartje12 schreef:. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen behalve het ritme blijven vasthouden, zodat hij een rustmoment op de dag heeft.

Maar wellicht is het een fase en is het over een paar weken weer anders? Ik hoop het voor je.
Als ik zijn ritme zou moeten vasthouden elke dag, kan ik nergens buiten het dorp heen. want hij gaat om 12u naar bed, voordat je ergens bent enzo.... Zijn rustmoment wasdan in de auto vandaag... Ik hoopte gewoon dat ik m nog even weg kon leggen. Denk helaas niet aan een fase, hij doet dit al vanaf geboorte(dus eigelijk had ik t kunnen weten :cry: )

Chantal, hoe hield jij je kinderen alleen wakker in de auto?
Zal morgen eens kijken hoe het dan loopt, dan moeten we weer weg.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Esther schreef:Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Dat heb ik ook wel, maar ja alleen maar thuis en nooit weg vind ik ook niet alles. Hij moet t ook leren.

Donderdag zijn we lekker de hele dag thuis samen, kunnen we allebei bijkomen....
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Hier ook standaard de ervaring dat als ze even in de auto in slaap waren gevallen, al was t maar 5 minuten :evil: , dat ze dan niet meer hun bed in te krijgen waren. K heb een hoop 'blijf- nou- wakker' truukjes uitgehaal, en ook wel juist een stuk langere ritten dan nodig gemaakt :) En net als jou ook evenzo vaak met een compleet-niet-te-genieten kind gezeten. Helaas.. volgens mij is er niets aan te doen..
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Wij hebben heel wat van de omgeving gezien de keren dat onze kinderen in slaap vielen in de auto. Als het even kon, reden we dan een extra rondje om ze toch zeker 45 minuten te laten slapen. Verder zorgden we er die dag dan voor dat we iets vroeger aten dan gebruikelijk zodat ze net iets vroeger naar bed gingen. Ook ging ik niet vaker dan 1 dag in de week op pad, de rest van de dagen zorgde ik ervoor dat de kinderen in hun ritme bleven.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Hoe bedoel je dat je nergens meer komt? Tot 12 uur kan je toch prima naar iemand toe? Of na half 2? Als wij zoiets doen, dan zorgen we altijd dat het in het weekend doen (doordeweeks kan het nooit want dan moeten we om 12 uur bij school staan) dan kijken we OF Liv daar kan slapen of eerder naar bed gaat.
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
@ri

Bericht door @ri »

Charlotte schreef:
Esther schreef:Daarom ga ik niet graag op pad met kleintjes. Hoewel ik er wel makkelijker in word, maar handig is het niet als ze maar zo kort slapen in de auto en's avonds afgedraaid zijn.
Dat heb ik ook wel, maar ja alleen maar thuis en nooit weg vind ik ook niet alles. Hij moet t ook leren.

Donderdag zijn we lekker de hele dag thuis samen, kunnen we allebei bijkomen....
Wat moet hij leren? Dat hij wacht met slapen totdat hij thuis is? Of dat hij 's middags ook moet slapen? Succes ;-) serieus, dat soort dingen zijn niet te leren.

Ik ga idd dan ook wat vroeger op pad 's ochtends. Of als ze toch in slaap is gevallen, dan pak ik mijn smartphone en blijf ik in de auto zitten totdat ze weer wakker is. Ziet er idioot uit maar werkt wel. Olivia slaapt van 11 tot 2, later ook niet. En daar moeten we het mee doen ;-)
Hanne

Bericht door Hanne »

Ik laat Espen bij voorkeur tussen 12.45 en 14.15 uur slapen. Dan heeft hij nog even om rustig wakker te worden voordat we om 14.45 op de bakfiets stappen om Leander te halen. Op woensdag gaat Leander om 12.30 uur uit, dan laat ik Espen later slapen om 14.00 uur. Maar dan moet hij wel meewerken. Vaak lukt het wel en soms ook echt niet. Als we eens een uitstapje maken, dan schiet idd het slaapje erbij in en heeft hij ook een power nap in de auto waarna hij tot s avonds 22.00 uur blijft stuiteren. Dat nemen we dan maar voor lief.
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

@ri schreef:
Wat moet hij leren? Dat hij wacht met slapen totdat hij thuis is? Of dat hij 's middags ook moet slapen? Succes ;-) serieus, dat soort dingen zijn niet te leren.
)
Hij moet leren dat we niet altijd thuis zijn om te slapen, net als ik :?
Smartphone heb ik helaas niet en stilstaand slapen doet ie ook niet, worden veel km's rijden.
Bn wel blij met de herkenning.
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Hier eenzelfde verhaal wat betreft het slapen en sommige effecten van hazeslaapjes.

P uck slaapt gewoon het beste in der eigen bedje en in een vreemde omgeving gewoon niet. Nooit gedaan, vraag met niet waarom maar goed, het lijkt een gegeven en helaas is dat soms lastig en laat ik me daardoor beperken in sommige dingen.

Als baby was het idd al bijna onmogelijk om der tussen 15-19uur te laten slapen in der eigen bedje, in de draagdoek was het dan weer geen probleem. Nu is het idd ook zo dat ze nooit later als 15uur wakker word, hooe lang of kort ze dan ook geslapen heeft. raar maar waar... ik neem het maar zoals het kom t en ik probeer er toch wel rekening mee te houden.

Ik kan alleen maar zeggen een en al herkenning en geen tips.
Groter groeien en gene slaapjes meer nodig hebben misschien? haha ;)
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Suuz

Bericht door Suuz »

Hmm.. P slaapt van 12 tot 15 uur/15.30, dat is wel erg lang ;) dat weet ik. Maar ik plan gewoon dat ik smorgens weg ga en terug ben voor 12 uur. Of ik ga na 15 uur weg. Genoeg tijd om de stad of andere dingen te plannen.
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik ging rustig 's morgens weg, ook als 1 van de meiden rond 12 uur naar bed gaat normaal. Hier werkte het goed om ze dan onderweg een broodje te laten eten. Kregen ze net weer even wat energie van waardoor ze wakker bleven tot we thuis waren. Eenmaal thuis konden ze dan zo naar bed (en moeders rustig eten :wink: ).
Altijd thuis blijven is idd niet leuk. Ik probeerde dit soort uitstapjes altijd wel te beperken, deed het echt niet een paar keer per week.
En ja, soms leg ik ze gewoon ergens anders in bed. En ze sliepen niet altijd, maar door het regelmatig te proberen ging het wel steeds beter.
Nu slaapt zelfs Danique (de slechste slaper hier) op verschillende plekken. Bij opa's/ oma's, creche, gastouder, het maakt niet uit, ze gaat gewoon slapen. Niet zo lang als thuis maar ze slaapt er wel!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Charlotte schreef:De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
Dit snap ik niet helemaal. Op wie reageer je nu? Is dit een reden waarom hij nu in de auto een dutje gedaan heeft? Die kinderen slapen dan toch ook allemaal s'middags? Wat is er morgen dan?
annelinda

Bericht door annelinda »

Prober en wakker te houden in de auto, wij zingen liedjes, eten druifjes, benoeme n wat we buiten zien etc. Werkt hier prima. Als we dan thuis komen eten we een boterham en dan gaat ze naar bed.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wat ik ook wel eens had (in het kader van hazeslaapjes), dat ik even niet doorhad dat ze aan de borst in slaap gevallen waren, en dat ze dan na zo'n ultrakort hazeslaapje niet meer konden slapen :?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Dorien schreef:
Charlotte schreef:De meeste van onze vrienden hebben kinderen die smiddags slapen en dan zelf dingenwillen doen. Of zoals morgen oudere kinderen hebben die van school gehaald moeten worden...
Dit snap ik niet helemaal. Op wie reageer je nu? Is dit een reden waarom hij nu in de auto een dutje gedaan heeft? Die kinderen slapen dan toch ook allemaal s'middags? Wat is er morgen dan?
Ik snap het ook niet helemaal. Je kan dan toch nog wel 's morgens ergens naar toe? Ook als de betreffende ouders om 12 uur bij school moeten staan?
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Miranda schreef:
Dorien schreef:
Ik snap het ook niet helemaal. Je kan dan toch nog wel 's morgens ergens naar toe? Ook als de betreffende ouders om 12 uur bij school moeten staan?
Morgen ga ik naar mijn nichtje die ik niet zo veel zie, uurtje rijden bij ons vandaan. Zij heeft kids van 7 en 10 jaar. Dus we kunnen alleen smorgens afspreken samen, kunnen we ook even rustig praten. Ook ik probeer t allemaal te beperken en er rekening mee te houden, dat lukte vandaag helaas niet daarom frustratie. Ik hoopte vandaag (tegen beter weten in) dat ie toch zou slapen. Ik ga er meer rekening mee houden. Bedankt voor alle reacties.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Toen mijn kinderen eenmaal op1 slaapje over waren, was dat ook echt 1 slaapje, ook al was dat ene slaapje maar 5 of 10 minuutjes :? Alsof ze een biologisch klokje hadden, dat bijhield of er een slaapje was gedaan, ipv of ze uitegrust waren. Daniel kon ik dan vanuit de auto nog wel eens overtillen naar zijn bed. Maar dat lukte ook lang niet altijd.

Yanick had totaal geen ritme tot zijn 2e, dus ik had werkelijk geen idee of hij om 11 uur aan zijn slaapje wou beginnen of om 14 uur s middags. Daar ging ik dus echt geen rekening mee houden. Met Daniel was het allemaal iets voorspelbaarder. Maar ook dan kwam het niet altijd uit om hem in zijn bed te laten slapen. Ik probeerde er wel rekening mee te houden dat we er niet meerdere dagen achter elkaar rare dagen van maakte. Dus meer een weekplanning dan een dagplanning :mrgreen:

Het is nu echt even lastig met die middagslaap. Maar gelukkig is dat maar tijdelijk, het wordt makkelijker.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende ;)
Veel plezier morgen!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Dorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende ;)
Veel plezier morgen!
Haha, dat zou hier echt kansloos zijn. Een uur rijden om 11 uur, en dan je kind wakker houden?! Ik geloof dat Y en D zelfs nog in slaap zouden vallen.
In zo'n geval zou ik juist ervoor kiezen om tussen 12 en 13 uur weg te rijden, en dan lekker rustig rijden om zo lang mogelijk onderweg te zijn, tussen door nog even tanken en hopen dat hij zo minimaal 5 kwartier kan slapen. Ik heb ze dan ook wel eens thuis in de auto laten slapen (niet bij heet weer natuurlijk) als ze niet vanzelf wakker werden, dan ging ik zelf in de schuur of tuin wat doen. Ik heb ze ook wel eens met autostoel en al in huis getild, haha! Sliep ie nog bijna een uur door :lol:
Suuz

Bericht door Suuz »

Pauwtje schreef:
Dorien schreef:Ga je morgen toch gewoon lekker om half 9 de deur uit en dan om 11 uur weer richting huis? Kijk je of je hem wakker kunt houden en dan lekker thuis in zijn bedje slapen. Finn sliep nooit in de auto maar als hij dan over zijn slaap heen was kon hij ook niet meer in zijn bed slapen. Hij heeft het nooit geleerd, hoe vaak we ook oefende ;)
Veel plezier morgen!
Haha, dat zou hier echt kansloos zijn. Een uur rijden om 11 uur, en dan je kind wakker houden?! Ik geloof dat Y en D zelfs nog in slaap zouden vallen.
In zo'n geval zou ik juist ervoor kiezen om tussen 12 en 13 uur weg te rijden, en dan lekker rustig rijden om zo lang mogelijk onderweg te zijn, tussen door nog even tanken en hopen dat hij zo minimaal 5 kwartier kan slapen. Ik heb ze dan ook wel eens thuis in de auto laten slapen (niet bij heet weer natuurlijk) als ze niet vanzelf wakker werden, dan ging ik zelf in de schuur of tuin wat doen. Ik heb ze ook wel eens met autostoel en al in huis getild, haha! Sliep ie nog bijna een uur door :lol:
Dit dus ;) Ik ga als ik ver moet rijden (1 tot 2 uur) juist rond 11-12 uur rijden. Hier slapen ze altijd in de auto, beide kids!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Kun je Jochem dan rond 12 uur niet even bij je nichtje in bed leggen en na zijn middagslaapje weer naar huis rijden? Ook al moet je nichtje dan even naar school tussen de middag, jij kan dan toch bij haar thuis blijven met Jochem?
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Veel plezier morgen!
Ik zou wel willen, maar dan sta ik echt mega inde file ik op de A2 Houten - Tilburg :D :D. Dus dat gaat m niet worden.
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Miranda schreef:Kun je Jochem dan rond 12 uur niet even bij je nichtje in bed leggen en na zijn middagslaapje weer naar huis rijden? Ook al moet je nichtje dan even naar school tussen de middag, jij kan dan toch bij haar thuis blijven met Jochem?
Zo goed kennen we elkaar niet, en Jochem slaapt de laatste tijd niet overal.
We zien morgen wel hoe t gaat lopen. Al met al viel t mee vanavond.
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Charlotte schreef:
Veel plezier morgen!
Ik zou wel willen, maar dan sta ik echt mega inde file ik op de A2 Houten - Tilburg :D :D. Dus dat gaat m niet worden.
ah ja, files... niet aangedacht. Ik zou gewoon doen wat Miranda voorstelt of rekken en dan om half 1/1 uur gaan rijden. Ik vond het wel grappig om te lezen dat je lekker met je nicht wilt praten. Is mij nooit gelukt met een dreumes van ruim 1 die rond mij hangt :lol:
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Vera slaapt overdag ook zo weinig. Zon anderhalf uur. Lastig want het komt niet altijd uit.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

dan zou ik kind bij bij mn vriendin laten slapen. lekker een broodje daar eten en er echt een heel dagje van maken.
uurtje rijden vind ik namelijk ver hoor voor een ochtendje!
femke is bijna 5 en valt standaard na een half uur in slaap in de auto ;)
haar hielden we wakker met eten in de auto op die leeftijd. maar dat ging dan al om ritjes van een kwartiertje.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Pauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Die van mij niet hoor
Dorien
J&J MALEDIVEN

Bericht door Dorien »

Pauwtje schreef:Maar zou jullie kind van 1,5 dan in een vreemde kamer, in een vreemd huis gaan slaap ??? Dat zou, zeker bij Yanick, echt kansloos geweest zijn.
Finn niet, Liv gelukkig wel.
Kimmie
J&J SANTORINI

Bericht door Kimmie »

Oh echt niet! Niet toen ze 1,5 mnd was, niet toen ze 1,5 was en nu bijna een jaar ouder is nog niet.
Trotse mama van P uck [25-10-2009] J urre [22-05-2014] Sil [27-04-2016]
Suuz

Bericht door Suuz »

Yep hier zeker wel ;) P dan, J kan je wel vergeten. P slaapt echt overal.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Oh gelukkig. Ik zag het hier een paar keer als optie voorbij komen, dacht al dat mijn kinderen een uitzonderingen waren dat ze dat echt niet zouden pikken.
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

mijn jongens sliepen ook niet meer na 5 minuten auto slapen hoor. Ik laat ze wel eens in de auto voor de deur slapen. Raampje open, deur op slot en regelmatig checken. Maar ja wij hebben een eigen oprit, dat scheelt.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

Charlotte schreef:
Miranda schreef:Kun je Jochem dan rond 12 uur niet even bij je nichtje in bed leggen en na zijn middagslaapje weer naar huis rijden? Ook al moet je nichtje dan even naar school tussen de middag, jij kan dan toch bij haar thuis blijven met Jochem?
Zo goed kennen we elkaar niet, en Jochem slaapt de laatste tijd niet overal.
We zien morgen wel hoe t gaat lopen. Al met al viel t mee vanavond.
rond 12 uur wandelingetje maken en hem in de wandelwagen laten slapen?
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Pauline schreef:mijn jongens sliepen ook niet meer na 5 minuten auto slapen hoor. Ik laat ze wel eens in de auto voor de deur slapen. Raampje open, deur op slot en regelmatig checken. Maar ja wij hebben een eigen oprit, dat scheelt.
Helaas gaat dat ook niet met Jochem.... Dat had ik ook al eens geprobeerd, meneer wordt wakker omdat de auto stilstaat :evil: . We gaan het zien morgen
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Charlotte schreef:

Tot hier was ik gekomen, dus misschien heeft iemand anders hier ook al op gereageerd. Maar ik denk dat je je nu even aan moet passen aan je kind. Hier komt er sinds kort ook weer meer ruimte in het weggaan. Maar toen D äphny net geboren was deed R uben ook nog een middagdutje. En dat in combi met een baby die nog meerdere slaapjes deed kon ik dus eerst heel weinig de deur uit. Tja....so be it. Het is dus of een uitgerust kind of genoegen nemen met een kind dat aan het eind van de dag zo aan het mopperen is. Nog een jaartje verder en dan is dat slaapje er misschien al wel af. En dan zou je soms graag willen hoor dat ze nog eens even een dutje doen :D
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ehhh.... ja. Marit heeft vanaf het begin af aan altijd overal geslapen, maakte niet uit waar. Zolang ze maar haar eigen bedje, slaapzak en knuffel had was er niets aan de hand.
Danique de eerste 1,5 jaar niet maar nu wel. In december waren we bij vrienden in B eekbergen die net verhuisd waren. Danique had hen nog nooit gezien, maar we hebben haar daar na het eten in ons eigen campingbedje gelegd en ze heeft 5 kwartier geslapen.
We probeerden het altijd. Soms sliep ze wel, soms niet. In het geval van niet slapen gingen we wat eerder naar huis. Natuurlijk is het jammer, maar van te vore wist ik dat die kans aanwezig was.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik nam altijd ons eigen campingbedje mee, eigen slaapzak en deken en ze sliepen meestal wel. en als ze echt niet gingen slapen gingen we weer weg als ze chagrijnig werden.
en voor de rest... we planden alle afspraken rond de slaapjes.
toen femke nog 2 en chris 1 slaapje had kwam ik dus nergens. tja, tis niet anders dacht ik dan. liever 2 uitgeruste kinderen thuis als 2 chagrijnige kinderen op visite.
het gaat echt over, chris sliep tot 3,5 jaar nog 2 uur per dag.
femke was net 2 toen wilde ze al niet meer.
nu met mark ga ik liever ook niet weg. of jeroen blijft thuis zodat ie gewoon kan slapen. even boodschappen doen doe ik in zijn wakkere uurtje.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Chantal schreef:
en voor de rest... we planden alle afspraken rond de slaapjes.
toen femke nog 2 en chris 1 slaapje had kwam ik dus nergens. tja, tis niet anders dacht ik dan. liever 2 uitgeruste kinderen thuis als 2 chagrijnige kinderen op visite.
Hier ook zo. Zelfs nu nog probeer ik daar zoveel mogelijk rekening mee te houden. Linde is net 3 jaar maar heeft haar slaap echt nog hard nodig. Zoals vanmiddag willen we naar de kermis maar Linde gaat eerst even slapen. Ik plan alles daar omheen. En als het een keertje niet lukt om te slapen dan zorg ik er zeker voor dat ze de volgende dag wel kan slapen.

Hier overigens ook het probleem met eenmaal in slaap gevallen, al is het maar voor 10 minuten, niet meer in bed gaan slapen. Acceptatie is hierbij het grote woord denk ik.

Overigens herken ik jou gevoel wel een beetje. Bij Jasmijn kon ik daar ook een beetje chagerijnig van worden. Maar nu bij de tweede heb ik al veel meer geaccepteerd en dat gaat veel fijner.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Vandaag heb ik mazzel. Ben net thuis en J ochem heeft geslapen in de auto, net voor thuiskomst wakker geworden. Maar nog wel moe. Dus stoute schoenen aangedaan en flesje melk warm gemaakt en op bed gelegd. Volgens mij gaat ie nog even slapen :)
De uitstapjes hebben we. Nu wel weer even gehad, dus we gaan weer rekening houden met de slaapjes. Bedankt voor alle reacties.
Plaats reactie