Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
Wat een heerlijk welkomPauwtje schreef:Welkom in de wereld van dreumes/peuter! Over een jaar of 17-18 komt het allemaal weer goed.
Maar even serieus, ik geloof niet dat ik met 1,5 jaar al van mijn kinder kon verwachten dat hij luisterde. Ik bedoel, ze kenden het woordje 'nee' wel, maar kan ik ook echt verwachten dat ze er al naar handelen? Wat dat betreft vind ik de dreumes leeftijd echt het zwaarste, omdat ze al wel van alles willen en kunnen, maar je nog nauwelijks echt verbaal met ze kan communiceren. Ik vind/vond het vanaf 2 a 2,5 weer wat makkelijker worden, omdat ik dan tenminste wat beter weet wat ik wel en niet van ze kan verwachten qua luisteren en gehoorzamen. En nu ik met Yanick en Daniel gewoon kan praten, vind ik het echt zo'n stuk makkelijker dan met zo'n dreumes (oke, ik zit nu in de fases van eindeloze discussies, haha, maar dat is soms ook best vermakelijk (vaak ook vermoeiend)).
Dat van de meters wist ik niet, das wel een handige om te gaan invoeren. Het op de knieen aanspreken doe ik al (alleen niet meer aan het einde van dit soort dagenBetje schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat je een kind aan moet spreken op een afstand in meters als dat hij oud is in jaren. Dus een kind van 1,5 moet je niet vanaf de andere kant van de kamer naar roepen. Dat komt gewoon niet aan. Op je knieën, eerst de aandacht vragen/opeisen en dan op rustige toon aanspreken werkt veel beter. Misschien doe je dat al lang, het is iets wat ik nog wel eens vergeet. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat een kind van 1,5 niet zou kunnen luisteren, alleen snapt een kind op die leeftijd natuurlijk niet dat als je niet met een bloempot mag gooien, je dus ook niet met een vaas mag smijten (maar maar even iets geks te noemen.
Zeg dus liever: 'ga maar even buiten met een bal gooien' in plaats van 'niet dit, niet dat enz. enz.' Als je continu loopt te verbieden wordt je zelf niet vrolijker en je kind al helemaal niet.
Ik gooi zomaar wat tips neer hoor, geen idee hoe je de dingen aanpakt natuurlijk.
Misschien hebben we een ander idee van wat er met 'luisteren' bedoeld wordt. Want tuurlijk kan je een kind van 1,5 wel laten stoppen met iets te doen wat niet mag. Alleen op het moment dat je je omdraait, is de 'regel' voor je dreumes ook weg. Dus blijf je herhalen, herlhalen en herhalen, en als je geluk hebt, heb je hem op een gegeven moment geconditioneerd om niet meer zijn vingers inhet stopcontact te stekenBetje schreef:Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat een kind van 1,5 niet zou kunnen luisteren, alleen snapt een kind op die leeftijd natuurlijk niet dat als je niet met een bloempot mag gooien, je dus ook niet met een vaas mag smijten (maar maar even iets geks te noemen.
Zeg dus liever: 'ga maar even buiten met een bal gooien' in plaats van 'niet dit, niet dat enz. enz.' Als je continu loopt te verbieden wordt je zelf niet vrolijker en je kind al helemaal niet.
Ik gooi zomaar wat tips neer hoor, geen idee hoe je de dingen aanpakt natuurlijk.
Hahaha, herkenbaar, sta ik gefrustreerd te mopperen op Joris wat geen enkel effect lijkt te hebben totdat ik me weer herinner dat ik gewoon even echt contact moet maken door op gelijke ooghoogte te komen en hem mij aan te laten kijken. Gek genoeg als ik Joris dan heel rustig uitleg dat ik erg moe ben en niet zoveel geduld meer over heb en hem vraag of hij me alsjeblieft een beetje wil helpen, hij dat laatste ook vaak wel doet. Dat deed hij ook al toen hij 2 was. Bij 1,5 weet ik niet meer.alleen niet meer aan het einde van dit soort dagen
Ja hoor, het komt goed......over een jaar of 2,5Charlotte schreef: Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
JasmijnLinde schreef:Ja hoor, het komt goed......over een jaar of 2,5Charlotte schreef: Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
Ja, ook zo'n leuke!! Ik ook soms en zeg dan boos; ZIE JE ME LACHEN??wennetje schreef:Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.
Werkt overigens alleen als ik echt heel boos ben, blijkbaar een andere intonatie of blik want voor het gemak heb ik het eens eerder ingezet maar dat had geen effect.
Ja sorry, (misschien liever ervoor dan tijdens of net erna) wij zitten daar nu in en Jochem is bijna 18 maanden. Wel lekker getimed idd., dubbel sterkte danAna schreef:is er met 17 maanden dan weer eentje?![]()
(niet handig dan vlak voor de bevalling)
Haha, ik hoorde Emma ook eens tegen Victor zeggen: 'Zie je míj lachen?!'mijadja schreef:Ja, ook zo'n leuke!! Ik ook soms en zeg dan boos; ZIE JE ME LACHEN??wennetje schreef:Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.
Werkt overigens alleen als ik echt heel boos ben, blijkbaar een andere intonatie of blik want voor het gemak heb ik het eens eerder ingezet maar dat had geen effect.
Antwoord natuurlijk; NEE
Isnie grappig mama, lach ik???
Betje schreef:Hoe vaak ik m ook lees hij blijft leuk. (totdat het mij gebeurd....)mijadja schreef:Ja, ook zo'n leuke!! Ik ook soms en zeg dan boos; ZIE JE ME LACHEN??wennetje schreef:Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.
Antwoord natuurlijk; NEE
Isnie grappig mama, lach ik???
Haha, ik hoorde Emma ook eens tegen Victor zeggen: 'Zie je míj lachen?!'