Z'n oren doen t niet, grrrrr

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Charlotte
J&J SANTORINI

Z'n oren doen t niet, grrrrr

Bericht door Charlotte »

Er komt vast weer een sprongetje aan.... J ochem doet allemaal dingen die hij niet mag, luistert niet naar wat ik zeg, en is heel vaak driftig! Ik word er een beetje moe en simpel van!!!! Ook de dingen die hij wel mag en ik m goed voor prijs, luistert hij niet naar, zo jammer. Klaagmodus maar weer uit :?.
Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Miranda
J&J HAWAII

Re: Z'n oren doen t niet, grrrrr

Bericht door Miranda »

Op dit moment zit ik er met Danique ook midden in (in het kader van: 'ik ben 2 en zeg nee' en 'ik doe lekker wat ik zelf wil').
Dus ja, het zou fijn zijn als er iemand kan bevestigen dat dit weer over gaat...
Vanmorgen werd Danique in de supermarkt zó boos op mij dat ze midden in het gangpad ging liggen krijsen en vervolgens het halve schap leegmaaide met haar armen.... :evil:
Komen we thuis (ze was nét rustig) begint ze wéér... En dat gaat al de hele dag zo door...... * zucht*
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

oke, het word er dus niet beter op de komende jaren... Beetje jammer, dan maar veel mijn hart hier luchten, dat helpt (voor mij). Miranda, sterkte!!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Welkom in de wereld van dreumes/peuter! Over een jaar of 17-18 komt het allemaal weer goed.

Maar even serieus, ik geloof niet dat ik met 1,5 jaar al van mijn kinder kon verwachten dat hij luisterde. Ik bedoel, ze kenden het woordje 'nee' wel, maar kan ik ook echt verwachten dat ze er al naar handelen? Wat dat betreft vind ik de dreumes leeftijd echt het zwaarste, omdat ze al wel van alles willen en kunnen, maar je nog nauwelijks echt verbaal met ze kan communiceren. Ik vind/vond het vanaf 2 a 2,5 weer wat makkelijker worden, omdat ik dan tenminste wat beter weet wat ik wel en niet van ze kan verwachten qua luisteren en gehoorzamen. En nu ik met Yanick en Daniel gewoon kan praten, vind ik het echt zo'n stuk makkelijker dan met zo'n dreumes (oke, ik zit nu in de fases van eindeloze discussies, haha, maar dat is soms ook best vermakelijk (vaak ook vermoeiend)).
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Pauwtje schreef:Welkom in de wereld van dreumes/peuter! Over een jaar of 17-18 komt het allemaal weer goed.

Maar even serieus, ik geloof niet dat ik met 1,5 jaar al van mijn kinder kon verwachten dat hij luisterde. Ik bedoel, ze kenden het woordje 'nee' wel, maar kan ik ook echt verwachten dat ze er al naar handelen? Wat dat betreft vind ik de dreumes leeftijd echt het zwaarste, omdat ze al wel van alles willen en kunnen, maar je nog nauwelijks echt verbaal met ze kan communiceren. Ik vind/vond het vanaf 2 a 2,5 weer wat makkelijker worden, omdat ik dan tenminste wat beter weet wat ik wel en niet van ze kan verwachten qua luisteren en gehoorzamen. En nu ik met Yanick en Daniel gewoon kan praten, vind ik het echt zo'n stuk makkelijker dan met zo'n dreumes (oke, ik zit nu in de fases van eindeloze discussies, haha, maar dat is soms ook best vermakelijk (vaak ook vermoeiend)).
Wat een heerlijk welkom :D. Maar ik ben wel blij met je reactie want ik verwacht t inderdaad van hem, maar vergeet dat hij dat nog niet kan.. Dank je wel en ik zal nog wat geduld kweken....
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

Ik heb eens ergens gelezen dat je een kind aan moet spreken op een afstand in meters als dat hij oud is in jaren. Dus een kind van 1,5 moet je niet vanaf de andere kant van de kamer naar roepen. Dat komt gewoon niet aan. Op je knieën, eerst de aandacht vragen/opeisen en dan op rustige toon aanspreken werkt veel beter. Misschien doe je dat al lang, het is iets wat ik nog wel eens vergeet. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat een kind van 1,5 niet zou kunnen luisteren, alleen snapt een kind op die leeftijd natuurlijk niet dat als je niet met een bloempot mag gooien, je dus ook niet met een vaas mag smijten (maar maar even iets geks te noemen.
Zeg dus liever: 'ga maar even buiten met een bal gooien' in plaats van 'niet dit, niet dat enz. enz.' Als je continu loopt te verbieden wordt je zelf niet vrolijker en je kind al helemaal niet.
Ik gooi zomaar wat tips neer hoor, geen idee hoe je de dingen aanpakt natuurlijk.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
wennetje

Bericht door wennetje »

Zit het in het weer vandaag?
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Betje schreef:Ik heb eens ergens gelezen dat je een kind aan moet spreken op een afstand in meters als dat hij oud is in jaren. Dus een kind van 1,5 moet je niet vanaf de andere kant van de kamer naar roepen. Dat komt gewoon niet aan. Op je knieën, eerst de aandacht vragen/opeisen en dan op rustige toon aanspreken werkt veel beter. Misschien doe je dat al lang, het is iets wat ik nog wel eens vergeet. Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat een kind van 1,5 niet zou kunnen luisteren, alleen snapt een kind op die leeftijd natuurlijk niet dat als je niet met een bloempot mag gooien, je dus ook niet met een vaas mag smijten (maar maar even iets geks te noemen.
Zeg dus liever: 'ga maar even buiten met een bal gooien' in plaats van 'niet dit, niet dat enz. enz.' Als je continu loopt te verbieden wordt je zelf niet vrolijker en je kind al helemaal niet.
Ik gooi zomaar wat tips neer hoor, geen idee hoe je de dingen aanpakt natuurlijk.
Dat van de meters wist ik niet, das wel een handige om te gaan invoeren. Het op de knieen aanspreken doe ik al (alleen niet meer aan het einde van dit soort dagen :oops:) De voorbeelden zijn hilarisch, zeker met beeld denken :mrgreen:. Met het niet NIET zeggen, ben ik bezig, maar dat is nog niet zo makkelijk.
@Wennetje, dat moet haast wel, ik hoor t heel veel om me heen.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Betje schreef:Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat een kind van 1,5 niet zou kunnen luisteren, alleen snapt een kind op die leeftijd natuurlijk niet dat als je niet met een bloempot mag gooien, je dus ook niet met een vaas mag smijten (maar maar even iets geks te noemen.
Misschien hebben we een ander idee van wat er met 'luisteren' bedoeld wordt. Want tuurlijk kan je een kind van 1,5 wel laten stoppen met iets te doen wat niet mag. Alleen op het moment dat je je omdraait, is de 'regel' voor je dreumes ook weg. Dus blijf je herhalen, herlhalen en herhalen, en als je geluk hebt, heb je hem op een gegeven moment geconditioneerd om niet meer zijn vingers inhet stopcontact te steken ;)
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
wennetje

Bericht door wennetje »

alleen niet meer aan het einde van dit soort dagen :oops:
Hahaha, herkenbaar, sta ik gefrustreerd te mopperen op Joris wat geen enkel effect lijkt te hebben totdat ik me weer herinner dat ik gewoon even echt contact moet maken door op gelijke ooghoogte te komen en hem mij aan te laten kijken. Gek genoeg als ik Joris dan heel rustig uitleg dat ik erg moe ben en niet zoveel geduld meer over heb en hem vraag of hij me alsjeblieft een beetje wil helpen, hij dat laatste ook vaak wel doet. Dat deed hij ook al toen hij 2 was. Bij 1,5 weet ik niet meer.
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS

Bericht door JasmijnLinde »

Charlotte schreef: Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
Ja hoor, het komt goed......over een jaar of 2,5 :mrgreen:
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
mijadja

Bericht door mijadja »

Hmm, hier ook, alleen geen 'twee en ik zeg nee', maar wel 'drie en ik luister nog steeds nie', mén, wat een vermoeiende dag vandaag. Bijna bij elk iets wat het niet aanstaat, knielt ie neer, gaat liggen tieren en huilen. Ooit heb ik iets gelezen over 'opvoeden met humor', ik vergeet alleen erg vaak op die momenten hoe het moet..zucht..
Ik lift even mee op dit draadje, hahah
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

JasmijnLinde schreef:
Charlotte schreef: Kan iemand me vertellen (lees bevestigen) dat het goed komt en dat t een fase is????
Ja hoor, het komt goed......over een jaar of 2,5 :mrgreen:

das snel! die van mij zijn bijna 5 en 6,5.. maar oren?? neuh, die hebben ze niet eens geloof ik... :?

maar het is zeker een fase hoor. als ie het huis uit is heb je er geen last meer van 8)

lastig is het wel. af en toe een geintje ervan maken helpt hier wel.
'papaaaaaa ik WIL geen wortels eten, dat is vies en het stinkt!!!!!'

'dan doe ik een paarse hoed op mijn hoofd!' (zegt papa dan).

of zo iets raars, in ieder geval iets wat er niks mee te maken heeft. dan snappen ze er niks meer van, vaak gaan ze lachen en zijn ze (even) vergeten waarover ze ook alweer boos waren.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
mijadja

Bericht door mijadja »

Haha, daar moet ik zelfs om lachen, zo doe je dat dus! Ik ga morgen direct oefenen..

Gisteren moest ik zó lachen. In de auto komen vaak de leukste gesprekken op gang.
R.; mama, ik weet wannneer jij echt boos bent op mij'
ik; oja, hoe weet je dat dan
R, nou, dan zeg jij 'ik ben er nu hélemáál kláár mee' zeg jij dan..

Ik heb het vandaag óók gehoord dat ik dat zei, zo grappig!!
wennetje

Bericht door wennetje »

Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.

Werkt overigens alleen als ik echt heel boos ben, blijkbaar een andere intonatie of blik want voor het gemak heb ik het eens eerder ingezet maar dat had geen effect.
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Fases zijn het zeker, het is alleen zo jammer dat ze hun hele jeugd steeds blijven terugkomen... :mrgreen:
mijadja

Bericht door mijadja »

wennetje schreef:Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.

Werkt overigens alleen als ik echt heel boos ben, blijkbaar een andere intonatie of blik want voor het gemak heb ik het eens eerder ingezet maar dat had geen effect.
Ja, ook zo'n leuke!! Ik ook soms en zeg dan boos; ZIE JE ME LACHEN??
Antwoord natuurlijk; NEE

Isnie grappig mama, lach ik???
Chabeli

Bericht door Chabeli »

haha wel herkenbaar hoor. Toen Tomás zo klein was, dacht ik ook dat ze het dan al wel een beetje moeten snappen. Kom je toch even van een koude kermis thuis...

Hier in huis is het rustig sinds hij 3 is. Heel vaak luistert hij nog niet, maar steeds vaker wel en sneller. Toch hoor ik mezelf nog heel vaak zeggen:

"kijk mij eens aan, mama kijkt boos he"
"Nu is het echt genoeg"
"ik heb er echt genoeg van nu"
"dit was de laatste waarschuwing"

....

zucht. Sterkte ermee :wink:
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

oooh het moet het weer deze week zijn! hier een dreumes die de afgelopen twee dagen niet te pruimen was. Gillen bijten en heel veel huilen. Na een aantal flinke botsingen is ze wel wat voorzichtiger met 'boos achterover gooien' want de keukentegels waren toch wel erg hard...

Niets is goed, wat een frustratie in zo'n klein meisje.
Dit moet dan het 15-maanden sprongetje ongeveer zijn.
Ze is erg bezig met 'praten' op het moment en ook als ze zo boos is en huilt, probeert ze dingen te zeggen, heel erg klagerig en protesterend, echt heel schattig, maar geen touw aan vast te knopen.

Succes allemaal....
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Oo, Ana, dat klinkt als heel veel herkenning!!! De 15 mnd sprong zijn wij al voorbij, wij zijn bij de volgende..Jij ook heel veel succes.
@Chabeli, Die tekst zal ik eens overnemen. Baat t niet, schaad t niet.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

is er met 17 maanden dan weer eentje? :schieten:

(niet handig dan vlak voor de bevalling)
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Ana schreef:is er met 17 maanden dan weer eentje? :schieten:

(niet handig dan vlak voor de bevalling)
Ja sorry, (misschien liever ervoor dan tijdens of net erna) wij zitten daar nu in en Jochem is bijna 18 maanden. Wel lekker getimed idd., dubbel sterkte dan :wink:
Betje
J&J HAWAII

Bericht door Betje »

mijadja schreef:
wennetje schreef:Als ik het echt helemaal gehad hebt dan kijk ik Joris heel boos aan en vraag aan hem hoe ik kijk, dan zegt hij lekker slissend: boossss en dan vraag ik' wat betekent boos?' dan zegt hij breeduit lachend OPHOUDEN! Big smile maar hij stopt dan wel en mijn boosheid is ook meteen weg omdat het gewoon TE schattig is om boos te blijven.

Antwoord natuurlijk; NEE

Haha, ik hoorde Emma ook eens tegen Victor zeggen: 'Zie je míj lachen?!'
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Charlotte
J&J SANTORINI

Bericht door Charlotte »

Betje schreef:
mijadja schreef:

Antwoord natuurlijk; NEE

Hoe vaak ik m ook lees hij blijft leuk. (totdat het mij gebeurd....)
Haha, ik hoorde Emma ook eens tegen Victor zeggen: 'Zie je míj lachen?!'
Plaats reactie